Gå til innhold

CamillaLor

EmVeeJee

Anbefalte innlegg

rosemarin skrev (36 minutter siden):

Jo jeg leser det Og jeg skjønner at hun skriver Om masse og ikke «viser seg frem», men jeg tror ikke du forstår hva jeg mener: Hovedpoenget mitt er jo at det er et alt for ensidig fokus på kropp overalt, enten om kroppen er tynn eller tjukk eller hva det måtte være. Og hennes konto handler jo også om kropp! Den handler om at hun argumenterer for kropper og hvordan de har lov å være som de er (og det har de jo, men skal ikke måtte påpeke det og argumentere for det). Og det er et paradoks når hun helt åpenbart vil kroppsfokuset til livs; Ved å kun snakke om kropp så underbygger hun viktigheten av kroppen. Og jeg mener at samfunnet trenger folk som har andre egenskaper enn kroppen sin, uavhengig av om den er stor eller liten eller ditt eller datt.

man trenger å se at folk bare er som de er uten å måtte kommentere kroppen sin i en hver situasjon. Kan bruke Else kåss som et eksempel, hun har det jo med å motsatt, påpeke hvor tjukk hun er hele tiden og snakke seg selv ned. Dette er også kroppsfokus, kan vi bare drite i å fokusere på kroppen vår hele tiden? Det holder å være morsom eller flink til noe eller eller..

og dit kommer vi bare hvis vi viser med handling at vi kan være som vi er; ved å drite i det.  Ved å forsvare Og argumentere og påpeke det for oss selv og andre hele tiden opprettholder vi fokuset og relevansen av kroppens utseende

Igjen så viser du til Camilla som en person som bare fokuserer på kropp. Denne gangen gir jeg faktisk opp, jeg orker ikke det her. :P 

Du er vanvittig opphengt i kropp og kroppsfokus, så jeg begynner å skjønne hvorfor du provoseres. 

Endret av Almando
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Almando skrev (2 minutter siden):

Igjen så viser du til Camilla som en person som bare fokuserer på kropp. Denne gangen gir jeg faktisk opp, jeg orker ikke det her. :P Du er vanvittig opphengt i kropp og kroppsfokus, så jeg begynner å skjønne hvorfor du provoseres. 

Jeg sier Jo at jeg skulle ønske vi kunne ha mindre fokus på kropp!? 

Hun fokuserer jo på kropp..Hun skriver om hvordan man skal elske sin egen kropp osv? Knytter selvbilde til kroppen osv. Fortell meg hva det er som ikke handler om kroppen hos henne da?

Endret av rosemarin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (Akkurat nå):

Jammen hun gjør jo det? Hun skriver om hvordan man skal elske sin egen kropp osv? 

Ja, så du syns man skal hate kroppen sin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almando skrev (Akkurat nå):

Ja, så du syns man skal hate kroppen sin? 

Nei. Jeg har argumentert lenge og vel i forrige innlegg om det/ så det er åpenbart at du ikke forstår hva jeg menee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (Akkurat nå):

Nei. Jeg har argumentert lenge og vel i forrige innlegg om det/ så det er åpenbart at du ikke forstår hva jeg menee

Dette begynner å bli for dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almando skrev (24 minutter siden):

Dette begynner å bli for dumt. 

For dumt at jeg er uenig i metoden hennes? Det må da være lov. Du har jo hengt deg opp like mye som du mener jeg har gjort.

som sagt, jeg skjønner hva hun prøver på og støtter holdningene Hennes, men måten det gjøres på blir feil og motstridende for meg. Samfunnet legger opp til at det er relevant hvordan kroppen vår ser ut og det er det virkelig ikke. Det skal ikke være nødvendig å argumentere for hvorfor man skal være tilfreds med den kroppen man har. 
Vi trenger folk som fronter andre egenskaper og ikke må påpeke kroppen og dens betydning enten den ene eller andre veien hele tiden. Den beste måten å få folk til å trives med kroppen sin er å dreie fokuset bort fra den. Vær deg selv, gjør fine viktige ting og folk vil like deg for den du er og da viser du også folk at det er andre ting som er relevante enn kroppen. Enten den er såkalt fin eller ikke eller tynn eller firkanta eller whatever.  Og det er her jeg mener metoden hennes blir feil, hun opprettholder viktigheten Og relevansen av kroppen. Istedet for å vise i handling at hun «ikke bryr seg» og gjør andre ting med den kroppen hun har og de klærne hun vil. Osv. Det er mer et forbilde for meg. 
jeg synes det blir krampaktig når folk må påpeke hvor uredde, tøffe, kule, selvsikre (sett inn det som passer) de er, dette gjelder alle mulige situasjoner. Vis det heller i handling, uten å argumentere for hvorfor du er som du er og gjør det du gjør.  

