Gå til innhold

Prøverør 2020

TiiBii

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Mumlehumle said:

Grunnen til at jeg ikke har håp er at vi har gått igjennom eggdonasjon. Med 3 forskjellige donorer føler jeg at det er på tide å gå videre. Ved eggdonasjon er donor unge og friske og har barn fra før. Min mann er frisk som bare det, har aldri gått på så mye som en antibiotikakur i sitt liv. Vi har fra tre forskjellige kilder at han har perfekte svømmere. Så det må være noe med livmoren min tenker jeg og da er det vel ikke så mye å gjøre. Ble gravid ved forrige forsøk men som endte i sa, så hadde et lite håp denne gangen, men har innsett nå at det aldri kommer til å gå for oss. 

Skjønner at du mister håpet da ❤️ Men du ble gravid. Da er det et lite håp da? Kan jeg spørre om livmoren din har blitt sjekket? eller om du har tatt noe bakterie test ? Noen ganger blir kroppen mindre mottakelig hvis man har noen skjulte bakterier. Er også noen som har gått på antibiotikakur og blitt gravide etter. Prøvd prednisolon og blodfortynnende? begge deler er immundempende medisiner som kan gjøre at egget ikke frastøtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du ikke har symptomer trenger ikke å bety noe. Har du testet deg med tidlig test? 

Anonymkode: efe02...55d

Har ikke testet i det hele tatt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
40 minutter siden, Maja92 skrev:

Skjønner at du mister håpet da ❤️ Men du ble gravid. Da er det et lite håp da? Kan jeg spørre om livmoren din har blitt sjekket? eller om du har tatt noe bakterie test ? Noen ganger blir kroppen mindre mottakelig hvis man har noen skjulte bakterier. Er også noen som har gått på antibiotikakur og blitt gravide etter. Prøvd prednisolon og blodfortynnende? begge deler er immundempende medisiner som kan gjøre at egget ikke frastøtes.

Har ikke tatt andre undersøkelser enn ultralyd for å sjekke tykkelsen på slimhinnen i forbindelse med innsett. Jeg få ringe klinikken på mandag å høre hva de mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kone92 de gangene jeg har fått positiv test har jeg ikke hatt noen symptomer. Samme denne gangen her😌 begynte som alltid å teste tidlig, men denne gangen var det med blasto. Nå er spørsmålet bare om jeg kommer lenger enn uke 10 denne gangen... lykke til!!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kone92 skrev:

9 dager siden innsett (av 3-dagers). Altså 12 dpo. Har enda ikke testet. Testdag på tirsdag. Men har null symptomer, så har ikke veldig stort håp 😬

Jeg har absolutt ingen symptomer så det trenger ikke bety noe😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, alba85 skrev:

@Kone92 de gangene jeg har fått positiv test har jeg ikke hatt noen symptomer. Samme denne gangen her😌 begynte som alltid å teste tidlig, men denne gangen var det med blasto. Nå er spørsmålet bare om jeg kommer lenger enn uke 10 denne gangen... lykke til!!❤️

Det gir håp. Takk 💛 og håper spiren din klamrer seg fast! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testdag i dag, og jeg fikk dessverre en negativ test 😭 Etter syv innsett (to uttak) har jeg fortsatt tilgode å se en positiv test😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kone92 skrev:

Testdag i dag, og jeg fikk dessverre en negativ test 😭 Etter syv innsett (to uttak) har jeg fortsatt tilgode å se en positiv test😓

God klem fra meg, det er kjempetøft å stå i 🧡 mener klinikken det er en grunn til at du ikke har fått pos test? Med så mange innsett er det ikke like lett å bruke argumentet med statistikk og at det ikke var din tur ennå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kone92 så utrolig kjipt! Jeg håper du får noen flere undersøkelser før neste innsett. Har du tatt blodlevringsprøver, saltvannskanning av livmor? Føler det er opp til oss som pasienter å pushe på får å få noen svar. Håper det ordner seg for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Neutral90 

@alba85

Takk for medfølelsen❤️

Frem til dette siste uttaket har jeg vært hos Riksen, og de har vært lite villige til å utføre noen flere tester. Så de har ment at det bare har vært uflaks. Det siste uttaket nå hadde jeg på Klinkk Hausken, og de sa ved uttaket at de ønsket å gjøre flere undersøkelser av meg hvis jeg fikk negativ test. Det virker jo som det er noe som gjør at egget ikke fester seg hos meg. 

Jeg har bare tatt de vanlige undersøkelsene som man gjør før man starter med prøverør. Men nå vurderer jeg å sende prøve til Hellas også...

Endret av Kone92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kone92 skrev:

Masse gode tanker din vei💛 Jeg er ganske likt med deg; 8 innsett, to uttak og aldri sett en positiv test. For meg hjelper det å tenke praktisk i form av statistikk. Statistikk er jo ikke en fasit, men det hjelper meg å få det litt på avstand på en måte. Dette opplegget er ikke for pyser så gi deg selv en klapp på skulderen for at du er mega tøff og gjør akkurat det du har lyst til idag💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Påmfritt skrev:

Masse gode tanker din vei💛 Jeg er ganske likt med deg; 8 innsett, to uttak og aldri sett en positiv test. For meg hjelper det å tenke praktisk i form av statistikk. Statistikk er jo ikke en fasit, men det hjelper meg å få det litt på avstand på en måte. Dette opplegget er ikke for pyser så gi deg selv en klapp på skulderen for at du er mega tøff og gjør akkurat det du har lyst til idag💪🏻

Tusen takk, @Påmfritt ❤️ Det er ekstremt tøft dette vi går gjennom. Jeg tror det er umulig for en utenforstående å forstå hvordan det er.. Har du funnet ut om det er en grunn til at det ikke går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt @Kone92 😭 håper de tar flere tester nå. Jeg fikk jo tatt en saltvannscanning med funn etter 3 negative, med påfølgende hysteroskopi. Tilfeldigheter eller ikke, neste forsøk ble iallefall vellykket for meg. Fikk og beskjed om at om det ble negativt denne gangen og ble det lapraskopi etter det. Mensprøve er jo og et godt alternativ. Håper virkelig du får noe svar, og deretter resultater❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Kone92 jeg var helt deseperat og veldig nedfor etter forrige negative forsøk i mai. "alt" lå til rette, men nei. 3 uttak og 5 innsett, ikke baby. Så jeg sendte prøve til Hellas. Pga corona har alt tatt veldig lang tid, men fikk svar denne uken. Eneste jeg fikk pos på var ureaplasma.

Nå har jeg jo som et mirakel blitt spontan gravid i juni, men regner med det ikke er i livmoren og kommer til å begynne på antibiotika etter testene i Hellas så raskt jeg kan etter dette svangerskapet. 

Så bra at du nå er hos en klinikk som vil utrede deg ytterligere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bondekone skrev:

Så utrolig kjipt @Kone92 😭 håper de tar flere tester nå. Jeg fikk jo tatt en saltvannscanning med funn etter 3 negative, med påfølgende hysteroskopi. Tilfeldigheter eller ikke, neste forsøk ble iallefall vellykket for meg. Fikk og beskjed om at om det ble negativt denne gangen og ble det lapraskopi etter det. Mensprøve er jo og et godt alternativ. Håper virkelig du får noe svar, og deretter resultater❤ 

Ja, det må vi nesten gjøre nå, synes jeg... Var det en grunn til at du hadde vanncanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Neutral90 skrev:

@Kone92 jeg var helt deseperat og veldig nedfor etter forrige negative forsøk i mai. "alt" lå til rette, men nei. 3 uttak og 5 innsett, ikke baby. Så jeg sendte prøve til Hellas. Pga corona har alt tatt veldig lang tid, men fikk svar denne uken. Eneste jeg fikk pos på var ureaplasma.

Nå har jeg jo som et mirakel blitt spontan gravid i juni, men regner med det ikke er i livmoren og kommer til å begynne på antibiotika etter testene i Hellas så raskt jeg kan etter dette svangerskapet. 

Så bra at du nå er hos en klinikk som vil utrede deg ytterligere! 

Hva er grunnen ti lat du regner med at det er svangerskap utenfor livmoren?  Håper det ikke er det❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Kone92 skrev:

Ja, det må vi nesten gjøre nå, synes jeg... Var det en grunn til at du hadde vanncanning?

Ikke noe mer enn at de synes det var rart det ikke hadde gått på de tre forsøkene. To av de endte i tidlig SA/kjemisk, et negativt. var utover det såkalt uforklarlig infertil. Dette er også offentlig, porsgrunn. 

Har også prøvd hcg som støtte, i tillegg til lutinus (brukte det til uke 12 nå), samt dobbel dose letrozol (men slimhinnen min har alltid vært helt i underkant). Tror også f.eks blodfortynnende kunne vært alternativ videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kone92 skrev:

Hva er grunnen ti lat du regner med at det er svangerskap utenfor livmoren?  Håper det ikke er det❤️

For en stor person du er, som orker å skrive slikt på en dag som i dag 🧡 takk, håper vi også. Får vite det fredag. Grunnen er at den ene egglederen som er igjen er tett og ifølge legen ikke skal kunne slippe et embryo gjennom.. :)

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kone92 skrev:

Tusen takk, @Påmfritt ❤️ Det er ekstremt tøft dette vi går gjennom. Jeg tror det er umulig for en utenforstående å forstå hvordan det er.. Har du funnet ut om det er en grunn til at det ikke går?

Vi har gjort alle undersøkelser jeg har kommet på og alt kommer tilbake som normalt. Jeg hadde et møte med Riksen etter vårt siste mislykkede forsøk i mai da vi syns det er merkelig at vi ikke engang får en positiv test, og at embryoene våre har så dårlig kvalitet mtp alder og helsetilstand. Legen var helt enig og vi satt opp en ny protokoll basert nye undersøkelser og mine innspill, samt at vi skal prøve å dyrke blastoer uansett hvor mange egg vi får ut. 

I tillegg, og dette er faktisk ganske utrolig at er mulig, så kan det være at de ved innsett ikke har satt embryoene inn i livmoren. Jeg har en u-formet livmorhals og ved hvert innsett har de slitt med å få kateteret inn. Vi gjorde et prøveinnsett og når han trodde han var inne i livmoren så var han bare 2/3 deler opp i livmorhalsen. Det er jo umulig å vite hva som er gjort på foregående forsøk og det er mye mulig jeg griper etter halmstrå. Men jeg har hvertfall lært hvordan de må gjøre innsett for å være sikker på at det settes inn riktig. Om ny protokoll og ny teknikk ved innsett har noe å si gjenstår jo å se, men jeg er i hvertfall litt håpefull☺️

Dette ble langt- sorry. Nå vet jeg ikke hva som er grunnen til at dere trenger hjelp, men jeg ville pratet med klinikken/sykehuset om hva de tenker. De er tross alt ekspertene og burde ha innspill til hvorfor resultatene blir som de blir. De kan i det minste forklare dere hvorfor de har valgt den protokollen de har valgt, kanskje det kan gi dere litt troa på at de gjør alt de kan. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...