Wenda Skrevet 7. november 2021 #641 Del Skrevet 7. november 2021 Lilletrille79 skrev (Akkurat nå): Jeg skulle ikke gi bort noe men prøvde å selge ei utebukse som var blitt for liten til min datter. Ble kontaktet av ei dame som skrev at det var feil størrelse og hun trengte en størrelse større. Jeg skrev at jeg ikke hadde det og at det bare var denne buksen jeg hadde. Hun lurte da på om jeg kunne skaffe henne en større størrelse🤪 Fantastisk 😂😂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #642 Del Skrevet 7. november 2021 Lilletrille79 skrev (15 minutter siden): Jeg skulle ikke gi bort noe men prøvde å selge ei utebukse som var blitt for liten til min datter. Ble kontaktet av ei dame som skrev at det var feil størrelse og hun trengte en størrelse større. Jeg skrev at jeg ikke hadde det og at det bare var denne buksen jeg hadde. Hun lurte da på om jeg kunne skaffe henne en større størrelse🤪 I alle dager 😂 ei som har misforstått denne type salg eller 😂 Anonymkode: 486e2...04a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 7. november 2021 #643 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I alle dager 😂 ei som har misforstått denne type salg eller 😂 Anonymkode: 486e2...04a Ja helt klart😅hun må jo ha gjort det. Orket ikke å selge mer på Finn etter dette. Ble så irritert at jeg slettet hele annonsen 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #644 Del Skrevet 8. november 2021 Vil si at denne går til de grader under "frekk". I forbindelse med flytting skulle jeg gi bort en del kjøkkenutstyr, tallerkener, kopper, glass, etc. Det var flere som var interessert, men jeg prioriterte en jente som trengte utstyr til hybelen hun akkurar hadde flyttet til. Det manglet ikke akkurat noe på takknemlighet for tingene hun fikk, da hun absolutt ville gjøre noe i gjengjeld. Det endte med sex på sofaen før hun tok tingene og gikk. Og, nei - det var ikke mitt forslag. Jeg lot meg bare rive med. 😀😀 Anonymkode: 90a74...953 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 8. november 2021 #645 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vil si at denne går til de grader under "frekk". I forbindelse med flytting skulle jeg gi bort en del kjøkkenutstyr, tallerkener, kopper, glass, etc. Det var flere som var interessert, men jeg prioriterte en jente som trengte utstyr til hybelen hun akkurar hadde flyttet til. Det manglet ikke akkurat noe på takknemlighet for tingene hun fikk, da hun absolutt ville gjøre noe i gjengjeld. Det endte med sex på sofaen før hun tok tingene og gikk. Og, nei - det var ikke mitt forslag. Jeg lot meg bare rive med. 😀😀 Anonymkode: 90a74...953 🙄 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silla123 Skrevet 8. november 2021 #646 Del Skrevet 8. november 2021 Ikke Finn.no, men sånn gjenbruksbutikk som gjerne henter ting som skal gis bort. Etter at mamma døde og vi hadde fordelt ting vi ønsket mellom oss søsken, så var det veldig mye gamle møbler, bøker og andre dingser. Fikk kontaktet en gjenbruksbutikk som kom og var kjempeglade og plukket med seg en hel haug, veldig takknemlige var de også. SÅ var det jo så klart ting de også ikke ønsker, så vi fant et tømmebyrå som vi leide inn, og så klart ble enige om pris for at de skulle kaste ting på søpla. Da vi befant oss flere timer med dem så småpratet vi jo naturligvis sammen, og da fikk han som holdt på å tømme vite at vi hadde hatt gjenbruksbutikken der for å hente med seg ting. Det vi ikke visste var at han tømmemannen også drev og skulle videreselge ting eller noe fra hus han tømte. Så vi beklaget det men han får jo betalt ganske mye for tømmejobben uansett, men han gikk rundt og sutret og klaget resten av dagen. Kom med sånne sure småkommentarer her og der og det var så sykt ubehagelig. Fristet nesten å hive han ut til slutt men vi måtte få tømt det huset før det skulle selges. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #647 Del Skrevet 8. november 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Vil si at denne går til de grader under "frekk". I forbindelse med flytting skulle jeg gi bort en del kjøkkenutstyr, tallerkener, kopper, glass, etc. Det var flere som var interessert, men jeg prioriterte en jente som trengte utstyr til hybelen hun akkurar hadde flyttet til. Det manglet ikke akkurat noe på takknemlighet for tingene hun fikk, da hun absolutt ville gjøre noe i gjengjeld. Det endte med sex på sofaen før hun tok tingene og gikk. Og, nei - det var ikke mitt forslag. Jeg lot meg bare rive med. 😀😀 Anonymkode: 90a74...953 Særlig. Anonymkode: 337b8...ddb 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #648 Del Skrevet 8. november 2021 Jeg synes det er gøy å tjene noen kroner på salg og priser ting ofte lavt slik at det skal være en vinn/vinn for begge parter. Men når da meldinger som denne tikker inn: siden du kun skal ha 40 kr for denne genseren, kan ikke jeg få den gratis heller da? Anonymkode: ca650...967 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #649 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 18.47): Frekkeste....er vel kanskje ordet. Hadde etpar stoler jeg ville gi bort, får melding av en mann som vil hente de på kvelden samme dag. Mannen var kjekk, vi snakket mye når han kom. Hele greia ender opp med at vi har sex, noe som var helt uplanlagt fra min side. Aldri hatt sex med noen på den måten. Vi holdt på i flere mndr etter på regelmessig Sånn kan det gå....han var mye eldre enn meg, men utrolig bra sex. Hadde glatt gjort det igjen. Anonymkode: bf9fd...6f1 Helt sikkert. Hvis du ikke har noe annet en løgner og komme med så hold deg vekk. Anonymkode: c1e58...746 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #650 Del Skrevet 9. november 2021 Det mest irriterende når jeg skal gi noe vekk er alle spørsmålene når hele beskrivelsen allerede er tilgjengelig. Folk stiller spørsmål som om de skal kjøpe det. Og spørsmål det står svar på i beskrivelsen. Da gidder jeg ikke svare. Anonymkode: 2d9ac...466 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #651 Del Skrevet 9. november 2021 Føler det er gjentagende at kjøper, gjerne kvinnelig, avtaler å hente en ting da og da. Så plutselig skjer det «dødsfall i familien» siste var « sjef som har fått slag». Dette har skjedd sånn fire ganger med omtrent samme unnskyldning for hvorfor kjøper ikke møter opp på avtalt tidspunkt, så gidder snart ikke gi bort noe mer. Og nei, de sier ikke fra at de ikke kommer på forhånd, man må spørre og da har det plutselig skjedd et tragisk dødsfall eller noen har fått en alvorlig sykdom av noe slag. Hva er greia? 😫 Anonymkode: 5e5fd...e6c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #652 Del Skrevet 9. november 2021 Over de siste 3 dagene nå har jeg kost meg med å lese ALLE kommentarene her, så blir velig glad for nye historier som jeg kan lese på😊 Anonymkode: e7c84...d25 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #653 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (På 21.6.2020 den 21.55): Jeg har hatt så dårlig råd at jeg har trålt Finn for å finne ting som gis bort eller er rimelige nok til at vi hadde råd. Det er så ydmykende at du aner ikke når den som gir det bort nærmest krever å få se bankutskriftene dine, og at du skal utlevere hele den tragiske historien din for å få med deg det de gir bort. Hvorfor kan det ikke holde at man sier at man har behov for tingen som gis bort, og ville satt stor pris på den fordi økonomien ikke strekker til? Jeg var også en av dem som hadde annonser ute selv som ikke nødvendigvis lyste dårlig råd, nettopp fordi jeg solgte unna absolutt alt jeg hadde som hadde noen form for verdi for å få litt penger inn. Mye av det som ble solgt var merketøy og annet fint som vi enten hadde fått i gaver, eller kjøpt på Fretex. Jeg er 100% enig i at man skal være høflig, oppføre seg ordentlig, holde avtaler og være takknemlig for det man får, men ikke krev at mottaker skal utlevere seg selv for å få en ting du gir bort. Det oppleves i alle fall i min erfaring som utrolig ubehagelig. Anonymkode: 31943...d5b Jeg har flere ganger opplevd at ting jeg solgte til en symbolsk sum eller ga vekk, ble solgt videre (dette innlegget er mer rettet mot andre enn deg kanskje, men nå var det ditt innlegg som ble sitert). I starten ble jeg snurt og irriterte meg faktisk over det. Følte meg litt lurt, liksom - over at de så åpenlyst solgte unna det jeg hadde gitt vekk av "mitt gode hjerte". Men vet du hva? Etter å ha grunnet og reflektert over det litt, så kom jeg fram til følgende: Hvis de trenger pengene mer enn selve tingen, så vær så god! Jeg kunne solgt de selv om jeg ville, og gitt pengene til et godt formål. Istedenfor så er det sånn at de tok jobben med å hente det hos meg, og de tok jobben med å selge det. Forhåpentligvis for å få et bedre liv, som jeg jo i utgangspunktet ønsket å gi dem uansett, bare at de måtte jobbe litt for å få det. Når man har gitt vekk noe så har man gitt det vekk. Da kan man ikke lenger føle noe eierskap til det man har gitt vekk. Anonymkode: 37b3e...9ec 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #654 Del Skrevet 12. november 2021 En ting jeg opplevde som utrolig frekt, var når en dame som akkey og uffet sin nød til meg gjorde at jeg tok fri fra jobb for å kjøre noen barneklør og leker til henne fordi hun ikke hadde bil. Ikke enorme verdier, men sikkert for et par tusen kroner (som folk flest vet, så får man ikke noe særlig igjen for barnetøy). Jeg sa jeg ville ha 200,- for kjøringen, siden det var 30 minutter hver hver - men ellers skulle jeg ikke ha noe. Samme dag, kun et par timer før vi skulle møtes, sendte hun pm om at hun hadde fått noe tøy av en venninne så hun ville ikke lenger betale for at jeg skulle kjøre mitt til henne. Da ble jeg faktisk sur, og sa klart i fra om at hun hadde kostet meg en hel fridag/en hel dags lønn på grunn av dette. Da sluttet hun å svare meg. Skjønner at folk har dårlig råd, men litt folkeskikk bør man likevel forvente. Anonymkode: 37b3e...9ec 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #655 Del Skrevet 12. november 2021 padawan skrev (På 7.11.2021 den 17.46): Den siste uekn har jeg solgt en Malm kommode med 6 skuffer og en Liatorp bokhylle. I annonsen står det ganske spesifikt at jeg bor i fjerde etasje og at kjøper må bære ut møbel selv. Mål er også oppgitt. På begge disse annonsene dukket kjøper opp alene i biler som var for små. Den ene måtte kjøre avgårde for å hente større bil måtte vi omrokkere på det andre tingene som kjøperen allerede hadde kjøpt. Opplevde noe lignende. Skulle gi bort masse ting og hadde presisert tydelig i annonsen at bæring evnt demontering måtte mottaker stå for. Rett og slett fordi samboer ofte er ute på jobb og jeg ikke har lyst til å bære svintunge ting med min spinkle kropp. Så er det ei som bare MÅÅ ha stellekommoden vi hadde ute. Hun kunne hente det grytidlig på morgenen. Vi avtalte at kommoden da skulle stå ute under et tak utafor der vi bodde. Og jeg ga igjen beskjed om at bærehjelp måtte hun stå for selv. Helt i orden. Så vi fikk møbelet ut kvelden før og la oss til å sove. Og hva skjer? Jo, før klokka har rukket å slå 0700 neste morgen blir vi vekket av tlf til samboer og det er hun. Hun står utenfor kunne hun opplyse men måtte jo selvfølgelig få hjelp av oss til å få denne tunge tingen på hengeren? Herregud 🤬🤬🤬🤬 Anonymkode: bb6a0...8fc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #656 Del Skrevet 12. november 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: En ting jeg opplevde som utrolig frekt, var når en dame som akkey og uffet sin nød til meg gjorde at jeg tok fri fra jobb for å kjøre noen barneklør og leker til henne fordi hun ikke hadde bil. Ikke enorme verdier, men sikkert for et par tusen kroner (som folk flest vet, så får man ikke noe særlig igjen for barnetøy). Jeg sa jeg ville ha 200,- for kjøringen, siden det var 30 minutter hver hver - men ellers skulle jeg ikke ha noe. Samme dag, kun et par timer før vi skulle møtes, sendte hun pm om at hun hadde fått noe tøy av en venninne så hun ville ikke lenger betale for at jeg skulle kjøre mitt til henne. Da ble jeg faktisk sur, og sa klart i fra om at hun hadde kostet meg en hel fridag/en hel dags lønn på grunn av dette. Da sluttet hun å svare meg. Skjønner at folk har dårlig råd, men litt folkeskikk bør man likevel forvente. Anonymkode: 37b3e...9ec Ååhhh fy... Jeg føler folk som sliter veldig, de har lært seg folkeskikk. Så slik oppførsel gjør at jeg ikke tror på det lenger. Anonymkode: e7c84...d25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 12. november 2021 #657 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jo, før klokka har rukket å slå 0700 neste morgen blir vi vekket av tlf til samboer og det er hun. Hun står utenfor kunne hun opplyse men måtte jo selvfølgelig få hjelp av oss til å få denne tunge tingen på hengeren? jeg skrur av ringelyden når jeg legge rmeg men jeg hadde blitt relativt møkksur hvis noen hadde gjort det der med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neria Skrevet 12. november 2021 #658 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg skulle gi bort en sofa og et par tilhørende stoler som hadde stått i stua til farmoren min. De var i sennepsbrun fløyel og så umoderne som man kan få det. Men solide og uten flekker. Så jeg tenkte jeg fikk gjøre dem litt fristende i annonsen og skrev at det var norskprodusert 70-talls retro-sofa. (jeg fant et stempel under sofaen med fabrikknavn) Så fort jeg hadde lagt ut annonsen fikk jeg en lang mail fra en fyr som sa han hadde jobbet på den sofafabrikken og de sofaene var ikke produsert på 70-tallet, men i 1984. Så jeg svarte og spurte om han var interessert i å hente sofaen. Nei, det var han aldeles ikke, han ville bare opplyse meg om at jeg var en løgner og bedrager som innbilte folk at jeg ga bort en 70-talls sofa når han visste at den var laget i 1984!!! Han sa han burde anmelde meg for å lure folk. Jeg svarte ikke på den... Dette var en heslig, sennepsgul sofa som var gått av moten for lenge siden. Som skulle gi bort gratis. Hvor nøye er det egentlig? (og jeg visste at den var fra 70-tallet, har sett bilder av folk i stua til farmor sittende i den sofaen på 70-tallet) Den kom forresten et hyggelig ungt par for å hente sofaen. De likte treverket i ramma og hadde planer om å trekke den om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #659 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 19.26): Opplevde noe lignende. Skulle gi bort masse ting og hadde presisert tydelig i annonsen at bæring evnt demontering måtte mottaker stå for. Rett og slett fordi samboer ofte er ute på jobb og jeg ikke har lyst til å bære svintunge ting med min spinkle kropp. Så er det ei som bare MÅÅ ha stellekommoden vi hadde ute. Hun kunne hente det grytidlig på morgenen. Vi avtalte at kommoden da skulle stå ute under et tak utafor der vi bodde. Og jeg ga igjen beskjed om at bærehjelp måtte hun stå for selv. Helt i orden. Så vi fikk møbelet ut kvelden før og la oss til å sove. Og hva skjer? Jo, før klokka har rukket å slå 0700 neste morgen blir vi vekket av tlf til samboer og det er hun. Hun står utenfor kunne hun opplyse men måtte jo selvfølgelig få hjelp av oss til å få denne tunge tingen på hengeren? Herregud 🤬🤬🤬🤬 Anonymkode: bb6a0...8fc Sånt er så provoserende!! Anonymkode: 16821...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #660 Del Skrevet 14. november 2021 Min frekkeste har jeg inntrykk av at er relativt utbredt. Jeg skulle gi bort ett ikea salongbord, og kom til å nevne at jeg hadde flere annonser. Husker ikke hva det var men tilsvarende ting, som er billig å kjøpe, og man ikke selger på Finn. Fyren som var der for å hente bordet skulle bruke det til å style en leilighet han skulle selge. Når han hørte at jeg skulle gi bort flere ting begynte han å peke og spørre om han kunne få den, eller den eller den. Tingene han pekte på var blant annet TV-en min og andre ting med høy verdi, både økonomisk og affeksjonsmessig. 🤷🏻♂️ Kan også nevne en frekk finnstrategi som jeg ikke har opplevd selv, men fått fortalt av han som drev med det. Det handlet om hvordan få møblert en hel leilighet gratis uten å løfte en finger. Han fortalte at han sendte ut mange meldinger hvor han overtalte selgerene/ de som gav bort ting om å levere ting til han gratis. Med nok meldinger finner man alltid noen som man kan utnytte. Anonymkode: df5fe...405 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå