Hmmmmmm Skrevet 22. desember 2019 #81 Skrevet 22. desember 2019 På 8.12.2019 den 14.47, AnonymBruker skrev: Fordi man vil tørke klærne sine raskt? Anonymkode: fb27d...665 Ikke bare derfor. Man kan du vaske dun klær, og fløffe de opp i tørketrommel. Da er man avhengig av tørketrommel. Tørketrommel fjerner ekstremt mye hår og lo av alt. Det gjør at når man tørket seg i tryne med et håndkle, så behøver man ikke å vaske det en gang til pga all loa. Man får også mye håndklær og sengetøy, men det er bare et pluss 1
DarKnight Skrevet 4. januar 2020 #82 Skrevet 4. januar 2020 Så klart har jeg tørketrommel. Jeg har begrenset med plass i leiligheten min, så jeg er ikke interessert i at klesvask til tørk skal oppta mer areal enn nødvendig. Å ha sengetøy, håndklær osv. hengende gir i tillegg et dårlig inneklima. Jeg lurer også på hvordan dere som ikke har tørketrommel får vasket dyner, puter, dunjakker og slikt? Det er rimelig ekkelt å aldri vaske dette nemlig... 2
DarKnight Skrevet 4. januar 2020 #83 Skrevet 4. januar 2020 On 12/22/2019 at 9:24 AM, Husholdning1 said: Her har jeg ikke tørketrommel pga plassmangel Jeg forstår ikke dette argumentet. Å til stadighet henge opp håndklær og sengetøy tar langt mer plass.
Perelandra Skrevet 4. januar 2020 #84 Skrevet 4. januar 2020 Jeg har ikke, men skulle gjerne ønske at jeg hadde det. Har dessverre ikke plass på badet til både vaskemaskin og tørketrommel. Neste gang jeg skal kjøpe ny vaskemaskin blir det mest sannsynlig kombimaskin. Jeg er lei av å tørke klær innendørs om vinteren.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #85 Skrevet 4. januar 2020 Vi har, og den blir godt brukt til tørking av sengklær og håndklær. Resten går som regel på tørkestativ, selv om vi har flere programmer på tørketrommelen. Anonymkode: 0d6e8...e10
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #86 Skrevet 4. januar 2020 Har, bruker til nesten alt. Anonymkode: 1ae1b...cac
Live88 Skrevet 4. januar 2020 #87 Skrevet 4. januar 2020 Har ikke, men vil veldig gjerne ha! Nå har jeg både plass og råd til å kjøpe, problemet er bare at den må stå oppå vaskemaskinen og dermed finner jeg ingen tørketrommel som passer da vaskemaskinen er veldig smal🙈 Så når jeg forhåpentligvis flytter en gang i løpet av 2020 skal jeg kjøpe enten en kombimaskin eller en tørketrommel og beholde maskinen jeg har nå, hva det blir kommer an på hvor stor plass som er til rådighet!
Barefootgirl Skrevet 4. januar 2020 #88 Skrevet 4. januar 2020 Jeg har ikke, tørker på stativ. Kanskje i fremtiden hvis jeg får større bolig.
GjestSiden2006 Skrevet 4. januar 2020 #89 Skrevet 4. januar 2020 Vi har. Bruker den bare til sengetøy og håndklær, vaskekluter, kjøkkenkluter og gulvkluter. Hører mannen min si nå, etter å diskutert denne tråden høy, at vår tørketrommel har klesprogram til tørking av klær. Så skal teste det ut, må bare finne noe jeg ikke er redd for å krympe først...
Djækklåsst Skrevet 4. januar 2020 #90 Skrevet 4. januar 2020 Ja, men brukes kun til sengetøy, håndklær og kluter osv. Alt av klær henges opp til tørk på loftet.
skrue Skrevet 5. januar 2020 #91 Skrevet 5. januar 2020 Har men brukes ikke mye egentlig. Til håndklær. Klær tørkes ute eller i vaskerom. Har montert en lufttørker i vaskerommet som, når den startes av økt luftfuktighet, tørker klærne raskt.
DarKnight Skrevet 5. januar 2020 #92 Skrevet 5. januar 2020 11 hours ago, GjestSiden2006 said: Vi har. Bruker den bare til sengetøy og håndklær, vaskekluter, kjøkkenkluter og gulvkluter. Hører mannen min si nå, etter å diskutert denne tråden høy, at vår tørketrommel har klesprogram til tørking av klær. Så skal teste det ut, må bare finne noe jeg ikke er redd for å krympe først... Klær kjøpt i Norge av bomull krymper ikke av lav tromling. Dog krymper mye syntetiske klær man kjøper i f.x USA bare du vasker det varmere enn 30 grader...
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #93 Skrevet 5. januar 2020 På 10.12.2019 den 14.51, AnonymBruker skrev: Det har jeg nylig blitt oppmerksom på og blitt litt nysgjerrig😁 er det stor forskjell på tiden ifht å bare la det lufttørke? Den bruker vel mye mindre strøm også? Hvor har dere det (lite rom, stort rom?)?😁 Anonymkode: 0e054...af9 Ja, en luftavfukter er like effektiv som en tørketrommel til å tørke tøyet, og altså mye mer effektiv enn vanlig lufttørke. Vi har et lite vaskerom så luftavfukteren holder vaskerommet tørt også. Tørketrommelen sendte jo all luft og fuktighet ut i vaskerommet, mens luftavfukteren både tørker tøyet og rommet samtidig. Uten at jeg vet det sikkert vil jeg anta tørketrommelen drar mer strøm enn en luftavfukter, det er jo mer som skal drives i en trommel. Trenger ikke tørketrommel, bare luftavfukter! Anonymkode: afe16...9cf
DarKnight Skrevet 5. januar 2020 #94 Skrevet 5. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Tørketrommelen sendte jo all luft og fuktighet ut i vaskerommet Ehm, det er en tank som fylles med vann eller en slange du kobler til avløp. 1 hour ago, AnonymBruker said: Trenger ikke tørketrommel, bare luftavfukter! Da må du har ekle dyner, puter og dunjakker. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #95 Skrevet 5. januar 2020 På 22.12.2019 den 9.45, Hmmmmmm skrev: Ikke bare derfor. Man kan du vaske dun klær, og fløffe de opp i tørketrommel. Da er man avhengig av tørketrommel. Tørketrommel fjerner ekstremt mye hår og lo av alt. Det gjør at når man tørket seg i tryne med et håndkle, så behøver man ikke å vaske det en gang til pga all loa. Man får også mye håndklær og sengetøy, men det er bare et pluss Kjære vene, du skjønner vel at loa som samler seg i lofilteret er fibre som slites av tøyet i tørketrommelen? Ikke løst lo... Det er derfor klær slites veldig i trommel. Jeg forbauser meg over alle som tror alternativene er enten trommel eller inne. Jeg tørker det meste ute. I kuldegrader nærmest frysetørrer tøyet, og trenger en natts ettertørk innendørs til slutt bare. Jeg tørker det meste på balkongen, og så har jeg et høyt 4-etasjers stativ som tar liten plass i omkrets, samt et par mindre, som jeg flytter inn og ut etter behov. På det høyet tørker sengetøy helt fint, brettet en gang. Hadde tørketrommel før, men savner det ikke....ble dyrt med all slitasjen på klær. Nå bruker jeg vaskemaskiner og tørketromler i borettslagets fellesvaskeri til dyner og puter. Dynene går uansett ikke i min vaslrmaskin, de blir for store/tunge. Anonymkode: 08035...7f1
DarKnight Skrevet 5. januar 2020 #96 Skrevet 5. januar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker said: Dynene går uansett ikke i min vaslrmaskin, de blir for store/tunge. Så du vasker ikke dynene dine?😷 44 minutter siden, AnonymBruker said: Det er derfor klær slites veldig i trommel. Det er vaskemaskinen og sentrifugen der som sliter på klærne. Bomullsklær klarer seg fint så lenge de ikke er elastiske. Trommelen min har også eget program for syntetisk treningstøy som tørker det på 30 min. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #97 Skrevet 5. januar 2020 På 11.12.2019 den 9.49, solmåneogstjerner skrev: Har ikke tørketrommel. Klarer meg fint. Tre barn og meg selv. Har vaskerom da, med plass til å henge opp. Men der er det kaldt så det tar noen dager å tørke. Ting som må tørke fort henger jeg på badet. Har hus nå og ganske god plass men hadde en liten leilighet tidligere. Gikk helt fint da også. Tørkestativ sto da stort sett på badet eller på balkongen, av og til i stuen om det var krise. Sengetøy henger jeg over dørene over natten. Hadde tørketrommel tidligere. Da den røk hadde jeg ikke råd til å kjøpe ny. Nå har vi klart oss kjempefint i flere år uten. Derfor gidder jeg ikke å kjøpe ny. Samme her, det er meg og tre barn. Vi har ikke tørketrommel og det går helt fint. Vi hadde også det en gang i tiden, meninga var å kjøpe ny, men nå når jeg ser at det går så fint uten, fortsetter vi bare slik. Anonymkode: 5e9bd...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #98 Skrevet 5. januar 2020 Kjøpte kombimaskin i fjor, veldig fornøyd. Håndklær, sengetøy, og alt av sokker, tskjorter og undertøy går i den. Jeg tromler ikke mine jeans og gensere, og selvsagt ikke ull. Kjæresten tromler alt av sitt, utenom ull. Anonymkode: b1ce0...6b9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #99 Skrevet 5. januar 2020 6 timer siden, DarKnight skrev: Ehm, det er en tank som fylles med vann eller en slange du kobler til avløp. Da må du har ekle dyner, puter og dunjakker. Okei, lenge siden jeg hadde tørketrommel nå; men den pøste utmasse luft mens den gikk i alle fall, luft som krevde at vi måtte sette opp vinduet på vaskerommet hele tiden. Trenger ikke det med luftavfukter. Nei, har ikke "ekle" dyner og puter! Dunjakker eier vi ikke. Anonymkode: afe16...9cf 1
GjestSiden2006 Skrevet 6. januar 2020 #100 Skrevet 6. januar 2020 Da har jeg lagt inn min første tromlede vask av klær i bomull og mix. Gruer meg mest til undertøyet jeg testet ut. Ingen vil vel ta på det å oppdage det er litt mindre, særlig etter jul og nyttår. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå