AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #41 Skrevet 8. desember 2019 Vi har, og jeg ville aldri vært foruten. Bruker den bare til undertøy, sokker, håndklær og sengetøy, men det tar jo kjempemye plass og tørke og blir stivt ellers. Anonymkode: 7637c...c31
EEØm Skrevet 8. desember 2019 #42 Skrevet 8. desember 2019 Har ikke og har aldri hatt. Tror ikke jeg vil ha heller. Vi bor i hus på landet og har tre barn, så ikke helt sammenlignbart, da.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #43 Skrevet 8. desember 2019 Har og har hatt i mange år. Ville aldri vært foruten. Min er halvavansert med egne program for bl.a. ull. Anonymkode: 828b2...d6a
CabinCruiser Skrevet 8. desember 2019 #44 Skrevet 8. desember 2019 Hvordan funker disse kombi vask og tørk egentlig? Jeg kunne tenkt meg en maskin istede for to 😄
fiskennemo Skrevet 8. desember 2019 #45 Skrevet 8. desember 2019 Vi har ikke tørketrommel, håndklær henger vi på stativ, og sengetøy henge over dørene rundt om i leiligheten. 😛 Ser ikke på det som et problem.
Orchideae Skrevet 8. desember 2019 #46 Skrevet 8. desember 2019 Vi har. Brukes kun til håndklær, kluter, sokker og truser. Takler ikke stiiiiive håndklær..
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #47 Skrevet 8. desember 2019 2 timer siden, fiskennemo skrev: Vi har ikke tørketrommel, håndklær henger vi på stativ, og sengetøy henge over dørene rundt om i leiligheten. 😛 Ser ikke på det som et problem. Sengetøy hengende over dører rundt om i leiligheten? Det høres virkelig ikke ut som noe jeg hadde orket å bo i. Anonymkode: f0d41...c6d 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #48 Skrevet 8. desember 2019 Nei, har ikke tørketrommel og savner det heller ikke. Har mulighet for å henge klær på snor inne. Tørker helst klær utendørs hvis været tillater det. Anonymkode: 5b2df...170
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #49 Skrevet 8. desember 2019 Har tørketrommel ja. Det er bare supert! Anonymkode: 4c299...1dc
Hjerte Skrevet 8. desember 2019 #50 Skrevet 8. desember 2019 Har tørketrommel, som har blitt en så god venn at jeg vurderer å gi den navn. Vi deler klesvasken mellom oss, den tar kluter og håndduker, bomullsundertøy og sengetøy. Jeg tar resten.
fiskennemo Skrevet 9. desember 2019 #51 Skrevet 9. desember 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Sengetøy hengende over dører rundt om i leiligheten? Det høres virkelig ikke ut som noe jeg hadde orket å bo i. Anonymkode: f0d41...c6d Tar jo ikke akkurat 1 uke før det tørker heller da... 😛 Dessuten bruker jeg og mannen bare 1 dyne på deling, så å ha 1 dynetrekk hengende over en dør og et laken hengende over en annen dør 1 dag er virkelig ikke noe problematisk.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2019 #52 Skrevet 9. desember 2019 På 8.12.2019 den 15.15, BlueRaptor19 skrev: Skikkelig ulltøy, for eksempel hjemmestrikka gensere og slikt, krymper. Det er jo veldig trist å ikke ha slikt. Jeg har ikke hjemmestrikkede plagg. Det er ikke noe trist med det.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2019 #53 Skrevet 9. desember 2019 På 8.12.2019 den 19.16, CabinCruiser skrev: Hvordan funker disse kombi vask og tørk egentlig? Jeg kunne tenkt meg en maskin istede for to 😄 Aldeles utmerket. Jeg var veldig skeptisk fordi jeg hadde hørt at tørkekapasiteten var dårlig. Det stemmer ikke på nye maskiner. Riktignok står det på maskinen at den kan vaske 7 kg og tørke 4 kg, men jeg har ikke opplevd at ting ikke blir tørt selv med full maskin. Min maskin er i tillegg relativt stillegående - jeg hører kun når jeg ikke har musikk på og den sentrifugerer. Jeg rådførte meg med to venninner og deres erfaringer - de vil heller ikke tilbake til to maskiner. Den store fordelen er jo at du slipper å flytte tøyet. Ulempen er egentlig at hvis du ofte vasker ting som ikke du vil ha i tørketrommelen så kunne du jo vasket disse mens tørketrommelen gikk hvis du hadde to maskiner. Har enda ikke tenkt veldig over at jeg savner det voldsomt (nærmer seg to års dagen for overgangen nå).
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2019 #54 Skrevet 9. desember 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Sengetøy hengende over dører rundt om i leiligheten? Det høres virkelig ikke ut som noe jeg hadde orket å bo i. Anonymkode: f0d41...c6d Jeg har to dører jeg kan henge noe på - resten er skyvedører. Vanskelig å henge noe der. Jeg har balkong som jeg kunne hatt klesstativ på - men er glad jeg slipper. Det hender jeg henger bluser/skjorter/gensere på bøyler etter skapdører, i dusjen og på dørhåndtak - men sengetøy hadde jeg ikke hatt mulighet til å tørke. Og hvor skulle jeg gjort av klesstativet når det ikke var i bruk? Tørketrommel er tingen i en liten bolig.
Marimba Skrevet 9. desember 2019 #55 Skrevet 9. desember 2019 Har tørketrommel og den brukes til så og si alt! Ull også, men på ullprogram. Tror hovedgrunnen er at jeg har polarhunder, og siden røytetiden varer i 12 mnd før den begynner på nytt, er det greit å ha noe som fjerner hundehår. Men med små barn og hyppig klesvask er den uansett kjekk å ha.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #56 Skrevet 10. desember 2019 Vi bytta ut tørketrommelen med en luftavfukter. Mye mer effektivt. Håndklær og sengetøy må henges opp, men til gjengjeld føles de nyvaska ut, og ikke ‘brukte’ slik de føltes med tørketrommelen. Anonymkode: afe16...9cf
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #57 Skrevet 10. desember 2019 Vi har tørketrommel og det er uaktuelt å klare seg uten. I en travel hverdag med fulle jobber, flere barn, mye som tar tid så må klesvasken tas når man har tid og da kan ikke tørkekapasitet være en begrensning. Ikke har vi stort nok vaskerom eller bad til at klær kan tørkes der heller og å ha klesvask hengende rundt i oppholdsrom er hverken lurt eller fint. Anonymkode: 646da...efe 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #58 Skrevet 10. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bytta ut tørketrommelen med en luftavfukter. Mye mer effektivt. Håndklær og sengetøy må henges opp, men til gjengjeld føles de nyvaska ut, og ikke ‘brukte’ slik de føltes med tørketrommelen. Anonymkode: afe16...9cf Det har jeg nylig blitt oppmerksom på og blitt litt nysgjerrig😁 er det stor forskjell på tiden ifht å bare la det lufttørke? Den bruker vel mye mindre strøm også? Hvor har dere det (lite rom, stort rom?)?😁 Anonymkode: 0e054...af9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #59 Skrevet 10. desember 2019 Har ikke, og trenger ikke, siden jeg bor alene. Vasket sengetøy på lørdagsmorgen, hengte det opp på tørkestativ, og det var tørt før kvelden - altså null problem. Mulig jeg vurderer kombimaskin når jeg trenger ny vaskemaskin, men det blir ikke på en god stund enda. Jeg gidder i hvert fall ikke kjøpe tørketrommel i tillegg til vaskemaskinen - det har jeg ikke plass til. Trenger noe å legge fra meg glattetang, håndspeil o.l. på Anonymkode: 1172d...5fd
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #60 Skrevet 10. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke, og trenger ikke, siden jeg bor alene. Vasket sengetøy på lørdagsmorgen, hengte det opp på tørkestativ, og det var tørt før kvelden - altså null problem. Mulig jeg vurderer kombimaskin når jeg trenger ny vaskemaskin, men det blir ikke på en god stund enda. Jeg gidder i hvert fall ikke kjøpe tørketrommel i tillegg til vaskemaskinen - det har jeg ikke plass til. Trenger noe å legge fra meg glattetang, håndspeil o.l. på Anonymkode: 1172d...5fd Hvordan får du det tørt så fort på stativ?😦 Anonymkode: 0e054...af9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå