Gå til innhold

Går du med kors?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øh..du vet at katolikker er kristne?

Å si "kristne eller katolikker" blir som å si "europeere eller tyskere".

Anonymkode: 57a40...361

Nei. Katolikker er ikke kristne. Det er et av århundrenes store bedrag.

Anonymkode: ecbfd...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.12.2019 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på å skaffe meg et gullkors igjen, siden det jeg hadde dessverre er mistet. Kjøpte dette rett før jeg fikk en periode med veldig angst, noe jeg ikke hadde erfaring med fra før. Hadde også forferdelige mareritt, og fant ut at alt ble dempet når jeg hadde korset på eller Bibelen attmed meg. Det med Bibelen hadde jeg fått tips av av en venninne, utrolig hvor effektivt det var. 
Er ikke spesielt "kristen", men tror at Jesus levde og at mye av det som står i Bibelen er sant, og er spirituell men tilhører ingen religion. Har liksom ikke lyst å havne i kristen-kategorien så jeg liker ikke at andre ser at jeg går med kors heller. For tiden går jeg med en gull-ankh, men får ikke samme beskyttende følelsen av den. Det passer dog bedre mitt "image" :tongue: Ganske teit, men....

Så er det noen som går med kors og hva er deres forhold til det? Og det klassiske KG-spørsmålet: Hva tenker dere om noen som går med gullkors? 😄 

Anonymkode: f79d0...c4a

Jeg er kristen, men går ikke med kors rett og slett fordi jeg ikke liker å ha på meg smykker 😅 Så jeg har tatovert på meg et kors istedet. Har noenganger på en t-skjorte med kors. Det er mer meg. 

Hadde ikke brukt et religiøst symbol jeg ikke trodde fullt og helt på. 

Anonymkode: 71506...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 5.38, AnonymBruker skrev:

De fleste med kors er kristne eller katolikker, 

Unnskyld meg, men det er ikke noe som heter "kristen eller katolikk". Jeg tilhører den katolske kirke og vi er i høyeste grad kristne. Den katolske kirke er mye eldre enn den protestantiske kirke, pinsebevegelsen, og alle andre.

Antar du mener at de er "protestanter eller katolikker" 😉

Anonymkode: 71506...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 11.20, Jævla fyllekalas ! skrev:

Han har ikke det? 

Nei. Hva mener du så bestemt at Jesus har sagt om homofile da ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Katolikker er ikke kristne. Det er et av århundrenes store bedrag.

Anonymkode: ecbfd...8a2

😂 nei så det er ikke den største kristne grupperingen i verden da? 

Anonymkode: 10dd7...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2019 den 14.13, AnonymBruker skrev:

😂 nei så det er ikke den største kristne grupperingen i verden da? 

Anonymkode: 10dd7...464

Katolikkene ble til under Konstantin, og blandet inn med hedenske skikker og symboler. De bibeltro kristne, ble fremdeles forfulgt, men katolikk var det status å være på den tida. Ofte fikk de høye stillinger også. Katolikker ber blant annet til helgener, noe som strider imot bibelen. De har også en ubibelsk nattverd. De tror også på skjærsilden, selv om den ikke finnes i bibelen. Mulig de har sluttet med avlat, men den katolske kirken har nok andre metoder å manipulere til seg penger. Noe dessverre mange menigheter som kaller seg kristne (men som ikke er det) også gjør.

Anonymkode: ecbfd...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korset er en avgud. «Du skal ikke lage deg noe bilde verken av det i himmelen eller på jorden, du skal ikke bøye deg for det og ikke tilbe det, for jeg, Jehova er en Gud som krever udelt hengivenhet.» 

Korset er også ubibelsk og har sin opprinnelse fra avguden Tammus i det gamle Babylon. 

Jesus døde heller ikke på et kors. Det greske ordet som mange bibler gjengir med kors er «stauros» som betyr Pæl, en opprettstående stake uten noen tverrligger 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns små gullkors er nydelig, men har brukt andre iblant. Arvet et helt nydelig søkvkors, men det er litt stort, så bruker det kun ved spesielle anledninger. Kors og hjerter i smykker er vakkert, og gjerne om de er små 🙂 men anker liker jeg ikke! Gir meg litt følelse an klaustrofobi/ å sitte fast 😄 har aldr likt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 10.54, Rottenikken1 skrev:

Korset er en avgud. «Du skal ikke lage deg noe bilde verken av det i himmelen eller på jorden, du skal ikke bøye deg for det og ikke tilbe det, for jeg, Jehova er en Gud som krever udelt hengivenhet.» 

Korset er også ubibelsk og har sin opprinnelse fra avguden Tammus i det gamle Babylon. 

Jesus døde heller ikke på et kors. Det greske ordet som mange bibler gjengir med kors er «stauros» som betyr Pæl, en opprettstående stake uten noen tverrligger 

Dere i Jehovas vitner tror ikke på Jesus engang.  Er det noe som er ubibelsk, så er det den nye oversettelsen av jehovas vitners korrupte oversettelse.

Anonymkode: ecbfd...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...