Gå til innhold

Barnehagen meldte oss til barnevernet, og de kom og tok han😨


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og skjelver. Ungen har endelig sovnet i sin egen seng og eget hus i natt, det var visst ingen selvfølge...

barnet vårt har en far som ikke er norsk, og har derfor det som heter mongolske flekker på baken og oppover ryggen. Han har kun gått to uker i barnehage, og i dag når jeg kom og skulle hente han ble jeg møtt av en politimann. Barnet var tatt hånd om av barnevernet, og jeg fikk ikke vite hvor han var. 

Etter lang tid nede på politistasjonen har misforståelsen nå blitt oppklart. Barnet hadde vært med en fra barnevernet og en ansatt fra barnehagen hele tiden😕 Jeg kommer ikke til å sende barnet tilbake til den barnehagen! 

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Hva i alle dager var det som fikk barnehagen til å ta en slik avgjørelse? 

Anonymkode: b4dd0...cf7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hø?! Wtf. Hva var begrunnelsen?

Anonymkode: 221c6...5bf

De trodde de mongolske flekkene hans var blåmerker! 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Hva i alle dager var det som fikk barnehagen til å ta en slik avgjørelse? 

Anonymkode: b4dd0...cf7

De trodde vi mishandlet han. Hadde de tenkt seg litt om hadde de skjønt at dette ikke er blåmerker. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mongolske flekker de samme flekkene som vietnamesiske/thailandske barn kan ha? 

Anonymkode: e0b71...717

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke om at dette var en greie, men Googlet litt nå og ser at flere har opplevd det samme. Uff, så ekkelt for dere og barnet. Beklager at dere måtte gå igjennom dette! Skjønner godt at du ble skremt.. 

 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ved mistanke om vold har barnehagen meldeplikt og politiet blir koblet inn siden vold er straffbart 

Anonymkode: c2cc7...3fa

Men politiet og barnevernet burde vite forskjell på mongolske flekker og blåmerker. Når de vet at far ikke er norsk burde jo alle bjeller ringe. Dette er veldig vanlig, og noe de burde ha sett mange ganger. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er mongolske flekker de samme flekkene som vietnamesiske/thailandske barn kan ha? 

Anonymkode: e0b71...717

Alle med litt mer pigmenter kan ha det. Det er veldig vanlig i Asia, Afrika og sør-amerika. 
ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri sendt barna mine i den bhg der igjen. Uansett om de faktisk kun har gjort jobben sin. Noe som er bra. Men for min del, tilliten er brutt, aldri dit igjen

Anonymkode: 4ce01...3d7

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg googlet også. Ser ut som om det er en misforståelse som skjer med flere. Ligner det på fødselsmerker?

Anonymkode: d29a9...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt barn i barnehagen fra Kina. Flere har hatt "blåmerker" på kroppen. Vi fikk vite at det var fødselsmerker. De var der hele tiden og forandret ikke form. Et blåmerke etter slag vil forandre farge og form.

Håper det ordner seg for dere snart.  

Anonymkode: 56aea...549

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...