Gå til innhold

Jeg vurderer å ta min datter ut av barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten er du et tragisk troll, eller så er du en tragisk mor som ikke burde ha ansvar for å oppdra unger. 

Som andre sier, fleste overgrep skjer i nære relasjoner, skal du fjerne alle andre menn fra livet hennes og da? Og du, er faktisk veldig mange kvinner som bedriver overgrep, da må du fjerne de og fra livet hennes. Og du er vel enten kvinne eller mann, så du må jo fjerne deg selv og. Sperr henne inne på et rom med en luke til å gi mat og andre ting, men da er du jo strengt talt også en overgriper. 

Anonymkode: ed4a5...923

Hva er det for et argument?  Hvorfor skal det at barnet har noen menn i livet (som TS kjenner og som er i slekt) føre til at hun også må ha barnet i barnehager med flere mannlige ansatte?  Det siste er jo (slik TS ser det) en risiko, og en risiko hun lett unngår ved å plassere barnet i en barnehage med kun kvinner.

Nei, det er faktisk ikke veldig mange kvinner som begår overgrep.

Ja, det var en logisk og saklig slutning du.

Anonymkode: b6b5c...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Curlyme skrev:

Som mange nevner så  skjer de fleste overgrep i nær familie. I sønnen min son bhg er det 3 menn damer også alle er like flinke og snille,men ser klart at mennene er favorittene til alle barna der.

Hva har det med saken å gjøre at flertallet av overgrep skjer i nær familie?

Flertallet av kvinner som blir drept/misbrukt blir vel det av partneren sin? Det stopper ikke de fleste kvinner fra å prøve  å unngå å bli voldtatt/drept av andre menn?

Anonymkode: b6b5c...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva mødre med sønner tenker. Det er jo damer som jobber i barnehage som og det er jo kjent at damer kan og være overgripere hvis det er det du er bekymret for. Så husk det dere med gutter få de ut av barnehagen :ironi:

Anonymkode: 5fc1d...cb9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre at flertallet av overgrep skjer i nær familie?

Flertallet av kvinner som blir drept/misbrukt blir vel det av partneren sin? Det stopper ikke de fleste kvinner fra å prøve  å unngå å bli voldtatt/drept av andre menn?

Anonymkode: b6b5c...300

Hvis hun har så angst for at hennes datter skal bli misbrukt av disse mennene i barnehagen så bør hun heller tenke på alle mennene hun omgås hjemme.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for et argument?  Hvorfor skal det at barnet har noen menn i livet (som TS kjenner og som er i slekt) føre til at hun også må ha barnet i barnehager med flere mannlige ansatte?  Det siste er jo (slik TS ser det) en risiko, og en risiko hun lett unngår ved å plassere barnet i en barnehage med kun kvinner.

Nei, det er faktisk ikke veldig mange kvinner som begår overgrep.

Ja, det var en logisk og saklig slutning du.

Anonymkode: b6b5c...300

Håper det er like ok å unngå kvinnelige bilmekanikere feks. Man er ganske blåst i huet om man skal dømme alle individer av et kjønn pga idiotiske fordommer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for et argument?  Hvorfor skal det at barnet har noen menn i livet (som TS kjenner og som er i slekt) føre til at hun også må ha barnet i barnehager med flere mannlige ansatte?  Det siste er jo (slik TS ser det) en risiko, og en risiko hun lett unngår ved å plassere barnet i en barnehage med kun kvinner.

Nei, det er faktisk ikke veldig mange kvinner som begår overgrep.

Ja, det var en logisk og saklig slutning du.

Anonymkode: b6b5c...300

Ja, da får hun ta ringerunden å høre om barnehagen har mannlige ansatte eller planer om å ansette menn eller ha mannlige vikarer. Høres veldig oppegående ut. 

Anonymkode: 8f70b...07f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til det er fordi at det har begynt å jobbe to unge menn der. Jeg ønsker absolutt ikke at hun skal gå i en barnehage der det er to mannlige ansatte. Jeg lurer på om jeg skal ta det opp med barnehagen. 

