Gjest Mumlehumle Skrevet 12. desember 2020 #3181 Del Skrevet 12. desember 2020 Brigid skrev (53 minutter siden): Gratulerer så mye! Fantastisk med positiv test! 🎉 Som en liten sidekommentar vil jeg bare si at jeg er uenig i at det er viktig ikke å "gi opp", for noen så må man sette en strek og gå videre i livet sitt/få livet tilbake, det er ikke å gi opp, men å gå videre i livet. Det er faktisk ikke alle som vil lykkes! Og jeg vet selv at jeg orker ikke å stå i dette i ubegrenset tid. Jeg trodde IVF var en mirakelkur som gjorde deg gravid nærmest uansett, men etter et par år i gamet vet jeg mye bedre enn det. Skriver under på denne. Noen ganger må enn sette en strek å gi seg. Jeg trodden eggdonasjon var quick fix. Etter 3 forskjellige donorer med perfekt donor egg og gode svømmere fra mannen har vi nå gitt opp. Så dessverre er det ikke alle det går bra for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dii Skrevet 12. desember 2020 #3182 Del Skrevet 12. desember 2020 Brigid skrev (52 minutter siden): Gratulerer så mye! Fantastisk med positiv test! 🎉 Som en liten sidekommentar vil jeg bare si at jeg er uenig i at det er viktig ikke å "gi opp", for noen så må man sette en strek og gå videre i livet sitt/få livet tilbake, det er ikke å gi opp, men å gå videre i livet. Det er faktisk ikke alle som vil lykkes! Og jeg vet selv at jeg orker ikke å stå i dette i ubegrenset tid. Jeg trodde IVF var en mirakelkur som gjorde deg gravid nærmest uansett, men etter et par år i gamet vet jeg mye bedre enn det. Ja,det er sant... kunne skrive annerledes...etter mye frem og tilbake- vi bestemte oss å prøve siste gang...selvom inni hode vi hadde gitt opp drøm å ha barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #3183 Del Skrevet 13. desember 2020 Rita90 skrev (2 timer siden): Så spennende med innsett i naturlig syklus😊 Hvor er det du får behandling? Porsgrunn Anonymkode: 98671...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvida Skrevet 13. desember 2020 #3184 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 7.44): Kvalitet på egg. Eg det slik at sykehusene kun setter inn egg som er bra? Hadde kun 1 egg etter uttak og bildet av embryo som jeg fikk se var ikke så bra (ikke at jeg jobber på lab, så kan jo ikke uttale meg om kvalitet egentlig 😛 ) Har ikke troa på dette forsøket, men må vel endre tankegang, var jo trodd slt et egg knn. Andre som har følt slik? Anonymkode: 6c9a8...d54 Jeg fikk ut 6 egg, 2 ble befruktet og et falt fra på dag 2. Det ene som var igjen ble blastocyst på dag 5, men hadde redusert kvalitet. Klinikken sa at det ikke var veldig bra, men for bra til å kastes🙈 Vi valgte å sette det inn og er nå gravid ❤👍 vi har aldri hatt så bra hcg tall eller stigning før og føler at denne kommer til å sitte🥰❤ Føler at vi er et godt eksempel på at ikke alt må være etter boken eller perfekt👏😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest86 Skrevet 13. desember 2020 #3185 Del Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 12.12.2020 den 16.33): Hei! skal ha innsett av fryst i naturlig syklus. Fikk positiv eggeløsning i dag (lørdag), så har altså eggeløsning i morgen. Lurer på når det blir innsett av 3-dagers da? Er det 3 dager ETTER eggeløsning eller den tredje dagen etter eggeløsning? 😅 De ringer uansett på mandag, men vil bare vite hvilken dag det blir 🙈 Anonymkode: 98671...353 Hei! Jeg har også fryseforsøk i naturlig syklus (brukte femar). Fikk positiv eggløsningstest fredag og skal sette inn 3 dagers egg tirsdag. Fikk beskjed at de setter inn 3 dagers egg 4 dager etter positiv eggløsningstest. Er det ditt første fryseforsøk? Det er mitt første fryseforsøk og første innsett (totalfrys på første ferskforsøk). Har du flere egg på frys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 13. desember 2020 #3186 Del Skrevet 13. desember 2020 (endret) . Endret 29. september 2021 av Brigid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melie Skrevet 14. desember 2020 #3187 Del Skrevet 14. desember 2020 Negativ test i dag ..😔 nesten komisk hvordan jeg i 2017 (etter å ha prøvd 1,5 år og mistet når det først gikk) tenkte at 2018 skulle bli året. Deretter 2019. 2020. Og nå som vi må igang med lang protokoll etter nyttår blir det vel ikke engang 2021 baby. Jeg er så lei. Lei av å høre at «det er godt du er ung». Det gjør det jo ikke noe mindre sårt å måtte stå i dette over så lang tid. 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 14. desember 2020 #3188 Del Skrevet 14. desember 2020 Melie skrev (27 minutter siden): Negativ test i dag ..😔 nesten komisk hvordan jeg i 2017 (etter å ha prøvd 1,5 år og mistet når det først gikk) tenkte at 2018 skulle bli året. Deretter 2019. 2020. Og nå som vi må igang med lang protokoll etter nyttår blir det vel ikke engang 2021 baby. Jeg er så lei. Lei av å høre at «det er godt du er ung». Det gjør det jo ikke noe mindre sårt å måtte stå i dette over så lang tid. 😔 Så enig 👍 greit nok at en har fordelen med å kunne fortsette lengre, men det betyr ikke at negative forsøk er lettere å oppleve. God klem fra meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita90 Skrevet 14. desember 2020 #3189 Del Skrevet 14. desember 2020 (endret) Så leit! Føler med deg @Melie😞 Endret 14. desember 2020 av Rita90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vin_fruen Skrevet 14. desember 2020 #3190 Del Skrevet 14. desember 2020 Melie skrev (3 timer siden): Negativ test i dag ..😔 nesten komisk hvordan jeg i 2017 (etter å ha prøvd 1,5 år og mistet når det først gikk) tenkte at 2018 skulle bli året. Deretter 2019. 2020. Og nå som vi må igang med lang protokoll etter nyttår blir det vel ikke engang 2021 baby. Jeg er så lei. Lei av å høre at «det er godt du er ung». Det gjør det jo ikke noe mindre sårt å måtte stå i dette over så lang tid. 😔 ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 14. desember 2020 #3191 Del Skrevet 14. desember 2020 (endret) . Endret 29. september 2021 av Brigid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest86 Skrevet 15. desember 2020 #3192 Del Skrevet 15. desember 2020 Hei! Det var kjedelig med negativ test, Melie. Har du vært gjennom mange runder med prøverør? Skal du ha flere forsøk og når blir neste? Er det noen andre som er i forsøk nå eller skal starte opp rett over nyttår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvida Skrevet 15. desember 2020 #3193 Del Skrevet 15. desember 2020 Melie skrev (21 timer siden): Negativ test i dag ..😔 nesten komisk hvordan jeg i 2017 (etter å ha prøvd 1,5 år og mistet når det først gikk) tenkte at 2018 skulle bli året. Deretter 2019. 2020. Og nå som vi må igang med lang protokoll etter nyttår blir det vel ikke engang 2021 baby. Jeg er så lei. Lei av å høre at «det er godt du er ung». Det gjør det jo ikke noe mindre sårt å måtte stå i dette over så lang tid. 😔 Off💔 Sender masse styrke❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 15. desember 2020 #3194 Del Skrevet 15. desember 2020 Melie skrev (21 timer siden): Negativ test i dag ..😔 nesten komisk hvordan jeg i 2017 (etter å ha prøvd 1,5 år og mistet når det først gikk) tenkte at 2018 skulle bli året. Deretter 2019. 2020. Og nå som vi må igang med lang protokoll etter nyttår blir det vel ikke engang 2021 baby. Jeg er så lei. Lei av å høre at «det er godt du er ung». Det gjør det jo ikke noe mindre sårt å måtte stå i dette over så lang tid. 😔 Huffameg. Det må være veldig vanskelig å holde på i så mange år. Vi skal i gang med første forsøk på nyåret 🙃. Håper å bli gravid innen 2021, men må vet jo aldri 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melie Skrevet 15. desember 2020 #3195 Del Skrevet 15. desember 2020 Gjest86 skrev (2 timer siden): Hei! Det var kjedelig med negativ test, Melie. Har du vært gjennom mange runder med prøverør? Skal du ha flere forsøk og når blir neste? Er det noen andre som er i forsøk nå eller skal starte opp rett over nyttår? Hatt flere runder med clomid og letrozol før vi begynte med prøverør, men har hatt 3 forsøk/uttak siste året. Topper ikke statistikken sånn sett, men ting har tatt sååå laaang tid i denne prosessen.. 😞 Venter på beskjed fra legen nå om hvilken protokoll de tenker, men satser på lang og oppstart med spray rett over nyttår. Blir godt å ha en plan å forholde seg til fremover 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest86 Skrevet 15. desember 2020 #3196 Del Skrevet 15. desember 2020 Melie skrev (2 minutter siden): Hatt flere runder med clomid og letrozol før vi begynte med prøverør, men har hatt 3 forsøk/uttak siste året. Topper ikke statistikken sånn sett, men ting har tatt sååå laaang tid i denne prosessen.. 😞 Venter på beskjed fra legen nå om hvilken protokoll de tenker, men satser på lang og oppstart med spray rett over nyttår. Blir godt å ha en plan å forholde seg til fremover 🙃 Det er en LANG prøveprosess, og helt forferdelig med all den ventetiden mellom forsøk som føles helt bortkastet. Har du hatt egg på frys eller 3 ferskforsøk? Om du har hatt tre ferskforsøk, går du over til privat nå? Personlig syns jeg ventetiden der det ikke skjer noe som veldig belastende. Har i hele desember kjent på at nå kommer det enda en jul uten at vi har lykkes. Er det lov å spørre her inne hvorfor en trenger hjelp, eller er "regelen" at en ikke spør om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melie Skrevet 15. desember 2020 #3197 Del Skrevet 15. desember 2020 (endret) Gjest86 skrev (14 timer siden): Det er en LANG prøveprosess, og helt forferdelig med all den ventetiden mellom forsøk som føles helt bortkastet. Har du hatt egg på frys eller 3 ferskforsøk? Om du har hatt tre ferskforsøk, går du over til privat nå? Personlig syns jeg ventetiden der det ikke skjer noe som veldig belastende. Har i hele desember kjent på at nå kommer det enda en jul uten at vi har lykkes. Er det lov å spørre her inne hvorfor en trenger hjelp, eller er "regelen" at en ikke spør om det? Kjenner så godt følelsen av at enda et år har gått, all medfølelse fra meg❤️ Jeg har hatt et uttak offentlig, ble avbrutt etter uttak da det ikke var noe å sette tilbake på dag 5. kort protokoll. Så kom korona 🙄 og jeg fikk helt panikk av å måtte vente enda lenger, så gikk for en pakke privat, 3 forsøk. Første på lang protokoll endte i totalfrys pga overstimulering, men fikk to blasto på frys 🙏🏻 Ble gravid på første innsettet, men mistet. Andre fryseforsøk negativt. Og nå kort protokoll og 20 egg ut. Et inn på dag 3, og alle de andre falt fra så ingen på frys.. siste forsøk i pakken nå, og så må vi nok tilbake offentlig og mer venting 🙄 jeg har pco, derfor mange egg med tydeligvis elendig kvalitet.. men vi fortsetter å prøve 💪🏻 Er du i ivf-gamet også? Endret 16. desember 2020 av Melie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest86 Skrevet 15. desember 2020 #3198 Del Skrevet 15. desember 2020 Melie skrev (1 time siden): Kjenner så godt følelsen av at enda et år har gått, all medfølelse fra meg❤️ Jeg har hatt et uttak offentlig, ble avbrutt etter uttak da det ikke var noe å sette tilbake på dag 5. kort protokoll. Så kom korona 🙄 og jeg fikk helt panikk av å måtte vente enda lenger, så gikk for en pakke privat, 3 forsøk. Første på lang protokoll endte i totalfrys pga overstimulering, men fikk to blasto på frys 🙏🏻 Ble gravid på første innsettet, men mistet. Andre fryseforsøk negativt. Og nå kort protokoll og 20 egg ut. Et inn på dag 3, og alle de andre falt fra så ingen på frys.. siste forsøk i pakken nå, og så må vi nok tilbake offentlig og mer