Gå til innhold

Ari Behn er død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maud imponerte i dag, uansett hvem som skrev talen så mente hun hvert eneste ord, det var tydelig å se. Det var også det som gjorde at hun traff en hel nasjon rett i hjertet i dag. Å sitte å diskutere hvem som har skrevet talen er smålig og tøysete. Maud gjorde noe stort, modig og viktig i dag. 

Det var også flott å se hvordan hennes mor sto stødig rett ved siden av henne med en trøstende hånd når det trengtes, der og da var det kun Maud som var hennes fokus, det var helt tydelig. 

 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Klappe skrev:

Kan Maud bli en viktig del av kongehuset fremover som Ingrid Alexandra eller ikke, siden Martha sa fra seg prinsesse-tittel?

Maud er nr 5 i arverekken til tronen, men for at hun skal komme dit må kongen, kronprinsen, Ingrid, Sverre og Martha gå ut av arverekken. Når Ingrid/Sverre får barn vil hun gå lengre ned i arverekken. Sverres barn blir ikke prinser eller prinsesser slik som Ingrids barn en gang blir.

Maud er ikke prinsesse og har ingen tittel eller plikter ovenfor det offentlige rom (selv om noe nok er forventet av henne. Det er en tydelig forskjell på holdningen foran kamera på Ingrid og Maud, fordi av Ingrid er forventet av henne at hun skal bli dronning) og det blir spesielt tydelig ettersom  ønsket til Martha og Ari har vært respektert gjennom mange år - pressen har latt disse barna være i fred og respektert rom og privatlivet. Det håper jeg vi kan fortsette med å gjøre, og i det tilfelle Maud eller søstrene vil ønske ett offentlig liv så kan de bestemme det når de blir eldre...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Omy skrev:

Vi kan ikke vite, men vi kan regne med at i alle fall mamma har hjulpet med talen. Og mamma har lang erfaring som offentlig person.

Det handler ikke om hvem som har skrevet talen, ingen tviler på at det er Maud. Men hun har tilgang til personer som om nødvendig hjelper henne til å unngå feil som kan misbrukes. Som barn av to kunstnersjeler er det tvilsomt at hun ville lest opp en ferdigskrevet eller istykkerredigert tale. Jeg innbiller meg at Ari og Märtha har oppdratt barn sine til å uttrykke følelser og tanker klart og tydelig.

Ja, men det ble påstått det var profesjonelle taleskribenter som sto bak. Og det er bullshit.  Om hun fikk hjelp av familie er jo mulig.   Men dette er Mauds egne tanker og følelser...

Endret av Jerry Lee
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelica Maud gjorde ære på sin far i dag, men hun gjorde også ære på seg selv. For en modig og reflektert ung kvinne hun har blitt. Jeg er både dypt rørt og mektig imponert. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Maud hadde fått hjelp til talen. En nydelig, ærlig og oppriktig tale. Men ingen voksne ville ha sagt til mulige selvmordskandidater at alle har «mange som elsker dem og vil hjelpe dem». For voksne vet at ikke alle har det. Dette er en sannhet for Maud, som hun kan stå innefor. Men vi med lang livserfaring vet noe annet.

For ordens skyld, jeg kritiserer ikke talen hennes. Jeg bare påpeker at den tydelig er hennes eget verk.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjon, krenkelser, avsporinger, persondebatt, ryktespredning, brudd på opphavsrett, brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. 

Søgni, mod. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talen til Maud..jeg har ikke ord. For en ufattelig sterk og reflektert jente! Hun blir ett flott medmenneske ❤️ Jeg får si som noen andre allerede har sagt; jeg er sikker på at hun reddet noen liv med ordene sine i dag. Så må jeg si som jeg har sagt mange ganger tidligere her inne, og som hun også sa i talen sin - spør om hjelp! Å spørre om hjelp er ikke tegn på svakhet, det er tegn på styrke. Spør om hjelp helt til noen hører deg, rop etter hjelp om nødvendig! Noen trenger akkurat deg i livet sitt. Noens liv går i knas om du forsvinner. 
 

Hvil i fred Ari Behn ❤️

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig tale av Maud. Fint å se hvor reflektert en 16 åring kan være i sorgens stund. Maud er spesiell, som Ari har påpekt mange ganger, ikke mange ville klart dette. Og for en flott tegning av pappaen sin!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CabinCruiser skrev:

Maud er nr 5 i arverekken til tronen, men for at hun skal komme dit må kongen, kronprinsen, Ingrid, Sverre og Martha gå ut av arverekken. Når Ingrid/Sverre får barn vil hun gå lengre ned i arverekken. Sverres barn blir ikke prinser eller prinsesser slik som Ingrids barn en gang blir.

Maud er ikke prinsesse og har ingen tittel eller plikter ovenfor det offentlige rom (selv om noe nok er forventet av henne. Det er en tydelig forskjell på holdningen foran kamera på Ingrid og Maud, fordi av Ingrid er forventet av henne at hun skal bli dronning) og det blir spesielt tydelig ettersom  ønsket til Martha og Ari har vært respektert gjennom mange år - pressen har latt disse barna være i fred og respektert rom og privatlivet. Det håper jeg vi kan fortsette med å gjøre, og i det tilfelle Maud eller søstrene vil ønske ett offentlig liv så kan de bestemme det når de blir eldre...

Litt på siden... Maud Angelica er ikke prinsesse? Märtha har jo sagt fra seg den kongelige tittel, men jeg trodde da døtrene var prinsesser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MarianneE skrev:

Litt på siden... Maud Angelica er ikke prinsesse? Märtha har jo sagt fra seg den kongelige tittel, men jeg trodde da døtrene var prinsesser?

Nei, døtrene til Märtha er ikke prinsesser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MarianneE skrev:

Litt på siden... Maud Angelica er ikke prinsesse? Märtha har jo sagt fra seg den kongelige tittel, men jeg trodde da døtrene var prinsesser?

Nei, de er døtrene til prinsessen men er ikke prinsesser selv. De har som kjent etternavnet til Ari. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Wenda said:

Men uansett så tror jeg at Maud, i sin posisjon, kan gjøre mye. Og jeg vil anta at hun kommer til å gjøre mye godt arbeid med bl.a psykisk helse, selvmord og lignende i fremtiden 😊

Liten tvil om at hun vil ha en stor fremtid som kunstner -,om hun velger den retningen.

Og uansett; jeg er så glad for at i alle fall hun og hennes søstre kan velge sin egen vei. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var litt av en tale fra Maud Angelica. Sterk, vakker og rørende tale. Maud har absolutt god grunn til å være stolt av seg selv. Det håper jeg at hun er, og at resten av familien hennes også er. Talen hennes må være et fint minne midt i alt det triste. Jeg har rett og slett ikke ord

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flott tale fra Maud i dag. Voksen og klok jente, som akkurat har mistet sin elskede pappa. Det er rørende og imponerende. Hun må være en sterk personlighet. 

Nå begynner den tunge jobben å gå videre etter alt som har skjedd. Håper de får ro og fred til dette, for det tar lang tid.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Angelheart2 said:

Hm... hvordan hadde dette noe med mine antagelser om køen utenfor begravelsen å gjøre?
Joda, jeg tror absolutt at det er mange som føler behov for trøst og som vil følge tv-sendingen av den grunn. Jeg tror også at Ari Behns død har bragt frem mange følelser hos folk som overhode ikke kjente han og sier ikke at det er feil. 
Men når jeg leser at folk kommer langveis fra for å stå i kø til en begravelse for en person de kun har sett på TV, så tenker jeg mitt.... 
Nå husker ikke jeg om det var en åpen bisettelse etter Diana, men om så var, så tror jeg nok mange som møtte opp der også gjorde det av sensasjonslyst. Selv om jeg selvsagt vet at veldig mange tusen mennesker oppriktig sørget og som derfor sto utenfor kirken og slottet i dagene rundt død og bisettelse. Hva rosetoget hadde med dette å gjøre skjønner jeg absolutt ikke... det er da en helt annen sak. 

Selv om jeg mener at mange deltar på feil grunnlag så betyr ikke det at jeg ikke tror at det er folk som oppriktig sørger. 

Du bekrefter bare hvor dårlig du tenker om mange. Men hvis man snur på det: Hvordan tror du det ville vært for familien som skille gravlegge sin kjære sønn; den kjente forfatteren, maleren og eks-prinsgemalen, om alle tenkte som deg, var seg selv nok og ingen flere enn de nærmeste møtte? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Wenda skrev:

Så du på nettet da eller? Jeg så det på NRK via Apple-TV og opplevde ikke noe hakking eller noe slikt

Nei... så på Canal digital gjennom Telenor fiber 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Justlooking skrev:

Nei, de er døtrene til prinsessen men er ikke prinsesser selv. De har som kjent etternavnet til Ari. 

Selvfølgelig, de har jo etternavnet etter sin far og er jo dermed ikke kongelige. Takk! 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Så hjerteskjærende at de ikke fikk sagt farvel, jeg har opplevd det samme og det var traumatisk. Men jeg var voksen og ikke et barn og kan virkelig føle hvor vondt det må være for de. Så tøff jente som klarte å sette ord på og tørre å holde tale, jeg er imponert ❤️ Alle mine tanker går til familien og alle vennene hans, jeg håper at alle kan se tilbake på begravelsen som en god og verdig avslutning for livet til denne eksepsjonelle mannen. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91
3 timer siden, Scherbatsky skrev:

Grein nettopp igjen når jeg så kongen vår klemme Ari's pappa, mens hans datter, Ari's eks-kone, gir Ari's kjæreste en varm klem. Dronningen vår deler ut klemmer og tørker sine tårer, og kronprinsfamilien står stødig foran døtre i sorg. En raus familie som står sammen når det er vondt. Så når man en gang må ha ett kongehus (som jeg personlig ikke føler så veldig for), så har i alle fall vi fått rause og gode mennesker i vårt.

Hvor så du dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...