Gå til innhold

CamillaLor


EmVeeJee

Anbefalte innlegg

pop up bruker skrev (2 minutter siden):

Syns det er kjempebra jeg! De tar personvernet tik barnet på alvor, og de tar også hensyn til seg selv oppi alt dette. 

Hvis årsaken til qt du avfølger er fordi du ikke får se ansiktettil ungen, og kan følge med på livet dem in real time, så tenker jeg det er bra for alle at du avfølger. 

Det er direkte farlig å utlevere barn på sosiale medier, og det er veldig godt at flere og flere lar være å utlevere disse barna. 

De gjør jo ikke det. Ligger da ute hele babyen fortsett fra ansiktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prover91 skrev (9 timer siden):

Men hvorfor skape seg masse følgere på grunn av svangerskap osv? Man forventer jo da å se babyen og vite navnet til babyen når den er født. 

Man kan jo virkelig ikke forvente det? Og de færreste håper jeg ønsker det. 

En ting er å fortelle om hvordan en selv opplever graviditet og fødsel, noe helt annet er å utøvere noen som ikke kan samtykke til det. Barn har rett til personvern og rett til sin egen digitale identet. Bilder av barn blir spredd på nett, manipulert og brukes til de grusomme ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

De gjør jo ikke det. Ligger da ute hele babyen fortsett fra ansiktet. 

De har vel sagt at de ikke skal dele navn, fødselsdato og alt det? Jeg har bare sett et bein jeg, men mulig de har lagt ut mer etter jeg så siste innlegg. Hvis de har delt hele kroppen syns jeg ikke det er bra, 

Endret av pop up bruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 minutt siden):

De har vel sagt at de ikke skal dele navn, fødselsdato og alt det? Jeg har bare sett et bein jeg, men mulig de har lagt ut mer etter jeg så siste innlegg. Hvis de har delt hele kroppen syns jeg ikke det er bra, 

Det har de ja. Bare ikke ansiktet. Og soverommet. Og fødselsbilde. Så ingen grunn til å avfølge.  (eller vent .. jo det er det.) 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Det har de ja. Bare ikke ansiktet. Og soverommet. Og fødselsbilde. Så ingen grunn til å avfølge.  (eller vent .. jo det er det.) 

Da er det bare å avfølge ja! Eller for andre grunn til å følge - desverre. Ansiktet er jo bare en bitteliten del av identitet til barnet. Alle som kjenner dem, feks alle på hans fremtidige skole vil jo vite at han er sønn av dem, og knytte alt innhold om han direkte til han. Dette med å utvikle egen identitet blir da vanskelig. Trist! Trodde de skulle være bedre. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke, bare så tilfeldigvis på min "Søk" på insta at de postet fra fødsel, så gikk inn og tittet at alt gikk bra. Det var bra. 

Gikk inn i dag og de deler vel mer enn nødvendig, men klapp for at de holdt dato hemmelig og skjermer fjeset i starten. Håper de ikke deler noe privat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miamiamia skrev (58 minutter siden):

Jeg følger ikke, bare så tilfeldigvis på min "Søk" på insta at de postet fra fødsel, så gikk inn og tittet at alt gikk bra. Det var bra. 

Gikk inn i dag og de deler vel mer enn nødvendig, men klapp for at de holdt dato hemmelig og skjermer fjeset i starten. Håper de ikke deler noe privat.

Nylig delt helseopplysninger om stramt tungebånd, så de er neppe bedre enn andre...

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøfteblomst skrev (5 minutter siden):

Nylig delt helseopplysninger om stramt tungebånd, så de er neppe bedre enn andre...

Først deler de reisen de har med donor og IVF forsøk.  (Naturlig nok når det er to mødre. ) De deler at de mistet en baby og hvor trist og vondt det er. Vi følger mor i hele graviditeten uke for uke. Hun er kvalm og dårlig mye av tiden. Så får vite kjønn. De pusser opp rommet han skal sove i og pakker opp klær de har kjøpt til han. Mageoppdateringer. Så får vi fødselsbilder delt av to nakne mødre i et basseng/badekar inkludert litt av gutten. ( Fantastiske bilder, virkelig) I dagene som følger ser vi blant annet resten av babyen bortsett fra ansiktet på flere bilder. Og nå at han har stramt tungebånd. 
 

Men de skal så klart hylles for ikke å dele ansikt, navn og fødselsdato. Jeg applauderer. 😶

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi før vite at Julie klemte brystet til Camilla under fødselen, vi får høre snorkelyder fra babyen , og snart kommer hele fødselshistorien. Vannet gikk 03.30. 
Hva skal overgripere med navn, vet jo alt annet. 

Endret av Klink
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (20 minutter siden):

……..

