Gå til innhold

Jeg vurderer å ta min datter ut av barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Gorilla skrev:

Dette kan være en reell problemstilling. Selv hadde jeg nølt med å la barna gå i barnehage, særlig før de kan snakke. Overgrep er veldig vanskelig å avdekke om barnet er for lite til å fortelle noe.

De aller aller fleste overgrep blir begått av mennesker i nære relasjoner. Og barn snakker ikke om overgrep selv om de kan snakke.

Anonymkode: 295b7...add

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til det er fordi at det har begynt å jobbe to unge menn der. Jeg ønsker absolutt ikke at hun skal gå i en barnehage der det er to mannlige ansatte. Jeg lurer på om jeg skal ta det opp med barnehagen. 

Anonymkode: f67e6...e31

Hva skal du si til barnehagen, da? De har jo ikke lov til å nekte å ansette noen på grunnlag av kjønn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller aller fleste overgrep blir begått av mennesker i nære relasjoner. Og barn snakker ikke om overgrep selv om de kan snakke.

Anonymkode: 295b7...add

Det er sant, men i det minste kan man snakke med barna om at ingenting er hemmelig for mamma og pappa og at ingen andre voksne har lov til å si at mamma og pappa ikke skal vite noe. 
Altså, åpne opp for dialog og fortelle at det finnes voksne som kan si til barn at ‘dette får du ikke lov å si videre’, men at det alltid er viktig at barnet forteller mamma likevel, og at det alltid er trygt å fortelle mamma uansett hva noen har sagt til barnet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et muslimsk esel i en stall i fjellområdene nær Pakistan. Vurderer å ta det med til Gardermoen i fare for misjonister. Pluss at hun liker negeboller og det finnes bare på godtebutikken nær Saga Kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for et argument?  Hvorfor skal det at barnet har noen menn i livet (som TS kjenner og som er i slekt) føre til at hun også må ha barnet i barnehager med flere mannlige ansatte?  Det siste er jo (slik TS ser det) en risiko, og en risiko hun lett unngår ved å plassere barnet i en barnehage med kun kvinner. 

Nei, det er faktisk ikke veldig mange kvinner som begår overgrep.

Ja, det var en logisk og saklig slutning du.

Anonymkode: b6b5c...300

Hvor fin er hun den barnehagen? Det er selvsagt flere barnehager med kun kvinnelige ansatte, men de kan jo ikke akkurat love ts at de ikke skal ansette menn eller ta inn mannlige vikarer så lenge barnet hennes går der. Det finnes ingen barnehager som har som regel å ikke la menn jobbe der. Om det er menn eller ikke i en barnehage, beror mye på tilfeldigheter. De fleste som søker seg til slike jobber er kvinner, men barnehager har ikke lov til å la være å ansette noen fordi de er menn. Om de bruker vikarbyrå kan de heller ikke kreve å få kun kvinnelige vikarer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hva før du den dagen datteren din begynner på skolen og får en mannlig klasseforstander? Hva om hun får en mannlig gymlærer? Eller hva med de mennene som jobber på sfo’en hun muligens kommer til å gå på? Hva om hun får venner som er gutter? Det kan jo allerede skje nå i barnehagen, skal du lære henne at hun må holde seg unna alle av det motsatte kjønn?

Anonymkode: 36b59...c7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Thyra skrev:

Hvor fin er hun den barnehagen? Det er selvsagt flere barnehager med kun kvinnelige ansatte, men de kan jo ikke akkurat love ts at de ikke skal ansette menn eller ta inn mannlige vikarer så lenge barnet hennes går der. Det finnes ingen barnehager som har som regel å ikke la menn jobbe der. Om det er menn eller ikke i en barnehage, beror mye på tilfeldigheter. De fleste som søker seg til slike jobber er kvinner, men barnehager har ikke lov til å la være å ansette noen fordi de er menn. Om de bruker vikarbyrå kan de heller ikke kreve å få kun kvinnelige vikarer. 

Jo det finnes kristne barnehager i Norge med kun kvinnelige ansatte. 

Anonymkode: 2ef91...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det finnes kristne barnehager i Norge med kun kvinnelige ansatte. 

Anonymkode: 2ef91...745

Det er ikke lov... 

Anonymkode: ed4a5...923

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS, hva før du den dagen datteren din begynner på skolen og får en mannlig klasseforstander? Hva om hun får en mannlig gymlærer? Eller hva med de mennene som jobber på sfo’en hun muligens kommer til å gå på? Hva om hun får venner som er gutter? Det kan jo allerede skje nå i barnehagen, skal du lære henne at hun må holde seg unna alle av det motsatte kjønn?

Anonymkode: 36b59...c7a

Kanskje hun føler at det er forskjell på en baby eller et lite barn som ikke engang har språk og er totalt hjelpesløst, kontra en jente på 14 år?

Forøvrig et veldig rart argument at (siden TS tydeligvis anser dette som en risiko) så skal hun ikke ha lov til å kutte ut denne risikoen, fordi barnet/tenåren også vil oppleve situasjoner med en viss risiko når det er 8, 14, 24 år osv. 

Det er jo greit å mene at "nei, det er ingen risiko med menn i barnehager", men den logikken du bruker på de som sier "jeg, syns det er en unødvendig risiko med menn i barnehager, jeg ønsker å spare barnet mitt for den" er jo helt på jordet og fullstendig ulogisk.

Anonymkode: b6b5c...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette du beskriver er irrasjonell frykt, og hvis du tar jenta ut av barnehagen pga dette er det henne det går ut over. Forskning viser også at det er sunt for barna å ha rollemodeller av begge kjønn i barnehagen. Forresten, siste overgrepssak fra barnehage jeg leste om handlet om en kvinnelig overgriper med smågutter som ofre 🤷🏼‍♀️. Nei, du kommer aldri til å ha full kontroll uten å ha henne stengt inne i huset sammen med deg 24/7. 

Anonymkode: b3581...7e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det finnes kristne barnehager i Norge med kun kvinnelige ansatte. 

Anonymkode: 2ef91...745

Jobber menn der og ;) Har vært så heldig å fått jobbet med en flott ung mann. Har vært flere menn innom, men akkurat nå er det ingen hos oss. :( 

Anonymkode: 81be4...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du et troll? I min datters bhg er de unge gutta favorittene. De er aktive, lekne og engasjerte. Skulle gjerne bytta ut et-par av slappfiskene med flere unge, energiske karer.

Anonymkode: 31c98...57b

Helt enig. Her er også gutta favorittene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til det er fordi at det har begynt å jobbe to unge menn der. Jeg ønsker absolutt ikke at hun skal gå i en barnehage der det er to mannlige ansatte. Jeg lurer på om jeg skal ta det opp med barnehagen. 

Anonymkode: f67e6...e31

Har du vurdert å ta en prat med psykologen, tror det trengs..:)

Anonymkode: 4ec54...428

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva dere sier så er det lite sjanse at noen av disse såkalte pedofilene vil forgripe seg på et barn i barnehagen, de er under oppsyn hele tiden. 
 

Nær slekt derimot er noe annet for disse stolet dere på. Man leser og hører flere ganger at far,bestefar og den snille onkelen som forgrep seg på barnet,enn at en barnehage ansatt har gjort det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/l1zaQM/dette-er-de-norske-nettovergriperne

Nytter jo ikke med politiattest når flertallet av de som blir tatt med overgrepsmaterial er helt ukjente for politiet og har ingen tidligere saker på seg. 

Av noen og åtti overgripere i artikkelen jobbet 10 stk med barn og yttligere var i omsorgsyrker. 

Les artikkelen, den er svært informativ. 

Anonymkode: 2ef91...745

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det finnes kristne barnehager i Norge med kun kvinnelige ansatte. 

Anonymkode: 2ef91...745

Det finnes kvnnelige overgriper ogsaa! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig den barnehagen er! Har selv to barnehagebarn, en gutt og ei jente. På avdelingen til datteren min jobber set en skikkelig kul mann. Leken og knall flink med barna. Gruer med veldig til hun ikke skal være på samme avdeling med han lengre. Flott mann!

Anonymkode: 654d2...d6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke onkler, bestefedre og fettere som skifter Bleier, det er mennene i barnehagen. Da alene ettersom barnehager ofte er underbemannet. 

Les artikkelen på Aftenposten så kanskje du forandrer syn på det. 

Flertallet av overgripere mot barn er menn mellom 20 og 35. Halvparten er gift, og over halvparten har utdanning. 

Mange av disse jobber i yrker med barn. 

Så trusselen er faktisk reel. 

Anonymkode: 2ef91...745

Kokko, god bedring😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...