Gjest Geirfuglen Skrevet 25. januar 2020 #401 Skrevet 25. januar 2020 1 time siden, Fiiol skrev: Det står på iganssettingsskjemaet som sendes i pasientpost. Ringte og spurte selv i starten fordi jeg ikke hadde fått det med meg helt. Står ikke like tydelig spesifisert som riksen sitt da. Bra noen er flinkere til å lese sånn post enn meg 🙈 Takk 😊
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #402 Skrevet 25. januar 2020 12 timer siden, Geirfuglen skrev: Ja, jeg kan ikke huske at det har vært sånn farge, men føler at det kanskje er litt annerledes ja. Skal jeg avslutte støttebehandlingen i så fall, hvis jeg får ordentlig mensen i morgen? Har glemt å spørre Medicus. Jeg kunne slutte på Lutinus 10 dager etter innsett av blastocyst, om graviditetstesten var negativ. Har du tatt test? Anonymkode: 61d73...4a7
Neutral90 Skrevet 25. januar 2020 #403 Skrevet 25. januar 2020 Hvordan er det mellom dere andre og arbeidsgiver? Vet jo at jeg har rett på permisjon og vet samvittighetsfult at jeg er på jobb når jeg kan. Men har nylig opplevd surmuling fra nærmeste leder. Det er en annen sak som er bodden til "konflikten", men avd.leder surmuler over fravær ifbm ivf fordi det er mer konkret å "ta meg på." Jeg kan regelverket og vet mine rettigheter og alt det, likevel er det så kjipt at det blir dårlig stemning. Har mest lyst til å bytte jobb 😤 Vanskelig å være hardhudet mens jeg er et hormonmonster også 🙄
Gjest Geirfuglen Skrevet 25. januar 2020 #404 Skrevet 25. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne slutte på Lutinus 10 dager etter innsett av blastocyst, om graviditetstesten var negativ. Har du tatt test? Anonymkode: 61d73...4a7 Nei, har ikke tatt test enda, skal ta på mandag. Har egentlig ikke blødd noe særlig mer enn det bittelille i går. Ikke ordentlig menstruasjon enda.
Maja92 Skrevet 25. januar 2020 #405 Skrevet 25. januar 2020 1 hour ago, Neutral90 said: Hvordan er det mellom dere andre og arbeidsgiver? Vet jo at jeg har rett på permisjon og vet samvittighetsfult at jeg er på jobb når jeg kan. Men har nylig opplevd surmuling fra nærmeste leder. Det er en annen sak som er bodden til "konflikten", men avd.leder surmuler over fravær ifbm ivf fordi det er mer konkret å "ta meg på." Jeg kan regelverket og vet mine rettigheter og alt det, likevel er det så kjipt at det blir dårlig stemning. Har mest lyst til å bytte jobb 😤 Vanskelig å være hardhudet mens jeg er et hormonmonster også 🙄 Jeg merker det samme "/ er kjip når man har nok med å prøve å få barn. 2
bondekone Skrevet 25. januar 2020 #406 Skrevet 25. januar 2020 2 timer siden, Neutral90 skrev: Hvordan er det mellom dere andre og arbeidsgiver? Vet jo at jeg har rett på permisjon og vet samvittighetsfult at jeg er på jobb når jeg kan. Men har nylig opplevd surmuling fra nærmeste leder. Det er en annen sak som er bodden til "konflikten", men avd.leder surmuler over fravær ifbm ivf fordi det er mer konkret å "ta meg på." Jeg kan regelverket og vet mine rettigheter og alt det, likevel er det så kjipt at det blir dårlig stemning. Har mest lyst til å bytte jobb 😤 Vanskelig å være hardhudet mens jeg er et hormonmonster også 🙄 Hørtes ut som en veldig kjip situasjon. Jeg har heldigvis en forståelsesfull leder, som vet alt. Har nok ikke hatt mye fravær (trenger kun fravær til selve innsett/uttak, og