Gå til innhold

Kronprinsesse Mette Marit hadde kontakt med sexforbryter.


altius

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Villfisker said:

Er veldig glad jeg ikke er offentlig person, med smekkfulle timeplan, som kanskje ikke er satt av meg selv engang. For oss blir det bare å spekulasjon om hun visste eller ikke.  

Tviler på at hun ville hatt noe med en slik person å gjøre, dersom hun faktisk visste, men det vet jeg jo selvsagt ikke.

Tuller du? Når man tilbringer tiden sin på Davos eller Monaco eller Manhattan ville jeg antar at en mann som Epstein er bare en ekstremist - ikke en egen art. Sånn folk hilser du med hele tiden. De som holder makt og penger er skittent gruppe på en ellen en annen måte. Spørsmål er hva som er skjult: konto på privat bank i skatteparadis, bestikkelser, fortjeneste fra væpensalg eller barnearbeid i u-land, velg hva du vil - alt finns blant sånne folk.

VG er skrevet at tullinger. 

Endret av Sam3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villfisker
5 minutter siden, Sam3 skrev:

Tuller du? Når man tilbringer tiden sin på Davos eller Monaco eller Manhattan ville jeg antar at en mann som Epstein er bare en ekstremist - ikke en egen art. Sånn folk hilser du med hele tiden. De som holder makt og penger er skittent gruppe på en ellen en annen måte. Spørsmål er hva som er skjult: konto på privat bank i skatteparadis, bestikkelser, fortjeneste fra væpensalg eller barnearbeid i u-land, velg hva du vil - alt finns blant sånne folk.

VG er skrevet at tullinger. 

Akkurat dette vet jeg veldig lite om. Kjenner heller ikke Mette Marit, men jeg lar tvilen komme henne til gode, i stedet for å tro det verste. 
Ellers Ikke spesielt glad i VG jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, altius skrev:

..og Bondevik trengte ikke mer enn noen sekunder med Google før han skjønte hvilken mann han hadde med å gjøre. https://www.borsen.no/nyheter/bondevik---det-var-ganske-enkelt/71886813#_ga=2.193312552.423482207.1574926470-1314903777.1574926470

Dette er selvfølgelig litt spekulasjoner. Men hvorfor kommer Mette Marit med sin beklagelse akkurat nå? Dette med Epstein har jo vært førstesidestoff i media i noen mnd. Men nå like etter avsløringene med koblingene Epstein-Prince Andrew...med dertil omdømmeproblemer for det britiske kongehuset så kommer plutselig Mette Marit på banen?

Kan det være at feks VG el Dagbladet har gravet litt og funnet at kronprinsparet har hatt omgang med Epstein og bedt om en kommentar? Hvor de har gitt Mette Marit sjansen til å komme media i forkjøpet. Man kan jo begynne å lure. 

Avisen er DN, og det var de som åpnet saken, og følgelig har fått MM sin respons.

Jeg ser ingen grunn til hvorfor MM skulle brukt mye tid på å vurdere å omgå han på, gitt hva han ble domfelt for og hvilken straff han fikk. Spesielt med tanke på hvem han kunne gi henne tilgang på. Da er jeg mer imponert over dømmekraften på hvorfor hun brøt med han.

Legg merke til at Bondeviks googling skjedde etter at han hadde møtt han to ganger og først når det var snakk om å knytte han til prosjekter. Så langt kom aldri MM

Endret av Druid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være etterpåklok er alltid fint. Kanskje noen av de som går så hardt ut, og alltid kritiserer henne, burde sagt noe da? Jeg regner med at de (for eksempel Dagbladet) følger nøye med, og visste dette for lenge siden. 

Kjenner jeg blir helt matt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/2/2019 at 3:34 PM, Horten Market said:

Spørsmålet er om vi skal akseptere påstanden om at hun ikke visste, eller om vi skal betrakte uvitenhet som diskvalifiserende i seg selv. Kongehuset er i en posisjon hvor man strengt tatt ikke skal kunne komme unna med "jeg visste ikke". De har alle ressurser tilgjengelig for å skaffe seg kunnskap, og det må forventes at de gjør det.

Hvis vi aksepterer uvitenhet som unnskyldning, åpner vi opp for at det spekuleres i dette. Da er det bare å unngå å undersøke nærmere der man lukter at noe ikke stemmer, så har man ryggen fri.

Vi som kjenner denne saken litt mer enn bare fra hovedstrømsmedia, vet at saken har spregnstoff til å velte hele kongehuset. Det er mange samfunnstopper som er glade for at Epstein ikke lever lenger, og deres hemmeligheter er begravet med ham.

Enig.

Er det virkelig troverdig at de ikke visste? Så mange invitasjoner de får, må de gjøre noen prioriteringer mht hvem de vil treffe. De trekker vel neppe lodd? Jeg antar at de sjekker ‘who is who’ og prioriterer ut fra det. Og da ville jo Epsteins dom kommet frem. Om de ikke gjør undersøkelser er det fordi vedkommende er så kjent at alle vet. Og i 2011 visste jo de som kjente til Epstein også om dommen og anklager osv.

Det er etter mitt syn ingen mulighet for at slottet og MM ikke visste. De valgte bare å ikke bry seg med det. Og det er mildt sagt oppsiktsvekkende og etterlater inntrykk av at kampen for å forebygge barne og kvinnemisbruk kun er festtaler fra MMs side.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må steiner snus i mange retninger- hva, for ikke å si hvem blir den neste?

Fiffen har jo et kobbel av rådgivere og sikkerhetsfolk rundt seg som har som jobb å sjekke hvem som sitter ved de kongeliges bord til enhver tid. Ikke kom å si at de ikke visste....hvilket motiv kunne da være så viktig at møtene ble gjennomført til tross for...?

Hvorfor har ikke kongehuset hatt en strategi på å være åpen og transparent om denne saken nå som det stormer rundt engelske Prins Andrew? Hadde de ment å holde stille hadde det ikke vært for en gravende journalist i DN? Håpet de at MM sine møter med overgriperen skulle gå under radaren?

Ser at hun får råd av en professor i kommunikasjon å sitte helt stille og håpe at det går over av seg selv. Det må hun gjerne gjøre alternativt at også hun trekker seg ytterligere tilbake fra offisiell oppdrag og kjendispartys her og der. I så måte har jo MM en lei hoste å falle tilbake på...

Nok nå- hun har satt seg selv, sine prosjekt, kongehuset og sin rolle som mor i forlegenhet. 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jammf skrev:

Her må steiner snus i mange retninger- hva, for ikke å si hvem blir den neste?

Fiffen har jo et kobbel av rådgivere og sikkerhetsfolk rundt seg som har som jobb å sjekke hvem som sitter ved de kongeliges bord til enhver tid. Ikke kom å si at de ikke visste....hvilket motiv kunne da være så viktig at møtene ble gjennomført til tross for...?

Hvorfor har ikke kongehuset hatt en strategi på å være åpen og transparent om denne saken nå som det stormer rundt engelske Prins Andrew? Hadde de ment å holde stille hadde det ikke vært for en gravende journalist i DN? Håpet de at MM sine møter med overgriperen skulle gå under radaren?

Ser at hun får råd av en professor i kommunikasjon å sitte helt stille og håpe at det går over av seg selv. Det må hun gjerne gjøre alternativt at også hun trekker seg ytterligere tilbake fra offisiell oppdrag og kjendispartys her og der. I så måte har jo MM en lei hoste å falle tilbake på...

Nok nå- hun har satt seg selv, sine prosjekt, kongehuset og sin rolle som mor i forlegenhet. 

 

 

 

Tror nok siste rest av kongehuset slik vi kjenner og bifaller det i dag dør med kong Harald og dronning Sonja. Det fortsetter med Haakon Magnus og Mette Marit. Men sterkt utvannet og ikke i takt med befolkningen. Haakon og Mette Marit er veldig fokusert på å pleie vennskap og omgangskrets med profilerte Hollywoodkjendiser, andre mediakjendiser og følge med på sosietetens veldedighetsengasjement ute i verden. Mette M og Haakon bryr seg mindre om hva som skjer her hjemme på berget. Jeg tror det blir kongehusets og deres bane. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig at det er MM som har hengt rundt Epstein, ikke hun og mannen? Og at Norges kronprinsesse henger med denne velkjente seksualforbryteren uten sin mann og ingen i sikkerhetsstaben eller PST reagerer??? Noe skurrer veldig her...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, charnelle skrev:

Synes det er litt merkelig at det er MM som har hengt rundt Epstein, ikke hun og mannen? Og at Norges kronprinsesse henger med denne velkjente seksualforbryteren uten sin mann og ingen i sikkerhetsstaben eller PST reagerer??? Noe skurrer veldig her...

Hun har da vært på utallige turer til USA uten Haakon i alle år, for å henge med sine venner over there. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var hans båt, det var så mye oppstuss rundt... Da er det kronprinsen også. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, charnelle skrev:

Synes det er litt merkelig at det er MM som har hengt rundt Epstein, ikke hun og mannen? Og at Norges kronprinsesse henger med denne velkjente seksualforbryteren uten sin mann og ingen i sikkerhetsstaben eller PST reagerer??? Noe skurrer veldig her...

De har tilknytninger til forskjellige veldedige organisasjoner og dette har handlet om en med tilknytning til bl annet Bill Gates og Clinton, følgelig var det naturlig at hun møtte Epstein med jevne mellomrom. 
 

Hvorfor skulle PST reagere? Du vet hva han er dømt for?

 

Endret av Druid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Om det var hans båt, det var så mye oppstuss rundt... Da er det kronprinsen også. 
 

Lite sannsynlig, gitt att båtferien er lenge etter at MM brøt med Epstein basert på en relatert issue. 
 

Båtturen er nok finansiert av en Nordmann; det er egentlig eneste årsak jeg kan se til at det er nødvendig med hemmeligholding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 14.42, altius skrev:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pLOXx6/dn-kronprinsessen-moette-overgrepsdoemte-jeffrey-epstein-i-hans-hjem?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Hva synes dere om at Mette Marit var endel av omgangskretsen som hadde kontakt med Jeffrey Epstein? Mannen var en dømt sexovergriper. Og har gjort grusomme overgrep mot kvinner og barn. 

Er Mette Marit så inne i rikmannsbobla (hun synes å kun omgå kjendiser og rikfolk) at hun ikke evner å sjekke nærmere folkene hun har kontakt med?

Hun var ikke en av ofrene da? Tenker det er verre med broderen til Prins Charles, som var veldig god venn med dette svinet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Druid said:

De har tilknytninger til forskjellige veldedige organisasjoner og dette har handlet om en med tilknytning til bl annet Bill Gates og Clinton, følgelig var det naturlig at hun møtte Epstein med jevne mellomrom. 
 

Hvorfor skulle PST reagere? Du vet hva han er dømt for?

 

Det er ingenting som tilsier at MM skulle hatt denne type personlige møter med Epstein fordi om hun sitter i samme styre som Melinda Gates. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Druid said:

Lite sannsynlig, gitt att båtferien er lenge etter at MM brøt med Epstein basert på en relatert issue. 
 

Båtturen er nok finansiert av en Nordmann; det er egentlig eneste årsak jeg kan se til at det er nødvendig med hemmeligholding.

Hvorfor skulle nasjonalitet ha noe å si og særlig norsk?
Høyst problematisk om det feks var en repr fra det saudiske kongedømme eller diktator fra annet regime som krenker menneskerettighetene, Epstein eller en annen aktør med kriminelt rulleblad og som potensielt finansierte båten med penger fra økonomisk kriminalitet.
Og mest problematisk er hemmeligholdet. Jeg kan garantere at hadde det vært en ukontroversiell vert på denne båten, ville de ha gitt etter den gangen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Det er ingenting som tilsier at MM skulle hatt denne type personlige møter med Epstein fordi om hun sitter i samme styre som Melinda Gates. 

Epstein tilbød penger til en organisasjon MM fronter; det er i den sammenheng helt naturlig at de møttes, faktisk det nærmeste hun har jobb.

3 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Hvorfor skulle nasjonalitet ha noe å si og særlig norsk?

Husker du bråket om hesten til Martha Louise? Det var en reel konstituell krise for det norske kongehuset, fordi deres primære funksjon som representanter for Norge gjør at de ikke kan synliggjøre spesifikke selskaper. Gitt at det er veldig spesifikke grenser for hva de kan holde konfidensielt, og møter med Epstein ikke er det, så er det lite sannsynlig at det har med denne typen kontakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Hun var ikke en av ofrene da? Tenker det er verre med broderen til Prins Charles, som var veldig god venn med dette svinet

Jeg synes denne kronikken og overskriften beskriver det veldig bra. 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/6jMe3Q/de-kastet-glans-over-et-monster?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

MM og hennes andre kjendisvenner har ikke gjort noe ulovlig. Men de har kastet glans over et monster. Han var dømt for overgrep. Men greide å sno seg unna med pengene sine. Og kjendisvennene og deres krets (MM inkludert) hjalp han tilbake på scenen. Så kunne han fortsette sine grusomme overgrep. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Druid skrev:

Epstein tilbød penger til en organisasjon MM fronter; det er i den sammenheng helt naturlig at de møttes, faktisk det nærmeste hun har jobb.

Slottet har avkreftet dette: – Nei, han har verken bidratt eller tilbudt å bidra, svarer Guri Varpe, kommunikasjonssjef ved Slottet.

Samtidig avkreftes det at det var Epstein som finansierte båtturen.

MM kan neppe klandres direkte, men hennes rådgivere har vist seg udugelige. Og det er det MM og Slottet sin oppgave å rydde opp i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2019 den 11.52, slask skrev:

Var Epstein kanskje eier av båten som kronprinsparet ikke var så snakkesalige om for 2-3 år siden?
Hvis ikke så er det jo flere besøk/møter de hadde tenkt å la passere i stillhet.


 

Det er hva som slo meg først da jeg leste om MMs forbindelse med Epstein.

På 3.12.2019 den 11.52, slask skrev:



Nå er det jo interessant å få greie på hvor stort nettverket rundt ham var, hvor mange som var med på spillet og hvor mange som har gått i fella i nettverket hans. Den britiske prinsen sitter godt i klisteret nå, men hvem flere...?
 

I beklagelsen så stod det at hun hadde mødt Epstein via en bekjent og det får meg til å lure på hvilke bekjentskaper vår fremtidige dronning pleier. En ting er at Tveita gjengen krasjet med en av Slotttets biler under forlovelsen med Haakon, noe annet er å ta så lett på bekjentskaper som pleier omgang med menn dømt for pedofili og trafficking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...