Gå til innhold

Har du tørketrommel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor alene og har ikke behov for det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke og har ingen planer om å kjøpe. Bor alene, så er ikke noe stort problem å henge klær til tørk et par ganger i uka

Anonymkode: 37de2...365

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser etter leilighet å leie, og ser at det er mange som kommer med vaskemaskin men ikke tørketrommel. Jeg har også snakket med flere som ikke har tørketrommel og noen sier også de ikke vil ha det. Jeg trodde det var noe de aller fleste ville ha😁 så jeg bare lurer på hvor mange av dere som har det? Og hvor mange som ikke har det? Hvordan løser dere tørkingen? Jeg bruker aldri tørketrommelen til vanlige klær, men for meg er den uunnværlig til feks sengetøy som blir så stort og vanskelig å tørke på stativ

Anonymkode: 0e054...af9

Jeg har tørketrommel. Liker følelsen av sengetøy, håndklær og bomullsokker som har vært i tørketrommelen. Det meste av treningstøyet vårt kan også tromles på eget program. I tillegg har kun en 2-roms på 60kvm, så det er kjekt å ha minst mulig klesvask til tørk i leiligheten. Det er heller ikke heldig for inneklimaet å ha tøy til tørk i oppholdsrom.

I tillegg er det tidsbesparende. På dager jeg er hjemme kan jeg bli kvitt sengetøy, håndkler, treningstøy og en "vanlig" maskin. Fire maskiner på en dag får unna mye klesvask, slik at jeg slipper tenke på det i de dagene jeg er veldig opptatt og dermed litt distré. Spesielt dyr var den heller ikke.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, CabinCruiser skrev:

Ja. Jeg tørker alt, og da mener jeg alt. Ingenting krymper i tørketrommelen.
Ikke aktuelt å være uten.

Du har tydeligvis ikke ulltøy, eller andre delikate plagg 😉 

• Liker 1
Gjest Witch24
Skrevet

Har bare vaskemaskin, men borettslaget har både vaskemaskin og tørketrommel i kjelleren. Har brukt tørketrommelen en sjelden gang.

Skrevet

Jeg skjønner derimot ikke hvorfor man ikke skal ha tørketrommel. For meg vitner det som om "tørketrommel er djevelens verk og man skal tørke på gammeldags vis". Vettuva, det gidder jeg faktisk ikke. Her går det 1-2 maskiner om dagen og alt tromles, da mener jeg alt. Gardiner tromler jeg til de er slette, ikke helt tørre, så henger jeg bare opp, de retter seg i tørk. Klærne blir ikke noe bedre av å tørke ute eller i sol eller whatnot og det er heller ikke noen slitasje mer på tørketromla klær vs ikke. Ingenting krymper i tørketrommelen min - hvis det gjør det så har du feil på termostaten i den...

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, BlueRaptor19 skrev:

Du har tydeligvis ikke ulltøy, eller andre delikate plagg 😉 

Joda, men det krymper ikke. Også prøver jeg å unngå å ha huset fullt av ting som ikke kan tromles eller må håndvaskes.

Jeg har også minimalt med ting som IKKE tåler oppvaskmaskin, for det meste går i oppvaskmaskinen.

Skrevet (endret)
16 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Joda, men det krymper ikke.

Skikkelig ulltøy, for eksempel hjemmestrikka gensere og slikt, krymper. Det er jo veldig trist å ikke ha slikt.

Endret av BlueRaptor19
  • Liker 2
Skrevet

Jepp, vi har tørketrommel. Har ikke all verdens plass til å henge opp tøy på, så vi er nesten avhengig av den.

Skrevet

Har. Men kun fordi jeg har veldig liten leilighet så jeg kan ikke tørke inne uten at det blir problemer med fukt. Hadde ikke trengt det ellers. Bruker den ikke på sommeren. 

Anonymkode: b2fbc...88b

Skrevet
6 minutter siden, BlueRaptor19 skrev:

Skikkelig ulltøy, for eksempel hjemmestrikka gensere og slikt, krymper. Det er jo veldig trist å ikke ha slikt.

Hvorfor er det trist? 

• Liker 2
Skrevet

Har og tørker absolutt alt av klær i den, og da mener jeg alt. Det krymper ikke og blir ikke fortere ødelagt. Jeg har en tørketrommel med mange mulige innstillinger, den har også ullprogram. Kan sette sko på en avtagbar hylle i tørketrommelen og sette den på. Skoene står da stille, men den varme luften sirkulerer rundt dem. Elsker den!

Anonymkode: 91f30...fd5

• Liker 1
Skrevet

Var aldri et alternativ å ikke ha, hadde ikke det de 5 årene jeg studerte borte, og det var mer enn nok, hater, virkelig hater, de grusomt harde sandpapir håndklærne som oppstår når men ikke bruker tørketrommel!

Men når jeg kjøpte leilighet var det ikke en gang et spørsmål om jeg skulle ha, men hvilken 😄

Anonymkode: 58a71...81b

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det trist? 

Fordi hjemmestrikka ullgensere er de flotteste og koseligste plaggene som finnes, vel 😄

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har og tørker absolutt alt av klær i den, og da mener jeg alt. Det krymper ikke og blir ikke fortere ødelagt. Jeg har en tørketrommel med mange mulige innstillinger, den har også ullprogram. Kan sette sko på en avtagbar hylle i tørketrommelen og sette den på. Skoene står da stille, men den varme luften sirkulerer rundt dem. Elsker den!

Til informasjon så har ikke sko godt av å tørke for fort. Sålene kan sprekke, og det kan skade limet.

Skrevet
3 minutter siden, BlueRaptor19 skrev:

Fordi hjemmestrikka ullgensere er de flotteste og koseligste plaggene som finnes, vel 😄

Til informasjon så har ikke sko godt av å tørke for fort. Sålene kan sprekke, og det kan skade limet.

Nei. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden ønsker folk å kaste bort penger på dette?? 

Samme grunn som folk har ovn, komfyr, dusj, toalett, støvsuger, vaskemaskin, oppvaskmaskin, kaffe/telager og mye mer:

Det gjør hverdagen enklere.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, BlueRaptor19 skrev:

Det går nok bra. Om ungene skal ha tørre sko dagen etterpå så må de tørkes ordentlig. De vokser ut av skoene lenge før de blir slitt, så ikke noe problem.

Skrevet

Nei, har ikke verken tørketrommel eller vaskemaskin, benytter meg av offentlig vaskerom (coin laundry) i nabolaget. 

Skrevet

Ja, vi har kombimaskin fra Miele, fungerer helt utmerket. :) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar vel ikke SÅ utrolig lang tid å henge opp klær? 

Anonymkode: 61634...1e2

Men om du hadde eliminert oppvaskmaskin, vaskemaskin, robotstøvsuger, dekkhotell, kjøkkenmaskin, mat på døra, og tørketrommel, fra livet mitt, DA snakker vi tid. Så jeg sier "ja takk - alt". 

Anonymkode: 61dc7...ea1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...