Endret av rosemarin
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosemarin skrev (1 time siden):

For dumt at jeg er uenig i metoden hennes? Det må da være lov. Du har jo hengt deg opp like mye som du mener jeg har gjort.

som sagt, jeg skjønner hva hun prøver på og støtter holdningene Hennes, men måten det gjøres på blir feil og motstridende for meg. Samfunnet legger opp til at det er relevant hvordan kroppen vår ser ut og det er det virkelig ikke. Det skal ikke være nødvendig å argumentere for hvorfor man skal være tilfreds med den kroppen man har. 
Vi trenger folk som fronter andre egenskaper og ikke må påpeke kroppen og dens betydning enten den ene eller andre veien hele tiden. Den beste måten å få folk til å trives med kroppen sin er å dreie fokuset bort fra den. Vær deg selv, gjør fine viktige ting og folk vil like deg for den du er og da viser du også folk at det er andre ting som er relevante enn kroppen. Enten den er såkalt fin eller ikke eller tynn eller firkanta eller whatever.  Og det er her jeg mener metoden hennes blir feil, hun opprettholder viktigheten Og relevansen av kroppen. Istedet for å vise i handling at hun «ikke bryr seg» og gjør andre ting med den kroppen hun har og de klærne hun vil. Osv. Det er mer et forbilde for meg. 
jeg synes det blir krampaktig når folk må påpeke hvor uredde, tøffe, kule, selvsikre (sett inn det som passer) de er, dette gjelder alle mulige situasjoner. Vis det heller i handling, uten å argumentere for hvorfor du er som du er og gjør det du gjør.  

Akkurat dette er jeg litt enig i. Jeg skulle ønske kropp (sånn generelt) var sekundært. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (På 26.5.2021 den 22.27):

Akkurat dette er jeg litt enig i. Jeg skulle ønske kropp (sånn generelt) var sekundært. 

Samfunnet er lagt opp slik at utseende og kropp har stor verdi. Dessverre. Det er derimot ikke alle som ønsker å erkjenne dette, og det er for så vidt greit, men det er en grunn til at vi har aktivister og større profiler på sosiale medier som går imot strømmen. At samfunnet er overfladisk vil ikke si at enkeltmenneskene er det, men det store flertallet legger nok høyere verdi i en vakker kropp fremfor en intelligent hjerne.

Det er jo derfor de vakreste kvinnene på sosiale medier har de høyeste følgertallene, mens de som ikke lever opp til standarden, har mindre følgere. Skal du måle for eksempel Sophie Elise og Camilla Lorentzen oppimot hverandre, så er det åpenbart hvem av dem som tilfredsstiller samfunnets ideal når det kommer til skjønnhet. Men det er også veldig åpenbart hvem som er mest intelligent. Så kan du se på følgertallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Almando skrev (54 minutter siden):

Samfunnet er lagt opp slik at utseende og kropp har stor verdi. Dessverre. Det er derimot ikke alle som ønsker å erkjenne dette, og det er for så vidt greit, men det er en grunn til at vi har aktivister og større profiler på sosiale medier som går imot strømmen. At samfunnet er overfladisk vil ikke si at enkeltmenneskene er det, men det store flertallet legger nok høyere verdi i en vakker kropp fremfor en intelligent hjerne.

Det er jo derfor de vakreste kvinnene på sosiale medier har de høyeste følgertallene, mens de som ikke lever opp til standarden, har mindre følgere. Skal du måle for eksempel Sophie Elise og Camilla Lorentzen oppimot hverandre, så er det åpenbart hvem av dem som tilfredsstiller samfunnets ideal når det kommer til skjønnhet. Men det er også veldig åpenbart hvem som er mest intelligent. Så kan du se på følgertallene.

Hadde Camilla spilt på kropp å sex på samme måte som sophie så vil jeg tro følgertallene hadde vært veldig høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull vaffel skrev (1 minutt siden):

Hadde Camilla spilt på kropp å sex på samme måte som sophie så vil jeg tro følgertallene hadde vært veldig høy. 

Korrekt. Sex og kropp selger, men Camilla sitt mål er ikke å selge kropp. Jeg tenker at det er viktig å forstå hennes agenda og hvorfor hun viser mye kropp. Målet hennes er ikke seksualisering, likes og et høyt følgertall for å selge produkter, men for å dele et viktig budskap og hjelpe andre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fokusere på kroppen betyr jo ikke det samme som å seksualisere eller «spille på sexy kropp og sex».
Det betyr rett og slett bare å lede oppmerksomheten mot kroppen og når man gjør det så kommuniserer man Jo (bevisst eller bevisst) viktigheten av kropp, betydningen av kroppen. Og det er jo det som er mitt poeng her. At jg skulle ønske man kunne fokusere på noe annet. Kroppen burde ikke være det eneste som «betyr» noe i samfunnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (47 minutter siden):

Å fokusere på kroppen betyr jo ikke det samme som å seksualisere eller «spille på sexy kropp og sex».
Det betyr rett og slett bare å lede oppmerksomheten mot kroppen og når man gjør det så kommuniserer man Jo (bevisst eller bevisst) viktigheten av kropp, betydningen av kroppen. Og det er jo det som er mitt poeng her. At jg skulle ønske man kunne fokusere på noe annet. Kroppen burde ikke være det eneste som «betyr» noe i samfunnet. 

Jeg ser ingen konklusjon i innlegget ditt så jeg forstår ikke poenget. 

Nei, kroppen burde ikke være det eneste som betyr noe i samfunnet. Men kropp betyr mye, spesielt på sosiale medier. Det er en virkelighet man ikke kommer fra. Spørsmålet er om man vil bry seg eller ikke. Følger du Camilla Lorentzen på sosiale medier, så er ikke sex og kropp det du vektlegger mest, men mental helse og livsstil, selv om kropp er en del av Camilla sitt innhold. Sophie Elise spiller utelukkende på kropp og sex, du følger ikke henne fordi du vil lære deg å være fornøyd med deg selv og kroppen din. 

Camilla fokuserer på noe annet. Jeg har gjentatte ganger prøvd å forklare deg at Camilla ikke spiller på kropp, at hun ikke mener at kropp er det som betyr noe i samfunnet og så videre, men du ser ikke ut til å forstå dette. Kan jeg spørre hvorfor? Har du noensinne lest noen av innleggene hennes, eller har du kun sett på bildene? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Almando skrev (52 minutter siden):

Jeg ser ingen konklusjon i innlegget ditt så jeg forstår ikke poenget. 

Nei, kroppen burde ikke være det eneste som betyr noe i samfunnet. Men kropp betyr mye, spesielt på sosiale medier. Det er en virkelighet man ikke kommer fra. Spørsmålet er om man vil bry seg eller ikke. Følger du Camilla Lorentzen på sosiale medier, så er ikke sex og kropp det du vektlegger mest, men mental helse og livsstil, selv om kropp er en del av Camilla sitt innhold. Sophie Elise spiller utelukkende på kropp og sex, du følger ikke henne fordi du vil lære deg å være fornøyd med deg selv og kroppen din. 

Camilla fokuserer på noe annet. Jeg har gjentatte ganger prøvd å forklare deg at Camilla ikke spiller på kropp, at hun ikke mener at kropp er det som betyr noe i samfunnet og så videre, men du ser ikke ut til å forstå dette. Kan jeg spørre hvorfor? Har du noensinne lest noen av innleggene hennes, eller har du kun sett på bildene? 

Ja jeg kan svare på det, hvis hun hadde ment at kropp ikke er det som betyr noe så hadde hun ikke behøvd å poengtere om og om igjen at hun har rett til å være som hun er og fortelle andre at de skal være fornøyd med den kroppen de har. Da fortsetter jo bare fokuset på kroppen. Jeg mener at hvis hun virkelig mener det ikke betyr noe så kunne hun heller frontet noe helt annet, altså vært en kul person som overhodet ikke la ut bilder av kropp og kommenterte den. 

det er jo åpenbart at du heller ikke forstår hva jeg prøver å få frem så vi kommer nok ikke videre.

jeg prøver bare å si at folk må drive med andre ting å få oppmerksomhet for og klare å bli kule forbilder på bakgrunn av andre egenskaper, det er den eneste måten å få vekk det dårlige kroppsfokuset (som andre enn camillalor) driver med. Som du selv sier, «kropp betyr mye spesielt på sosiale medier», men det kommer jo ikke til å slutte med det så lenge «alle» henger seg på og fokuserer på det, og da med eksempler som feks Camilla lor eller Helene drage osv, som helt klart ønsker å få fokuset vekk fra stereotypisk skjønnhet og kroppspress om å være tynn og sexy, noe som selvsagt er bra, men samtidig så er de med på å «vise» at kropp betyr noe for de når de ikke klarer å la vær å kommentere det.

dette er den beste måten jeg klarer å prøve å forklare det på.

jeg mener jo om sagt ikke at camillalor spiller på kropp, og jeg støtter som sagt hennes holdninger, men igjen, hvis kropp virkelig ikke betyr noe for henne og hun vil at folk skal være fornøyd med den de er så burde hun heller ha vist frem andre egenskaper og bare vært kul og selv selv og på den måten «vist» gjennom handling at hun ikke bryr seg og gitt en signaleffekt på den måten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (12 minutter siden):

Ja jeg kan svare på det, hvis hun hadde ment at kropp ikke er det som betyr noe så hadde hun ikke behøvd å poengtere om og om igjen at hun har rett til å være som hun er og fortelle andre at de skal være fornøyd med den kroppen de har. Da fortsetter jo bare fokuset på kroppen. Jeg mener at hvis hun virkelig mener det ikke betyr noe så kunne hun heller frontet noe helt annet, altså vært en kul person som overhodet ikke la ut bilder av kropp og kommenterte den. 

det er jo åpenbart at du heller ikke forstår hva jeg prøver å få frem så vi kommer nok ikke videre.

jeg prøver bare å si at folk må drive med andre ting å få oppmerksomhet for og klare å bli kule forbilder på bakgrunn av andre egenskaper, det er den eneste måten å få vekk det dårlige kroppsfokuset (som andre enn camillalor) driver med. Som du selv sier, «kropp betyr mye spesielt på sosiale medier», men det kommer jo ikke til å slutte med det så lenge «alle» henger seg på og fokuserer på det, og da med eksempler som feks Camilla lor eller Helene drage osv, som helt klart ønsker å få fokuset vekk fra stereotypisk skjønnhet og kroppspress om å være tynn og sexy, noe som selvsagt er bra, men samtidig så er de med på å «vise» at kropp betyr noe for de når de ikke klarer å la vær å kommentere det.

dette er den beste måten jeg klarer å prøve å forklare det på.

jeg mener jo om sagt ikke at camillalor spiller på kropp, og jeg støtter som sagt hennes holdninger, men igjen, hvis kropp virkelig ikke betyr noe for henne og hun vil at folk skal være fornøyd med den de er så burde hun heller ha vist frem andre egenskaper og bare vært kul og selv selv og på den måten «vist» gjennom handling at hun ikke bryr seg og gitt en signaleffekt på den måten. 

Camilla har aldri hevdet at kropp ikke betyr noe som helst. Kroppen bærer deg gjennom livet og er en del av deg som person. Camilla har flere ganger påpekt hva kroppen gjør for deg, annet enn å være noe som skal se sexy og bra ut for andre. Det blir litt rart å skulle snakke/skrive om dette, uten å vise til kroppen. Ved å vise det hun snakker om vil hun nå ut til målgruppen sin. Det er sosiale medier. Det er visuelt. På instagram publiserer vi bilder. Av åpenbare grunner viser hun da kroppen sin.

For hundrede gang så har Camilla fokus på mye annet enn kropp, deriblant personlige kvaliteter og holdninger, men fokuset hennes på kropp er kroppens funksjon i livet. Dette kommer frem i tekstene hennes. Hun har selv hatt et problematisk forhold til utseende og kropp, og det hun skriver kan mange unge jenter kjenne seg igjen i. Målet med hennes innhold er at man skal leve med den kroppen man har, uansett hvordan den ser ut. Derfor poserer hun ikke sexy på bildene og hun fremstiller seg ikke som noe hun ikke er, hun fremstiller kroppen naturlig, slik at andre kan se hvordan det ser ut. Noen slanke jenter blir for eksempel usikre fordi magen krøller seg når de sitter. Camilla lærer dem at det er normalt. Dette handler ikke om å ha et usunt kroppsfokus, det handler om at vi i stor grad er utseendefikserte som følge av presset samfunnet legger på kropp og utseende! Det å like seg selv og være fornøyd med seg selv er viktig, man kommer ingen vei om man har et oppslukende selvhat som involverer negativt kroppsbilde og dårlig selvbilde.

Du svarte forresten ikke på noe av det jeg spurte deg om i det hele tatt.... Men jeg forstår hva du mener nå, og det er nå klart for meg at du ikke følger Camilla og at du har dannet deg en mening basert på bilder du har sett og ting du tror. Hva er vitsen med å svare på innleggene mine da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Camilla er flott og hun har hjulpet meg mye med selvbildet. Fint å se vanlige kropper og se at de faktisk er flotte! Da innser jeg at jeg faktisk er flott med min 'vanlige' kropp også, selv om magen ruller seg eller jeg har hipdips. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Almando skrev (14 timer siden):

Korrekt. Sex og kropp selger, men Camilla sitt mål er ikke å selge kropp. Jeg tenker at det er viktig å forstå hennes agenda og hvorfor hun viser mye kropp. Målet hennes er ikke seksualisering, likes og et høyt følgertall for å selge produkter, men for å dele et viktig budskap og hjelpe andre. 

Oi, denne var ganske naiv med tanke på at IG kontoen hennes skal generere inntekt til to mennesker. Så klart hun trenger likes og følgere, og hun har reklameinnlegg flere ganger i uka.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkenoledig skrev (6 timer siden):

Oi, denne var ganske naiv med tanke på at IG kontoen hennes skal generere inntekt til to mennesker. Så klart hun trenger likes og følgere, og hun har reklameinnlegg flere ganger i uka.

Jeg skrev ingen steder at hun ikke har reklame, og jeg skrev heller ikke at likes og følgere ikke betyr noe som helst. Hun selger ikke kroppen sin, det er ikke en Onlyfans konto, og det er ikke en konto hvor hun seksualiserer kroppen sin. Les det jeg skriver. 

Poenget mitt er at hun bryr seg om mennesker og at hun baserer sin konto på det. At hun tjener penger på det er jo åpenbart, for sosiale medier er jobben hennes. Men det er forskjell på å ta til takke med hvilken som helst annonsør for å tjene penger, og å være selektiv på hvordan man tjener pengene. Det er en grunn til at hun ikke er sponsa av Famme for eksempel. Igjen så er ikke målet hennes å tjene mest mulig penger. Det er å hjelpe mennesker. Om du syns det er naivt så kan du ta det på din kappe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
Almando skrev (21 timer siden):

Nå er du naiv.

Hun som andre influencere har jo stort sett reklame.

Det begynte kanskje med den ideen, men ballen ruller jo når man får det som levebrød. Som følge av inntekter fra reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (Akkurat nå):

Nå er du naiv.

Hun som andre influencere har jo stort sett reklame.

Det begynte kanskje med den ideen, men ballen ruller jo når man får det som levebrød. Som følge av inntekter fra reklame. 

Så jeg er naiv som tror at en person bryr seg om andre mennesker? Skjønner.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...