AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #61 Skrevet 11. desember 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du det tørt så fort på stativ?😦 Anonymkode: 0e054...af9 Haha, jeg aner ikke. Men har full åpning på ventilen ut, og så er det sentralfyr som kanskje får luften til å sirkulere bedre i rommet? Jeg henger det også over flere tråder, slik at det kommer luft imellom. Men ja - er litt overraska selv over tørkeegenskapene (har ny leilighet). Anonymkode: 1172d...5fd
solmåneogstjerner Skrevet 11. desember 2019 #62 Skrevet 11. desember 2019 Har ikke tørketrommel. Klarer meg fint. Tre barn og meg selv. Har vaskerom da, med plass til å henge opp. Men der er det kaldt så det tar noen dager å tørke. Ting som må tørke fort henger jeg på badet. Har hus nå og ganske god plass men hadde en liten leilighet tidligere. Gikk helt fint da også. Tørkestativ sto da stort sett på badet eller på balkongen, av og til i stuen om det var krise. Sengetøy henger jeg over dørene over natten. Hadde tørketrommel tidligere. Da den røk hadde jeg ikke råd til å kjøpe ny. Nå har vi klart oss kjempefint i flere år uten. Derfor gidder jeg ikke å kjøpe ny.
solmåneogstjerner Skrevet 11. desember 2019 #63 Skrevet 11. desember 2019 På 8.12.2019 den 14.43, Hoppetaujenta skrev: Hvis man bretter laken og dynetrekk en gang eller to, henger det opp på stativ ett døgn eller litt mere og så "åpner det" igjen, bretter det motsatt og henger innsiden ut et døgn til, så pleier det å bli tørt og det tar ikke så mye plass som ubrettet på stativet. Alt går om en vil, må og tenker litt lurt. Bortsett fra det så har også jeg trommel ja og bruker den kun til håndklær og sengetøy om det trengs hurtig. Fint å ha i vinterhalvåret, men den brukes omtrent ikke om sommeren. Tørk i sol og vind er favoritten for min del. Veldig greit å henge sengetøy og laken på en dør. Tørker stort sett over natten 😊 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #64 Skrevet 11. desember 2019 Jeg bruker tørketrommelen til alt jeg.. jeg orker ikke å stå å henge opp tøy, å man må jo ikke tørke på 140 grader hver gang 😂 Men nei, jeg hadde aldri klart meg uten tørketrommel nå. Min gikk i stykker for et par år siden, jeg tror aldri jeg noen gang har vært så takknemlig for bufferkonto 😂 Anonymkode: 9c628...1a3 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #65 Skrevet 11. desember 2019 Har ikke. Har aldri hatt, så har ikke noe forhold til tørketrommel. Ser ingen vits i å skaffe meg når jeg klarer meg godt uten og ikke savner det. Anonymkode: f85be...7b5 1
Fydda Skrevet 11. desember 2019 #66 Skrevet 11. desember 2019 Vi har tørketrommel, men bruker den ikke så ofte. Håndklær og sengetøy tørkes alltid i trommelen. Klær går i trommelen når det må krise-tørkes, også hender det at jeg gir joggebukser og hettegensere en runde når de begynner å bli harde og vonde inni. Synes det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #67 Skrevet 21. desember 2019 På 8.12.2019 den 13.35, Husholdning1 skrev: Selvsagt. Vi er i 2019, ikke 1919. Man kan fint klare seg uten tørketrommel om man er en liten familie. Anonymkode: b6f43...a1f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #68 Skrevet 21. desember 2019 På 8.12.2019 den 13.36, CabinCruiser skrev: Ja. Jeg tørker alt, og da mener jeg alt. Ingenting krymper i tørketrommelen. Ikke aktuelt å være uten. Samme her! Skjønner ikke at jeg fikk 4 barn før tørketrommel, helt sjukt. Jeg kjører ALT i den! Anonymkode: 01545...253 1
CabinCruiser Skrevet 21. desember 2019 #69 Skrevet 21. desember 2019 Må innrømme at jeg syns det er noe rart med å ikke ha tørketrommel sånn egentlig. Det er jo fordi jeg selv aldri kunne levd uten tørketrommel selvfølgelig, og litt sånn som..å komme inn i ett hjem med mennesker under 70 år som ikke har oppvaskmaskin eller mikro (jeg snakker ikke om mennesker som leier og har veldig liten plass/ikke plass til disse tingene).
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #70 Skrevet 21. desember 2019 På 8.12.2019 den 22.15, AnonymBruker skrev: Sengetøy hengende over dører rundt om i leiligheten? Det høres virkelig ikke ut som noe jeg hadde orket å bo i. Anonymkode: f0d41...c6d vi henger og sengetøy på dører- henger opp rett før vi legger oss og da er det tørt om morgenen. Da trenger man jo ikke se at det henger der, man sover jo. Null stress Anonymkode: b6f43...a1f
Husholdning1 Skrevet 21. desember 2019 #71 Skrevet 21. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan fint klare seg uten tørketrommel om man er en liten familie. Anonymkode: b6f43...a1f Mulighetene har nok ikke forandret seg stort nei. Men unødvendig slit er det.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #72 Skrevet 21. desember 2019 8 minutter siden, CabinCruiser skrev: Må innrømme at jeg syns det er noe rart med å ikke ha tørketrommel sånn egentlig. Det er jo fordi jeg selv aldri kunne levd uten tørketrommel selvfølgelig, og litt sånn som..å komme inn i ett hjem med mennesker under 70 år som ikke har oppvaskmaskin eller mikro (jeg snakker ikke om mennesker som leier og har veldig liten plass/ikke plass til disse tingene). Micro virker det som om mange som ikke har lenger. Er helt avhengig av den selv, men kjenner folk som ikke ser noe grunn til å ha det. Jeg hadde ikke reagert om jeg kom hjem til en person som ikke hadde oppvaskmaskin om personen bodde alene. Men en familie derimot. Levde flere år uten oppvaskmaskin og det gikk overraskende greit. Bortsett fra dagene man hadde middagsbesøk med mange gjester. Jeg er den eneste jeg vet om som synes det er avslappende å vaske opp for hånd, soner bare helt ut og det blir nesten som meditasjon! Anonymkode: b6f43...a1f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #73 Skrevet 21. desember 2019 På 8.12.2019 den 22.15, AnonymBruker skrev: Sengetøy hengende over dører rundt om i leiligheten? Det høres virkelig ikke ut som noe jeg hadde orket å bo i. Anonymkode: f0d41...c6d Det er heller ikke bra mtp. levetiden til dørene og dørkarmene. Anonymkode: 428fd...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #74 Skrevet 21. desember 2019 På 8.12.2019 den 14.46, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden ønsker folk å kaste bort penger på dette?? Anonymkode: 61634...1e2 Fordi det ikke er bra for boligen at alt tørkes innendørs hele tiden, dessuten må vi ha stående fremme tørkestativ i stua hele tiden, det er så lite fint. Anonymkode: fde23...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #75 Skrevet 21. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er bra for boligen at alt tørkes innendørs hele tiden, dessuten må vi ha stående fremme tørkestativ i stua hele tiden, det er så lite fint. Anonymkode: fde23...3ef På vinterstid er tørr luft et problem for mange, spesielt i nybyggede hus som er bygget etter de nye forskriftene. Så det er sjelden et problem å tørke klær inne vinterstid. Anonymkode: b6f43...a1f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #76 Skrevet 21. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På vinterstid er tørr luft et problem for mange, spesielt i nybyggede hus som er bygget etter de nye forskriftene. Så det er sjelden et problem å tørke klær inne vinterstid. Anonymkode: b6f43...a1f Så er det ikke alle som har nye hus med balansert ventilasjon heller da Anonymkode: fde23...3ef
Zienna Skrevet 21. desember 2019 #77 Skrevet 21. desember 2019 Tørketrommel er ikke noe man MÅ ha. Tror jeg ville ha klart meg godt uten også. Det er bare litt mer lettvint. Har slitt ut flere tørketromler gjennom årene. Synes det sparer meg for arbeid, og det er raskt å tørke noe når det haster. Vår siste tørketrommel har en funksjon som heter "Oppfriskning". Der legger jeg puter, dyner, gardiner, pledd, sauskinn o.l. uten å vaske dem først. Sånne typer klær er ofte ikke skitne, men støvete. Det er utrolig hvilken menge støv som ligger igjen i filteret!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #78 Skrevet 22. desember 2019 Hadde bare vaskemaskin i leilighet med mikroskopisk bad. Plutselig hadde vi to små barn. Nå har vi en kombi vask/tørk maskin. Hadde nesten ikke overlevd uten. Anonymkode: 372ed...08c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #79 Skrevet 22. desember 2019 På 8.12.2019 den 13.35, Husholdning1 skrev: Selvsagt. Vi er i 2019, ikke 1919. Hva er det for en tåpelig kommentar a? går Ann å ikke ha tørketrommel selvom man er i 2019. Her har jeg ikke tørketrommel pga plassmangel. Tenk det. I 2019. Spar deg for sånne kommentarer Anonymkode: f2156...023
Husholdning1 Skrevet 22. desember 2019 #80 Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er det for en tåpelig kommentar a? går Ann å ikke ha tørketrommel selvom man er i 2019. Her har jeg ikke tørketrommel pga plassmangel. Tenk det. I 2019. Spar deg for sånne kommentarer Anonymkode: f2156...023 Det går an. Men det er heldigvis ikke normalen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå