AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #2301 Skrevet 18. juli 2020 Et "dilemma" : står i donorkø på offentlig sykehus. Vi startet prøvingen for over 2 år siden. Som de fleste kjenner seg igjen i ventingen er verst. Hatt 2 mislykkede innsett ivf hos privatklinikk. (av fri vilje fordi ivf er større sjans for at det går bra enn iui. Ingenting galt med meg, problemet neg ligger hos min samboer. ) nå er det snaaart gått 1 år siden vi ble satt i donorkø offentlig sykehus. Så det er jo snart vår tur, men ingen kan si sikkert når det blir. Jeg og mannen har nå penger til privat forsøk med iui 3 stk (inseminasjon) privat. Og jeg lurer på å ringe til klinikken vi har brukt privat og bestille selv om det kanskje er 2-3 mnd til vi hører fra offentlig sykehus, men man vet jo aldri. Og vi er ikke akkurat rike og kunne trengt de pengene til noe annet. Ville dere kjørt på hos privatklinikk? Anonymkode: 1df65...784
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #2302 Skrevet 18. juli 2020 I tillegg har jeg fått beskjed om at det er vanskelig å sette inn hos meg da det er en bøy på livmorhalsen min så ble redd når jeg leser at de ikke bruker ultralyd på Rikshospitalet. Anonymkode: 1df65...784
Anonym-NN Skrevet 19. juli 2020 #2303 Skrevet 19. juli 2020 Jeg hadde innsett på Rikshospitalet i slutten av juni og de brukte faktisk ultralyd da livmorhalsen var vanskelig å komme gjennom. Tang brukte de og. Var inne i 30 min, men når de var ferdig, sa de at de var 100% sikre på at det "landet" riktig sted, og snakket om at det var jo mye enklere å sette inn når man brukte ultralyd. Ble gravid ❤ 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2304 Skrevet 19. juli 2020 2 timer siden, Anonym-NN skrev: Jeg hadde innsett på Rikshospitalet i slutten av juni og de brukte faktisk ultralyd da livmorhalsen var vanskelig å komme gjennom. Tang brukte de og. Var inne i 30 min, men når de var ferdig, sa de at de var 100% sikre på at det "landet" riktig sted, og snakket om at det var jo mye enklere å sette inn når man brukte ultralyd. Ble gravid ❤ Merkelig at du skulle få denne spesialbehandlingen når ingen andre får det. Anonymkode: 4e108...925 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2305 Skrevet 19. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at du skulle få denne spesialbehandlingen når ingen andre får det. Anonymkode: 4e108...925 🙄 Blir oppgitt av slike kommentarer... Anonymkode: 49a87...c46 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2306 Skrevet 19. juli 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🙄 Blir oppgitt av slike kommentarer... Anonymkode: 49a87...c46 Ja det blir du vel. Men vet du hva? Vi er enormt mange som har vært gjennom ivf og vi blir aldri hørt. Jeg har selv en autoimmun sykdom som gjør at jeg burde stå på prednisolon under forsøk, men dette nektet riksen. Dem følger disse standarde prosedyrene for alle kvinner. Så at vi er noen som reagerer på at riksen gjorde spesialbehandling på denne kvinnen når vi er enormt mange som skulle hatt det så må det være lov til å reagere. Anonymkode: 4e108...925 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2307 Skrevet 19. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det blir du vel. Men vet du hva? Vi er enormt mange som har vært gjennom ivf og vi blir aldri hørt. Jeg har selv en autoimmun sykdom som gjør at jeg burde stå på prednisolon under forsøk, men dette nektet riksen. Dem følger disse standarde prosedyrene for alle kvinner. Så at vi er noen som reagerer på at riksen gjorde spesialbehandling på denne kvinnen når vi er enormt mange som skulle hatt det så må det være lov til å reagere. Anonymkode: 4e108...925 Bytt klinikk da! Hvis man er så ekstremt missfornøyd med behandling! Syns ikke man skal være negativ mot andre som lykkes uansett!!!! Anonymkode: 582c7...f12 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2308 Skrevet 19. juli 2020 Det er da vel lov å syntes at det er merkelig at noen har fått UL under innsett når alle gjerne skulle ha hatt det. Det er ikke kritikk av personen som har fått det, men av Riksen. Vi er mange mennesker i denne gruppen som går gjennom noe av det tøffeste hittil i livet... Og nei, for alle er det ikke bare å bytte klinikk heller. Det må da være lov å bli litt fortvilet og oppgitt uten av det bryter ut en ren shit storm her... vi er bare mennesker og dette skal være en gruppe til støtte for oss som går gjennom ivf og da må man kunne forvente en viss takhøyde!! Takk for meg og god søndag! Anonymkode: 5ffb6...f79 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2309 Skrevet 19. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da vel lov å syntes at det er merkelig at noen har fått UL under innsett når alle gjerne skulle ha hatt det. Det er ikke kritikk av personen som har fått det, men av Riksen. Vi er mange mennesker i denne gruppen som går gjennom noe av det tøffeste hittil i livet... Og nei, for alle er det ikke bare å bytte klinikk heller. Det må da være lov å bli litt fortvilet og oppgitt uten av det bryter ut en ren shit storm her... vi er bare mennesker og dette skal være en gruppe til støtte for oss som går gjennom ivf og da må man kunne forvente en viss takhøyde!! Takk for meg og god søndag! Anonymkode: 5ffb6...f79 De som sliter med denne klinikken må gjøre noe med det da, når det tydeligvis er så mange. Hva med å klage de inn?? Det er faktisk mulig. Ikke vits å være negativ mot at andre får rette behandling. Jeg fikk hets her inne da jeg var heldig å lykkes med å bli gravid også, så av erfaring, så er det noen grinebitere her inne. Like sårt for alle som er igjennom dette. Men det må da for pakker gå an å være glad på andres vegne, når man vet de går igjennom det samme som seg selv? Slikt er det og skal det ikke være takhøyde for faktisk. Anonymkode: 582c7...f12 1
Anonym-NN Skrevet 19. juli 2020 #2310 Skrevet 19. juli 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Merkelig at du skulle få denne spesialbehandlingen når ingen andre får det. Anonymkode: 4e108...925 Det var helt tydelig for dem at de ikke hadde kommet gjennom livmorhalsen, ikke i nærheten engang da den var "blokkert" på et vis, derfor brukte de ultralyd og tang på meg for å åpne den opp og få inn kateteret. Det var ingen spesialbehandling, de bare gjorde det som var nødvendig for å komme seg inn. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2311 Skrevet 19. juli 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Et "dilemma" : står i donorkø på offentlig sykehus. Vi startet prøvingen for over 2 år siden. Som de fleste kjenner seg igjen i ventingen er verst. Hatt 2 mislykkede innsett ivf hos privatklinikk. (av fri vilje fordi ivf er større sjans for at det går bra enn iui. Ingenting galt med meg, problemet neg ligger hos min samboer. ) nå er det snaaart gått 1 år siden vi ble satt i donorkø offentlig sykehus. Så det er jo snart vår tur, men ingen kan si sikkert når det blir. Jeg og mannen har nå penger til privat forsøk med iui 3 stk (inseminasjon) privat. Og jeg lurer på å ringe til klinikken vi har brukt privat og bestille selv om det kanskje er 2-3 mnd til vi hører fra offentlig sykehus, men man vet jo aldri. Og vi er ikke akkurat rike og kunne trengt de pengene til noe annet. Ville dere kjørt på hos privatklinikk? Anonymkode: 1df65...784 Huff er vel ingen som kan si noe fra eller til, men tror jeg velger å ringe privatklinikk i morgen. Klarer ikke vente lenger. Anonymkode: 1df65...784
Neutral90 Skrevet 19. juli 2020 #2312 Skrevet 19. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De som sliter med denne klinikken må gjøre noe med det da, når det tydeligvis er så mange. Hva med å klage de inn?? Det er faktisk mulig. Ikke vits å være negativ mot at andre får rette behandling. Jeg fikk hets her inne da jeg var heldig å lykkes med å bli gravid også, så av erfaring, så er det noen grinebitere her inne. Like sårt for alle som er igjennom dette. Men det må da for pakker gå an å være glad på andres vegne, når man vet de går igjennom det samme som seg selv? Slikt er det og skal det ikke være takhøyde for faktisk. Anonymkode: 582c7...f12 For det første; jo lenger man står i dette jo større er belastningen, det er for meg naturligvis slik å forstå For det andre - anonym uttrykte forundring for at denne personen hadde fått ul ved innsett. Det at hun oppnådde graviditet var ikke nevnt engang. Det er du som trekker det inn 🤔 rart at du skal gjøre det. Det må kunne gå an å diskutere sak uten å komme med slag under beltestedet. Synes forøvrig det er en uting å bruke anonym-knappen. 2
Neutral90 Skrevet 19. juli 2020 #2313 Skrevet 19. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff er vel ingen som kan si noe fra eller til, men tror jeg velger å ringe privatklinikk i morgen. Klarer ikke vente lenger. Anonymkode: 1df65...784 Nei... Det blir liksom litt å veie for og imot hva penger er verdt oppi alt dette 😕 det er jo det at du vet aldri hvor lenge det er før riksen har donor, plutselig er det ennå 6 mnd å vente.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2314 Skrevet 19. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det blir du vel. Men vet du hva? Vi er enormt mange som har vært gjennom ivf og vi blir aldri hørt. Jeg har selv en autoimmun sykdom som gjør at jeg burde stå på prednisolon under forsøk, men dette nektet riksen. Dem følger disse standarde prosedyrene for alle kvinner. Så at vi er noen som reagerer på at riksen gjorde spesialbehandling på denne kvinnen når vi er enormt mange som skulle hatt det så må det være lov til å reagere. Anonymkode: 4e108...925 Er det ikke fritt sykehus valg da? Reiser selv 2.5 time til klinikken Anonymkode: 91abf...177 1
HoDer Skrevet 19. juli 2020 #2315 Skrevet 19. juli 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Et "dilemma" : står i donorkø på offentlig sykehus. Vi startet prøvingen for over 2 år siden. Som de fleste kjenner seg igjen i ventingen er verst. Hatt 2 mislykkede innsett ivf hos privatklinikk. (av fri vilje fordi ivf er større sjans for at det går bra enn iui. Ingenting galt med meg, problemet neg ligger hos min samboer. ) nå er det snaaart gått 1 år siden vi ble satt i donorkø offentlig sykehus. Så det er jo snart vår tur, men ingen kan si sikkert når det blir. Jeg og mannen har nå penger til privat forsøk med iui 3 stk (inseminasjon) privat. Og jeg lurer på å ringe til klinikken vi har brukt privat og bestille selv om det kanskje er 2-3 mnd til vi hører fra offentlig sykehus, men man vet jo aldri. Og vi er ikke akkurat rike og kunne trengt de pengene til noe annet. Ville dere kjørt på hos privatklinikk? Anonymkode: 1df65...784 Hvor gamle er dere? Hadde jeg vert over 30 så tror jeg at jeg hadde prøvd privat men under 30 tror jeg at jeg hadde ventet litt lengre
Kone92 Skrevet 19. juli 2020 #2316 Skrevet 19. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at du skulle få denne spesialbehandlingen når ingen andre får det. Anonymkode: 4e108...925 Jeg hadde også innsett med ultralyd ved siste innsett på riksen. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2317 Skrevet 19. juli 2020 6 minutter siden, HoDer skrev: Hvor gamle er dere? Hadde jeg vert over 30 så tror jeg at jeg hadde prøvd privat men under 30 tror jeg at jeg hadde ventet litt lengre Takk. Er over 30. 17 minutter siden, Neutral90 skrev: Nei... Det blir liksom litt å veie for og imot hva penger er verdt oppi alt dette 😕 det er jo det at du vet aldri hvor lenge det er før riksen har donor, plutselig er det ennå 6 mnd å vente. Ja, jeg vet. Har kommet fram til at det er verdt det og ringer privatklinikk i morgen. Så får det bare stå til. Anonymkode: 1df65...784 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2318 Skrevet 20. juli 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke fritt sykehus valg da? Reiser selv 2.5 time til klinikken Anonymkode: 91abf...177 Akkurat hva jeg hadde tenkt å skrive! Ingen MÅ til riksen - det er fritt sykehusvalg. Mitt nærmeste sykehus er ikke hvor jeg valgte å få behandling. Og på sykehuset jeg valgte brukte de ultralyd ved begge innsett😀👍🏼 Anonymkode: 49a87...c46
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2319 Skrevet 20. juli 2020 Men bruker de ikke alltid UL ved innsett?? Jeg har vært på to ulike klinikker og der jeg det alltid blitt gjort UL hvor jeg må møte med "full" blære. Anonymkode: d4ecd...67f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #2320 Skrevet 20. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Akkurat hva jeg hadde tenkt å skrive! Ingen MÅ til riksen - det er fritt sykehusvalg. Mitt nærmeste sykehus er ikke hvor jeg valgte å få behandling. Og på sykehuset jeg valgte brukte de ultralyd ved begge innsett😀👍🏼 Anonymkode: 49a87...c46 Jeg må vel nesten siden det er Riksen som tilbyr med donor. Anonymkode: 1df65...784 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå