Gå til innhold

Går du med kors?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å skaffe meg et gullkors igjen, siden det jeg hadde dessverre er mistet. Kjøpte dette rett før jeg fikk en periode med veldig angst, noe jeg ikke hadde erfaring med fra før. Hadde også forferdelige mareritt, og fant ut at alt ble dempet når jeg hadde korset på eller Bibelen attmed meg. Det med Bibelen hadde jeg fått tips av av en venninne, utrolig hvor effektivt det var. 
Er ikke spesielt "kristen", men tror at Jesus levde og at mye av det som står i Bibelen er sant, og er spirituell men tilhører ingen religion. Har liksom ikke lyst å havne i kristen-kategorien så jeg liker ikke at andre ser at jeg går med kors heller. For tiden går jeg med en gull-ankh, men får ikke samme beskyttende følelsen av den. Det passer dog bedre mitt "image" :tongue: Ganske teit, men....

Så er det noen som går med kors og hva er deres forhold til det? Og det klassiske KG-spørsmålet: Hva tenker dere om noen som går med gullkors? 😄 

Anonymkode: f79d0...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går ikke med kors. Blir fort skeptisk til de som vise og proklamere sin kristne tro. Sannsynligvis er de motsatt av det de vil fremvise. 

Anonymkode: cf3eb...9b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten veldig kristen eller tidligere rusmisbruker som har blitt frelst....

Anonymkode: 3713b...8f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Har aldri gått med kors, tenker automatisk at de er kristne,

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går med kors. I hvitt gull.

Hva andre mener og tror om dette er helt uinteressant for meg. 

Anonymkode: 464ef...5fe

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg går med kors. I hvitt gull.

Hva andre mener og tror om dette er helt uinteressant for meg. 

Anonymkode: 464ef...5fe

Er du kristen? TS

Anonymkode: f79d0...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og ikke går jeg med et giljotin-smykke heller.

Liker generelt ikke tortur- og drapsinstrumenter eller symboler på dødskulter som forherliger menneskeofring.

Anonymkode: 57a40...361

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du kristen? TS

Anonymkode: f79d0...c4a

Hei, jeg tror på Gud, men er ikke aktivt medlem i kirken. 

Anonymkode: 464ef...5fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et par kors som har stor sentimental verdi for meg, og som jeg bruker ved spesielle anledninger. 

Spesielt når jeg bruker det ene føler jeg at jeg har en del av bestefar med meg.

Anonymkode: 9453e...f1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vil anta at du er kristen med et aktivt og personlig forhold til religionen. Hvis du synes det bra, kjør på. Hvis ikke ville jeg droppet korset.

Anonymkode: 1bf75...965

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kors , er kristen og tenker ikke så mye over hva andre sin mening er om den saken egentlig. Har aldri fått negative reaksjoner fra noen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er verken religiøs eller spirituell, og siden jeg sterkt forbinder korset med religion er det ikke noe jeg bruker. Men så synest jeg ikke at det er så fint i seg selv at det er noe jeg hadde brukt som smykke uansett. 

Legger merke til det når andre går med der (spesielt om det er et større), sveiper innom tanken at de er mer religiøse enn meg eller litt bakpå motebildet som var for en del år siden, så tenker jeg ikke mer på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, og ikke går jeg med et giljotin-smykke heller.

Liker generelt ikke tortur- og drapsinstrumenter eller symboler på dødskulter som forherliger menneskeofring.

Anonymkode: 57a40...361

Selv om det kristne korset er knyttet til korsfestelsen så har kors generelt en mye eldre og annen betydning enn det. Det er heller ikke den energien det kristne korset bærer. TS

Anonymkode: f79d0...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et lite diskre gullkors. Jeg bruker det fordi jeg tror, men også fordi jeg synes det er fint. Har hatt en lang periode jeg har brukt andre ting og. Jeg trenger ikke et kors for å vise at jeg tror. Troen min er privat og min egen sak. Men jeg bruker korset fordi det er et fint smykke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, men bruker ikke korset. Eier ikke et eneste smykke, eller annen pynt.  Syns ikke det er nødvendig.

Anonymkode: ecbfd...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...