Gå til innhold

Venninne stjal navnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sagt til venninnen min at vi kommer til å bruke navnet uansett, og hvis folk spør hvorfor barna heter det samme, så vil jeg svare at min venninne likte min navneidé så godt at hun brukte det på sitt barn også. At hun fikk barn først betyr ikke at hun vinner. Her må du bare være snøplog og dure på, ikke vær den som viker. Om barna ikke skal hete det samme så må hun vike. Hun har neppe døpt enda?

Anonymkode: 194a1...87e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kommer vel ikke til å gå i samme klasse? Siden det barnet ble født nå, og det snart er nyttår, så blir vel ditt barn født neste år. Bruk navnet, og gi blaffen i henne. Hun blir vel mindre bestis fremover nå, uansett. Du kan jo spørre mannen hennes om hva han syns om at hans barn har dine familienavn. Ikke sikkert at han vet at navnet kommer fra deg.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde sagt til venninnen min at vi kommer til å bruke navnet uansett, og hvis folk spør hvorfor barna heter det samme, så vil jeg svare at min venninne likte min navneidé så godt at hun brukte det på sitt barn også. At hun fikk barn først betyr ikke at hun vinner. Her må du bare være snøplog og dure på, ikke vær den som viker. Om barna ikke skal hete det samme så må hun vike. Hun har neppe døpt enda?

Anonymkode: 194a1...87e

Helt enig! 🙌🏼 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke helt på de som sier "du eier ikke navnet". Altså navn er  noe man ofte legger mye i, og mange bruker lang tid på å finne et perfekt navn.

Synes venninnen er ei bitch og jeg hadde blitt fly forbannet. For det er frekt gjort! 

Anonymkode: 802ff...968

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår meg ikke helt på de som sier "du eier ikke navnet". Altså navn er  noe man ofte legger mye i, og mange bruker lang tid på å finne et perfekt navn.

Synes venninnen er ei bitch og jeg hadde blitt fly forbannet. For det er frekt gjort! 

Anonymkode: 802ff...968

Enig. Enkelte har så veldig svart-hvitt tankegang..

Anonymkode: b8f31...663

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt litt irritert, men jeg hadde beholdt navnet jeg planla til mitt barn og passet på å fortelle ALLE som kjenner oss begge at barnet mitt er oppkalt og at venninnen min valgte det etter at jeg fortalte henne om det. Det kommer til å bli flaut for henne. Jeg hadde også sagt overentusiastisk hvor HYGGELIG jeg synes det var at hun likte navnet til barnet mitt så godt at hun ville bruke det også.

Anonymkode: d6475...aa1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke på dette, men hvis det er sant, synes jeg det er veldig dårlig gjort av venninnen din, og utrolig merkelig. Jeg ville uansett kalt sønnen deres det samme som dere hadde planlagt. Hvis noen spør hvorfor dere har samme navn, så sier du bare helt nøytralt at Kasper Juan er oppkalt etter din farfar og mannens farfar, og at venninnen din tydeligvis likte navnet så godt at hun også valgte det. Spesielt siden din farfar er spansk, og hennes ikke er det, vil det være åpenbart at navnet stammer fra dere. Jeg ville i alle fall ikke endret på navnevalget pga. henne.

Anonymkode: cd57c...351

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor ble jeg skikkelig sur da mannen fortalte sin gravide svigersøster om navn vi ville bruke på våre framtidige unger(ett er oppkalling og jeg ville forsikre meg tidlig i forholdet om at han likte både for og mellomnavnet jeg ville ha på min fremtidige unge. Derfor snakket vi om navn.) Heldigvis er navnene jeg ville bruke veldig sjeldne og hun liker mer vanlige navn som jeg finner veldig kjedelige, Lilly og ingrid feks, så navnene vi ville ha ble ikke stjelt :) 

Jeg hadde blitt skikkelig sint, men bitt meg i det og kalt barnet det jeg ville kalt det uansett. VELDIG spesielt å «stjele» både for og mellomnavn!

Anonymkode: eb8eb...413

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor ble jeg skikkelig sur da mannen fortalte sin gravide svigersøster om navn vi ville bruke på våre framtidige unger(ett er oppkalling og jeg ville forsikre meg tidlig i forholdet om at han likte både for og mellomnavnet jeg ville ha på min fremtidige unge. Derfor snakket vi om navn.) Heldigvis er navnene jeg ville bruke veldig sjeldne og hun liker mer vanlige navn som jeg finner veldig kjedelige, Lilly og ingrid feks, så navnene vi ville ha ble ikke stjelt :) 

Jeg hadde blitt skikkelig sint, men bitt meg i det og kalt barnet det jeg ville kalt det uansett. VELDIG spesielt å «stjele» både for og mellomnavn!

Anonymkode: eb8eb...413

Mellomnavn er ETTERNAVN!!! Man stjeler sjelden andres etternavn!

Anonymkode: 4a4fa...dca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hva var navnet da? Jeg er mest spent på kombinasjonen norsk (?) og spansk 🙄

Anonymkode: 31b1b...33f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter en gutt og vi hadde funnet perfekte navnkomboen endelig ( har hatt skikkelig problem med å bli enig om et navn vi liker) .. dessverre røpet jeg det til venninna mi  som fødte i går..& ungen har fått navnet vi hadde bestemt oss for .. både for og mellomnavn 😏

Og han skulle bli oppkalt etter hans og min farfar .. 

hva tenker dere om dette

Anonymkode: ccc6a...205

Jeg tenker at man gir barn sitt eget navn, ikke gamle døde menn sitt navn. Så det er kanskje like greit å revurdere. 

Og så tenker jeg at dersom dere tenker desse navnene oppriktig reflekterer hvem dere vil at barnet deres skal bli her i livet, så kaller du barnet det samme som din venninne kalte sitt. Venninner varer ikke livet ut, så de to pjottene vil uansett trolig ikke møtes spesielt ofte, eller når de er gamle nok til at de synes det er annet enn kjempefestlig.

Anonymkode: b9201...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesiell denne venninnen din? Jeg ser for meg ei av det slaget som på tenåringers vis kopierer sveisen, antrekkene og det meste annet favorittvenninnen gjør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der skjedde meg også. Har alltid elsket navnet Ayla og fortalte det til et par gode venninner. Og hva skjedde? Den gravide venninnen min kalte dattern sin for det. Hun begrunnet det med at moren til mannen heter Laila så det var oppkalling.🙈 Vi er ikke venner mer for å si det sånn. Jeg valgte Ada istedenfor. Dette er 10 år siden og nå er jeg glad for at det ble som det ble. 🤷‍♀️

Anonymkode: 1db29...bde

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mellomnavn er ETTERNAVN!!! Man stjeler sjelden andres etternavn!

Anonymkode: 4a4fa...dca

Spesielt å nekte søsken felles mellomnavn på sine barn iallfall😅

Anonymkode: bd4e7...1c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mellomnavn er ETTERNAVN!!! Man stjeler sjelden andres etternavn!

Anonymkode: 4a4fa...dca

Bryr meg ikke :) 

Anonymkode: eb8eb...413

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri fortell dem slikt eller noe annet. Minner meg om min svigerinne som kjøpte samme vogn som jeg hadde snakket om i 5 mnd,hun var 12 uker på vei når hun kjøpte den.

Anonymkode: bd40e...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter en gutt og vi hadde funnet perfekte navnkomboen endelig ( har hatt skikkelig problem med å bli enig om et navn vi liker) .. dessverre røpet jeg det til venninna mi  som fødte i går..& ungen har fått navnet vi hadde bestemt oss for .. både for og mellomnavn 😏

Og han skulle bli oppkalt etter hans og min farfar .. 

hva tenker dere om dette

Anonymkode: ccc6a...205

det har ingenting å si, dere gir deres barn navnet dere har planlagt uavhengig av hva navn hun har gitt sitt barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri fortell dem slikt eller noe annet. Minner meg om min svigerinne som kjøpte samme vogn som jeg hadde snakket om i 5 mnd,hun var 12 uker på vei når hun kjøpte den.

Anonymkode: bd40e...ca3

Hehe, tuller du?

Samme vogn er da ingen problem?? Hvorfor skulle hun ikke kjøpe den du har rost opp til himmelen?

Du er rar 

Anonymkode: 6e7e1...f28

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...