de har tilfeldigvis havnet på mye fridager), men har jo vært litt sykemeldt i høst. (Tilsammen 3-4 uker 100% sm og 3-4 uker 50% sm). Når jeg nå kom tilbake tok jeg en samtale, hvor jeg sa ifra om at jeg ikke ønsket at hun skulle tenke at hun måtte «verne» om meg. Altså vist det kom sspennende prosjekter e.l. var jeg veldig interessert. Det er nok fort gjort for de rundt å «passe» litt på (iallefall hos meg), men for min del virker det mot sin mening, jeg får mer kapasitet av å jobbe og utvikle meg faglig, enn å bare gjøre «rutinejobben» min. Følte i forkant av denne samtalen at det var en tanke (ikke nødvendigvis fra sjef), om at det ikke var noe vits å engasjere meg, jeg «ble jo en del borte fremover», men etter å ha sagt ifra om det ble det for min del bedre. Er jo sånn sett en helt annen problemstilling enn for deg. Men har vel ikke så mye andre tanker enn at det er lurt å snakke med sjef, og eventuelt (om det er så ille), få med en tillitsvalgt e.l. Syns det virkelig er lavmål av sjefer å surmule for slike ting, som om ikke det er tøft nok fra før🙄 1
TiiBii Skrevet 25. januar 2020 Forfatter #407 Skrevet 25. januar 2020 2 timer siden, Geirfuglen skrev: Nei, har ikke tatt test enda, skal ta på mandag. Har egentlig ikke blødd noe særlig mer enn det bittelille i går. Ikke ordentlig menstruasjon enda. Det er jo gode nyheter? Eller hva tenker du selv?
Avianna Skrevet 25. januar 2020 #408 Skrevet 25. januar 2020 (endret) 5 timer siden, Neutral90 skrev: Hvordan er det mellom dere andre og arbeidsgiver? Vet jo at jeg har rett på permisjon og vet samvittighetsfult at jeg er på jobb når jeg kan. Men har nylig opplevd surmuling fra nærmeste leder. Det er en annen sak som er bodden til "konflikten", men avd.leder surmuler over fravær ifbm ivf fordi det er mer konkret å "ta meg på." Jeg kan regelverket og vet mine rettigheter og alt det, likevel er det så kjipt at det blir dårlig stemning. Har mest lyst til å bytte jobb 😤 Vanskelig å være hardhudet mens jeg er et hormonmonster også 🙄 Har også fått en kommentar fra sjefen denne uken som jeg ikke var veldig fornøyd med. Når jeg sa at jeg må ta en blodprøve for IVF på fredag sa hun "dette slutter jo aldri". Jeg ville nesten si at jeg er jo den som håper mest at det slutter og at jeg ikke har noe annet valg. Hun har vært veldig snill med alt men virker som hun mister tålmodigheten 🙁 Jeg gjør fortsatt jobben min uten problemer, så jeg synes at det burde være mer forståelse. Men har lagt merke til at folk som ikke går gjennom IVF generelt sett bare ikke kan forstå oss. Da er det bare å bite tenner sammen og fortsette å prioritere det som er viktigere (ikke jobben :)). Endret 25. januar 2020 av Avianna 1
Fiiol Skrevet 25. januar 2020 #409 Skrevet 25. januar 2020 (endret) Jeg har vært åpen med nærmeste leder fra starten av, og det har gått veldig fint. Flere av avtalene mine setter jeg opp selv, og med flexikonto har det meste gått ganske ubemerket hen (bortsett fra når jeg hadde MA, og ble sykemeldt etter medisinsk abort). Nå nylig var jeg også åpen med min øverste leder, som fortalte meg at hun hadde gått gjennom ivf-behandling selv for mange år siden, og at hun etter 4 forsøk ikke orket mer berg og dalbane. Jeg søkte nylig om permisjon med lønn, og har fått det innvilget nå. Føler meg heldig når jeg leser det dere har skrevet ovenfor, det høres vondt ut å få slike kommentarer, og å ikke få en genuin forståelse. Jeg hadde nok svart tilbake om jeg hadde fått slengt noe sånt i fjeset. Det er ikke sikkert det er så lett for leder å vite hvordan det skal håndteres, når de ikke har stått i det selv. Jeg har forklart mange detaljer til min nærmeste leder, og tror jeg har fått frem at avtalene er uforutsigbare og nærmest umulig å planlegge. Endret 25. januar 2020 av Fiiol 1
Dovendyr1 Skrevet 26. januar 2020 #410 Skrevet 26. januar 2020 Jeg har ikke begynt å få noe fravær enda, men ser virkelig ikke for meg at nærmeste leder plutselig skulle begynne og surmule om det hos meg. Det høres fryktelig kjipt og slitsomt ut, har man ikke nok å stri med ellers når man er midt opp i IVF! Synes kanskje du burde ta en ny samtale med leder, @Neutral90 Som en annen nevnte, så kan det være lurt å ta med tillitsvalgt også. Dette gjelder dere andre med vanskelige ledere også, kanskje en ny samtale kan hjelpe på situasjonen? Jeg er iallefall veldig glad jeg tok samtalen med leder og at jeg har en forståelsesfull leder. Jeg har endelig fått mensen! Begynte å småblø utover dagen igår, men regner dagen i dag som 1.mensdag. Tror det blir det mest riktige? Føles ut som ventetiden endelig er over, men vet jo at det bare blir mer venting på andre ting 🤣 Jeg har tempet for å ha oversikt over syklusen min tidligere, men jeg regner egentlig med at det ikke fungerer så godt når man går på hormonbehandling? Også er det sikkert et dumt spørsmål, men kan jeg blande klar Menopur idag, slik at jeg imorgen tidlig bare kan konsentrere meg om å sette sprøyta på meg selv? Hvilket tidspunkt setter dere sprøytene?
Patriotpaula Skrevet 26. januar 2020 #411 Skrevet 26. januar 2020 18 timer siden, Geirfuglen skrev: Nei, har ikke tatt test enda, skal ta på mandag. Har egentlig ikke blødd noe særlig mer enn det bittelille i går. Ikke ordentlig menstruasjon enda. Jeg begynte spotte litt (en kveld) i det siste forsøket vårt rundt RD 8-9, for meg er spotting synonymt med mensen siden jeg aldri blør utenom mensen. Men jeg var gravid. Krysser fingrene for deg 🤞🏻
Brigid Skrevet 26. januar 2020 #412 Skrevet 26. januar 2020 18 timer siden, Neutral90 skrev: Hvordan er det mellom dere andre og arbeidsgiver? Vet jo at jeg har rett på permisjon og vet samvittighetsfult at jeg er på jobb når jeg kan. Men har nylig opplevd surmuling fra nærmeste leder. Det er en annen sak som er bodden til "konflikten", men avd.leder surmuler over fravær ifbm ivf fordi det er mer konkret å "ta meg på." Jeg kan regelverket og vet mine rettigheter og alt det, likevel er det så kjipt at det blir dårlig stemning. Har mest lyst til å bytte jobb 😤 Vanskelig å være hardhudet mens jeg er et hormonmonster også 🙄 Jeg har i et år sagt at jeg må til lege og sykehus, uten å si hvorfor, det har gått greit. Har hatt lite sykemelding, men sa det nå før jul og var veldig takknemlig for hvordan sjefen reagerte. Jeg har fått beskjed om at jeg skal prioritere meg selv og dette, og at de fikser det på jobben. Syns ikke det er greit at det blir håndtert på en måte hvor du sitter igjen med den følelsen. Bruk tillitsvalgte/fagforening, som er nevnt av andre over, til både samtale for deg og til å ha med på samtale med sjefen. Skjønner veldig godt ønsket om å bytte jobb, men det er mye stress å bytte jobb og, pluss sikkert ikke så greit å være mye borte derfra heller sånn i starten. Som du skriver: du vet du gjør det du kan når du kan, derfor hadde jeg med god samvittighet vært borte når du må/bør. Som min sjef sa, dette er en kortere periode i et langt arbeidsliv. 2
Brigid Skrevet 26. januar 2020 #413 Skrevet 26. januar 2020 13 timer siden, Avianna skrev: Har også fått en kommentar fra sjefen denne uken som jeg ikke var veldig fornøyd med. Når jeg sa at jeg må ta en blodprøve for IVF på fredag sa hun "dette slutter jo aldri". Jeg ville nesten si at jeg er jo den som håper mest at det slutter og at jeg ikke har noe annet valg. Den kommentaren syns jeg var unødvendig. Skikkelig uproft og uempatisk! Forståelig å tenke sånn, men det skal ho uansett ikke si høyt, er jo som du skriver akkurat det samme vi føler på og skulle ønske at ikke var slik 😔 2
Gjest Geirfuglen Skrevet 26. januar 2020 #414 Skrevet 26. januar 2020 16 timer siden, TiiBii skrev: Det er jo gode nyheter? Eller hva tenker du selv? 46 minutter siden, Patriotpaula skrev: Jeg begynte spotte litt (en kveld) i det siste forsøket vårt rundt RD 8-9, for meg er spotting synonymt med mensen siden jeg aldri blør utenom mensen. Men jeg var gravid. Krysser fingrene for deg 🤞🏻 Takk, men det var mensen
Gjest Geirfuglen Skrevet 26. januar 2020 #415 Skrevet 26. januar 2020 13 timer siden, Avianna skrev: Har også fått en kommentar fra sjefen denne uken som jeg ikke var veldig fornøyd med. Når jeg sa at jeg må ta en blodprøve for IVF på fredag sa hun "dette slutter jo aldri". Jeg ville nesten si at jeg er jo den som håper mest at det slutter og at jeg ikke har noe annet valg. Hun har vært veldig snill med alt men virker som hun mister tålmodigheten 🙁 Jeg gjør fortsatt jobben min uten problemer, så jeg synes at det burde være mer forståelse. Men har lagt merke til at folk som ikke går gjennom IVF generelt sett bare ikke kan forstå oss. Da er det bare å bite tenner sammen og fortsette å prioritere det som er viktigere (ikke jobben :)). Fy søren, det var sykt dårlig å si noe sånt Ble skikkelig lei meg på dine vegne! Har ikke fortalt sjefen min at vi prøver enda..
Patriotpaula Skrevet 26. januar 2020 #416 Skrevet 26. januar 2020 12 minutter siden, Geirfuglen skrev: Takk, men det var mensen Ååh 😪🙁
Neutral90 Skrevet 26. januar 2020 #417 Skrevet 26. januar 2020 Takk til alle som deler og svarer på det med arbeidsgiver. Jeg er glad så mange blir satt pris på og som får forståelse i en vanskelig tid! Det var en kommentar ala det @Aviannafikk som skjedde. Ble veldig skuffa, men forstår godt at de blir lei av fraværet også. Jeg må ha en hel dag ved hver ul liksom. Samtidig, som noen skrev, dette er en kort periode i et langt arbeidsliv. Det er lov å håpe at min 66 årige mannlige avd.leder skal gi seg snart 3
Brigid Skrevet 26. januar 2020 #418 Skrevet 26. januar 2020 1 time siden, Geirfuglen skrev: Takk, men det var mensen 💔 God klem til deg
Dovendyr1 Skrevet 26. januar 2020 #419 Skrevet 26. januar 2020 2 timer siden, Geirfuglen skrev: Takk, men det var mensen Så synd ❤️ klem til deg.
Fiiol Skrevet 26. januar 2020 #420 Skrevet 26. januar 2020 2 timer siden, Geirfuglen skrev: Takk, men det var mensen Det var leit 😔❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå