GÃ¥ til innhold

Barnehagen meldte oss til barnevernet, og de kom og tok han😨


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri sendt barna mine i den bhg der igjen. Uansett om de faktisk kun har gjort jobben sin. Noe som er bra. Men for min del, tilliten er brutt, aldri dit igjen

Anonymkode: 4ce01...3d7

De gjorde faktisk JOBBEN SIN!!!

Anonymkode: 2d0e3...dc2

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår at det er skummelt og vanskelig å miste barnet på den måten. Men du må se på det fra den andre siden også.
De har i 2 uker fulgt med på "blåmerkene" uten at de har forsvunnet eller blitt bedre. I deres hodet så er det da lett å tenke at det er mishandling. De har nok observert deg og barnet og har hatt jevnlig kontroll av disse "blåmerkene".
Så klart griper de inn! Det å si ifra til mor og far før en bekymringmelding skjer ikke, fordi da kan du lett stikke av med barnet. 

Snakk med barnehagen! Ikke ta ungen utav barnehagen, det er barnslig reaksjon fra din side. De gjorde bare jobben sin! Vær glad de bryr seg nok til å varsle når de mistenker mishandling! 
Ja de vil gå på en bommert av og til og slå til hos feil familie. Men de gjør jobben sin, de varsler når de mistenker omssorgssvikt eller mishandling. 

Her burde du ta litt selvkritikk og faktisk ha sagt ifra hva slags merker barnet ditt har på kroppen. Du vet hva de flekkene heter og da vet du også at de ofte taes for å være blåmerker! Tror du de som jobber i barnehagen kan lese tankene dine?! NEI! Voks opp og ta ansvar og si ifra neste gang. Hadde du gjort det fra dag 1 så hadde du sluppet denne hendelsen. De gjør jobben sin bare, ja det er ubehagelig og skummelt men barna sikkerhet kommer før foreldrenes følelser. 

Anonymkode: e7ac0...eda

De har altså da i 2 uker observert merker som ikke oppfører seg som blåmerker🙄

barnet skal aldri tilbake dit. her kunne de ha villaer dette ganske greit uten å ta slike drastiske steg. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å ha lite peiling. Selvfølgelig kan man snakke med foreldre. Man inviterer de til et hastemøte, og tar enten med folk fra bv eller noe. Nei, barnehagen handlet ikke riktig her!!!

Anonymkode: f0451...3a4

Ikke når det er mistanke om vold eller seksuelle overgrep. Da skal barnevernet meldes uten informasjon til foresatte. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke allmennkunnskap, men merker som bør undersøkes av lege. Det finnes mange ting barn kan lide av. Når noe ser ut som store blåmerker skal det undersøkes av lege. Barnehagepersonell skal ikke gjette seg frem. Barn med en utenlandsk far kan også få juling!!

Anonymkode: 53d2f...7ad

Jo, faktisk er dette noe folk som jobber med barn burte vite. 

Anonymkode: e87aa...ac3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har altså da i 2 uker observert merker som ikke oppfører seg som blåmerker🙄

barnet skal aldri tilbake dit. her kunne de ha villaer dette ganske greit uten å ta slike drastiske steg. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

Det finnes foreldre som mishandler systematisk. De blåmerkene rekker heller ikke forsvinne mellom hver gang.

Anonymkode: 53d2f...7ad

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå overdriver du, vel. Det har vel aldri vært noen omsorgsovertakelse i dag. Du lagre unødvendig drama, og er fryktelig egoistisk. Jeg skjønner at du kanskje er i en slags sjokktilstand nå, men pust med magen og ta deg sammen. Du bør heller være glad for at barnet går i en barnehage, som tar baret ditt på alvor og ønsker at barnet ditt skal ha det bra. 
 

Og ligner det på blåflekker, kan jo ikke politi eller barnevern avfeie det med mongolsk flekk uten å få sjekket det ut. Det skjønner du vel? 

Anonymkode: 73c68...109

De tok ungen min og jeg fikk ikke vite hvor han var. Hva kaller du det da? 
 

Det er lett å sjekke om dette er blåmerker eller mongolske flekker. De kunne også ha ringt helsestasjonen eller fastlegen der står det også registrert at han har dette.  For oss som foreldre er de flekkene en så naturlig del av han og noe vi aldri tenker på. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårreisende og amatørmessig at barnevernets manglende kunnskap om mongolflekker nok en gang fører til traumatiserende hendelser for barn og foreldre. Mongoflekker er relativt utbredt, og både barnevern og barnehage burde fått på plass rutiner på dette for årevis siden. Nok en gang ser vi hvor feil det er med et kommunalt isteden for et sentralt barnevern. Det er ingen samordning eller helhetlige rutiner, bare små lokale byråer som varierer veldig i kompetanse og som praktiserer synsende analyser helt uavhengig av hverandre. Skjønner veldig godt hvis du ikke vil ha barnet ditt i den barnehagen. Å skille mongolflekker fra blåmerker trenger man ikke være lege for å gjøre. I barnehagen hvor jeg jobber nå er dette kunnskap som alle ansatte har!

Anonymkode: e0de7...e1c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart varsler de ikke foreldrene først. Sorry at jeg spør, men hvor gammel er du egentlig? For det er elementært og en selvfølge at de ikke varsler foreldre før de ringer BV og politi. Det er slik de gjør det og slik de skal gjøre det, for barnas sikkerhet! 

Anonymkode: e7ac0...eda

Jeg sa vel aldri at de varslet oss først? Hva snakker du om? Les innlegget jeg siterte. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skulle de kunne vite det? Når han har gått der i kun to uker?

Anonymkode: 53d2f...7ad

Hadde dette vært blåmerker hadde de blitt både gule og grønne på to uker, de hadde også seget. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes foreldre som mishandler systematisk. De blåmerkene rekker heller ikke forsvinne mellom hver gang.

Anonymkode: 53d2f...7ad

Nei, men blåmerker er heller ikke like hele tiden. Det er flekkene vi snakker om her

Anonymkode: e87aa...ac3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg googlet også. Ser ut som om det er en misforståelse som skjer med flere. Ligner det på fødselsmerker?

Anonymkode: d29a9...78a

https://www.google.com/search?q=mongolsk+flekk&client=ms-android-samsung&prmd=imnv&sxsrf=ACYBGNRpSf07m5kuvO1H2R6uMLD_wLpy0Q:1576702494730&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjjl_XAisDmAhWz5KYKHSd-BHEQ_AUoAXoECA8QAQ&biw=360&bih=512#imgrc=6W7cmmDJ8cql9M

 

Anonymkode: b24ad...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy at du bare glatt overser alle kommentarer som ikke støtter deg. 

Anonymkode: e11c5...af4

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, WhisperingWind skrev:

DE9319D5-4E8F-4359-ACFB-FEEC4C545FCE.jpeg.1ee4bc67315aff9ae894341d6218e018.jpeg

 

jeg kan skjønne at dette kan misforståes som blåmerker....

Nå har ikke vårt barn så kraftige flekker, men et barn med så store «blåmerker» ville nok ha reagert om du trykket på de? Merkene ville seget og endret farge på 2 uker etc. De oppfører seg ikke som blåmerker. 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart det ble meldt uten at dere ble informert, her er det faktisk snakk om mistanke om vold. Da har ikke barnehage lov til å si i fra til foreldrene. 

 

Anonymkode: 73c68...109

Ja, det er jo det jeg også sier. 
 

ts

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gøy at du bare glatt overser alle kommentarer som ikke støtter deg. 

Anonymkode: e11c5...af4

Jeg skjønner Ts veldig godt. Her skriver en vettskremt og redd mor og det eneste hun får tilbake er dritt! Ingen som gidder å sette seg inn i hva hun gikk gjennom.

Anonymkode: 12332...a16

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, duplexx skrev:

Forståelig at dette var ekkelt for deg. Men du skal tenke på at dette gjøres på den måten i tilfelle uhellet er ute. Tenk om de IKKE gjorde det sånn, og så slipper foreldre som mishandler barn unna.
Kjipt for deg, men det er sånn her det skal være. Du fikk tilogmed muligheten til å oppklare det. Ikke alltid man får det engang. 

Det er greit å være føre var, men man burde hatt et minimum av kunnskap i en stilling hvor man skal gjøre slike vurderinger. 

Er det ikke alle som får mulighet til å oppklare engang?! 

Anonymkode: 0b135...9bb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Hva skjedde med kommunikasjon mellom barnehage og foreldre? Er selv utdannet innenfor spesialpedagogikk og ja, man skal varsle dersom det er bekymringer, men ærlig talt. Man snakker med foreldrene først. Forstår at Ts føler tilliten er svekket med den barnehagen. Man er ikke skyldig til det motsatte er bevist. Det er en alvorlig anklage mot foreldre og barnehagen bør være sikker i sin sak. 

Anonymkode: f0451...3a4

Der har du visst misforstått. Det er ikkje lov å varsle foreldra dersom det er mistanke om vold eller seksuelle overgrep. Då skal beskjeden gå rett til barnevernet. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man RINGER IKKE til foreldre og sier at man er bekymret for at barnet deres er utsatt for vold 😳

Anonymkode: 53d2f...7ad

En telefonsamtale til barnevernet og politiet, ikke til foresatte. Det burde stoppet der. Politiet kunne sjekket helsejournalen hans fra fastlege eller helsestasjon, der er flekkene registrert. 
 

ts 

Anonymkode: 580d6...a8b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...