AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #21 Skrevet 16. desember 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan vet du at det er på grunn av utseendet det bare har blitt useriøse forhold med disse mennene? Det er så uendelig mye mer enn bare utseende som spiller inn når man skal møte en det kan bli et seriøst og godt forhold med. Hvis hun først har datet disse mennene, har de antakelig sett noe potensiale i henne i utgangspunktet. Hvis ikke er de vel mer playere, men da snakker vi heller om at hun går etter feil type menn... Anonymkode: 019c2...ada Altså, hun hadde en kjempepen kjæreste en veldig kort periode da hun var 19 eller noe. Etter det har det knapt nok vært mye utover sex, og det har vel blitt mindre av det og etterhvert. Mulig hun ble litt "skada" av å ha hatt en veldig kjekk kjæreste som ungdom. Jeg har sittet ved siden av henne når hun har sveipet på tinder, og det er bare noen få som er kjekk nok. Og de kan vel velge hvem som helst. Hun får jo match med noen av dem, men de svarer aldri på meldingene hennes. Jeg sier til henne at de hun sveiper høyre på kan velge hvem som helst. Har ikke sagt så mye mer enn det, men tror jeg skal gjøre et forsøk på å hinte om at det neppe blir noe seriøst forhold på denne måten 🙁 Anonymkode: 21cc6...040 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #22 Skrevet 16. desember 2019 TS jeg vet ikke om du skal blande deg inn her. Anonymkode: 95c16...957 9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #23 Skrevet 16. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ei single venninne i 30-åra, nærmere 40 enn 30. Hun ønsker seg barn og familie, og gråter hele tida over at hun ikke får seg kjæreste. Nå er hun og i en alder der det begynner å haste med barn... Problemet er at hun kun er interessert i de aller peneste. Hun har hatt noen useriøse forhold med slike menn, og sporadisk sex. Hun er normalt søt og grei, men jeg tror ærlig talt ikke hun har sjans på de hun vil ha, til noe annet enn sex og tull. Jeg har lyst til å ta en alvorsprat med henne om dette. Ikke min business egentlig, men ser nå at hun nok vil gå glipp av barn og familie fordi hun ikke vil bli sammen med noen som ikke er veldig pen. Det blir for dumt i mine øyne, og jeg klarer ikke la henne kaste bort livet slik. Men hvordan skal jeg legge det frem uten å fremstå som slem 😯 Anonymkode: 21cc6...040 Er hun ikke klar over det da? At bare fordi kjekke menn syns det er ok å ha sex med henne, så er det milevis fra å si at en kjekk mann vil ha en relasjon og familie med henne. Det er hun ikke bra nok til. Har jo blitt forsket masse på det. Anonymkode: 593f9...7fa 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #24 Skrevet 16. desember 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, hun hadde en kjempepen kjæreste en veldig kort periode da hun var 19 eller noe. Etter det har det knapt nok vært mye utover sex, og det har vel blitt mindre av det og etterhvert. Mulig hun ble litt "skada" av å ha hatt en veldig kjekk kjæreste som ungdom. Jeg har sittet ved siden av henne når hun har sveipet på tinder, og det er bare noen få som er kjekk nok. Og de kan vel velge hvem som helst. Hun får jo match med noen av dem, men de svarer aldri på meldingene hennes. Jeg sier til henne at de hun sveiper høyre på kan velge hvem som helst. Har ikke sagt så mye mer enn det, men tror jeg skal gjøre et forsøk på å hinte om at det neppe blir noe seriøst forhold på denne måten 🙁 Anonymkode: 21cc6...040 Du høres ut som en god venninne. Syns du skal prøve å ta det opp! Hun ser jo selv hvor vellykket hun har vært på datingfronten de siste 20 årene...så vil hun ha 20 år til med samme resultat eller innse realiteten at hun har urealistiske krav. Anonymkode: 593f9...7fa 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #25 Skrevet 16. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ei single venninne i 30-åra, nærmere 40 enn 30. Hun ønsker seg barn og familie, og gråter hele tida over at hun ikke får seg kjæreste. Nå er hun og i en alder der det begynner å haste med barn... Problemet er at hun kun er interessert i de aller peneste. Hun har hatt noen useriøse forhold med slike menn, og sporadisk sex. Hun er normalt søt og grei, men jeg tror ærlig talt ikke hun har sjans på de hun vil ha, til noe annet enn sex og tull. Jeg har lyst til å ta en alvorsprat med henne om dette. Ikke min business egentlig, men ser nå at hun nok vil gå glipp av barn og familie fordi hun ikke vil bli sammen med noen som ikke er veldig pen. Det blir for dumt i mine øyne, og jeg klarer ikke la henne kaste bort livet slik. Men hvordan skal jeg legge det frem uten å fremstå som slem 😯 Anonymkode: 21cc6...040 Det er et sosiologisk fenomen som kalles «the bachelor paradox». Enkelt sagt tar det utgangspunkt i det faktum at det blant de barnløse som aldri har vært gift (eller langvarig samboende), finnes det påfallende mange flere flotte og oppegående kvinner enn det finnes menn i samme situasjon og lida. Forklaringen er visstnok,at menn i mye større grad enn kvinner byr seg frem til den første og beste (eller iallfall til de som er «bra nok»), mens kvinner er kresne og søker det optimale i forhold til det de kan få. Denne kresne tilbakeholdenheten fra de flotteste og mest begavede damene, fører til at de beste mennene etterhvert blir kapret av halvbra kvinner, og tilslutt er det nesten ingen andre attraktive menn igjen (bortsett fra noen som er skilt, har barn og startet på ny runde). Anonymkode: 8b98c...a15 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #26 Skrevet 16. desember 2019 Dette må du bare ligge unna. Kanskje barn ikke er så viktig hvis hun ikke finner rett mann? Anonymkode: 34df0...598 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #27 Skrevet 16. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er dessverre en så alt for vanlig krise i dagens normaliserte jag etter det perfekte. Jeg tenker at du burde snakke med henne og vise henne noen konkrete eksempler av andre par som fungerer godt, men som verken er spesielle kandidater for å bli neste Miss universe eller mannlige fotomodeller. Det er hundrevis av slike helt normale par, for det er sånn de fleste av oss ser ut. Jeg har datet stor og liten, høy og lav, utadvendt og innadvendt. Brunetter og blondiner. Pen og ikke så pen.... Det er jo dessverre sånn at følelsene henger litt sammen med hvordan hun ser ut. Jeg må være ærlig der. Den per dags dato peneste jenta jeg har datet er den jeg fortsatt tenker på i tid og utid. Her kommer min viktige erfaring: Jeg tror det er farlig å fly for nærme solen. Om du blir vandt til å ha en kjæreste som er svært lekker vil du forflytte utseendeterskelen oppover. Neste du leter etter blir en øvelse i å hoppe stadig høyere. Du kan gjøre som meg å prøve å se forbi det utseendemessige, men virker det egentlig? Min erfaring er at det slår tilbake negstivt etter en periode å såkalt "date nedover" . Man kjenner at man ikke får de såkalt "rette følelsene" og må lete på nytt. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde hatt en kjæreste som var alt for pen for meg. Jeg har fått et skrudd bilde av min egen attraktivitet. Leter etter damer som jeg tror jeg kan få, men som jeg ikke egentlig har sjans på. Og om jeg har sjans på dem, så leter de oppover og ser ikke på meg. Jeg må ta til takke med noen jeg ikke synes er så pen, men det er ikke det jeg drømmer om. Så jeg forblir singel etter en rekke korte forhold. Jeg prøver, ser hvor det går, men blir skuffa over meg selv og mitt etterhvert manglende engasjement. Det bunner alltid i at hun ikke er pen nok. Stygt å si, men sant. I rettferdighetens navn burde jeg holde meg singel og aldri love noen noe som helst. Det er dét jeg prøver nå. Så får de damene jeg møter på veien ta til takke med å fly for nærme solen en periode før jeg også stikker av, som de pene jentene stikker av fra meg. Det er en evig dans. Verden er blitt ekstremt utseendefokusert. Alle som er i et forhold har enten balansert hårfint på kanten over hvem du vil ha Vs. hvem du kan få, eller inngått et kompromiss. Folk i et forhold blir etterhvert mindre opptatt av utseende. Det er barn og jobb, rydding og tidsklemma som plutselig betyr mest. Sånn sett er det vanskelig for folk som er i forhold og gift å sette seg inn i evig singles problemstilling. Det blir for fjernt. Løsningen er derimot naivt å tenke seg at handler utelukkende om innstilling og verdier. Vi er biologiske, vi dater med øynene. Og i stadig større grad visuelt enn før. Løsningen blir vel heller å moderere seg. Kanskje du ikke får en 10'er. Men hva med en 7'er? Se deg i speilet og håp at du ikke har ligget med så mange fotomodeller at du klarer å karre deg tilbake til normalitet. Til slutt tror jeg at man kan lande på et slags equilibrium. Men, det tar tid og mye arbeid. Det kan hende barnetoget går innen din venninne klarer å finne balansen. Anonymkode: 3b6e8...52e Du er virkelig overflatisk. Og har mye å lære om indre verdier!! Anonymkode: 7f85a...124 9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #28 Skrevet 17. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, hun hadde en kjempepen kjæreste en veldig kort periode da hun var 19 eller noe. Etter det har det knapt nok vært mye utover sex, og det har vel blitt mindre av det og etterhvert. Mulig hun ble litt "skada" av å ha hatt en veldig kjekk kjæreste som ungdom. Jeg har sittet ved siden av henne når hun har sveipet på tinder, og det er bare noen få som er kjekk nok. Og de kan vel velge hvem som helst. Hun får jo match med noen av dem, men de svarer aldri på meldingene hennes. Jeg sier til henne at de hun sveiper høyre på kan velge hvem som helst. Har ikke sagt så mye mer enn det, men tror jeg skal gjøre et forsøk på å hinte om at det neppe blir noe seriøst forhold på denne måten 🙁 Anonymkode: 21cc6...040 Så det du sier er egentlig at hun er bortimot 40 og uten reell forholdserfaring. Da enten forelsker hun seg ikke så lett, eller hun har andre issues enn hun vil ut med. Tinder er uansett ikke en egna app for å finne en ektemann/far til sine barn på. Anonymkode: b16d3...419 6
Stylish24 Skrevet 17. desember 2019 #29 Skrevet 17. desember 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er hun ikke klar over det da? At bare fordi kjekke menn syns det er ok å ha sex med henne, så er det milevis fra å si at en kjekk mann vil ha en relasjon og familie med henne. Det er hun ikke bra nok til. Har jo blitt forsket masse på det. Anonymkode: 593f9...7fa Veldig godt innspill. Si meg, er du en mann eller dame? Spør av ren nysgjerrighet altså, skal ikke "ta" deg eller noe
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #30 Skrevet 17. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tinder er uansett ikke en egna app for å finne en ektemann/far til sine barn på. Tja. Er jo noen bra menn der, inkludert noen av mine guttevenner. Fine menn! Anonymkode: 57839...7f0 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #31 Skrevet 17. desember 2019 Er du en ekte god venninne hjelper du henne... venner som sier det ikke er min business... hvorfor ha sånne venner ?? Jeg er nå venneløs fordi de jeg trodde var gode venner ... var noe plutselig ikke deres business... niks sånne er jeg egentlig glad for jeg ble kvitt. Så bry deg ... prøv å finne løsninger eller litt positive dytt i riktig retning. Finn historier dom en over her skrev som nå er over 50 single og barnløs og bitter... er det der hun vil ende? Se på videoer på you tube om forhold ... dating etc... prøv ut. Kan jo kanskje bli moro og 😂 Anonymkode: 73fd1...9d8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #32 Skrevet 17. desember 2019 På 16.12.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev: Men hun kan bli såret likevel altså. Også spørs jo det hvor mye det hjelper, man kan ikke nødvendigvis styre hvem man faller for heller. Anonymkode: c0e26...93f De fleste av oss er blitt hjernevasket til å gå etter de "fineste" fordi TV og media har villet det slik - spesielt sosiale medier siden Facebook ble til i 2004. Etter det har det eskalert helt ned i dass og det ekstreme har fått dominere. De på toppen koser seg, mens resten av befolkningen er blitt hjernevasket til å tilbe de oppe på toppen og da tenker jeg ikke bare i forhold til utseende, men også i forhold til penger / materielle goder, osv. Vi har altså fått et samfunn der eliten skal "tilbes" på absolutt alle områder. Dette er veldig kvalmt, men dette må vi ta noe av ansvaret selv og når du bruker dette med at "vi kan ikke styre hvem vi faller for heller", så kan vi faktisk det. I "gamle dager" ble man også "styrt", bare på andre måter. Det var snakk om sosial aksept - akkurat som idag. Hva "omgivelsene aksepterer". Spesielt er kvinner opptatt av dette. Hva vil "venner si". Hva mener hennes "venninner", osv. Jeg har dra frem 1990-tallet - dette vil jeg si var det siste tiåret hvor ting var sånn passe greit før ting gikk helt skeis og hele datingmarkedet er blitt 100% digitalisert. Jeg husker selv at jeg kunne få lett det som betegnes for å være attraktive damer på den tiden, men muligens også fordi datingmarkedet ikke var digitalisert ned i dass, så jeg slapp å ha hele Norge som konkurrenter - da hadde jeg bare konkurrenter innenfor kanskje 3 - 4 KM avstand til enhver tid. Men jeg datet også mange vanlige damer, så det var ikke noe problem, for fokuset og verdiene jeg var blitt opplært av foreldrene mine var annerledes enn det man ser nå om dagen. Nå er det bare dyrisk og materialistisk fokus og dette kan du ikke benekte at du ser også på andre samfunnsarenaer, f eks når det gjelder jobb eller hvem man "får bli" venner med. Total og massiv / brutal "utsilingsprosess" nå for tiden. Slik var det ikke tidligere. Man kunne ha venner fra alle samfunnslag, og jobb var det mer enn nok av - var bare å velge og vrake. Så vi er styrt alle sammen av såkalte "verdier" som vi hele tiden "bombes" psykisk med og ikke minst hva gjelder sosiale "forventninger", angående "status", osv. For eksempel: I visse små land i Stillehavet og i flere afrikanske land, så er det status å være overvektig, mens her til lands har du snart folk som vil helst ta ordet for å nesten henrette alle overvektige, for ikke bare er de lav status, men også "potensielle utgifter" for staten. Selv er jeg ikke overvektig, men nevner dette fordi jeg har sett selv at overvektige folk hadde null problemer med å dra "hot damer" på 90-tallet. Men så skjedde det noe på 2000-tallet og har blitt bare verre, frem til idag. Anonymkode: 16533...335 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #33 Skrevet 17. desember 2019 Det vil nok ikke hjelpe å «prate» med en sånn venninne. Hun får ta konsekvensen av sine valg. Anonymkode: ab147...904 2
Stylish24 Skrevet 17. desember 2019 #34 Skrevet 17. desember 2019 På 16.12.2019 den 14.47, AnonymBruker skrev: Hvis hun vil ha barn er det jo egentlig bare å ha en tilfeldig ONS da de fleste menn er ganske så villige og billige? Og er det så viktig å være i forhold med en mann da? Virker som,etter hva jeg har hørt/sett/lest at det er mer stress en kos. Anonymkode: 2c1da...1c4 Ja, ha ONS for at DU vil ha barn. Ikke tenk på mannen oppi dette og ikke minst barnet du får. Jeg regner med at dette er et trolleinnlegg. Ellers så er du komplett idiot. 4
Stylish24 Skrevet 17. desember 2019 #35 Skrevet 17. desember 2019 (endret) På 16.12.2019 den 12.19, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det er på grunn av utseendet det bare har blitt useriøse forhold med disse mennene? Det er så uendelig mye mer enn bare utseende som spiller inn når man skal møte en det kan bli et seriøst og godt forhold med. Hvis hun først har datet disse mennene, har de antakelig sett noe potensiale i henne i utgangspunktet. Hvis ikke er de vel mer playere, men da snakker vi heller om at hun går etter feil type menn... Anonymkode: 019c2...ada For menn havner kvinner i tre kategorier: 1. Bra nok for forhold (og dermed og sex). 2. Bra nok for sex og kun sex. 3. Ikke bra nok for verken sex eller forhold. For kvinner havner kategori 1 og 2 sammen. Vi får da: 1. Bra nok for forhold og sex. 2. Ikke bra nok for forhold og sex. Mitt inntrykk er at mange kvinner tror at menn og kvinner fungerer likt her. Dersom mannen er villig til å ha sex, så vil han også være åpen for forhold. Det er ikke nødvendigvis tilfellet. Personlig ville jeg ikke kommet med innspill til venninnen, med mindre hun uttrykkelig spurte om råd. Dette er hennes eget ansvar og et ærlig svar kan gi grobunn for konflikt. Trå varsomt! Endret 17. desember 2019 av Stylish24 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #36 Skrevet 17. desember 2019 5 minutter siden, Stylish24 skrev: For kvinner havner kategori 1 og 2 sammen. Vi får da: 1. Bra nok for forhold og sex. 2. Ikke bra nok for forhold og sex. Tja. Dette er jo en sannhet med modifikasjoner... Jeg er kvinne og hatt sex med et par menn som jeg ikke ville være i forhold med... og det mer enn en gang. 😉 men damer er generelt dårligere til å ha sex uten følelser. Og damer får ofte følelser pga hormoner som går berserk etter sex... Anonymkode: 57839...7f0 12
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #37 Skrevet 17. desember 2019 På 16.12.2019 den 10.04, AnonymBruker skrev: Din venninne "kaster" da ikke bort livet verken mer eller mindre om hun formerer seg eller ei. Å formere seg er ikke og kan aldri være poenget med livet for et individ. Poenget med selve livet er ikke-eksisterende og defineres av hver enkelt av oss på slump. Din venninnes tilstand som singel og barnløs er ikke årsaken til at hun griner .- årsaken til det er at hun sliter psykisk. Hjelp henne til et stadie der hun er fornøyd med seg selv og fyller sitt eget liv, ts. Først når hun når dit er hun uansett hendt til å ta vare på et barn. Om det skulle være et ønske. Men verken det eller å "lære seg å ta til takke" med en mann er et must for å være lykkelig. Dette er 2019, ikke 1719. Anonymkode: 9c405...4d3 Dette er direkte feil. Å formere seg er poenget med livet for et individ. Om dette ikke var poenget, da hadde ikke det vært flere mennesker igjen på kloden. Anonymkode: 4d50d...424 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #38 Skrevet 17. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er direkte feil. Å formere seg er poenget med livet for et individ. Om dette ikke var poenget, da hadde ikke det vært flere mennesker igjen på kloden. Anonymkode: 4d50d...424 For de fleste er det det. Men jorden er overbefolket, og derfor trenger vi også mennesker som ikke ønsker eller kan få barn. Vi trenger alle, homofile, transer, hele spekteret, you name it. Anonymkode: fb035...94b 4
Stylish24 Skrevet 17. desember 2019 #39 Skrevet 17. desember 2019 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. Dette er jo en sannhet med modifikasjoner... Jeg er kvinne og hatt sex med et par menn som jeg ikke ville være i forhold med... og det mer enn en gang. 😉 men damer er generelt dårligere til å ha sex uten følelser. Og damer får ofte følelser pga hormoner som går berserk etter sex... Anonymkode: 57839...7f0 Helt enig. Maler med bred pensel i det innlegget Endret 17. desember 2019 av Stylish24
Stylish24 Skrevet 17. desember 2019 #40 Skrevet 17. desember 2019 (endret) Dobbelpost. Endret 17. desember 2019 av Stylish24
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå