Gå til innhold

Prøverør 2020

TiiBii

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

53B45673-46D3-4FBB-A8CC-68A9C9DB0B25.jpeg

Anonymkode: decce...e5d

Ser ut som jeg kan sende inn klage på alle mine forsøk da det ikke er brukt ultralyd på tilbalesetting

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Takk. Er over 30. 

Ja, jeg vet. Har kommet fram til at det er verdt det og ringer privatklinikk i morgen. Så får det bare stå til. 

Anonymkode: 1df65...784

Vi har bestemt oss for å ringe privatklinikk i dag. Ringte 2 stk i Oslo i dag, og de var sommerstengt. Dersom du har tips om hvilken klinikk som holder åpent nå, hadde jeg vært evig takknemlig. Kan sende pm til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere tatt ett ivf-forsøk eller ivf-pakke som inkl. 3 forsøk/innsett?

Hvilken klinikk i Oslo anbefaler dere? Leste litt om Hausken klinikk. Noen som vil dele sine erfaringer? 😊

Anonymkode: f9346...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken klinikk i Oslo anbefaler dere? Leste litt om Hausken klinikk. Noen som vil dele sine erfaringer? 😊

Vi gikk rett på pakke med 3 forsøk, pga. jeg var redd for å bli stresset for at det "måtte" gå på ett forsøk hvis det var kun det vi hadde betalt for. Men så gikk det på første forsøk for oss, så endte opp med å betale for mye, egentlig 🤷‍♀️ Hvis jeg skulle gjort det igjen, ville jeg først betalt for ett forsøk som et test-forsøk for både meg selv og klinikken, for å så eventuelt ta 3-pakk etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym546u skrev:

Vi har bestemt oss for å ringe privatklinikk i dag. Ringte 2 stk i Oslo i dag, og de var sommerstengt. Dersom du har tips om hvilken klinikk som holder åpent nå, hadde jeg vært evig takknemlig. Kan sende pm til meg :)

De hadde stengt, så ringer på mandag ☺️

Anonymkode: 1df65...784

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.7.2020 den 8.25, AnonymBruker skrev:

Ikke den du siterer og har ikke tips i Oslo, men svarer like vel. 

Vi valgte et forsøk, fordi vi visste at jeg hadde eggløsning på Letrozol og kunne bli gravid (hadde en EXU tidligere). Så gamblet på at en, evt to stimuleringsrunder skulle gi resultat, og så heller betale for innsett hvis vi trengte det. Det lønner seg, ble gravid på første runde (baby sover her ved siden av meg nå), og har flere på frys :)

Anonymkode: 9108f...1dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved denne fra facebookgruppa Ønskebarn med prøverør, til dere som har sendt inn eller ønsker å sende inn mensprøve til Hellas...

0785ECDA-3D2B-4E55-87AC-86D7DAF4D985.jpeg

Anonymkode: 43812...d9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legger ved denne fra facebookgruppa Ønskebarn med prøverør, til dere som har sendt inn eller ønsker å sende inn mensprøve til Hellas...

0785ECDA-3D2B-4E55-87AC-86D7DAF4D985.jpeg

Jeg har flere ganger gått på bredspektrum, det er samme forhåndsregler som ved "vanlig" antibiotika, altså melkesyre for å hindre sopp osv. 

Anonymkode: 046db...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere ganger gått på bredspektrum, det er samme forhåndsregler som ved "vanlig" antibiotika, altså melkesyre for å hindre sopp osv. 

Anonymkode: 046db...ef5

De fleste gjør nok det, men den er ment som en advarsel om at det å sende inn mensprøve ikke alltid er svaret, da det kan bli feil. Dumt å gå på kraftig antibiotika hvis det ikke er nødvendig - noe det i mange tilfeller ikke er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man dra alene på TUL på Riksen nå? Gruer meg da det ikke har vært hjerteslag på denne de andre gangene jeg har vært gravid...

Anonymkode: 5ffb6...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man dra alene på TUL på Riksen nå? Gruer meg da det ikke har vært hjerteslag på denne de andre gangene jeg har vært gravid...

Anonymkode: 5ffb6...f79

Du kan ringe å høre, men regner med du må inn alene ja.

Desverre. Kjedelig at partnere ikke får bli med inn, men de er strenge så lenge corona truer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må egentlig alene, men legen du skal til der kan godkjenne å ha med partner. Eller det jeg mener er at eneste måten å prøve p få med partner er å få legen til å godkjenne. Ellers kan eventuelt partner bli med via video samtale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ta en endometrietest hos Hausken neste uke. Er det noen andre som har tatt denne testen og vil dele erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kone92 skrev:

Jeg skal ta en endometrietest hos Hausken neste uke. Er det noen andre som har tatt denne testen og vil dele erfaringer? 

Finnes det en test? Fått beskjed om at operasjon er eneste mulige måten å sikre diagnosen nå. Del gjerne link eller noe til testen, ble veldig nysgjerrig 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Molly_ skrev:

Finnes det en test? Fått beskjed om at operasjon er eneste mulige måten å sikre diagnosen nå. Del gjerne link eller noe til testen, ble veldig nysgjerrig 😇

Endometrie(t) og endometriose er to forskjellige ting. Virker som den du siterer skal ta en test av endometriet (som er overflaten i livmorhulen), mens endometriose er spredning av livmorvev utenfor livmoren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endometrie(t) og endometriose er to forskjellige ting. Virker som den du siterer skal ta en test av endometriet (som er overflaten i livmorhulen), mens endometriose er spredning av livmorvev utenfor livmoren. 

Herregud, jeg leste litt fort! Takk for oppklaringen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, det stemmer. Skjønner det er lett å bli forvirret. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kone92 skrev:

Hehe, det stemmer. Skjønner det er lett å bli forvirret. 

Hun som har bloggen/ig lengetid gjorde akkurat denne testen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan bekrefte hvor mange mens en må ha mellom cytotec og fryseforsøk? Sykepleieren på st Olavs var i feriemodus ennå og husket ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...