Kaisamaia Skrevet 18. desember 2019 #41 Skrevet 18. desember 2019 (endret) Hmm. Bare ikke legg det fram for henne i det hele tatt? Og heller vent til hun eventuelt spør deg til råds? 🤔 Hun har ikke bedt deg om en løsning? Si at du skjønner hun blir frustrert om hun gråter til deg for at hun er singel. Eller hva hun gjør. Støtte er ofte bedre en tusen forslag. ♥ Hun har sikkert tenkt gjennom alle muligheder på egenhånd. 😊 Endret 18. desember 2019 av Kaisamaia 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #42 Skrevet 18. desember 2019 9 timer siden, Stylish24 skrev: For menn havner kvinner i tre kategorier: 1. Bra nok for forhold (og dermed og sex). 2. Bra nok for sex og kun sex. 3. Ikke bra nok for verken sex eller forhold. For kvinner havner kategori 1 og 2 sammen. Vi får da: 1. Bra nok for forhold og sex. 2. Ikke bra nok for forhold og sex. Mitt inntrykk er at mange kvinner tror at menn og kvinner fungerer likt her. Dersom mannen er villig til å ha sex, så vil han også være åpen for forhold. Det er ikke nødvendigvis tilfellet. Personlig ville jeg ikke kommet med innspill til venninnen, med mindre hun uttrykkelig spurte om råd. Dette er hennes eget ansvar og et ærlig svar kan gi grobunn for konflikt. Trå varsomt! Jeg nekter å tro at det er så enkelt å dele folk inn i kategorier. «Ikke bra for noe mer enn sex» handler vel mer om hvor bra matchen er i det enkelte tilfellet, ikke om personen er pen nok?!? Er utseende alt som betyr noe?! Anonymkode: 019c2...ada 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #43 Skrevet 18. desember 2019 På 16.12.2019 den 14.47, AnonymBruker skrev: Hvis hun vil ha barn er det jo egentlig bare å ha en tilfeldig ONS da de fleste menn er ganske så villige og billige? Og er det så viktig å være i forhold med en mann da? Virker som,etter hva jeg har hørt/sett/lest at det er mer stress en kos. Anonymkode: 2c1da...1c4 vi har meget oppegående folk her på KG.... det kan jeg se... Anonymkode: 75329...52d
Stylish24 Skrevet 18. desember 2019 #44 Skrevet 18. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å tro at det er så enkelt å dele folk inn i kategorier. «Ikke bra for noe mer enn sex» handler vel mer om hvor bra matchen er i det enkelte tilfellet, ikke om personen er pen nok?!? Er utseende alt som betyr noe?! Anonymkode: 019c2...ada Utseende er ikke alt som betyr noe, men det er likevel en helt vesentlig faktor.
Teethgrinding Skrevet 18. desember 2019 #45 Skrevet 18. desember 2019 6 minutter siden, Stylish24 skrev: Utseende er ikke alt som betyr noe, men det er likevel en helt vesentlig faktor. Utseende er alt som betyr noe før det er andre ting som betyr noe. Det handler rekkefølgekrav. 5
Stylish24 Skrevet 18. desember 2019 #46 Skrevet 18. desember 2019 (endret) 2 minutter siden, DHG skrev: Utseende er alt som betyr noe før det er andre ting som betyr noe. Det handler rekkefølgekrav. Godt sagt Thumbs up Endret 18. desember 2019 av Stylish24
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #47 Skrevet 18. desember 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg nekter å tro at det er så enkelt å dele folk inn i kategorier. «Ikke bra for noe mer enn sex» handler vel mer om hvor bra matchen er i det enkelte tilfellet, ikke om personen er pen nok?!? Er utseende alt som betyr noe?! Anonymkode: 019c2...ada Innlegget du siterer nevner jo ikke utseende. Anonymkode: 375e9...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #48 Skrevet 18. desember 2019 7 timer siden, Stylish24 skrev: Utseende er ikke alt som betyr noe, men det er likevel en helt vesentlig faktor. Hva er det som gjør kvinner kun bra nok for sex óg ikke forhold? Anonymkode: 36e30...977
