Gå til innhold

Prøverør 2020


TiiBii

Anbefalte innlegg

@Påmfritt Jeg har alltid syntes det vært merkelig at de ikke bruker UL når de setter inn embryoet på Riksen, er det for å spare tid? Helt hårreisende at de tror de ikke har plassert det rett!! Du burde jo få de forsøkene tilbake!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, alba85 skrev:

@Påmfritt Jeg har alltid syntes det vært merkelig at de ikke bruker UL når de setter inn embryoet på Riksen, er det for å spare tid? Helt hårreisende at de tror de ikke har plassert det rett!! Du burde jo få de forsøkene tilbake!

Vil sitere denne @Påmfritt! Helt hårreisende, selv om det selvsagt er bra det er avdekket nå 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Påmfritt skrev:

Vi har gjort alle undersøkelser jeg har kommet på og alt kommer tilbake som normalt. Jeg hadde et møte med Riksen etter vårt siste mislykkede forsøk i mai da vi syns det er merkelig at vi ikke engang får en positiv test, og at embryoene våre har så dårlig kvalitet mtp alder og helsetilstand. Legen var helt enig og vi satt opp en ny protokoll basert nye undersøkelser og mine innspill, samt at vi skal prøve å dyrke blastoer uansett hvor mange egg vi får ut. 
 

I tillegg, og dette er faktisk ganske utrolig at er mulig, så kan det være at de ved innsett ikke har satt embryoene inn i livmoren. Jeg har en u-formet livmorhals og ved hvert innsett har de slitt med å få kateteret inn. Vi gjorde et prøveinnsett og når han trodde han var inne i livmoren så var han bare 2/3 deler opp i livmorhalsen. Det er jo umulig å vite hva som er gjort på foregående forsøk og det er mye mulig jeg griper etter halmstrå. Men jeg har hvertfall lært hvordan de må gjøre innsett for å være sikker på at det settes inn riktig. Om ny protokoll og ny teknikk ved innsett har noe å si gjenstår jo å se, men jeg er i hvertfall litt håpefull☺️
 

Dette ble langt- sorry. Nå vet jeg ikke hva som er grunnen til at dere trenger hjelp, men jeg ville pratet med klinikken/sykehuset om hva de tenker. De er tross alt ekspertene og burde ha innspill til hvorfor resultatene blir som de blir. De kan i det minste forklare dere hvorfor de har valgt den protokollen de har valgt, kanskje det kan gi dere litt troa på at de gjør alt de kan. 

Hm.. Så utrolig kjipt å finne ut😓 Håper de nå vet hva de skal gjøre, og at det hjelper. 

De har ikke funnet noe gale med noen av oss. Jeg får alltid ut mange og gode egg, og mange blir befruktet og utvikler seg bra. Slimhinnen er alltid bra.. Så det må være noe som ikke fungerer når embryoet skal feste seg. 

Begge foreldrene mine har psoriasis. Så Hausken mente dette kunne være en forklaring. Det er en autoimmun sykdom. Som vil si at det kan gjøre at immunsystemet mitt tror at embryoet er et fremmedlegeme som ikke skal være der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kone92 skrev:

Hm.. Så utrolig kjipt å finne ut😓 Håper de nå vet hva de skal gjøre, og at det hjelper. 

De har ikke funnet noe gale med noen av oss. Jeg får alltid ut mange og gode egg, og mange blir befruktet og utvikler seg bra. Slimhinnen er alltid bra.. Så det må være noe som ikke fungerer når embryoet skal feste seg. 

Begge foreldrene mine har psoriasis. Så Hausken mente dette kunne være en forklaring. Det er en autoimmun sykdom. Som vil si at det kan gjøre at immunsystemet mitt tror at embryoet er et fremmedlegeme som ikke skal være der. 

Okei, høres ut som Hausken har peiling hvertfall og det er bra. Jeg krysser alt jeg har for at dere får det til💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kone92 Trist å lese. Har samme problem selv, gode embryo som ikke blir baby. Har blitt gravid da, men mister. Jeg tror du er i gode hender hos Hausken. De har hvertfall satt det meste under under lupen etter at vi kom dit, opplever jeg. 

Og, bare så det er sagt, kan Hausken ta en biopsi/vevsprøve av endometriet, dette tror jeg blir mer presist enn å sende mensblod til Hellas. De har gjort det hos meg, og etter prøvesvarene ble jeg satt på en 14 dagers antibiotikakur. Dersom en blir satt på AB, kan det også gjøres en ny biopsi, for å se om en ev. infeksjon er kurert. 
 

