Gå til innhold

Kvinner med barn får lettere kjæreste.


liljene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Saksa frå artikkelen:

"Forskarane veit ikkje kvifor dei kvinnelege studentane lettare fekk seg kjærast, men har nokre teoriar.

– Forsking viser at dei som har barn ser etter andre ting i ein partnar enn dei som ikkje har barn. Kanskje er det mindre konkurranse om desse personane, seier Erevik.

Ho trur også det kan handle om at dei som er åleine med omsorga for eit barn kan ha større behov for ein partnar."

 

Om ein les dette som meg så les eg at småbarnsmødrene ikkje ser etter samme type mann som dei barnlause damene og at dei er mindre kresne sidan dei hadde eit større behov for ein partner. Betyr dette at småbarnsmødrene har fulgt råda til dei sure mannfolka her inne og senka krava sine til ein mann?

Anonymkode: 1c77e...3c6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mangel på friere når jeg var singel, men føler ikke jeg hadde flere enn mine barnløse venninner. Men følte kanskje mine ble fortere forelsket? 

Kanskje det skyldes at de fikk lyst å sette barn på meg, fordi jeg var så flink med barna? 

Anonymkode: ceacb...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Saksa frå artikkelen:

"Forskarane veit ikkje kvifor dei kvinnelege studentane lettare fekk seg kjærast, men har nokre teoriar.

– Forsking viser at dei som har barn ser etter andre ting i ein partnar enn dei som ikkje har barn. Kanskje er det mindre konkurranse om desse personane, seier Erevik.

Ho trur også det kan handle om at dei som er åleine med omsorga for eit barn kan ha større behov for ein partnar."

 

Om ein les dette som meg så les eg at småbarnsmødrene ikkje ser etter samme type mann som dei barnlause damene og at dei er mindre kresne sidan dei hadde eit større behov for ein partner. Betyr dette at småbarnsmødrene har fulgt råda til dei sure mannfolka her inne og senka krava sine til ein mann?

Anonymkode: 1c77e...3c6

Eg les der som at alenemødre kanskje ønskjer rolige menn, som ikkje går ofte på fest? Gjerne i arbeid og etablert? 

Men barnløse damer ønsker kanskje mer festing og sydenturer med en partner? 

Anonymkode: ceacb...768

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eg les der som at alenemødre kanskje ønskjer rolige menn, som ikkje går ofte på fest? Gjerne i arbeid og etablert? 

Men barnløse damer ønsker kanskje mer festing og sydenturer med en partner? 

Anonymkode: ceacb...768

Sant nok, godt poeng.

Anonymkode: 1c77e...3c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi ønsker stabilitet og et rolig familieliv, og dermed luker ut de som ikke vil slå seg til ro. Det hadde ikke gått med meg hvis mannen bare ville feste. Jeg måtte også sikre meg at han gikk godt overens med ungene. Det krever jo en mann som faktisk ønsker å forplikte seg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke særlig god på å ta initiativ før jeg fikk barn. Mannfolket måtte ofte være den som tok initiativ, og ta stegene frem. Det har jeg gjort etter jeg fikk barn. Eller flere år etter riktignok, da jeg og barnefar var sammen i mange år. Jeg er ikke like usikker lengre. Tørr å ta en sjans, og jeg har jo lyktes så da er jeg ikke redd for det lengre. 😛

Anonymkode: b1763...439

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det var mye lettere å få kjæreste før jeg fikk barn. Nå er det en del som skygger bane pga jeg har barn å kun har barnefri annenhver helg. Nå har jeg nylig funnet meg en mann som har ungen sin 50/50 så han er mer forståelsefull på at jeg ikke har så ofte barnefri å vi får det til å fungere likevel.

Anonymkode: 2a491...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler i hvert fall på at det å ha barn er mer attraktivt enn å ikke ha barn, om man spør menn flest. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et inntrykk av at når de finner seg kjæreste, er de mere tålmodig med sin make🤔

Ei singel dame kan jo velge og vrake, og dumpe i vilden sky. Så jeg tror det kan være en del dumpede fyrer som synes alenemora er tryggest å satse på. Og ei alenemor bor som regel for seg selv, og er lettere å etablere seg sammen med. Og ei alenemor flyr ikke på byen hele tiden, noen menn synes det er behagelig å være hjemme sammen med henne....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært alene mor i 9 år ... aldri noen som viste sin interesse...nå ikke alenemor lengre... kommer bare borti menn som ikke tar meg seriøst. Så for min del er d hipp som happ. 

Anonymkode: 3dbf8...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste artikkelen som "alenemødre er mindre kresne", eventuelt "alenemødre er mer desperate", ja. Vet ikke om det er bra akkurat. De burde jo være MER kresne når det er barn med i bildet.

Og så står det ikke hvor lenge de forholdene de får, faktisk varer...

Men totalt sett tror jeg ikke det bør anbefales å bli alenemor bare for å få draget på menn altså.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen over tenker jeg teoriene som lanseres nok har mye for seg:

Sitat

 

Forskarane veit ikkje kvifor dei kvinnelege studentane lettare fekk seg kjærast, men har nokre teoriar.

– Forsking viser at dei som har barn ser etter andre ting i ein partnar enn dei som ikkje har barn. Kanskje er det mindre konkurranse om desse personane, seier Erevik.

Ho trur også det kan handle om at dei som er åleine med omsorga for eit barn kan ha større behov for ein partnar.

 

Vi snakker her trolig i hovedsak om unge kvinner i sin mest attraktive alder, både blant de med og uten barn. Den ene gruppen har forpliktelser ovenfor barn, har "brent seg" i form av å sitte igjen som forsørger uten en partner og ser nok etter en stabil partner. Den andre gruppen er single, unge (enda yngre?) kvinner som ikke har noen forpliktelser og der studietiden nok i større grad preges av "fest og morro", og som ikke nødvendigvis ser etter samme typen menn. 

For meg fremstår ikke dette som et tilfelle der kvinner med barn har lettere for å få kjæreste, men at unge kvinner som ser etter noe seriøst har lettere for å få seg kjæreste. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig jeg er helt på viddene..

men jeg har en teori om at mange alenemødre ikke er på «jakt», og dermed utsondrer utilgjengelighet - som for enkelte utløser en «skal ha» mekanisme. Jeg var overhodet ikke på jakt etter en kjæreste da jeg var alenemor (jeg var også student). Jeg fikk enormt mange tilbud! Sånn type opptil flere ganger pr dag. Som sagt, jeg var overhodet ikke interessert. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nuith said:

Jeg leste artikkelen som "alenemødre er mindre kresne", eventuelt "alenemødre er mer desperate", ja. Vet ikke om det er bra akkurat. De burde jo være MER kresne når det er barn med i bildet.

Og så står det ikke hvor lenge de forholdene de får, faktisk varer...

Men totalt sett tror jeg ikke det bør anbefales å bli alenemor bare for å få draget på menn altså.

Det er mulig alenemødre er mindre kresne på utseende, men tviler på at de er mindre kresne når det kommer til egenskaper som er forenlig med et godt og trygt liv / samliv.

Det er jo ikke så rart at alenemødre vil ha et seriøst forhold i større grad enn barnløse. Og ikke så rart de ser etter andre ting enn barnløse. De har kanskje og opplevd konsekvensene av dårlig partnervalg.

Anonymkode: cd423...d62

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nuith skrev:

Jeg leste artikkelen som "alenemødre er mindre kresne", eventuelt "alenemødre er mer desperate", ja. Vet ikke om det er bra akkurat. De burde jo være MER kresne når det er barn med i bildet.

Og så står det ikke hvor lenge de forholdene de får, faktisk varer...

Godt poeng. Eksen min har 2 kjærester på under 2 år. Jeg tror hun er typen som ikke klarer å være alene (singel maks 1-2 måneder mellom kjærestene). Jeg håper at deres forhold varer denne gangen...

Jeg er usikker om jeg er kresen, forsiktig eller uattraktiv, men jeg prioriterer barna fremfor alt :) 

Anonymkode: f41b4...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Jeg har et inntrykk av at når de finner seg kjæreste, er de mere tålmodig med sin make🤔

Ei singel dame kan jo velge og vrake, og dumpe i vilden sky. Så jeg tror det kan være en del dumpede fyrer som synes alenemora er tryggest å satse på. Og ei alenemor bor som regel for seg selv, og er lettere å etablere seg sammen med. Og ei alenemor flyr ikke på byen hele tiden, noen menn synes det er behagelig å være hjemme sammen med henne....

This...

Ei dame med bagasje vil være mindre aktuell for toppgutta, 20% som kan velge og vrake. De andre 80% antar at deres mulighet er noe noe større og prøver seg. Noe de normalt ikke ville gjort hvis hun var barnløs. Har inntrykk at mange single med barn ikke bare er ute etter kjæreste men noen og dele utgifter og arbeidsoppgavene med. Gratis vaktmester ol, da er et ikke sååå viktig om han er 188, tarzankropp, dominerende adferd og ingeniør. Han har de allerede parret seg med fått et avkom med. Kravene endres noe til stabil inntekt, gavmild, snill og grei.

 

Anonymkode: 88927...2f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, liljene skrev:

Kanskje vi ønsker stabilitet og et rolig familieliv, og dermed luker ut de som ikke vil slå seg til ro. Det hadde ikke gått med meg hvis mannen bare ville feste. Jeg måtte også sikre meg at han gikk godt overens med ungene. Det krever jo en mann som faktisk ønsker å forplikte seg.

Samme her. Jeg vil faktisk si at jeg var mer kresen da jeg var på jakt etter partner som alenemor, men jeg så da etter andre verdier og egenskaper enn jeg gjorde da jeg var ung, fri og singel. Jeg var også mer moden og erfaren og luket lett ut de kjekke men useriøse som ikke ville slå seg til ro. Det viktigste jeg så etter var evnen til å forplikte seg, omtanke for andre og bra la med barn. Egotrippere jeg likte som ung og barnløs var totalt uaktuelle nå, og jeg merket også at jeg tiltrakk meg en annen type menn enn før. Nå var det snille og omsorgsfulle menn som var mest på.

Anonymkode: 92b3b...97c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg vil faktisk si at jeg var mer kresen da jeg var på jakt etter partner som alenemor, men jeg så da etter andre verdier og egenskaper enn jeg gjorde da jeg var ung, fri og singel. Jeg var også mer moden og erfaren og luket lett ut de kjekke men useriøse som ikke ville slå seg til ro. Det viktigste jeg så etter var evnen til å forplikte seg, omtanke for andre og bra la med barn. Egotrippere jeg likte som ung og barnløs var totalt uaktuelle nå, og jeg merket også at jeg tiltrakk meg en annen type menn enn før. Nå var det snille og omsorgsfulle menn som var mest på.

Anonymkode: 92b3b...97c

 Vil på det sterkeste anbefale deg og ikke fortelle dette til han du er sammen med. For en mann kan det lett oppfattes som at du har pult fra deg med de kjekke gutta og fått hans barn og nå ser etter en kjedelig stabil mann til å fostre opp barna.

Ingen vil være "han som ble den fornuftige løsningen" etter å ha levd livet med de du egentlig tenner på.

Nødløsningen, Beta og plan B er det nok mange som er, men ingen vil egentlig være det. La de leve i ilusjonen om at de var førstevalget.

Anonymkode: 88927...2f9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så stygge i munnen noen av dere er...

Jeg vil ikke ha en mann med barn, men slenger ikke ut dritt om menn med barn for det. 

Anonymkode: 85511...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...