Gå til innhold

Venninne stjal navnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 hours ago, AnonymBruker said:

Men det er jo ikke snakk om søsken i dette tilfellet!🙄

Anonymkode: 4a4fa...dca

Jo. Foreldrene er søsken, så om man nekter svigerinnen å bruke mellomnavnet er det jo et søsken man nekter

Anonymkode: bd4e7...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Foreldrene er søsken, så om man nekter svigerinnen å bruke mellomnavnet er det jo et søsken man nekter

Anonymkode: bd4e7...1c0

TS snakker ikke om en svigerinne, men en venninne.

Anonymkode: cd57c...351

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Foreldrene er søsken, så om man nekter svigerinnen å bruke mellomnavnet er det jo et søsken man nekter

Anonymkode: bd4e7...1c0

Leser ikke folk lenger?🙈

Står jo til og med "venninne" i trådtittelen samt flere ganger gjennom tråden.

Anonymkode: d7f11...9ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant, så tenker jeg at dere nok ikke er så "bestiser" som du trodde.. 

Hadde det vært min bestevenninne som hadde tatt drepen på noe så personlig så hadde jeg blitt eitranes forbanna og tydelig sagt ifra hva jeg synes om oppførselen hennes. Bestevenninner kan si det som det er. 

Anonymkode: 90bde...c8b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette holdt på å skje meg og. Heldigvis fikk "venninna" mi gutt, og jenta jeg nå har i magen ender opp med vårt planlagte navn. Selv om ingen eier navn osv syns jeg det er frekt gjort. Veldig begrenset hva jeg deler med henne nå hvertfall...

Anonymkode: 4d94f...298

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er skikkelig frekt og jeg hadde blitt utrolig sur. Man regnet jo med at man kan fortelle besteveninnene sine om navnevalg uten at de skal stjele det. Men etter å ha lest tråden her tror jeg neppe at jeg skal fortelle noe til noen hvis jeg blir gravid og de er gravide selv og kommer til å føde før meg. 

Anonymkode: 5d79f...af9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen 

Ts her..

Ser alle lurer på navnet.. José Olai skulle det være ..  ( nå er mannen  og egentlig jeg veldig usikker pga hennes valg)

og dette er helt sant.. hvorfor skulle jeg lyve?

vet jo at jeg ikke eier navnet men fortsatt rart med to like navn på gutta i klassen tenker jeg.. vi har vokst opp sammen og kommer fra hver vår gård i bygda her.. så at hun blir værende er ganske trolig uansett om vi bryter vennskapet.. 

Jeg har pratet med henne på tlf igjen..& hun svarte meg faktisk med at hun fødte først og kunne velge hva hun ville.. Og kunne sikkert hjelpe meg å finne et navn til min gutt som passet BEDRE! 

Jeg la på..så nå har vi ikke kontakt..

Anonymkode: ccc6a...205

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei igjen 

Ts her..

Ser alle lurer på navnet.. José Olai skulle det være ..  ( nå er mannen  og egentlig jeg veldig usikker pga hennes valg)

og dette er helt sant.. hvorfor skulle jeg lyve?

vet jo at jeg ikke eier navnet men fortsatt rart med to like navn på gutta i klassen tenker jeg.. vi har vokst opp sammen og kommer fra hver vår gård i bygda her.. så at hun blir værende er ganske trolig uansett om vi bryter vennskapet.. 

Jeg har pratet med henne på tlf igjen..& hun svarte meg faktisk med at hun fødte først og kunne velge hva hun ville.. Og kunne sikkert hjelpe meg å finne et navn til min gutt som passet BEDRE! 

Jeg la på..så nå har vi ikke kontakt..

Anonymkode: ccc6a...205

Sa du til henne at dere kommer til å kalle ungen deres det samme? Det kan hende hun hadde angret seg og bytter navn på sin gutt.

Anonymkode: f5758...1fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen 

Ts her..

Ser alle lurer på navnet.. José Olai skulle det være ..  ( nå er mannen  og egentlig jeg veldig usikker pga hennes valg)

og dette er helt sant.. hvorfor skulle jeg lyve?

vet jo at jeg ikke eier navnet men fortsatt rart med to like navn på gutta i klassen tenker jeg.. vi har vokst opp sammen og kommer fra hver vår gård i bygda her.. så at hun blir værende er ganske trolig uansett om vi bryter vennskapet.. 

Jeg har pratet med henne på tlf igjen..& hun svarte meg faktisk med at hun fødte først og kunne velge hva hun ville.. Og kunne sikkert hjelpe meg å finne et navn til min gutt som passet BEDRE! 

Jeg la på..så nå har vi ikke kontakt..

Anonymkode: ccc6a...205

José Olai er et veldig spesielt navn å velge hvis man ikke har tilknytning til Spania. Så hvis partneren til venninna di er norsk, så vil de få utrolig mange spørsmål om hvorfor de valgte det navnet. Jeg syns fortsatt at dere skal holde på det navnet.

Men når har du termin? Jeg ser at du fortsatt skriver at de vil havne i samme klasse. Sansynligheten for det blir mindre for hver dag som går, det er bare to uker til 2020. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2019 den 1.13, Fru Uperfekt skrev:

Mellomnavn er gull

Bruker kun mellomnavnet mitt, første fornavnet mitt er kun på off papir

Det gjør du neppe ;) Du bruker nok ditt fornavn nummer to. Mellomnavn er et slektsnavn, ikke fornavn. Feks. Anne Lise Hansen Jensen = fornavn, fornavn, mellomnavn, etternavn.

TS: Det høres veldig spesielt ut, særlig dersom det er snakk om sjeldne navn eller navn som brukes i din familie, men ingen eier navn. Hun kan kalle barnet sitt hva hun vil. Anbefaler deg å gjøre det samme. Det er jo ikke sikkert barna vil være venner, og heller ikke sikkert at dere to vil henge sammen i all fremtid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det gjør du neppe ;) Du bruker nok ditt fornavn nummer to. Mellomnavn er et slektsnavn, ikke fornavn. Feks. Anne Lise Hansen Jensen = fornavn, fornavn, mellomnavn, etternavn.

TS: Det høres veldig spesielt ut, særlig dersom det er snakk om sjeldne navn eller navn som brukes i din familie, men ingen eier navn. Hun kan kalle barnet sitt hva hun vil. Anbefaler deg å gjøre det samme. Det er jo ikke sikkert barna vil være venner, og heller ikke sikkert at dere to vil henge sammen i all fremtid.

Det er greit. We get it. Er vi ferdig med dette nå? Alle vet jo hva hun mente. Å nevne dette 14 ganger gjennom en tråd, når det ikke er det tråden handler om en gang, blir så himla pirkete...

Anonymkode: 3d292...569

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen 

Ts her..

Ser alle lurer på navnet.. José Olai skulle det være ..  ( nå er mannen  og egentlig jeg veldig usikker pga hennes valg)

og dette er helt sant.. hvorfor skulle jeg lyve?

vet jo at jeg ikke eier navnet men fortsatt rart med to like navn på gutta i klassen tenker jeg.. vi har vokst opp sammen og kommer fra hver vår gård i bygda her.. så at hun blir værende er ganske trolig uansett om vi bryter vennskapet.. 

Jeg har pratet med henne på tlf igjen..& hun svarte meg faktisk med at hun fødte først og kunne velge hva hun ville.. Og kunne sikkert hjelpe meg å finne et navn til min gutt som passet BEDRE! 

Jeg la på..så nå har vi ikke kontakt..

Anonymkode: ccc6a...205

Blir irritert på dine vegne, selvsagt eier du ikke navnet, men det er jo uskrevne regler. Skjønner ikke de som gir deg piss for det. Selvfølgelig har du lov å reagere, DIN venninne tok navnet ditt/deres. Det var jo ikke tilfeldig heller, hun snatcha det rett foran nesa de, at hun turte sier jeg bare... Jeg hadde blitt skammelig provosert og utrolig skuffa. Det er rett og slett mangel på respekt, det mener jeg alvorlig.

Anonymkode: 8991d...220

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Det var litt av et navn å stjele, gitt, spesielt om de er dønn norske. Jeg hadde valgt bort Jose og beholdt Olai, det blir ikke like merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RødeFare

Hvis dette er trolling så er det bra greier, for jeg er dødsprovosert på dine vegne TS! 
 

Ja, man EIER ikke navnet, på samme måte som man ikke eier kjæresten sin. Men man er en rævva venninne om man snapper opp noen av dem. Makan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får annonsere på din Facebook at nå er navnet til ditt barn stjålet og utlove dusør til finneren. 

Derfor holder man navn hemmelig. Hadde funnet et annet navn, men hadde inne holdt det hemmelig dersom noen skulle spørre om bakgrunnen for valg av navn. 

Jo-Olai da? Personlig synes jeg bare Olai er fint jeg da. Har det i familien vi også. 

Anonymkode: f0ac8...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får annonsere på din Facebook at nå er navnet til ditt barn stjålet og utlove dusør til finneren. 

Derfor holder man navn hemmelig. Hadde funnet et annet navn, men hadde inne holdt det hemmelig dersom noen skulle spørre om bakgrunnen for valg av navn. 

Jo-Olai da? Personlig synes jeg bare Olai er fint jeg da. Har det i familien vi også. 

Anonymkode: f0ac8...f84

*hadde ikke holdt det hemmelig

Anonymkode: f0ac8...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...