@Neutral90 Gratulerer! ❤️ Håper de vonde mistankene dine er helt feil! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, alba85 skrev:

@Påmfritt Jeg har alltid syntes det vært merkelig at de ikke bruker UL når de setter inn embryoet på Riksen, er det for å spare tid? Helt hårreisende at de tror de ikke har plassert det rett!! Du burde jo få de forsøkene tilbake!

Jeg spurte hvorfor de ikke brukte UL ved mitt første innsett og da fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig for det er jo bare en vei inn og dermed umulig å bomme😂

Hadde det ikke vært for han utrolig dyktige legen hadde jeg aldri tenkt tanken en gang. Det kan hende vi klager, men venter til vi er ferdig med alle forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Fiiol skrev:

@Kone92 Trist å lese. Har samme problem selv, gode embryo som ikke blir baby. Har blitt gravid da, men mister. Jeg tror du er i gode hender hos Hausken. De har hvertfall satt det meste under under lupen etter at vi kom dit, opplever jeg. 

Og, bare så det er sagt, kan Hausken ta en biopsi/vevsprøve av endometriet, dette tror jeg blir mer presist enn å sende mensblod til Hellas. De har gjort det hos meg, og etter prøvesvarene ble jeg satt på en 14 dagers antibiotikakur. Dersom en blir satt på AB, kan det også gjøres en ny biopsi, for å se om en ev. infeksjon er kurert. 
 

@Neutral90 Gratulerer! ❤️ Håper de vonde mistankene dine er helt feil! 

Jeg tror det er det de tenkte å gjøre hos Hausken nå. De snakket om en test som skulle sendes til Tyskland(?). Så avventer litt med Hellas. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Påmfritt skrev:

Jeg spurte hvorfor de ikke brukte UL ved mitt første innsett og da fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig for det er jo bare en vei inn og dermed umulig å bomme😂

Hadde det ikke vært for han utrolig dyktige legen hadde jeg aldri tenkt tanken en gang. Det kan hende vi klager, men venter til vi er ferdig med alle forsøk. 

Når jeg hadde innsett med mine 2 blasto som sitter i magen nå (🤞), var det tydelig at legen slitet med å komme inn skikkelig, også pga u-formet livmorhals. Men siden de brukte UL hos Medicus gikk det til slutt.

Jeg lurte på om det kunne vært årsaken hvorfor 4 av mine 5 insett hos Riksen var negative og legen fra Medicus sa at en gynekolog vet vanligvis hvor langt inn man må gå.

Men jeg tenker litt som deg. Hvert insett hos Riksen tok det kanskje 1/5 del av tiden til de hadde røret "på plass", noe som gjør meg veldig mistenkelig. 

Håper de begynner snart å bruke UL ved alle innsett. Jeg følte meg mye mer trygg når jeg så at embryoene var på riktig plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å blø litt i dag, så gjør meg mentalt klar for spontanabort... (igjen) 😥

Tenker det er bare en liten sjanse at det ikke er noe galt.
Jeg har selvfølgelig ringt alt slags plasser men alle klinikker er stengt for sommerferie og Riksen vil ikke ha noe med meg å gjøre siden jeg gikk til Medicus når de var stengt og jeg er ikke "deres" pasient akkurat nå. Venter på svar fra legevakttelefonen nå.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver det her, ville bare dele. Jeg er så lei meg og så sliten av denne prosessen 😥

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Avianna skrev:

Har begynt å blø litt i dag, så gjør meg mentalt klar for spontanabort... (igjen) 😥

Tenker det er bare en liten sjanse at det ikke er noe galt.
Jeg har selvfølgelig ringt alt slags plasser men alle klinikker er stengt for sommerferie og Riksen vil ikke ha noe med meg å gjøre siden jeg gikk til Medicus når de var stengt og jeg er ikke "deres" pasient akkurat nå. Venter på svar fra legevakttelefonen nå.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver det her, ville bare dele. Jeg er så lei meg og så sliten av denne prosessen 😥

Å Guri så leit å lese Avianna ☹️ det kan være ingenting da, har du vondt også? Frustrerende med sommerstengt! Når åpner medicus igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Neutral90 skrev:

Å Guri så leit å lese Avianna ☹️ det kan være ingenting da, har du vondt også? Frustrerende med sommerstengt! Når åpner medicus igjen?

Har ikke mye vondt, bare litt mensaktige smerter.

Jeg vet at det kan være ingenting men det er så skremmende å vente når det er mer sannsynlig at det er abort som begynner 🙁

Medicus åpner igjen 27. og jeg har allerede UL time på 28. Så da er det bare å vente. Legen på telefonen sa også at man ikke kan gjøre noe mer enn å vente men anbefalte at jeg tar egenmelding i morgen og blir i sengen.

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Avianna skrev:

Har ikke mye vondt, bare litt mensaktige smerter.

Jeg vet at det kan være ingenting men det er så skremmende å vente når det er mer sannsynlig at det er abort som begynner 🙁

Medicus åpner igjen 27. og jeg har allerede UL time på 28. Så da er det bare å vente. Legen på telefonen så også at man ikke kan gjøre noe mer enn å vente men anbefalte at jeg tar egenmelding i morgen og blir i sengen.

Jeg håper på det beste for deg 🧡🧡 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Avianna krysser fingrene for at det er en helt ufarlig blødning!!🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Kan du kontakte fastlegen for måling av stigning? Eller Dr. drop in om fastlegen er på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, alba85 skrev:

@Avianna krysser fingrene for at det er en helt ufarlig blødning!!🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Kan du kontakte fastlegen for måling av stigning? Eller Dr. drop in om fastlegen er på ferie?

Takk ❤ Skal ringe fastlegen i morgen tidlig. I dag fikk jeg beskjed at de ikke har ledige timer og jeg må ringe i morgen. Men ja, ville vært bra å sjekke hCG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2020 at 10:49 AM, alba85 said:

@Påmfritt Jeg har alltid syntes det vært merkelig at de ikke bruker UL når de setter inn embryoet på Riksen, er det for å spare tid? Helt hårreisende at de tror de ikke har plassert det rett!! Du burde jo få de forsøkene tilbake!

Jeg er helt enig. Jeg synes også det er merkelig at de ikke bruker UL på riksen. Under forrige innsett spurte gynekologen om de andre har hatt vanskeligheter med å sette inn siden hu kronglet litt. Følte meg ikke trygg da 😅 På ferilitetssentret så bruker de uktralyd for å finne riktig plassering. Har ei venninne som fikk exu på riksen og jeg synes d er litt rart at egget havnet i eggstokken når de setter inn 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maja92 alt for å spare tid... Det skulle jo vært en standard overalt. Hadde vært gøy å sett en statistikk over exu privat med UL og offentlig uten UL. @Avianna Hvordan går det med deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så ble lykken kortvarig her..😔 første positive test på mange år, også ender den i SA som sist. Føles håpløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, alba85 skrev:

 @Avianna Hvordan går det med deg?

Veldig bra for nå, takk ❤😊

Blødningen har blitt mindre og jeg fikk tatt super tidlig UL (5+4), som viste tvillinger (💕) som sitter godt på plass. Får hCG resultatene i løpet av helgen.

Fortsatt spent venting til vi ser hjerteslag og alt men herregud hva for en skrekkopplevelse med blødningene... 😅

Skal melde meg ut herifra for nå (med håpet at det går bra 🤞), fordi jeg vet hvor vanskelig det er for de som ikke har fått lykket enda å lese om folk som har blitt gravid 🧡

Dere er de tøffeste menneskene jeg kjenner og jeg heier på dere. Hver eneste person som går gjennom prøverør får STOR respekt fra meg, og det er ikke noe som jeg var klar over før jeg startet denne prosessen, så jeg vet det er få folk der ute som forstår dette. Stor klem fra meg til alle ❤

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Melie skrev:

Så ble lykken kortvarig her..😔 første positive test på mange år, også ender den i SA som sist. Føles håpløst

😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Avianna skrev:

Veldig bra for nå, takk ❤😊

Blødningen har blitt mindre og jeg fikk tatt super tidlig UL (5+4), som viste tvillinger (💕) som sitter godt på plass. Får hCG resultatene i løpet av helgen.

Fortsatt spent venting til vi ser hjerteslag og alt men herregud hva for en skrekkopplevelse med blødningene... 😅

Skal melde meg ut herifra for nå (med håpet at det går bra 🤞), fordi jeg vet hvor vanskelig det er for de som ikke har fått lykket enda å lese om folk som har blitt gravid 🧡

Dere er de tøffeste menneskene jeg kjenner og jeg heier på dere. Hver eneste person som går gjennom prøverør får STOR respekt fra meg, og det er ikke noe som jeg var klar over før jeg startet denne prosessen, så jeg vet det er få folk der ute som forstår dette. Stor klem fra meg til alle ❤

Oi oi!! Masse lykke til fremover, jeg heier på deg! Spennende med tvillinger😍 Krysser fingrene for at de klamrer seg fast🤞🏼 Det kan nok være årsaken til en blødning, at begge to har satt seg fast😊 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...