venting 🙄 jeg har pcos, derfor mange egg med tydeligvis elendig kvalitet.. men vi fortsetter å prøve 💪🏻 Er du i ivf-gamet også? Skjønner godt at du fikk panikk grunnet corona, det gjorde vi også... Vi har hatt en runde med totalfrys grunnet overstimulering (PCO her også), noe som føltes som et forferdelig nederlag der og da selv om vi var heldige og fikk flere 3-dagers på frys. Men skjønner at skuffelsen ikke kan sammenlignes med det du opplevde på første forsøk som ble avbrutt da ingen overlevde. Har de sagt at eggkvaliteten din er dårlig? Jeg tenker litt at to blasto på frys tyder på god kvalitet? Jeg har bare fått 3 dagers egg, de har ikke forsøkt å dyrke dem videre. Lurer veldig på hvorfor de ikke gjorde det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melie Skrevet 15. desember 2020 #3199 Del Skrevet 15. desember 2020 Gjest86 skrev (7 minutter siden): Skjønner godt at du fikk panikk grunnet corona, det gjorde vi også... Vi har hatt en runde med totalfrys grunnet overstimulering (PCO her også), noe som føltes som et forferdelig nederlag der og da selv om vi var heldige og fikk flere 3-dagers på frys. Men skjønner at skuffelsen ikke kan sammenlignes med det du opplevde på første forsøk som ble avbrutt da ingen overlevde. Har de sagt at eggkvaliteten din er dårlig? Jeg tenker litt at to blasto på frys tyder på god kvalitet? Jeg har bare fått 3 dagers egg, de har ikke forsøkt å dyrke dem videre. Lurer veldig på hvorfor de ikke gjorde det De har ikke sagt noe om det, bare jeg som begynner å bli pessimist🙈😅 men hadde vi ikke satt inn 3-dagers nå hadde mest sannsynlig alle falt fra denne runden også 🤷🏻♀️ Så kort protokoll er tydeligvis ikke noe særlig selv om vi får ut mange egg. Blastoen som festet seg og som var «perfekt» sluttet jo også å utvikle seg, andre gangen det skjer. Så tenker at noe må det være. Eller så har vi bare skikkelig uflaks ..🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest86 Skrevet 16. desember 2020 #3200 Del Skrevet 16. desember 2020 Melie skrev (13 timer siden): De har ikke sagt noe om det, bare jeg som begynner å bli pessimist🙈😅 men hadde vi ikke satt inn 3-dagers nå hadde mest sannsynlig alle falt fra denne runden også 🤷🏻♀️ Så kort protokoll er tydeligvis ikke noe særlig selv om vi får ut mange egg. Blastoen som festet seg og som var «perfekt» sluttet jo også å utvikle seg, andre gangen det skjer. Så tenker at noe må det være. Eller så har vi bare skikkelig uflaks ..🙃 Skjønner godt at du blir bekymret for eggkvaliteten, det er liksom det aller verste som kan skje i prøverørsverden. Men samtidig tror jeg eggkvaliteten din er god, visst ikke er jeg ganske sikker på at klinikkene ville sagt det til deg Du kan jo spørre dem etter gradering på eggene dine? Det har jeg gjort. Det at du har fått 2 blastoer på frys tenker jeg betyr at eggkvaliteten er veldig god! Spontanabort/missed abortion er ganske vanlig, har selv opplevd det to ganger ved spontane graviditeter, men så ble vi aldri gravide igjen og dermed begynt med ivf. Kan jeg spørre hvor mange egg du har fått ut på de forskjellige forsøkene, hvor mange som ble befruktet og hvor mange du stod igjen med? Og denne gangen da du fikk inn et 3-dagers egg, hvorfor valgte de 3 dagers og ikke 5 dagers denne gangen? Stemmer det at du da har hatt to negative innsett etter hverandre nå? Er det da vanlig å ha en "samtale" med klinikken om hva de tror er årsaken til to negative forsøk og hva de eventuelt skal gjøre annerledes på neste forsøk? Skal du begynne på igjen i januar eller februar for neste ferskforsøk? Hvorfor er det så ønskelig fra klinikkene å dyrke til 5 dagers? De nevnte ingenting om dette for vår del. Jeg hadde trodd at alle dyrket til 5 dagers nå, men plutselig på dag 3 fikk vi beskjed om at alle var fryst ned... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå