Gå til innhold

Ari Behn er død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille_Krokodille
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Har hverken lilla eller filter.

Oki. Men hvis du har lyst til å poste noe så kan du jo kanskje skrive noen ord på en rosa bakgrunn eller finne noe rosa og fint på nett? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest justloseit

Kjempevakker tale av Maud. Jeg ble rørt til tårer. 
 

Synes også det var fint å se foreldrenes tale. Det er så tydelig hvor han kommer fra når man hører dem. Han ville ikke vært den fargeklatten han ble uten slike foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Blackbird skrev:

Så bisettelsen på NRK, som vanligvis har de beste overføringene syns jeg... Men! En nydelig bisettelse ble i stor grad ødelagt av en ekstremt hakkete sending og deler av sendingen frøs, gikk i svart og var uten lyd. Noe så j.... irriterende😡😡🤬

Men fikk med meg store deler av Mauds tale og den var utrolig flott! Imponert over hvor sterk og personlig den var. ❤️

Fikk dessverre ikke med meg noe særlig av søskenes taler...

Jeg så den via Apple-TV i Sverige og hadde ikke noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Minner om at tråden kan stenges ved gjentatte ryddinger over kort tid, vær vennlige og hold dere til regelverket - slik de fleste av dere gjør, og husk at vi har lav terskel for å rydde i denne tråden. 

Søgni, mod.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Blackbird skrev:

Så bisettelsen på NRK, som vanligvis har de beste overføringene syns jeg... Men! En nydelig bisettelse ble i stor grad ødelagt av en ekstremt hakkete sending og deler av sendingen frøs, gikk i svart og var uten lyd. Noe så j.... irriterende😡😡🤬

Men fikk med meg store deler av Mauds tale og den var utrolig flott! Imponert over hvor sterk og personlig den var. ❤️

Fikk dessverre ikke med meg noe særlig av søskenes taler...

så den på nett og det var ikke noe hakking her.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regna med å bli sletta, ja.   

 

Like fordømt er jeg så imponert over en SÅ ung dames styrke i den verste situasjon hun kan være i.. det å sammen med sine søstre ha mistet sin pappa. Likevel står hun der rakrygget og prater om ham.  

Jada, stemmen brister innimellom...men for pokker, hun har mistet sin far. Og der står 16åringen midt i sorgen og holder en lang tale foran mange hundre mennesker.   Det er bare å bøye seg i støvet for henne.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en moden og utrolig sterk tale Maud Angelica ga oss. Veldig imponerende av en 16-åring som har mistet faren. Den ga meg en klump i halsen. Delvis fordi jeg kunne relatere meg til det å miste sin far som ung, men spesielt den delen hvor hun taler til alle som sliter. Den kan ha reddet liv.

Unner henne og hennes to søstre all mulig lykke i fremtiden.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Klappe said:

Kan Maud bli en viktig del av kongehuset fremover som Ingrid Alexandra eller ikke, siden Martha sa fra seg prinsesse-tittel?

Märtha har ikke sagt fra seg tittelen. Maud er nummer fem i arverekken til tronen, og kan potensielt bli dronning. Men det er selvsagt lite sannsynlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter så og si aldri, så jeg gjorde det feiltrinnet å se Mauds tale på bussen. For en fin tale, og for en fin jente. Og uansett hvor tullete jeg synes Märtha er iblant, så er det åpenbart at hun og Ari er gode foreldre. (Bruker presens, bet meg merke i at de pårørende har foretrukket det.)

Det som skurrer mest for meg nå om dagen, er sjamanen. Nå fremstår kongehuset som et sett mennesker som går fattet og reflekterte igjennom sorgen, forbilledlig for mange. Og midt i alt står han som kommenterer på minst mulig tankeløse måte på IG.

Jeg er ikke for monarkiet, men jeg må si at jeg i løpet av uken som har gått har fått mer respekt for menneskene bak titlene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maud Angelica🙌❤️🌟 Hun kan faktisk ha gjort en stor forskjell med denne talen🙏🙌🌟 For en styrke på en så ufattelig vanskelig dag❤️ Lenge siden jeg har grått på denne måten, det gikk rett inn i ❤️🙌🌟

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et vemodig og vakkert farvel til Ari Behn som så altfor tidlig gikk ut av tiden.

Tårene rant her da de pårørende tok farvel med en elsket sønn, bror og ikke minst far. Beundringsverdig av Maud å holde en så hjertegripende tale for sin far, særlig rørende å se tegningen hun skulle gitt sin far i julegave, så vondt å høre at det ikke ble slik. 

Jeg håper de gode minnene vil bære dem gjennom sorgen, dyp og hjerteskjærende som den er. 

Fred over ditt minne Ari! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi satt tre voksne mennesker i dette huset, og grein våre modige tårer over denne nydelige, reflekterte, modige jenta sin tale. Ikke  rart at Ari var umåtelig stolt over sine barn, Maud sin tale var så viktig, så sårbar og sterk, og jeg tror det er mange som vil finne styrke i den fremover. Jeg har ikke ord for den talen egentlig. En helt umulige oppgave, å holde tale til sin fine pappa som ikke er lenger, og så gjør hun dette, med kamera på seg, foran hele landet... For ei jente. Jeg håper hun nå får tid og frihet til å sørge fremover.

Syns også det var skikkelig fint at familien tydeligvis prøvde å skjerme jentene. Og det er tydelig at kongefamilien og Behn familien, fortsatt er nære hverandre. Det gjorde også godt å se. De trenger jo hverandre fremover.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

«Pappa må ha vært så sliten...» Herregud, for en styrke den jenta viste i dag. Så utrolig flink og modig, var hun. ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Omy Samme her. Jeg har blitt glad i den lille familien nå og føler med de og deres nære i sorgen. (Gråt selv ustoppelig av Mauds tale og synet av mamma Martha som stod så sår ved siden hennes for støtte.)

Jeg beundrer den kjærligheten Ari gav moren til sine barn og sine barn. Det er svært beundringsverdig. 

Og kjenner på et ønske og håp om at den lille familien beskyttes. Jeg ønsker ikke at noen skal kunne tenkes å utnytte de. Håper familien er de som vil gi Martha styrke nå, slik at hun kommer seg trygt igjennom sorgen og som sterk støtte for døtrene sine. 

Håper alle i Norge stiller seg ved deres lille familieenhet for å styrke de. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, brainstorm skrev:

Märtha har ikke sagt fra seg tittelen. Maud er nummer fem i arverekken til tronen, og kan potensielt bli dronning. Men det er selvsagt lite sannsynlig.

Men uansett så tror jeg at Maud, i sin posisjon, kan gjøre mye. Og jeg vil anta at hun kommer til å gjøre mye godt arbeid med bl.a psykisk helse, selvmord og lignende i fremtiden 😊

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grein nettopp igjen når jeg så kongen vår klemme Ari's pappa, mens hans datter, Ari's eks-kone, gir Ari's kjæreste en varm klem. Dronningen vår deler ut klemmer og tørker sine tårer, og kronprinsfamilien står stødig foran døtre i sorg. En raus familie som står sammen når det er vondt. Så når man en gang må ha ett kongehus (som jeg personlig ikke føler så veldig for), så har i alle fall vi fått rause og gode mennesker i vårt.

Endret av Scherbatsky
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være Maud har fått hjelp til å skrive talen, men hva så? Hvor mange her kan med hånden på hjertet si de ikke ville trengt noe hjelp hvis de som 16-åring skulle holde tale i sin fars begravelse, foran en stappfull kirke og på direktesendt fjernsyn? 
 

Hun er først og fremst en 16 år gammel jente som har mistet sin far, noe talen bar tydelig preg av. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justloseit

Det handler om at noen er så smålige at de må begynne å pirke og lete etter mangler fordi ei jente på 16 år fikk så mye skryt for talen hun holdt for sin døde far. Det er en totalt unødvendig ting å diskutere (som så mye annet i denne tråden), og er bare ment for å spre galle og tjener ikke noe nødvendig eller fornuftig formål i denne tråden. Talen er viktig, sterk, flott og betydningsfull uansett hvordan den har blitt skrevet. Denne debatten eksisterer bare pga av mennesker som vil skape kvalme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...