Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
41 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg er lykkelig ruger av et flott egg 🥰🥰🥚

Alle resterende 5 er fryst i egne strå, så her blir det bare satt inn enkle egg.

Yeeeeeey! Da er det bare å ruge i vei. Denne må sitte ❤️

Når har du testdato? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Deseo skrev:

Yeeeeeey! Da er det bare å ruge i vei. Denne må sitte ❤️

Når har du testdato? 

Håper på det ❤️ er positiv i alle fall! 

St Olavs har testdag 2 uker etter innsett, 13 mars. Tror ikke jeg greier å la være å teste før da... 🙈

• Liker 1
Skrevet

Skiller kanskje meg litt ut fra dere som nevnte at dere googler babyting osv.

Jeg blir bare mer deprimert og lei meg av å Google på babyting og å snakke om det. Så jeg unngår det for alt jeg kan  - har til og med malt rommet som står tomt her til en mindre barnslig farge. Fargen var der fra før av siden det var jenterom for en av de to jentene som bodde her før. Det jeg gjør for å få dagene til å gå er å fokusere på karrieren og utdanningen. Det har fungert ganske bra og jeg er mye mindre lei meg nå etter 8 innsett. Gikk langt i kjelleren under de første forsøkene. Blir ikke like lei meg ved negative resultater lenger og klarer å jobbe og tenke på neste forsøk umiddelbart.  Nå har jeg det på litt avstand og distraherer meg selg litt fra det hele mentalt, til tross for at vi ikke har gått på prevensjon siden 2015. 

Har hatt en exu under sist forsøk og MA rett før bryllupet vårt (ble gravid naturlig). Det som er mest tungt er forholdet til mange av venninnene mine som alle får babyer for tiden. Noen dager trenger jeg avstand, mens jeg andre dagene klarer å omgås dem og glede meg på deres vegne. Så jeg prøver å regulere dette etter hvordan jeg føler meg. Å være egoistisk i prosessen har hjulpet meg. ikke sånn at jeg gir blaffen i dem - jeg har til og med arrangert babyshower for min bestevenninne, men måtte droppe det noen få dager før på grunn av innsettet som falt på samme dag. hun bor lengre unna. Heldigvis var det noen andre som kunne steppe inn, så det ble shower uansett.  Mannen og jeg har hatt våre tunge dager og det har vært krangling til tider, spesielt når jeg har Vært hormonell, dårlig humør og nedstemt. Men vi står stødige gjennom dette og har fortsatt troen på at det skal klaffe en vakker dag. 

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Piju skrev:

Hei! Jeg og samboer har forsøkt siden høsten 2018, avbrutt av konisering pga hpv. Utredet og det er ikke funnet noen årsak til at vi ikke lykkes. De har derimot ikke fått testet eggledere. Har startet opp på riksen, og skal etter par uker med nedregulering begynne med gonal-f (dose 150) i morgen. Blir spennende å komme til kontroll neste fredag. Er det andre her som også begynner forsøk nå denne våren? På riksen sa de at man ikke starter på lavere doser enn 150, høres dette riktig ut for dere andre der ute som har hatt normale hormonprøver? 

Hvordan gikk det med første dose gonal-f i dag? 

Skrevet
46 minutter siden, Neutral90 skrev:

Håper på det ❤️ er positiv i alle fall! 

St Olavs har testdag 2 uker etter innsett, 13 mars. Tror ikke jeg greier å la være å teste før da... 🙈

Godt med positiv innstilling 🥰👌 

Jeg har testdag på torsdag som kommer. Hadde innsett lørdagen som var. Klør i fingrene etter å teste, men vet at det er aaaltfor tidlig nå 🙈

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Deseo skrev:

Godt med positiv innstilling 🥰👌 

Jeg har testdag på torsdag som kommer. Hadde innsett lørdagen som var. Klør i fingrene etter å teste, men vet at det er aaaltfor tidlig nå 🙈

Spennende spennende 😄 forstår deg så godt, tiden før testing er nervepirrende 😅 håper på godt resultat på torsdag! 

Skrevet
20 timer siden, Geirfuglen skrev:

@Dovendyr1: så trist å lese :( Forstår godt at det er kjipt, man næres jo av det håpet man får i små drypp gjennom prosessen. Sender deg gode tanker, og håper dere har mer flaks neste gang ❤️

@rekavillsvin: så kjipt! Det er så dritt med lang protokoll. Jeg må også starte med det nå som jeg får mensen neste gang. Lang protokoll sist, ekstra lang protokoll nå. Av en eller annen grunn har jeg ikke så troa på disse lange protokollene.. Sukk.. Masse lykke til! ❤️

Uff, for min del får jeg bare håpe at det er rett for meg med lang, siden jeg tross alt fikk to ok embryo av det sist. Og ingenting med kort 👎 men samtidig blir kroppen så kjørt etter uker med hormonhelvete. 

Takk 💜

Skrevet
20 timer siden, Deseo skrev:

Hva er egentlig forskjellen mellom lang og kort protokoll? 🙈 Skjønner at den ene er lengre enn den andre og man tar nesespray. 

Tar man mer? Hva utgjør forskjellen? Har selv kun hatt korte protokoller. 

Bare at du går på nesespray i et par uker før ja, jeg skal begynne på syklusdag 20 med nesespray, morgen og kveld, så blødning/mens, så sprøyter etter det, mener å huske jeg fortsatte med nesespray en gang om dagen etter sprøytestart. Det de sier er at de kan styre datoene mye mer med lang protokoll. I tillegg mtp endometriose er det ofte lang de ønsker, for da blir inflammasjon/endometriosen roet ned, siden nesesprayen setter deg i falsk overgangsalder og alt "skrumper inn". 

Dette er det jeg har blitt fortalt hvertfall. 

Jeg får masse bivirkninger av nesesprayen, blir jo som overgangsalder. I tillegg er det kjipt at det varer så mye lenger 👎 men om det funker så er det jo seff verdt det! 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk for at du sender gode tanker, @Geirfuglen 😊 

Så bra innsettet gikk fint og at du fortsatt har 5 på frys, @Neutral90! Håper selvfølgelig at du ikke trenger å tine flere før det evt blir søsken, men det må være godt å vite at de er der 🥰 er forøvrig enig i dette med helhetlig behandling, men slik er det dessverre på mange områder innenfor helsevesenet :( Du (og jeg) er iallefall heldige som har tålmodig mann! Jeg hadde ikke holdt ut med noen som meg, det skal være sikkert og visst 🙈

Når tenker du å teste da, @Deseo ? Skal du holde deg til torsdag?

Er det noen av dere som har erfaring med trisekvens? Det er østrogentilskudd, men finner så utrolig lite om det på nettet. Virker ikke som om det er mye brukt innenfor IVF (det er ment for overgangsplager)..

Endret av Dovendyr1
Skrevet
21 timer siden, rekavillsvin skrev:

Bare at du går på nesespray i et par uker før ja, jeg skal begynne på syklusdag 20 med nesespray, morgen og kveld, så blødning/mens, så sprøyter etter det, mener å huske jeg fortsatte med nesespray en gang om dagen etter sprøytestart. Det de sier er at de kan styre datoene mye mer med lang protokoll. I tillegg mtp endometriose er det ofte lang de ønsker, for da blir inflammasjon/endometriosen roet ned, siden nesesprayen setter deg i falsk overgangsalder og alt "skrumper inn". 

Dette er det jeg har blitt fortalt hvertfall. 

Jeg får masse bivirkninger av nesesprayen, blir jo som overgangsalder. I tillegg er det kjipt at det varer så mye lenger 👎 men om det funker så er det jo seff verdt det! 

Tusen takk for svar 😊

Ja kan tenke meg at det blir en del bivirkninger og tungt med så lang protokoll., men som du sier er alt dette vi går gjennom så verdt det 🥰

@Dovendyr1  klarer nok ikke å holde meg til torsdag 🙈men vet ikke når tidligst jeg kan teste. Er så dårlig på å skjønne Dpo og sånt 🤣🙈

• Liker 1
Skrevet

Vi kan hjelpe @Deseo 👌 når satte du inn og hvor mange dager var egget? 

Skrevet
Akkurat nå, Deseo skrev:

@Neutral90 🥰🥰

Satte inn 2 dagers lørdag en uke siden

Da er du 9 dpo i dag (2 dager + 7 dager). Brukte du ovitrelle? 

Skrevet
6 minutter siden, Neutral90 skrev:

Da er du 9 dpo i dag (2 dager + 7 dager). Brukte du ovitrelle? 

Ja tok ovitrelle tirsdag 18.02

Skrevet
4 minutter siden, Deseo skrev:

Ja tok ovitrelle tirsdag 18.02

Ok da kunne ovitrelle gi falsk positiv til og med i går :)

Noen får positiv test 9 dpo, men det er veldig tidlig. Du er nok sikrere å få reelt svar om du venter noen dager til, bare for å slippe skuffelsen i tilfelle den blir negativ, fordi du tester for tidlig🤞

Skrevet
1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Ok da kunne ovitrelle gi falsk positiv til og med i går :)

Noen får positiv test 9 dpo, men det er veldig tidlig. Du er nok sikrere å få reelt svar om du venter noen dager til, bare for å slippe skuffelsen i tilfelle den blir negativ, fordi du tester for tidlig🤞

Takk for hjelpen 🥰 ❤️

Har kjøpt en pakke med 2 tidlig tester så kanskje jeg tester imorgen og en annen litt senere hvis den imorgen er negativ. 🙈 

Skrevet
2 minutter siden, Deseo skrev:

Takk for hjelpen 🥰 ❤️

Har kjøpt en pakke med 2 tidlig tester så kanskje jeg tester imorgen og en annen litt senere hvis den imorgen er negativ. 🙈 

Min glede 🥰 håper på det beste 🤞

• Liker 1
Skrevet

Dag 3 på lutinus, og helt vanvittig stinn og oppblåst i magen.. 😳 flere som har hatt det sånn? 

Skrevet
På 28.2.2020 den 16.01, mr.popcorn skrev:

Hvordan gikk det med første dose gonal-f i dag? 

Det har gått bra med de to første dosene - merker ingenting foreløpig, vet ikke om det er godt eller dårlig tegn 🙂🙃 Sprøyta er mindre skummel enn man tror. Lykke til på onsdag!

• Liker 1
Skrevet

Fortsatt tidlig, men dagens resultat. 10 000 tanker som går nå.. 

Er det for tidlig? 

Er det skyggestrek?

Er det kjemisk?

Blir det ny SA? 

Skjer det rundt samme tid som de andre gangene? 

Uff.. Trodde jeg skulle bli mer glad, men merker at jeg er mer bekymret. 😥

IMG_20200301_085016.jpg

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...