Gå til innhold

Har du tørketrommel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser etter leilighet å leie, og ser at det er mange som kommer med vaskemaskin men ikke tørketrommel. Jeg har også snakket med flere som ikke har tørketrommel og noen sier også de ikke vil ha det. Jeg trodde det var noe de aller fleste ville ha😁 så jeg bare lurer på hvor mange av dere som har det? Og hvor mange som ikke har det? Hvordan løser dere tørkingen? Jeg bruker aldri tørketrommelen til vanlige klær, men for meg er den uunnværlig til feks sengetøy som blir så stort og vanskelig å tørke på stativ

Anonymkode: 0e054...af9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke, vil ha. Vi har lite område vi kan tørke på så det hadde vært veldig greit med tørketrommel til håndklær, sengetøy og annet som tåler tørketrommel. Blir nok når vi pusser opp 😁

Skrevet

Har,og hadde aldri klart meg uten!

Til sengetøy og håndklær👍

Anonymkode: 64a78...d3d

• Liker 3
Skrevet

Nei, har ikke det :) 

Anonymkode: c0525...a04

Skrevet

Har men bruker ikke den på alt, sliter voldsomt på klærne. 

Anonymkode: 007df...1a2

Skrevet

Jeg fikk et nytt liv etter jeg fikk meg tørketrommel og kunne ikke tenkt meg et liv uten. Hater å henge opp klær, så alt går inn i tørketrommelen, utenom bh'er og ting som krymper lett.  :) 

For jeg hadde tørketrommel så brukte jeg skapdører og slikt til å tørke sengetøy på, men det tok jo litt tid... Ikke liker jeg å tørke klær inne heller blir fuktigt... Nei, ære være tørketrommelen:nordvesta:

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg hadde kun brukt den til sengetøy og håndklær og siden jeg bor alene ser jeg ikke behovet.

Hadde vi vært flere i husholdningen hadde jeg kanskje vurdert det, men har klart meg fint med både samboer og stebarn uten trommel tidligere. Det krevde bare litt aktiv innsats så ikke all klesvasken hopet seg opp hele tiden. 

Skrevet

Selvsagt. Vi er i 2019, ikke 1919.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja. Jeg tørker alt, og da mener jeg alt. Ingenting krymper i tørketrommelen.
Ikke aktuelt å være uten.

Endret av CabinCruiser
  • Liker 1
Skrevet

Vi har. Tørker sengetøy, håndklær og bomullsklær. Kjøpte ny i år som også passer til klær. 

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Jeg har kombimaskin. Jeg skal aldri ha noe annet igjen. Jeg tørker alt som kan tørkes i maskin i den, og er kanonglad for at jeg slipper fuktige klær til tørk inne i en liten leilighet.

Dette er som oppvaskmaskin, induksjonstopp varmluftsovn og vegghengt toalett. Man går aldri tilbake til det tradisjonelle dårligere valget når man først har fått dette i hus.

Endret av Blondie65
Skrevet

Har hatt; 

- uten, i leilighet uten uteplass. Tørket over dørene. Vasket alt en dag i uka, satt vinduet på gløtt, varmeovnen på høyt, så var alt tørt i løpet av kort tid. 

- uten, i leilighet med uteplass under tak. Tørket alltid ute, også på vinteren. 

- med. Brukes kun til sengetøy, handklær og undertøy. Veldig behagelig å slippe å styre med tørking. Og en stor fordel å vaske sengeklær og handklær, og legge det rett på senga igjen. Ingen bretting ut og inn av skapet. 

Anonymkode: 61dc7...ea1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

sengetøy som blir så stort og vanskelig å tørke på stativ Anonymkode: 0e054...af9

Hvis man bretter laken og dynetrekk en gang eller to, henger det opp på stativ ett døgn eller litt mere og så "åpner 
det" igjen, bretter det motsatt og henger innsiden ut et døgn til, så pleier det å bli tørt og det tar ikke så mye plass
som ubrettet på stativet. Alt går om en vil, må og tenker litt lurt. 
Bortsett fra det så har også jeg trommel ja og bruker den kun til håndklær og sengetøy om det trengs hurtig. 
Fint å ha i vinterhalvåret, men den brukes omtrent ikke om sommeren. Tørk i sol og vind er favoritten for min del.

• Liker 2
Skrevet

Har man mulighet til å ha det, er det jo selvsagt en fordel. 

Anonymkode: fb27d...665

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden ønsker folk å kaste bort penger på dette?? 

Anonymkode: 61634...1e2

Fordi man vil tørke klærne sine raskt?

Anonymkode: fb27d...665

• Liker 2
Skrevet

Nei, aldri hatt. Har heller ikke oppvaskmaskin:)

Skrevet

Ja, men bruker den bare til 70 gr vask.  Bukser, gensere osv blir ødelagt i så høy varme. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi tid er mye viktigere enn penger. 

Anonymkode: 61dc7...ea1

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har bedre og morsommere ting å gjøre enn å bruke timer på å stå å henge opp klær. 

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk tørketrommel i år, og er blitt veldig glad i den. Tørker det meste, bortsett fra noen typer klær. 

Da vi ikke hadde tørketrommel ble sengetøy tørket over dørbladene. Håndklær ble brettet dobbelt og hengt over to snorer på tørkestativet. Det kjedeligste var undertøy. 

Anonymkode: 90e2e...fa7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...