Men de skal så klart hylles for ikke å dele ansikt, navn og fødselsdato. Jeg applauderer. 😶

Hvis du er indignert over alt de har delt er det jo litt rart at du bidrar til å spre informasjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (1 minutt siden):

Hvis du er indignert over alt de har delt er det jo litt rart at du bidrar til å spre informasjonen. 

Det argumentet har jeg selv brukt. Får til svar at informasjonen er offentlig allerede for alle som vil følge dem. De har kjempe mange følgere. Så jeg velger kontre med samme svar: dette er offentlig informasjon hvem som helst kan skaffe seg. 
 

Jeg syns ikke de skal komme unna med noe andre influensere er hardt kritisert for. Jeg forsøker å gi et innblikk i hvor mye de faktisk allerede har delt selv om ansikt og fødselsdato ikke deles. De bruker  hele graviditeten, fødsel og diverse bilder av han som content akkurat som andre influensere gjør. 
 

Og bortsett fra det må jeg si at paret er virkelig nydelige og bildene fra fødsel er helt nydelig rørende. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Klink said:

Vi før vite at Julie klemte brystet til Camilla under fødselen, vi får høre snorkelyder fra babyen , og snart kommer hele fødselshistorien. Vannet gikk 03.30. 
Hva skal overgripere med navn, vet jo alt annet. 

Det bildet var det jeg reagerte mest på i den bildeserien. Stakkars guttunge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (34 minutter siden):

Det argumentet har jeg selv brukt. Får til svar at informasjonen er offentlig allerede for alle som vil følge dem. De har kjempe mange følgere. Så jeg velger kontre med samme svar: dette er offentlig informasjon hvem som helst kan skaffe seg. 
 

Jeg syns ikke de skal komme unna med noe andre influensere er hardt kritisert for. Jeg forsøker å gi et innblikk i hvor mye de faktisk allerede har delt selv om ansikt og fødselsdato ikke deles. De bruker  hele graviditeten, fødsel og diverse bilder av han som content akkurat som andre influensere gjør. 
 

Og bortsett fra det må jeg si at paret er virkelig nydelige og bildene fra fødsel er helt nydelig rørende. 

Slippe unna med? Det gjenstår vel å se? Er det de samme brukerne som «kritiserer andre influencere hardt» som lar disse to «slippe unna med»? 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordreSving skrev (Akkurat nå):

Slippe unna med? Det gjenstår vel å se? Er det de samme brukerne som «kritiserer andre influencere hardt» som lar disse to «slippe unna med»? 
 

 

Det vet jeg ikke og vet ikke hvorfor du mener det skulle spille noen rolle? 
 

Er ikke så mange som reagerer her enda. Det håper jeg om det fortsetter slik. 
 

(En liten del av meg blir også irritert over at noen influensere får fripass til å gjøre som de vil fordi de er bedre likt enn andre. Enda de gjør det samme som er like kritikkverdig.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Det vet jeg ikke og vet ikke hvorfor du mener det skulle spille noen rolle? 
 

Er ikke så mange som reagerer her enda. Det håper jeg om det fortsetter slik. 
 

(En liten del av meg blir også irritert over at noen influensere får fripass til å gjøre som de vil fordi de er bedre likt enn andre. Enda de gjør det samme som er like kritikkverdig.) 

Selvfølgelig spiller det en rolle. Hvis det ikke er de samme brukerne så er det jo ikke noen form for dobbeltmoral. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (14 minutter siden):

Selvfølgelig spiller det en rolle. Hvis det ikke er de samme brukerne så er det jo ikke noen form for dobbeltmoral. 
 

De andre er vel for opptatt med å gnåle om det samme på 20. året i visse andre tråder. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prover91 skrev (På 5.11.2023 den 14.50):

Det er jo ikke det at man skal noe med det, men når man har fulgt en person som har vært gjennom ivf og ble gravid og har siden postet nesten daglige innlegg om graviditet.. da legges det forventninger om at man da får mer innblikk i babyen også.. kanskje du ikke synes det men jeg synes det

Du virker jo nesten litt skummel. Svært så opptatt du er av å få se babyen og vite noe om den? Nettopp på grunn av sånne skumle mennesker som deg er det bra at de vil beskytte barnet sitt. Jeg har også fulgt graviditeten og vært interessert i alt de har holdt på med, men jeg har da ikke noe behov for å SE barnet deres?? Veldig ekle vibes du kommer med her, det der er ikke normalt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

De andre er vel for opptatt med å gnåle om det samme på 20. året i visse andre tråder. 

Så når «de andre» kritiserer eksponering i andre tråder kaller du det gnål? 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (1 minutt siden):

Så når «de andre» kritiserer eksponering i andre tråder kaller du det gnål? 
 

Jeg er ferdig med avsporingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Jeg er ferdig med avsporingen. 

Som du selv begynte på? Lettvint det da, når du plutselig ble svar skyldig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...