Gå til innhold

Går du med kors?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.12.2019 den 13.25, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg tror på Gud, men er ikke aktivt medlem i kirken. 

Anonymkode: 464ef...5fe

I mine øyne står ikke kirken lenger for den den hevder å tro på, så jeg er heller ikke medlem der. 

Anonymkode: ecbfd...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går med korset som min far har hatt på seg i 21 år. Han døde nylig, og jeg har brukt det etter han siden det. 

Jeg er ikke kristen, men han var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke kristen og går derfor ikke med et kors, men halskjede med tallene 666 kan jeg gå med 🤘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Nei jeg er ikke kristen og går derfor ikke med et kors, men halskjede med tallene 666 kan jeg gå med 🤘

Trist at du heller vil gå med et smykke som symboliserer hat, enn et som symboliserer kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2019 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på å skaffe meg et gullkors igjen, siden det jeg hadde dessverre er mistet. Kjøpte dette rett før jeg fikk en periode med veldig angst, noe jeg ikke hadde erfaring med fra før. Hadde også forferdelige mareritt, og fant ut at alt ble dempet når jeg hadde korset på eller Bibelen attmed meg. Det med Bibelen hadde jeg fått tips av av en venninne, utrolig hvor effektivt det var. 
Er ikke spesielt "kristen", men tror at Jesus levde og at mye av det som står i Bibelen er sant, og er spirituell men tilhører ingen religion. Har liksom ikke lyst å havne i kristen-kategorien så jeg liker ikke at andre ser at jeg går med kors heller. For tiden går jeg med en gull-ankh, men får ikke samme beskyttende følelsen av den. Det passer dog bedre mitt "image" :tongue: Ganske teit, men....

Så er det noen som går med kors og hva er deres forhold til det? Og det klassiske KG-spørsmålet: Hva tenker dere om noen som går med gullkors? 😄 

Anonymkode: f79d0...c4a

De fleste med kors er kristne eller katolikker, men tror noen går med kors siden det er symbol på Jesus og hans eksistens og hva han gjorde. Jeg er spirituell, tilhører ingen religion, men tror at jeg Jesus fantes og utrettet mye bra og var en person som turte å gjøre det andre var for feige til å gjøre. 

Før taklet jeg ikke tanken på kors bare pga at jeg ikke liker religion, men har forandret mening. Jeg har nå to smykker med kors. Og de symboliserer for meg ikke religion men Jesus og hans godhet som ble gjort på jorda, mot dyr og andre mennesker som ofte på den tiden ble behandlet som dritt. Han brydde seg. 

Anonymkode: cc7ee...f7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Horten Market skrev:

Trist at du heller vil gå med et smykke som symboliserer hat, enn et som symboliserer kjærlighet.

Skikkelig kjærlighet med homokonverteringer. Give me a break. Dere elsker bare dere selv.

Anonymkode: 5992f...c65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig kjærlighet med homokonverteringer. Give me a break. Dere elsker bare dere selv.

Anonymkode: 5992f...c65

Korset symboliserer "homokonverteringer" for deg? Da mangler du fullstendig fotfeste i vestlig kultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste med kors er kristne eller katolikker

Anonymkode: cc7ee...f7f

Øh..du vet at katolikker er kristne?

Å si "kristne eller katolikker" blir som å si "europeere eller tyskere".

Anonymkode: 57a40...361

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Horten Market skrev:

Trist at du heller vil gå med et smykke som symboliserer hat, enn et som symboliserer kjærlighet.

På hvilken måte symboliserer et kors kjærlighet? Hele bibelen er jo en evig stor krigsbok, alt handler jo om drap og elendighet i den... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

På hvilken måte symboliserer et kors kjærlighet? Hele bibelen er jo en evig stor krigsbok, alt handler jo om drap og elendighet i den... 

Du har ikke vokst opp i Norge eller et vestlig land? Du mangler i alle fall helt grunnleggende vestlig kulturell ballast. Men dette kan vi ikke diskutere i denne tråden. Opprett en ny hvis du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Horten Market skrev:

Korset symboliserer "homokonverteringer" for deg? Da mangler du fullstendig fotfeste i vestlig kultur.

Ja, kristendom/jesus/bibelen hater homofile, ifølge den har ikke homofile livets rett, hva er det for en kjærlighet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke beskyttet av å gå med kors. 
Hadde ikke tenkt så mye om jeg så noen gå med kors, kun at de sikkert er kristen.

Anonymkode: e5dad...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:

Du har ikke vokst opp i Norge eller et vestlig land? Du mangler i alle fall helt grunnleggende vestlig kulturell ballast. Men dette kan vi ikke diskutere i denne tråden. Opprett en ny hvis du vil.

Jo det har jeg, er det noen som er norske så er det nettopp meg. Hvilken vestlig grunnleggende kulturell ballast mangler jeg? At jeg ikke er en av mange som er lurt av løgnen som står i bibelen? 

Hvordan kan jeg opprette en tråd om noe jeg ikke har det spøtt anelse på hva du mener? Du kan opprette en tråd om det du 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Hvordan kan jeg opprette en tråd om noe jeg ikke har det spøtt anelse på hva du mener? Du kan opprette en tråd om det du 🙂

Det er du som vil endre tema, så da kan du opprette en tråd, for eksempel "Hva symboliserer det kristne korset?" Så kan vi diskutere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Jævla fyllekalas ! said:

Ja, kristendom/jesus/bibelen hater homofile, ifølge den har ikke homofile livets rett, hva er det for en kjærlighet? 

Jesus har aldri sagt noe om homofili.

Anonymkode: f79d0...c4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jesus har aldri sagt noe om homofili.

Anonymkode: f79d0...c4a

Han har ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Horten Market skrev:

Det er du som vil endre tema, så da kan du opprette en tråd, for eksempel "Hva symboliserer det kristne korset?" Så kan vi diskutere der.

Da er tråd opprettet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kunne aldri tenke meg å bruke det heller. Måtte i så fall bli oppned-kors. Moahaha!

Anonymkode: 90021...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jævla fyllekalas ! said:

Han har ikke det? 

Nei Jesus  har ikke det. Paulus skal ha sagt noe, men han møtte ikke en gang Jesus. Jeg vet ikke helt hva han har sagt heller, kan prøve å lete det opp senere.
Leser man Bibelen finner man raskt ut at Jesus nok heller enn å fordømme noen slik som disse dommedags-gubbene gjør, hadde gått i Pride-toget sammen med Hareide. Han var en rebell som holdt seg med folk som andre så på som syndere og som de holdt seg unna.

Anonymkode: f79d0...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei Jesus  har ikke det. Paulus skal ha sagt noe, men han møtte ikke en gang Jesus. Jeg vet ikke helt hva han har sagt heller, kan prøve å lete det opp senere.
Leser man Bibelen finner man raskt ut at Jesus nok heller enn å fordømme noen slik som disse dommedags-gubbene gjør, hadde gått i Pride-toget sammen med Hareide. Han var en rebell som holdt seg med folk som andre så på som syndere og som de holdt seg unna.

Anonymkode: f79d0...c4a

Langt ifra. Det var Jesus som møtte Paulus på vei til Damaskus. Før han ble frelst, forfulgte han de kristne. Jesus talte til ham, og slo ham med blindhet.

Jesus omgikk syndere, for at de skulle se at de var syndere. Ikke for at de skulle fortsette å leve som de gjorde. Da han ble kritisert for dette, sa han at han ikke var kommet for å tilkalle rettferdige, men syndere. Det var de syke som trengte legedom, og ikke de friske.

Dette sa ham fordi fariseerne var rettferdige i egne øyne, og ikke ville se at de trengte tilgivelse. De lagde i stedet en masse menneskebud, som var umulige for folket å leve opp til.

Jesus derimot tvinger ingen, men tilbyr frelse til alle som vil innse at de trenger det. Om man ikke vil ta imot den, er det ens eget valg. Han hadde aldri støttet pride. Bibelen omtaler denne synden som en vederstyggelighet, og er veldig klar på at dette på ingen måte er akseptabelt for Gud.

Dette hadde flere sett, hvis de faktisk hadde åpnet bibelen selv, i stedet for å høre på predikanter som ikke tror på evangeliet selv engang. Dem florerer det av i dag.

Anonymkode: ecbfd...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...