Anonymkode: f67e6...e31

Forstår deg veldig godt. Jeg har ikke noe positivt å si om gutter eller menn. 

 

Anonymkode: 3fa22...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva mødre med sønner tenker. Det er jo damer som jobber i barnehage som og det er jo kjent at damer kan og være overgripere hvis det er det du er bekymret for. Så husk det dere med gutter få de ut av barnehagen :ironi:

Anonymkode: 5fc1d...cb9

Jeg som guttemamma synes det er utrolig viktig med menn i bhg. Min sønn skal ikke lide pga overhysteriske kvinnfolk som TS. Men det virker jo som at jenter skal først i alle aldre...

 

Så ironiflagget ditt btw 😄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til det er fordi at det har begynt å jobbe to unge menn der. Jeg ønsker absolutt ikke at hun skal gå i en barnehage der det er to mannlige ansatte. Jeg lurer på om jeg skal ta det opp med barnehagen. 

Anonymkode: f67e6...e31

Veldig morsomt! Er du virkelig seriøs så kom deg til psykolog. Det er ikke normalt å dømme folk etter hvilket kjønn de er og sånt må ikke små uskyldige barn lære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Curlyme skrev:

Hvis hun har så angst for at hennes datter skal bli misbrukt av disse mennene i barnehagen så bør hun heller tenke på alle mennene hun omgås hjemme.

Nå er det ikke onkler, bestefedre og fettere som skifter Bleier, det er mennene i barnehagen. Da alene ettersom barnehager ofte er underbemannet. 

Les artikkelen på Aftenposten så kanskje du forandrer syn på det. 

Flertallet av overgripere mot barn er menn mellom 20 og 35. Halvparten er gift, og over halvparten har utdanning. 

Mange av disse jobber i yrker med barn. 

Så trusselen er faktisk reel. 

Anonymkode: 2ef91...745

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke onkler, bestefedre og fettere som skifter Bleier, det er mennene i barnehagen. Da alene ettersom barnehager ofte er underbemannet. 

Les artikkelen på Aftenposten så kanskje du forandrer syn på det. 

Flertallet av overgripere mot barn er menn mellom 20 og 35. Halvparten er gift, og over halvparten har utdanning. 

Mange av disse jobber i yrker med barn. 

Så trusselen er faktisk reel. 

Anonymkode: 2ef91...745

Nettopp. Ville ikke latt fremmede skifte på ungen min. Det hadde bare jeg og nærmeste familie fått lov til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for et argument?  Hvorfor skal det at barnet har noen menn i livet (som TS kjenner og som er i slekt) føre til at hun også må ha barnet i barnehager med flere mannlige ansatte?  Det siste er jo (slik TS ser det) en risiko, og en risiko hun lett unngår ved å plassere barnet i en barnehage med kun kvinner.

Nei, det er faktisk ikke veldig mange kvinner som begår overgrep.

Ja, det var en logisk og saklig slutning du.

Anonymkode: b6b5c...300

Nå er det faktisk sånn at det er mye større sjanse for at menn i nære relasjoner begår overgrep enn menn som ikke er i nære relasjoner, som barnehageansatte. 

Det at det ikke er så mange kvinner som begår overgrep er faktisk utrolig naivt av deg å i det hele tatt tenke. Greia er at det fortsatt er veldig mye mer tabu at en kvinne er en overgriper, folk greier ikke å tenke tanken engang, men jo mer "godkjent" det har blitt at kvinner faktisk er overgripere, jo flere overgrep utført av kvinner kommer faktisk fram i lyset. Og vet du hvem som er overrepresentert på overgrepsstatistikken utført av kvinner? Jo, mødre! 

Om man slutter å være så naiv så ser man det at det er faktisk ganske trygt å sende unger i barnehagen der det jobber menn, for ungen er strengt talt mer utsatt i sitt eget hjem! Og det er så ekstremt mange sikkerhetstiltak i barnehager for å unngå overgrep, noe det ikke er hjemme. 

Anonymkode: ed4a5...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nesten tragiske og triste her er jo nettopp at "på andre kjenner man seg selv". Altså, så har TS en viss forståelse for hvorfor noen vil misbruke datteren sin. Man kan ikke ha en forståelse for slikt om man ikke er i stand til å se seg selv gjøre noe slikt.

Dette er det jo mange som overser. 

Anonymkode: 00c83...779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Curlyme skrev:

Hvis hun har så angst for at hennes datter skal bli misbrukt av disse mennene i barnehagen så bør hun heller tenke på alle mennene hun omgås hjemme.

Hun stoler vel mer på sin egen far og ektemannen som hun har hatt i 10 år, enn helt fremmede og ufaglærte menn som er vikarer via vikarbyråer.  Så bare spar meg for alt det naive tullpratet ditt. 

Anonymkode: b6b5c...300

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det nesten tragiske og triste her er jo nettopp at "på andre kjenner man seg selv". Altså, så har TS en viss forståelse for hvorfor noen vil misbruke datteren sin. Man kan ikke ha en forståelse for slikt om man ikke er i stand til å se seg selv gjøre noe slikt.

Dette er det jo mange som overser. 

Anonymkode: 00c83...779

Dagens mest skakkjørte logikk. 

Anonymkode: b6b5c...300

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye heller unge gutter enn sure middelaldrende damer til jenta mi på 2!!

Anonymkode: 83393...07e

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun stoler vel mer på sin egen far og ektemannen som hun har hatt i 10 år, enn helt fremmede og ufaglærte menn som er vikarer via vikarbyråer.  Så bare spar meg for alt det naive tullpratet ditt. 

Anonymkode: b6b5c...300

Hun gjør det ja. Vikarer får ikke skifte bleie før de har politiattest. Jeg har jobbet i barnehage  og vi lot de ikke skifte bleie før de hadde vært der en stund. Uansett om et barn i verste fall skal bli misbrukt i barnehagen så vil den vel få noen synelige skader? De som ikke kan snakke,barn som kan snakke vil vel si ifra til sine foreldre på et vis.

 

Å være skeptisk til alle menn som jobber i barnehage er sykt spør du meg. Da kan man ikke ah barnet sitt i barnehage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden her er bare nitrist!

De gode mannlige kolloegaene mine gjør en fantastisk jobb!

Anonymkode: f5457...4b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Curlyme skrev:

Hun gjør det ja. Vikarer får ikke skifte bleie før de har politiattest. Jeg har jobbet i barnehage  og vi lot de ikke skifte bleie før de hadde vært der en stund. Uansett om et barn i verste fall skal bli misbrukt i barnehagen så vil den vel få noen synelige skader? De som ikke kan snakke,barn som kan snakke vil vel si ifra til sine foreldre på et vis.

 

Å være skeptisk til alle menn som jobber i barnehage er sykt spør du meg. Da kan man ikke ah barnet sitt i barnehage.

Nei. Misbruk gir ikke nødvendigvis synlige skader hos barn. 
Og mange barn tier - sier ingenting - fordi de skammer seg, tror de er med på det, tenker det er normalt, frykter å ikke bli trodd eller er redd for å få kjeft. Barn kan også fortrenge samt bli truet til å ikke fortelle.

Endret av Gorilla
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Curlyme skrev:

Hun gjør det ja. Vikarer får ikke skifte bleie før de har politiattest. Jeg har jobbet i barnehage  og vi lot de ikke skifte bleie før de hadde vært der en stund. Uansett om et barn i verste fall skal bli misbrukt i barnehagen så vil den vel få noen synelige skader? De som ikke kan snakke,barn som kan snakke vil vel si ifra til sine foreldre på et vis.

 

Å være skeptisk til alle menn som jobber i barnehage er sykt spør du meg. Da kan man ikke ah barnet sitt i barnehage.

I utgangspunktet får de vel ikke jobbe i barnehagen før de har politiattest. 

Det er ikke sikkert at barn som blir seksuelt misbrukt får synlige skader, eller at de sier fra til foreldrene selv om de kan snakke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...