Gå til innhold

Kronprinsesse Mette Marit hadde kontakt med sexforbryter.


altius

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pLOXx6/dn-kronprinsessen-moette-overgrepsdoemte-jeffrey-epstein-i-hans-hjem?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Hva synes dere om at Mette Marit var endel av omgangskretsen som hadde kontakt med Jeffrey Epstein? Mannen var en dømt sexovergriper. Og har gjort grusomme overgrep mot kvinner og barn. 

Er Mette Marit så inne i rikmannsbobla (hun synes å kun omgå kjendiser og rikfolk) at hun ikke evner å sjekke nærmere folkene hun har kontakt med?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er om vi skal akseptere påstanden om at hun ikke visste, eller om vi skal betrakte uvitenhet som diskvalifiserende i seg selv. Kongehuset er i en posisjon hvor man strengt tatt ikke skal kunne komme unna med "jeg visste ikke". De har alle ressurser tilgjengelig for å skaffe seg kunnskap, og det må forventes at de gjør det.

Hvis vi aksepterer uvitenhet som unnskyldning, åpner vi opp for at det spekuleres i dette. Da er det bare å unngå å undersøke nærmere der man lukter at noe ikke stemmer, så har man ryggen fri.

Vi som kjenner denne saken litt mer enn bare fra hovedstrømsmedia, vet at saken har spregnstoff til å velte hele kongehuset. Det er mange samfunnstopper som er glade for at Epstein ikke lever lenger, og deres hemmeligheter er begravet med ham.

Endret av Horten Market
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I molbolandet Norge, så skylder vi bare på andre eller noe annet. Slik slipper vi alle straff. Vi liker bare å snakke om alt som skal bli bedre, som om det hjelper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at han ble dømt også? Fy faen, for å si det rett ut. Hvis det er sånn at enkelte kongelige ikke har god nok dømmekraft til selv skjønne hva som er passende oppførsel bør de i alle fall bli kraftig advart av rådgiverne sine. Hvor var disse etter Epstein-dommen? Hvordan i alle dager kunne dette skje?

Jeg har mistet trua på monarkiet for lenge siden, men dette er drøyt selv for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Etter at han ble dømt også? Fy faen, for å si det rett ut. Hvis det er sånn at enkelte kongelige ikke har god nok dømmekraft til selv skjønne hva som er passende oppførsel bør de i alle fall bli kraftig advart av rådgiverne sine. Hvor var disse etter Epstein-dommen? Hvordan i alle dager kunne dette skje?

Jeg har mistet trua på monarkiet for lenge siden, men dette er drøyt selv for meg.

Det er to utfordringer her. 

Den ene var at han ble dømt så mildt at folkene dette handlet om, ikke reagerte. Av alt han var mistenkt for, var det ett tiltalepunkt som ble sittende, og for det fikk han knapt nok straff. Det hjalp ikke at deler av historien høres merkelig ut og det er såpass mye overdrivelser i pressen rundt saken.Ingen kjente seg igjen i beskrivelsen som kom i pressen, og  det ga han rom til å forsette som filantrop; det som knytter han til så mange kjente folk. 

(Han fikk også en veldig spesiell dom som ytterligere satte spørsmål rundt avsløringene. I praksis at han skulle betale erstatning til ALLE som kunne SANNSYNLIGGJØRE at de kunne være offer ... )

Den andre issuen er at MM neppe er nevneverdig involvert i hvem hun møter. Hun driver veldedighet, og blir koblet med mennesker med makt, penger og/eller kontakter, og sånn sett ville det vært større overraskelse om hun IKKE møtte Epstein.   

 

Endret av Druid
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg kjenner på et fysisk ubehag av alt dette med Epstein. Hver gang jeg ser ansiktet hans så blir jeg uvel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Synes i hvert fall slike hendelser er argument for å avvikle monarkiet. Folkevalgte kan i hvert fall stemmes vekk om de ikke har tillit hos folket og man kan kreve at de svarer for seg. Hadde Mette Marit vært statsråd så hadde hun måttet svare for seg i Stortinget og kunne fått mistillitsforslag om hun ikke ga god nok begrunnelse for hun i jobbsammenheng brukte så mye tid med Epstein. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, altius skrev:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pLOXx6/dn-kronprinsessen-moette-overgrepsdoemte-jeffrey-epstein-i-hans-hjem?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Hva synes dere om at Mette Marit var endel av omgangskretsen som hadde kontakt med Jeffrey Epstein? Mannen var en dømt sexovergriper. Og har gjort grusomme overgrep mot kvinner og barn. 

Er Mette Marit så inne i rikmannsbobla (hun synes å kun omgå kjendiser og rikfolk) at hun ikke evner å sjekke nærmere folkene hun har kontakt med?

Det jeg reagerer på er at alle tydeligvis synes det er greit å henge med krigsforbryteren Obama. Hvorfor er det ingen som konfronterer "fiffen" med måten de tilber denne krigsforbryteren på?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne forstå kontakten FØR han ble dømt, men ikke ETTER. Å assosieres med en slik person kan neppe føre til noe godt. Og det har Prins Andrew og kongefamilien i Storbritannia også fått erfare.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var Epstein kanskje eier av båten som kronprinsparet ikke var så snakkesalige om for 2-3 år siden?
Hvis ikke så er det jo flere besøk/møter de hadde tenkt å la passere i stillhet.

Nå er det jo interessant å få greie på hvor stort nettverket rundt ham var, hvor mange som var med på spillet og hvor mange som har gått i fella i nettverket hans. Den britiske prinsen sitter godt i klisteret nå, men hvem flere...?
 

Endret av slask
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/2/2019 at 2:42 PM, altius said:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pLOXx6/dn-kronprinsessen-moette-overgrepsdoemte-jeffrey-epstein-i-hans-hjem?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Hva synes dere om at Mette Marit var endel av omgangskretsen som hadde kontakt med Jeffrey Epstein? Mannen var en dømt sexovergriper. Og har gjort grusomme overgrep mot kvinner og barn. 

Er Mette Marit så inne i rikmannsbobla (hun synes å kun omgå kjendiser og rikfolk) at hun ikke evner å sjekke nærmere folkene hun har kontakt med?

 

Skjønner et norske aviser vil heller skrive kjendis gossip enn å drive med ordentlig journalistikk, med dette er lavmal.

De kongelige og rike ER inne i "rikmansbobla" - per definisjon!  De er ikke du og meg,

Videre må man førstår at han var ganske rik - verdt en halv milliard dollar når han døde - etter alt dette var kjent. Når men er verdt slike penge er det ikke akkurat janteloven som gjelder i livet - med mindre man skriver tabloid "nyhet" til naive bonder...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trykksjakta

Det kritikkverdige her er vel fossroingen til Kongehuset. Hva om de bare kunne vært åpen om dette fra dag én, i stedet for en masse patetiske bortforklaringer. Nå fremstår det hele bare pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Trykksjakta said:

Det kritikkverdige her er vel fossroingen til Kongehuset. Hva om de bare kunne vært åpen om dette fra dag én, i stedet for en masse patetiske bortforklaringer. Nå fremstår det hele bare pinlig.

Whatever. Hele verdens 0.1% hadde kontakt med Epstein. So what.

Har VG så mye tid og resurser til overs bedre at de skriker noe om hvorfor vi bør ikke har konger og folk som er så mye rikere en oss andre. Ingen trenger konger og ingen trenger 500 million dollar mens mange andre sulter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For all fremtid når hun sitter og snakker om veldedigheten sin så må man huske på at hun gjentatte ganger har hatt omgang med en pedofil menneskehandler. Dette kunne slottet absolutt unngått ved å gjøre jobben sin, og ved å ha en litt mindre kjendiskåt kronprinsesse. Her nytter det ikke å komme med krokodilltårene, her har hun vist sitt sanne jeg, nemlig at makt og penger er det hun er ute etter. Drømmer mer og mer om republikk. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Er veldig glad jeg ikke er offentlig person, med smekkfull timeplan, som kanskje ikke er satt av meg selv engang. For oss blir det bare spekulasjon om hun visste eller ikke.  

Tviler på at hun ville hatt noe med en slik person å gjøre, dersom hun faktisk visste, men det vet jeg jo selvsagt ikke.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marissa said:

For all fremtid når hun sitter og snakker om veldedigheten sin så må man huske på at hun gjentatte ganger har hatt omgang med en pedofil menneskehandler. Dette kunne slottet absolutt unngått ved å gjøre jobben sin, og ved å ha en litt mindre kjendiskåt kronprinsesse. Her nytter det ikke å komme med krokodilltårene, her har hun vist sitt sanne jeg, nemlig at makt og penger er det hun er ute etter. Drømmer mer og mer om republikk. 

Princesse ute etter makt og penger? Det er ekte nyhet. Aldri hørt om slik Har du tipset VG kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og Bondevik trengte ikke mer enn noen sekunder med Google før han skjønte hvilken mann han hadde med å gjøre. https://www.borsen.no/nyheter/bondevik---det-var-ganske-enkelt/71886813#_ga=2.193312552.423482207.1574926470-1314903777.1574926470

Dette er selvfølgelig litt spekulasjoner. Men hvorfor kommer Mette Marit med sin beklagelse akkurat nå? Dette med Epstein har jo vært førstesidestoff i media i noen mnd. Men nå like etter avsløringene med koblingene Epstein-Prince Andrew...med dertil omdømmeproblemer for det britiske kongehuset så kommer plutselig Mette Marit på banen?

Kan det være at feks VG el Dagbladet har gravet litt og funnet at kronprinsparet har hatt omgang med Epstein og bedt om en kommentar? Hvor de har gitt Mette Marit sjansen til å komme media i forkjøpet. Man kan jo begynne å lure. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...