Stylish24 Skrevet 18. desember 2019 #49 Skrevet 18. desember 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som gjør kvinner kun bra nok for sex óg ikke forhold? Anonymkode: 36e30...977 Jeg skiller først og fremst basert på utseende, men en som etter utseende kan passe inn i kjærestekategorien, kan bli nedgradert til pulekategorien hvis personligheten ikke matcher utseende. Så både utseende og personlighet avgjør hvilken kategori en kvinne havner i. Sånn er det med venner av meg også. Jeg har for eksempel vist et tinderbilde til en kompis av en dame som jeg syntes var søt og fått som svar at "Jeg kunne ikke vært sammen med hun, men jeg kunne pult hun". Endret 18. desember 2019 av Stylish24 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #50 Skrevet 18. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er det som gjør kvinner kun bra nok for sex óg ikke forhold? Anonymkode: 36e30...977 Det handler ikke nødvendigvis om å være bra nok, men riktig. Kanskje man vil forskjellige ting. Den ene vil ha barn, den andre ikke. Den ene vil bo i byen, den andre på bygda. Kanskje man er tiltrukket av hverandre fysisk, men den ene liker høykultur og den andre rølp. Kanskje man er uenige om politikk, religion, eller filosofi. Kanskje den ene er opptatt av politikk, religion og filosofi, mens den andre er likegyldig. Alle disse tingene er viktige når man skal finne en å dele livet med. Menn synes nok i mindre grad enn kvinner at de er viktigere når man skal finne en å ha sex med. Anonymkode: 375e9...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #51 Skrevet 18. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å tro at det er så enkelt å dele folk inn i kategorier. «Ikke bra for noe mer enn sex» handler vel mer om hvor bra matchen er i det enkelte tilfellet, ikke om personen er pen nok?!? Er utseende alt som betyr noe?! Anonymkode: 019c2...ada Du burde lese denne artikkelen: https://psykologisk.no/2016/02/negative-folelser-etter-sex/ Det er vel ikke slik at menn bevisst deler alle jenter inn i "kategorier", men at de har en annen innstilling/instinkt i forhold til sex enn det kvinner har er det vel liten tvil om. Dette er jo enkelt å forklare biologisk også. Selvsagt må kvinner være kresne på hvem de ligger med, de har jo svært få sjanser til å få et sunt avkom. En mann derimot har ingenting på tape på å ligge med en halvgod dame, han kan da bare gå videre å finne seg en ny etter forrige ligg. En dame han velger å være eksklusiv med, derimot, må han velge med omhu. Dette er kanskje avkom han selv vil være med på å fostre opp, samtidig som han ved å være ekslusiv lukker muligheten for å "spre seg" til andre kvinner. Dama han slår seg til ro med, bør derfor være av svært god kvalitet. Og ja - selvsagt er ikke dette noe man går rundt å tenker bevisst på, men det er ganske dypt forankret i oss biologisk. Man ser det jo faktisk på tinder også, der mange menn (om ikke de fleste) sveiper alle damer ukritisk til høyre og ser hvor de får napp, mens kvinner er svært selektive. Leste et sted at kvinner i snitt sveiper til høyre på 20 % av alle menn, mens menn i snitt sveiper til høyre på 80 %. Tilfeldig? Neppe. Og her er et utdrag fra artikkelen jeg la ved som link: Heri ligger nemlig en grunnleggende ubalanse i mellom kjønnene når det gjelder korttidssex: Flere menn vil ha korttidssex enn det er kvinner som vil det samme. De mest attraktive mennene har også flere kvinner å velge mellom. Det som er problemet er at disse samme mennene da er mindre kresne med hvem de er villig til å ha korttidsforhold med, enn det de er i valg av partner til langtidsforhold. Menn er altså generelt svært mye mindre kresne når de bare vil ha sex, faktisk er det slik at vurderingene av langtidspartner og korttidspartner kan sprike veldig. Jeg er forresten kvinne på 25 selv. Tenker at det er bedre å innse realitetene enn å leve i en slags virkelighetsfjern sky. Anonymkode: 559d4...03f 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #52 Skrevet 18. desember 2019 Hun må lære å fylle sitt eget liv. Å få mann og barn er ikke løsningen på det. Så jeg synes du skal ha en annen vinkling på den peptalken din ts. Anonymkode: 7ed93...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #53 Skrevet 18. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du burde lese denne artikkelen: https://psykologisk.no/2016/02/negative-folelser-etter-sex/ Det er vel ikke slik at menn bevisst deler alle jenter inn i "kategorier", men at de har en annen innstilling/instinkt i forhold til sex enn det kvinner har er det vel liten tvil om. Dette er jo enkelt å forklare biologisk også. Selvsagt må kvinner være kresne på hvem de ligger med, de har jo svært få sjanser til å få et sunt avkom. En mann derimot har ingenting på tape på å ligge med en halvgod dame, han kan da bare gå videre å finne seg en ny etter forrige ligg. En dame han velger å være eksklusiv med, derimot, må han velge med omhu. Dette er kanskje avkom han selv vil være med på å fostre opp, samtidig som han ved å være ekslusiv lukker muligheten for å "spre seg" til andre kvinner. Dama han slår seg til ro med, bør derfor være av svært god kvalitet. Og ja - selvsagt er ikke dette noe man går rundt å tenker bevisst på, men det er ganske dypt forankret i oss biologisk. Man ser det jo faktisk på tinder også, der mange menn (om ikke de fleste) sveiper alle damer ukritisk til høyre og ser hvor de får napp, mens kvinner er svært selektive. Leste et sted at kvinner i snitt sveiper til høyre på 20 % av alle menn, mens menn i snitt sveiper til høyre på 80 %. Tilfeldig? Neppe. Og her er et utdrag fra artikkelen jeg la ved som link: Heri ligger nemlig en grunnleggende ubalanse i mellom kjønnene når det gjelder korttidssex: Flere menn vil ha korttidssex enn det er kvinner som vil det samme. De mest attraktive mennene har også flere kvinner å velge mellom. Det som er problemet er at disse samme mennene da er mindre kresne med hvem de er villig til å ha korttidsforhold med, enn det de er i valg av partner til langtidsforhold. Menn er altså generelt svært mye mindre kresne når de bare vil ha sex, faktisk er det slik at vurderingene av langtidspartner og korttidspartner kan sprike veldig. Jeg er forresten kvinne på 25 selv. Tenker at det er bedre å innse realitetene enn å leve i en slags virkelighetsfjern sky. Anonymkode: 559d4...03f Joda, jeg forstår det. Men hva som er en «god» og «halvgod» dame kan da ikke utelukkende basere seg på utseendet! Selv om det er viktig for menn, antar jeg de også vektlegger andre kvaliteter hos damer de eventuelt skal innlede et forhold med. Anonymkode: 019c2...ada 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #54 Skrevet 19. desember 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Joda, jeg forstår det. Men hva som er en «god» og «halvgod» dame kan da ikke utelukkende basere seg på utseendet! Selv om det er viktig for menn, antar jeg de også vektlegger andre kvaliteter hos damer de eventuelt skal innlede et forhold med. Anonymkode: 019c2...ada Kg får det til å fremstå som at eneste grunnen til at menn vil ha sex med deg men ikke forhold, så er det fordi du ikke er pen nok, eneste grunn, med mindre du har en forferdelig personlighet eller noe. Jeg har også skilt menn mellom kjærestemateriale og ikke, men da ut ifra tiltrekning, kjemi, match og følelser. Er opptatt av utseende, men har hatt sterkere følelser for menn under min liga enn menn over. For menn er det visst helt svart hvitt, blir du ikke bedt ut på date nr 2 eller tatt kontakt med etter sex er visst grunnen alltid at man ikke var pen nok. Anonymkode: af14d...de1 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #55 Skrevet 19. desember 2019 Det at hun griner og er lei seg tyder på at hun ikke føler seg god nok. Der må hun starte. Hun må være glad i seg selv, vite at hun ER god nok. Hun er god nok for mannen hun synest er verdens beste for henne. Sikte lavere, skjønner ikke sånt jeg. Anonymkode: bc218...feb 2
OnFire Skrevet 19. desember 2019 #56 Skrevet 19. desember 2019 På 17.12.2019 den 3.52, AnonymBruker skrev: Så det du sier er egentlig at hun er bortimot 40 og uten reell forholdserfaring. Da enten forelsker hun seg ikke så lett, eller hun har andre issues enn hun vil ut med. Tinder er uansett ikke en egna app for å finne en ektemann/far til sine barn på. Anonymkode: b16d3...419 Jo da, egnet for både seriøst forhold og for sex. Poenget er å komme i kontakt med noen, bli kjent, treffes... Og det kan for eksempel resultere i ekteskap og barn.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #57 Skrevet 19. desember 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som gjør kvinner kun bra nok for sex óg ikke forhold? Anonymkode: 36e30...977 De fleste kjekke menn har mange å velge blant. Kan de treffe en ny dame hver uke/måned, kombinert med å pleie egentid, jobb, venner og interesser, så skal det mye til for at de er interessert i et forhold med en dame. Mannen i gata er i et forhold for å få sex, de som uansett får sex med nesten hvem de vil ser ofte lite nytte av et forhold. Anonymkode: 593f9...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #58 Skrevet 19. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen i gata er i et forhold for å få sex, de som uansett får sex med nesten hvem de vil ser ofte lite nytte av et forhold. Anonymkode: 593f9...7fa Så kjærlighet finnes ikke? Anonymkode: b16d3...419 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #59 Skrevet 19. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker said: Så kjærlighet finnes ikke? Anonymkode: b16d3...419 Tydeligvis ikke, bare modellutseende og sex som betyr om du får en oppegående og kjekk mann. Kjenner jeg som singel ikke bør lese her, menn omtaler seg selv som dyr uten sjelsevner 😳 Anonymkode: af14d...de1 4
Stylish24 Skrevet 19. desember 2019 #60 Skrevet 19. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde lese denne artikkelen: https://psykologisk.no/2016/02/negative-folelser-etter-sex/ Det er vel ikke slik at menn bevisst deler alle jenter inn i "kategorier", men at de har en annen innstilling/instinkt i forhold til sex enn det kvinner har er det vel liten tvil om. Dette er jo enkelt å forklare biologisk også. Selvsagt må kvinner være kresne på hvem de ligger med, de har jo svært få sjanser til å få et sunt avkom. En mann derimot har ingenting på tape på å ligge med en halvgod dame, han kan da bare gå videre å finne seg en ny etter forrige ligg. En dame han velger å være eksklusiv med, derimot, må han velge med omhu. Dette er kanskje avkom han selv vil være med på å fostre opp, samtidig som han ved å være ekslusiv lukker muligheten for å "spre seg" til andre kvinner. Dama han slår seg til ro med, bør derfor være av svært god kvalitet. Og ja - selvsagt er ikke dette noe man går rundt å tenker bevisst på, men det er ganske dypt forankret i oss biologisk. Man ser det jo faktisk på tinder også, der mange menn (om ikke de fleste) sveiper alle damer ukritisk til høyre og ser hvor de får napp, mens kvinner er svært selektive. Leste et sted at kvinner i snitt sveiper til høyre på 20 % av alle menn, mens menn i snitt sveiper til høyre på 80 %. Tilfeldig? Neppe. Og her er et utdrag fra artikkelen jeg la ved som link: Heri ligger nemlig en grunnleggende ubalanse i mellom kjønnene når det gjelder korttidssex: Flere menn vil ha korttidssex enn det er kvinner som vil det samme. De mest attraktive mennene har også flere kvinner å velge mellom. Det som er problemet er at disse samme mennene da er mindre kresne med hvem de er villig til å ha korttidsforhold med, enn det de er i valg av partner til langtidsforhold. Menn er altså generelt svært mye mindre kresne når de bare vil ha sex, faktisk er det slik at vurderingene av langtidspartner og korttidspartner kan sprike veldig. Jeg er forresten kvinne på 25 selv. Tenker at det er bedre å innse realitetene enn å leve i en slags virkelighetsfjern sky. Anonymkode: 559d4...03f For et treffende innlegg. Tar av meg hatten for deg! Godt skrevet! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå