Gå til innhold

Kvinner med barn får lettere kjæreste.


liljene

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Stylish24 skrev:

 

Soulmate når han måtte "jakte" deg i ett år? Jaja. Fint å høre at du har en partner som du trives sammen med og at han trives med deg, hvertfall! :) 👍

Når alt kommer til stykke, så må du jo gi pokkern i hva vi menn på KG mener om menn som velger å gå inn i den rollen som din mann har gjort. Jeg tror forklaringen på at menn skyr unna alenemødre er evolusjonsmessig betinget. Menn kunne aldri tidligere være sikker på at barnet var deres avkom, og vi har alle en interesse av å spre våre egne gener videre til neste generasjon. Når du blir sammen med en alenemor, så påtar du deg en rolle som forfedrene våre tidligere fryktet. Samtidig så har kvinner alltid delt på en liten "håndfull" menn tidligere, de mest attraktive mennene. Disse fikk flere avkom, og det frastøter gjerne derfor ikke like mye for dere nå, siden kvinner siden tidenes morgen har delt på samme mann.

Selv med en "sjelevenn" trengte jeg ikke på død og liv å være med ham. Jeg var på et punkt i livet der jeg trivdes veldig godt i eget selskap, og hadde et ønske om å fortsette slik. Klisjeen var jo at han var "the perfect guy", men at vi møttes på feil tidspunkt i livet. Men han holdt ut, og jeg ble klar. Heldigvis😁 Men skulle det ikke vare for alltid så er det helt greit også. Den ultimate kjærligheten vil alltid være barnet mitt. 

 

Wow, det ble mye klisjéer her, men klisjéer er klisjéer av en grunn I guess. 

Endret av Soulless
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror menn gjerne faller for alenemødre av samme grunn som barnefedrene gjorde. At alenemødre gjerne kan ha kvaliteter som menn liker. F. eks. være pene, sosiale, sjarmerende. Jeg tror ikke det å ha barn i seg selv øker sjansen for å få kjæreste.

En annen liten faktor er at i gruppa alenemødre finner du jo ikke dem som har ekstremt vanskelig for å få partnere. Med mindre de har vært i Danmark. Alenemødre er jo noen noen har villet ha.

Det som står i artikkelen om at holdningene til alenemødre nok har endret seg, stemmer jo. Er nok lettere å komme hjem til foreldrene med en alenemor nå enn på 60-tallet.

Elllers tror jeg at en attraktiv kvinne er en attraktiv kvinne. Barn gjør ikke at en mann unngår å bli tiltrukket eller falle. Faller han, så faller han.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ylva Virvla skrev:

Elllers tror jeg at en attraktiv kvinne er en attraktiv kvinne. Barn gjør ikke at en mann unngår å bli tiltrukket eller falle. Faller han, så faller han.

 


Verken jeg eller noen i min kompisgjeng er eng i påstanden om at kvinnen er like attraktiv med og uten barn. Som jeg sa innlednignsvis, så har menn alltid fryktet å måtte oppdra en annen manns barn. Frykten for å ikke lykkes med å spre sine egne gener videre og så samtidig bruker man egen tid, energi og ressurser på at en annen mann klarer å spre sine gener. Det er klart at barn frastøter menn. Hvertfall de mennene som har mange datingmuligheter. Hvorfor date en alenemor med all bagasjen det medfører, når du helt fint kan få en god catch som kommer uten barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ylva Virvla skrev:

 

Elllers tror jeg at en attraktiv kvinne er en attraktiv kvinne. Barn gjør ikke at en mann unngår å bli tiltrukket eller falle. Faller han, så faller han.

 

Jeg tror det ligger mye i at dette langt fra er så binært som en del vil ha det til. Barn gjør ikke en kvinne fullstendig uaktuell for de fleste menn, på samme måte som "bagasje" generelt, lett overvekt osv. ikke gjør det. Samtidig er nok vår attraktivitet i stor grad et resultat av summen av parametre som utgjør oss og våre liv, og barn i seg selv vil nok bidra sterkt her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Stylish24 skrev:


Verken jeg eller noen i min kompisgjeng er eng i påstanden om at kvinnen er like attraktiv med og uten barn. Som jeg sa innlednignsvis, så har menn alltid fryktet å måtte oppdra en annen manns barn. Frykten for å ikke lykkes med å spre sine egne gener videre og så samtidig bruker man egen tid, energi og ressurser på at en annen mann klarer å spre sine gener. Det er klart at barn frastøter menn. Hvertfall de mennene som har mange datingmuligheter. Hvorfor date en alenemor med all bagasjen det medfører, når du helt fint kan få en god catch som kommer uten barn? 

Si du treffer en dame som er aldeles nydelig, veltrent og supersnill. Du begynner å få følelser og du er tiltrukket. Så får du vite at hun har et barn. Skrus all tiltrekning plutselig av da?

Jeg er gift, men har fått oppmerksomhet av dritfine fyrer etter jeg fikk barn også.

Vet om kvinner med barn fra før som har fått veldig bra menn også.

Er klar over at dersom menn skulle sette sammen drømmedama som fra en meny ville hun selvsagt ikke hatt barn.

Men i realiteten kan de falle hardt for en med barn likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel matte, alenemødre er de som legger seg på rygg så fort de får muligheten,  kombinert med at de er ganske pågående med å hooke mannen som kjærestenfor å introdusere barnet fortest mulig.

Ingen alenemødre jeg har datet har mer krav til menna enn de barnløse. De vil bare tilbringe mest mulig tid med de, og den tiden er begrenset frem til de er offisielt kjærester.

 

Anonymkode: 204d4...bc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Ylva Virvla skrev:

Si du treffer en dame som er aldeles nydelig, veltrent og supersnill. Du begynner å få følelser og du er tiltrukket. Så får du vite at hun har et barn. Skrus all tiltrekning plutselig av da?

Jeg er gift, men har fått oppmerksomhet av dritfine fyrer etter jeg fikk barn også.

Vet om kvinner med barn fra før som har fått veldig bra menn også.

Er klar over at dersom menn skulle sette sammen drømmedama som fra en meny ville hun selvsagt ikke hatt barn.

Men i realiteten kan de falle hardt for en med barn likevel.

 

Jeg kan helt fint bli fysisk tiltrukket av en dame som har barn. Forutsatt at hun fortsatt er fysisk attraktiv, selvfølgelig. En fysisk pen dame, er en fysisk pen dame, uavhengig av om hun har barn eller ei. 

Jeg ville aldri blitt emosjonelt tiltrukket av en dame som har et barn som ikke er mitt. Det skal lang tid med dating til før den emosjonelle tiltrekningen kommer. Barnet ville da allerede blitt et tema og jeg ville trukket meg unna. Selv om det ikke ville vært et tema, så ville jeg trukket meg unna allikevel. Jeg har såpass høye tanker om egen attraktivitet at jeg ikke er villig til å oppdra en annen manns barn. 

Det å ha sex med en alenemor er selvfølgelig ikke noe problem. Jeg matcha med en dame på tinder for ikke lenge siden som var helt nydelig utseendemessig. Bare basert på utseende var hun drømmedama, men jeg så i bioen at hun hadde barn. Da går det ikke. Det er mitt ærlige svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stylish24 skrev:

 

Jeg kan helt fint bli fysisk tiltrukket av en dame som har barn. Forutsatt at hun fortsatt er fysisk attraktiv, selvfølgelig. En fysisk pen dame, er en fysisk pen dame, uavhengig av om hun har barn eller ei. 

Jeg ville aldri blitt emosjonelt tiltrukket av en dame som har et barn som ikke er mitt. Det skal lang tid med dating til før den emosjonelle tiltrekningen kommer. Barnet ville da allerede blitt et tema og jeg ville trukket meg unna. Selv om det ikke ville vært et tema, så ville jeg trukket meg unna allikevel. Jeg har såpass høye tanker om egen attraktivitet at jeg ikke er villig til å oppdra en annen manns barn. 

Det å ha sex med en alenemor er selvfølgelig ikke noe problem. Jeg matcha med en dame på tinder for ikke lenge siden som var helt nydelig utseendemessig. Bare basert på utseende var hun drømmedama, men jeg så i bioen at hun hadde barn. Da går det ikke. Det er mitt ærlige svar!

På Tinder kan man selvsagt bestemme seg for å sveipe vekk de med barn. Men følelser kan man ikke styre og jeg tror bestemt at man kan falle for ei dame på jobb f eks. som har barn selv om man hadde bestemt seg for å ikke gjøre det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ylva Virvla skrev:

På Tinder kan man selvsagt bestemme seg for å sveipe vekk de med barn. Men følelser kan man ikke styre og jeg tror bestemt at man kan falle for ei dame på jobb f eks. som har barn selv om man hadde bestemt seg for å ikke gjøre det.

 


Vel, jeg sier at du tar feil. Jeg kunne nok blitt betatt av en dame med barn, men ville styrt unna da jeg fant ut av barnet eller barnene. Det er en forutsetning for meg at damen ikke har barn fra før, ellers blir det ikke noe seriøst ut av det. Ikke noe om og men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stylish24 skrev:


Vel, jeg sier at du tar feil. Jeg kunne nok blitt betatt av en dame med barn, men ville styrt unna da jeg fant ut av barnet eller barnene. Det er en forutsetning for meg at damen ikke har barn fra før, ellers blir det ikke noe seriøst ut av det. Ikke noe om og men.

Nei, da er vi enige. Det at en kvinne har barn gjør ikke at følelser skrus av eller at menn ikke får følelser for henne. Jeg tror du kan komme i en situasjon det du vil slite med deg selv. Dersom det skjer at du faller for en dame med barn og har bestemt deg for at det er uaktuelt. Jeg tror også at du kan gå glipp av noe veldig fint.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ylva Virvla skrev:

Nei, da er vi enige. Det at en kvinne har barn gjør ikke at følelser skrus av eller at menn ikke får følelser for henne. Jeg tror du kan komme i en situasjon det du vil slite med deg selv. Dersom det skjer at du faller for en dame med barn og har bestemt deg for at det er uaktuelt. Jeg tror også at du kan gå glipp av noe veldig fint.

 

Jeg vil på ingen måte slite med meg selv. Jeg vet at det er bedre å være singel enn å date en med barn og at en dame uten barn slår en dame med barn. Jeg vil heller ikke gå glipp av noe veldig fint, nei. Alt kommer an på perspektivet man har og her differensierer vi, noe som er helt fair! Det kan aldri bli noe veldig fint når en dame har barn fra før som ikke er mitt. That's my whole point! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis med en sønn som bevisst går etter alenemødre. Min kompis har briller, er svensk og oppfører seg ovenfor barn som en myndig faderlig person. Forholdene hans varer aldri mer enn et år selv om han ikke mener at det er hans feil at de tar slutt. Et forholdene hans var med en alenemor som hadde to hockey sønner. Ex¨n hennes var en klassisk harry hockey fan . Forholdet endte da min svenske venn ble grundig mobbet av hockeygullungene som selvfølgelig ble backet opp av deres kjødelige far . Han fikk avskjed på grått papir og offisielt skylden for å ikke ha respektert hennes to sønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Stylish24 skrev:

... menn alltid fryktet å måtte oppdra en annen manns barn. Frykten for å ikke lykkes med å spre sine egne gener videre og så samtidig bruker man egen tid, energi og ressurser på at en annen mann klarer å spre sine gener. 

I tidligere tider med krig, sykdom etc var det minst like vanlig som nå med mine, dine og våre barn. Men man fikk jo nesten alltid også barn med ny partner. 

Anonymkode: 85511...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og falt nylig for en flott fyr. Viste seg at han hadde barn, og da begynte følelsene sakte men sikkert å forsvinne. Ønsker ikke barn selv, og for meg er det en forutsetning at fyren ikke har barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så rart at alenemødre kan være attraktive? Jeg er en barnefar som ble separert i sommer. Jeg er fortsatt ganske ung. Samtidig ønsker jeg å date noen som kanskje har barn fra før da jeg føler at festlivet samt det å reke rundt på byen ikke er noe for meg. Er nok noe der som kan være en slags tiltrekningskraft. 

Anonymkode: 115cf...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...