Førstegangsprøvene Skrevet 5. november 2020 #2961 Del Skrevet 5. november 2020 1 time siden, Vickie87 skrev: Leeenge siden jeg har postet noe her nå. I uke 4+ 5 tok jeg en test som viste GRAVID. Magen vokste i ukene som kom og graviditetssymptomer kom på løpende bånd. Vi skulle vært på tidlig ultralyd i uke 8,men da jeg var syk uken før måtte vi desverre avlyse ultralyden. Ukene gikk og magen/symptomene fortsatte å vise seg I går var vi på 10 ukers kontroll på KK. Der ble lykken slutt og sjokket kom. De kunne ikke se noe foster i livmoren min, de kunne kanskje se noe som har vært et lite embryo i begynnelsen av graviditeten,men som jeg har mistet kanskje mellom uke 5-6. Kroppen min har ikke støtet det vekk med en så kalt spontanabort :(...Den har bare fortsatt som at den var gravid!!!!! Jeg har jo ikke hatt noen som helst symptomer på at noe har vært galt i hele disse ukene som har gått. Alt vokste,magen ble rundere,brystene ble større osv. Nå må jeg få behandling på KK for å fremprovosere en spontanabort. De vill følge med på når dette skjer så derfor blir jeg innlagt. HVORDAN ER DET MULIG Å MISTE SÅ TIDLIG OG ALIKEVELL VILL IKKE KROPPEN KVITTE DET MED SEG???? Noen andre som har opplevd dette før? Å huffameg. Så vondt.💔 Har dere prøvd lenge før alt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2962 Del Skrevet 5. november 2020 1 time siden, Vickie87 skrev: Leeenge siden jeg har postet noe her nå. I uke 4+ 5 tok jeg en test som viste GRAVID. Magen vokste i ukene som kom og graviditetssymptomer kom på løpende bånd. Vi skulle vært på tidlig ultralyd i uke 8,men da jeg var syk uken før måtte vi desverre avlyse ultralyden. Ukene gikk og magen/symptomene fortsatte å vise seg I går var vi på 10 ukers kontroll på KK. Der ble lykken slutt og sjokket kom. De kunne ikke se noe foster i livmoren min, de kunne kanskje se noe som har vært et lite embryo i begynnelsen av graviditeten,men som jeg har mistet kanskje mellom uke 5-6. Kroppen min har ikke støtet det vekk med en så kalt spontanabort :(...Den har bare fortsatt som at den var gravid!!!!! Jeg har jo ikke hatt noen som helst symptomer på at noe har vært galt i hele disse ukene som har gått. Alt vokste,magen ble rundere,brystene ble større osv. Nå må jeg få behandling på KK for å fremprovosere en spontanabort. De vill følge med på når dette skjer så derfor blir jeg innlagt. HVORDAN ER DET MULIG Å MISTE SÅ TIDLIG OG ALIKEVELL VILL IKKE KROPPEN KVITTE DET MED SEG???? Noen andre som har opplevd dette før? Uff så trist 😭 sender mange klemmer! har ingen erfaring Anonymkode: 6b30e...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vickie87 Skrevet 6. november 2020 #2963 Del Skrevet 6. november 2020 Går greit,men kjedelig å gå så lenge og tro at man er gravid og at alt står bra til med den lille. Urettferdig at kroppen skal lure en sånn når det gjelder noe sånn som dette. Var første forsøk med IVF,men har flere egg på frys heldigvis,håper å få såtte igang behandling igjen så fort som mulig egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 6. november 2020 #2964 Del Skrevet 6. november 2020 1 time siden, Vickie87 skrev: Går greit,men kjedelig å gå så lenge og tro at man er gravid og at alt står bra til med den lille. Urettferdig at kroppen skal lure en sånn når det gjelder noe sånn som dette. Var første forsøk med IVF,men har flere egg på frys heldigvis,håper å få såtte igang behandling igjen så fort som mulig egentlig. Forstålig. Så vondt💔. Hva vi må gjennom for å oppnå babydrømmen 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vickie87 Skrevet 6. november 2020 #2965 Del Skrevet 6. november 2020 Noen som kan fortelle meg om Medikamentell abort. Blødde dere mye,smerter,og så sier de at man skal blø klumper ( koagulert ) Hva vill det si? Store klumper/små/flere? Blør heller ikke så mye!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2966 Del Skrevet 6. november 2020 1 time siden, Vickie87 skrev: Noen som kan fortelle meg om Medikamentell abort. Blødde dere mye,smerter,og så sier de at man skal blø klumper ( koagulert ) Hva vill det si? Store klumper/små/flere? Blør heller ikke så mye!!!!! Jeg var svært tidlig, men fikk smertestillende og tablett. Gjorde ikke vondt, blødde nesten ingenting. venninna mi hadde vondt og blødde digre klumper og måtte på sykehuset. Anonymkode: 1df65...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vickie87 Skrevet 6. november 2020 #2967 Del Skrevet 6. november 2020 Jeg er i uke 10. Men de tror jeg mistet i uke 5-6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2968 Del Skrevet 6. november 2020 14 minutter siden, Vickie87 skrev: Jeg er i uke 10. Men de tror jeg mistet i uke 5-6 Jeg var uke 5. var ikke spesielt vondt eller mye blod. Anonymkode: 1df65...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 6. november 2020 #2969 Del Skrevet 6. november 2020 Er det noen her som har erfaring med Ovitrelle som vet om den skal tas ut av kjøleskapet en stund før den skal settes? Jeg skal sette den i morgen kveld, og husker at de sa at Gonal skulle tas ut av kjøleskapet en halvtime før den skulle settes første gang. Så lurer på om det samme gjelder Ovitrelle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. november 2020 #2970 Del Skrevet 6. november 2020 9 minutter siden, Ellepelle skrev: Er det noen her som har erfaring med Ovitrelle som vet om den skal tas ut av kjøleskapet en stund før den skal settes? Jeg skal sette den i morgen kveld, og husker at de sa at Gonal skulle tas ut av kjøleskapet en halvtime før den skulle settes første gang. Så lurer på om det samme gjelder Ovitrelle? Hmmm kan erindre noe om 30.min før? Men det har vel mest med at det er mest behagelig rent fysisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 6. november 2020 #2971 Del Skrevet 6. november 2020 @Vickie87 Medisinsk abort er annerledes enn spontanabort. Jeg hadde mye smerter, måtte ta to opiater underveis. Om det er så smertefullt at du må ta skikkelige smertestillende, så er min erfaring at da funker pillene. Den første gangen hbor jeg hadde xu så var det ikke så vondt, fordi det var ikke noe å støte ur. Vanligvis er det koagler. Husk at ved uke 6 er embryo bare 0.5 cm + et lite anlegg. Så det er ikke mye koagler som skal til. Håper det går bra med deg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 7. november 2020 #2972 Del Skrevet 7. november 2020 11 timer siden, Neutral90 skrev: Hmmm kan erindre noe om 30.min før? Men det har vel mest med at det er mest behagelig rent fysisk. Takk! Da tenker jeg vel at det i alle fall ikke er noe galt i å ta den ut litt før. Har jo også fraktet den fra apoteket og hjem utenfor kjøleskap, så riktig så strengt er det vel ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #2973 Del Skrevet 7. november 2020 21 timer siden, Vickie87 skrev: Noen som kan fortelle meg om Medikamentell abort. Blødde dere mye,smerter,og så sier de at man skal blø klumper ( koagulert ) Hva vill det si? Store klumper/små/flere? Blør heller ikke så mye!!!!! Har en gang i ca uke 6 var på hotell og ingen problem, var nok med smertestillende jeg fikk av sykehus som var «vanlig» , blødde gjorde jeg men ikke skremmende mye. også tatt i uke 9 da måtte jeg være på sykehuset og da var det mer smertefullt , har nok med større foster etc da måtte jeg få opiod(sterke smertestillende) blødde ikke sånn ekstremt ,men var klumpete. Anonymkode: 6b30e...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mumlehumle Skrevet 8. november 2020 #2974 Del Skrevet 8. november 2020 Merkedager som i dag kan være tøff for oss som sliter med infertilitet, også for mennene våre. Så jeg vil oppfordre dere å gi deres menn en skikkelig god dose klem og omsorg i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 8. november 2020 Forfatter #2975 Del Skrevet 8. november 2020 Noen som har erfaringer med å sende inn journalen sin fra The offentlige til Klinikk Hausken? Fase 1-tilbudet som de tilbyr. Var dere fornøyde, hva ble videre steg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvida Skrevet 8. november 2020 #2976 Del Skrevet 8. november 2020 Hei😊 Da har vi begynt vår 1. ivf syklus, alt går foreløpig veldig bra👍 Det eneste jeg har merket er at jeg har ubehagelig muskelsmerter i beina (spesielt i lårene), det begynt noen timer etter jeg tok prednisolon 4×5mg, har noen opplevd det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2977 Del Skrevet 9. november 2020 8 timer siden, Alvida skrev: Hei😊 Da har vi begynt vår 1. ivf syklus, alt går foreløpig veldig bra👍 Det eneste jeg har merket er at jeg har ubehagelig muskelsmerter i beina (spesielt i lårene), det begynt noen timer etter jeg tok prednisolon 4×5mg, har noen opplevd det samme? Aldri hørt om medisinen, men les på felleskatalogen om det er en bivirkning. Om ikke bør du melde fra på altinn Anonymkode: 6b30e...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 9. november 2020 Forfatter #2978 Del Skrevet 9. november 2020 @Alvida, Så fint å høre det går bra. Dette er en tøff prossess men gevinsten kan være så stor💖 Tror og minnes at @Neutral90 har erfaring med prednisolon ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 9. november 2020 #2979 Del Skrevet 9. november 2020 (endret) 10 timer siden, Alvida skrev: Hei😊 Da har vi begynt vår 1. ivf syklus, alt går foreløpig veldig bra👍 Det eneste jeg har merket er at jeg har ubehagelig muskelsmerter i beina (spesielt i lårene), det begynt noen timer etter jeg tok prednisolon 4×5mg, har noen opplevd det samme? Hei jeg har gått på prednisolon 25 mg både pga sykdom og før innsett. Har alltid hatt behov for medisinen, så eventuelle bivirkninger har kommet i skyggen av den gode effekten jeg har fått... Så litt usikker, men tror ikke dette er en bivirkning jeg har hørt om eller opplevd. Jeg ville spurt klinikken 👍 Endret 9. november 2020 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dansken Skrevet 9. november 2020 #2980 Del Skrevet 9. november 2020 Hei alle her 👋 Dame på 34 år her. Har omsider tatt skrittet til IVF etter 19 måneder med prøving, hvorav 2 med hormoner. Skal i dag ta 3. Gonal-sprøyte og skal på ultralyd på Fertilitetssenteret i løpet av uken. Er super stolt over å ha satt de to første sprøytene selv, men gruer meg nå fært til egguttak 😬 Jeg er fersk i denne gruppen, og har nå meldt meg ut av diverse IKM tråde. Det har både vært vanskelig, men også en lettelse å innse at det nå er her jeg hører til. Samboeren min og jeg har ikke fortalt til noen at vi er prøvere, så ingen vet at vi nå har tatt enda et steg på veien. Kanskje det er andre her på min alder som heller ikke har barn fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå