GÃ¥ til innhold

Barnehagen meldte oss til barnevernet, og de kom og tok han😨


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men politiet og barnevernet burde vite forskjell på mongolske flekker og blåmerker. Når de vet at far ikke er norsk burde jo alle bjeller ringe. Dette er veldig vanlig, og noe de burde ha sett mange ganger. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

Politiet og barnevernet har ingen medisinsk kompetanse. De kan se hva de tror det er, men det beste er å ta med barnet til en lege.

Anonymkode: d29a9...78a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri sendt barna mine i den bhg der igjen. Uansett om de faktisk kun har gjort jobben sin. Noe som er bra. Men for min del, tilliten er brutt, aldri dit igjen

Anonymkode: 4ce01...3d7

Det er det! ALL tillit er borte. Jeg kommer aldri til å stole på de igjen! 
ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Hva i alle dager var det som fikk barnehagen til å ta en slik avgjørelse? 

Anonymkode: b4dd0...cf7

Den grunnen som gjør at barnehage tar den avgjørelsen er mistanken om vold eller seksuelle overgrep. Ellers skal barnehagen informere foreldre om bekymringsmeldinger.

Anonymkode: 73c68...109

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burte de visst. Jobber ikke med barn, men selv jeg kjenner til dette. Blir helt matt av tanken på at så kunnskapsløse mennesker skal ha ansvar for folks unger.

Anonymkode: e87aa...ac3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Hva skjedde med kommunikasjon mellom barnehage og foreldre? Er selv utdannet innenfor spesialpedagogikk og ja, man skal varsle dersom det er bekymringer, men ærlig talt. Man snakker med foreldrene først. Forstår at Ts føler tilliten er svekket med den barnehagen. Man er ikke skyldig til det motsatte er bevist. Det er en alvorlig anklage mot foreldre og barnehagen bør være sikker i sin sak. 

Anonymkode: f0451...3a4

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, duplexx skrev:

Forståelig at dette var ekkelt for deg. Men du skal tenke på at dette gjøres på den måten i tilfelle uhellet er ute. Tenk om de IKKE gjorde det sånn, og så slipper foreldre som mishandler barn unna.
Kjipt for deg, men det er sånn her det skal være. Du fikk tilogmed muligheten til å oppklare det. Ikke alltid man får det engang. 

Nei. Sånn skal det virkelig ikke være! Om ikke barnehagen, så burde barnevernet og politiet være vel kjent med dette fenomenet. Det burde vært en telefonsamtale, og ikke en omsorgsovertakelse! 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg googlet også. Ser ut som om det er en misforståelse som skjer med flere. Ligner det på fødselsmerker?

Anonymkode: d29a9...78a

Det ligner på blåmerker, men oppfører seg helt annerledes. De skifter ikke farge, siger ikke ned, er ikke vonde å ta på etc. 
ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Hva skjedde med kommunikasjon mellom barnehage og foreldre? Er selv utdannet innenfor spesialpedagogikk og ja, man skal varsle dersom det er bekymringer, men ærlig talt. Man snakker med foreldrene først. Forstår at Ts føler tilliten er svekket med den barnehagen. Man er ikke skyldig til det motsatte er bevist. Det er en alvorlig anklage mot foreldre og barnehagen bør være sikker i sin sak. 

Anonymkode: f0451...3a4

Så du hadde kontaktet foreldrene å spurt dem hva merkene var? Slik at de ble gjort obs på at noen hadde reagert og med det kunne endre adferd (ergo finne andre metoder for mishandling?). Høres lurt ut. 

Anonymkode: dc2bc...c53

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at barnehagen reagerer ved mistanke om vold! Ingen fare når det skyldes noe helt uskyldig og blir oppklart etterhvert. For øvrig tror jeg ikke helt på at politiet ventet i bhg, mistenker at dette er en "se så fæle bv er tråd".  Og fordi en del av dere nevner det, ved mistanke om vold skal det meldes uten at foreldre informeres. 

Anonymkode: 1aaa8...902

Jo han stod faktisk og ventet på meg og jeg måtte være med ned på politistasjonen. Mannen måtte også komme. 
 

Det ble meldt uten at vi ble informert, det ble mest sannsynlig meldt nesten med en gang vi startet i denne barnehagen. 

Ts 

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mongolske flekker blir tatt for å være blåmerker er ikke nytt. Derimot er det nytt at politiet venter på foreldre i barnehagen. Det stemmer ikke. Politiet ringer i tilfeller med mistanke om vold direkte til foreldre og ber dem møte opp til avhør på nærmeste politistasjon. Eventuelt pågriper dem hjemme/arbeidsplass hvis de ikke svarer på anrop i løpet av noen timer.

Anonymkode: 8234e...cda

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo han stod faktisk og ventet på meg og jeg måtte være med ned på politistasjonen. Mannen måtte også komme. 
 

Det ble meldt uten at vi ble informert, det ble mest sannsynlig meldt nesten med en gang vi startet i denne barnehagen. 

Ts 

Anonymkode: 580d6...a8b

Så klart varsler de ikke foreldrene først. Sorry at jeg spør, men hvor gammel er du egentlig? For det er elementært og en selvfølge at de ikke varsler foreldre før de ringer BV og politi. Det er slik de gjør det og slik de skal gjøre det, for barnas sikkerhet! 

Anonymkode: e7ac0...eda

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen som har så mange barn av så mange nasjonaliteter bør lære seg dette fenomenet! Men foreldre bør informere om det og! Lær av det. 

Anonymkode: ff1c9...ecc

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De trodde vi mishandlet han. Hadde de tenkt seg litt om hadde de skjønt at dette ikke er blåmerker. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

Hvordan skulle de kunne vite det? Når han har gått der i kun to uker?

Anonymkode: 53d2f...7ad

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...