Gå til innhold

CamillaLor

EmVeeJee

Anbefalte innlegg

Gjest Bobleplasten
Supero skrev (13 timer siden):

Jeg mistenker Erik Sæter siden han har en pågående agenda mot folk som lider av fedme og kroppspositivitisme. Han har jo ikke peiling i det hele tatt så at han uttaler seg er bare komisk. Han tror han har gjort noe banebrytende men han er jo helt ute å kjøre stakkars. 

Det virker som en del mennesker ymter frempå at overvektige mennesker skal få lov å eksistere som alle andre er det samme som å «Fremherlige» overvekt. Som om konstant diskriminering er en slags motivasjon for å gå ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnuggolina
Supero skrev (14 timer siden):

Jeg mistenker Erik Sæter siden han har en pågående agenda mot folk som lider av fedme og kroppspositivitisme. Han har jo ikke peiling i det hele tatt så at han uttaler seg er bare komisk. Han tror han har gjort noe banebrytende men han er jo helt ute å kjøre stakkars. 

Han formulerer seg tildels fornuftig nok, men det hele blir jo ekstremt klassisk fatshaming og ganske ekstremt usunt.

Altså, jeg ser ikke spesielt annerledes ut enn Camilla Lor - og ikke aner jeg hva hun veier, men jeg har normal BMI og har faktisk tatt målinger som viser at jeg har UNDER snittet på visceralt fett og fettprosent enn snittet for min høyde/vekt. 

Det han heller bare må erkjenne er st han blander sammen helsedebatt med eget seksuelle tenningsmønster. 

Jeg skal ikke legge meg opp i at han ikke runker til damer med BMI over 21, men at alt over det er fedme og helseskadelig må han faktisk innse at er rent medisinsk feil. 

Ikke har han skjønt hva Martine Halvorsen og Camilla Lorentzen formidler heller - de formidler psykisk helse og snakker ALDRI om at man bør være over en viss vekt eller ha en viss type kropp. Never. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
Bobleplasten skrev (2 timer siden):

Det virker som en del mennesker ymter frempå at overvektige mennesker skal få lov å eksistere som alle andre er det samme som å «Fremherlige» overvekt. Som om konstant diskriminering er en slags motivasjon for å gå ned i vekt

Nettopp.

Kroppspositivistene han sikter til formidler «du skal få lov til å eksistere og ta plass». 

Fetmenfattet sier veldig godt at «du blir ikke gladere av å hate deg selv». 

Hvordan det er å fremme usunn kroppsvekt er meg en gåte 🤷‍♀️

Altså, vi blir ikke smitta av cellulitt eller en gitt type kjønnsleppe om vi ser bilde av en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en skala fra 1-10: Hvor lei tror dere hun er av å finne på nye ting å skrive om hvor glade vi skal være i kroppen vår osv?🙈 Samme greia hver dag og det samme gjør Julie. Omg🙈

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde444 skrev (12 timer siden):

På en skala fra 1-10: Hvor lei tror dere hun er av å finne på nye ting å skrive om hvor glade vi skal være i kroppen vår osv?🙈 Samme greia hver dag og det samme gjør Julie. Omg🙈

Ikke lei i det hele tatt. Hun tjener jo både likes og hjerte-kommentarer og penger på det. Begge er svært lite troverdige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange maser om at Camilla er et så godt forbilde og gidder å følge henne. Hun er en influencer som lever livets glade dager uten å jobbe med et høyt forbruk av klær og penger generelt. Veldig umoden for alderen i livsstil. Eneste forskjellen på henne og andre er at hun har noen kg ekstra på kroppen.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes hun hadde noen fine poeng i starten 🙂

Nå er det ikke lenger en influenser som innimellom benytter seg av annonsører.

Nå er hun en annonsør som innimellom benytter seg av litt influensing. 

Alt som gjøres, er med minst mulig klær. 

Kunne med fordel blitt nominert til gullbarbie. Synes kroppsfokuset ble betraktelig forverret etter hun slo seg sammen med kjæresten. 

Søte folk, men null innhold som tiltaler meg.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (28 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor mange maser om at Camilla er et så godt forbilde og gidder å følge henne. Hun er en influencer som lever livets glade dager uten å jobbe med et høyt forbruk av klær og penger generelt. Veldig umoden for alderen i livsstil. Eneste forskjellen på henne og andre er at hun har noen kg ekstra på kroppen.. 

Hvorfor uttaler deg du om et menneske du åpenbart ikke vet hvem er? Basert på det du skriver her så tror jeg ikke du vet noe særlig om Camilla og hennes agenda på sosiale medier i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Det er litt ironisk at de som roper høyest at vi må slutte og fokusere så mye på kropp er de som fokuserer mest på kropp. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miaw skrev (14 timer siden):

Det er litt ironisk at de som roper høyest at vi må slutte og fokusere så mye på kropp er de som fokuserer mest på kropp. 

Ja, enig. Det er jo et voldsomt fokus på kropp.

Samtidig generaliserer hun når hun bruker utsagn som «disse jentene», når hun refererer til slanke jenter.

Jeg er en slank og veltrent jente, og tar beviste valg i hverdagen for å holde meg slik. Men jeg kan ikke definere min egen lykke utifra hvordan jeg ser ut. Jeg mener disse kroppspositivistene feiler her ved å fremme kropp, og det egentlig dreier seg om egen usikkerhet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana_86 skrev (1 time siden):

Samtidig generaliserer hun når hun bruker utsagn som «disse jentene», når hun refererer til slanke jenter.

Jeg er en slank og veltrent jente, og tar beviste valg i hverdagen for å holde meg slik. Men jeg kan ikke definere min egen lykke utifra hvordan jeg ser ut. Jeg mener disse kroppspositivistene feiler her ved å fremme kropp, og det egentlig dreier seg om egen usikkerhet. 

Det tror jeg også. For å få en bekreftelse på at de er bra nok, heiarop for dårlige matvalg, og lette samvittigheten sin. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miaw skrev (20 timer siden):

Lana_86 skrev (5 timer siden):

panzerpølsa skrev (4 timer siden):

Det tror jeg også. For å få en bekreftelse på at de er bra nok, heiarop for dårlige matvalg, og lette samvittigheten sin. 

Enig med alle tre. Jeg ser det som en måte å få bekreftet sine valg på. Hun er sjuk etter å få bekreftet at det er ok å ikke være slank/sunn/smal (whatever). Hun er nok egentlig ikke så sikker på det hun gjør. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
miaw skrev (På 21.3.2021 den 23.55):

Kanskje du skal lese hva som blir skrevet under bildene i stedet for å bare se på bildene? 

Lana_86 skrev (På 22.3.2021 den 14.52):

Det har vært forklart mange ganger hvorfor man bruker kropp i kampen mot å akseptere mangfoldet av kropper, men jeg skjønner at ikke alle ønsker å høre etter. Det er åpenbart at mange er usikre på kroppen sin, og kvinner flest sliter med selvbildet sitt, og for mange er det en daglig kamp å være fornøyd med sin egen kropp, og å trives i sitt eget skinn. Jeg skjønner at dette er vanskelig å forstå for de som har ok selvtillit og er fornøyd med kroppene sine. 

Jeg har fulgt Camilla i flere år og hun har lært meg ganske mye. Lært meg å slappe av, være glad i meg selv, og jeg har ikke lenger et dårlig forhold til mat. Det vil si at jeg kan unne meg en sjokolade i blant uten at det går på psyken løs med tanke på dårlig samvittighet og skam, og jeg tar oftere sunnere valg i matveien. Jeg lager ofte mat fra bunnen av, og har blitt inspirert av Camilla flere ganger. Det er mange andre som har lært dette av henne. 

panzerpølsa skrev (På 22.3.2021 den 16.06):

Hadde du fulgt Camilla hadde du visst at hun har et sunt og variert kosthold. Noen ganger legger hun ut bilder med smågodt og McDonalds, men veldig ofte lager hun mat fra bunnen og deler oppskrifter. Det er veldig lett å se hvem det er som følger Camilla i denne tråden.

miss summers skrev (På 22.3.2021 den 20.48):

Enig med alle tre. Jeg ser det som en måte å få bekreftet sine valg på. Hun er sjuk etter å få bekreftet at det er ok å ikke være slank/sunn/smal (whatever). Hun er nok egentlig ikke så sikker på det hun gjør. 

Camilla er slank og sunn. Har du sett beina hennes? Lange og slanke. Om du virkelig mener at hun er overvektig så tenker jeg at du hadde hatt godt av å følge henne, for det vitner om et forvridd syn på kropp og helse. Om du tror slank/tynn er synonymt med god helse for øvrig, så er det også bekymringsverdig. 

Nå kjente jeg at jeg ble glad for at jeg er det mennesket jeg er. Takk for at dere fikk meg til å sette pris på meg selv. 

Endret av Supero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supero skrev (7 minutter siden):

Kanskje du skal lese hva som blir skrevet under bildene i stedet for å bare se på bildene? 

Det har vært forklart mange ganger hvorfor man bruker kropp i kampen mot å akseptere mangfoldet av kropper, men jeg skjønner at ikke alle ønsker å høre etter. Det er åpenbart at mange er usikre på kroppen sin, og kvinner flest sliter med selvbildet sitt, og for mange er det en daglig kamp å være fornøyd med sin egen kropp, og å trives i sitt eget skinn. Jeg skjønner at dette er vanskelig å forstå for de som har ok selvtillit og er fornøyd med kroppene sine. 

Jeg har fulgt Camilla i flere år og hun har lært meg ganske mye. Lært meg å slappe av, være glad i meg selv, og jeg har ikke lenger et dårlig forhold til mat. Det vil si at jeg kan unne meg en sjokolade i blant uten at det går på psyken løs med tanke på dårlig samvittighet og skam, og jeg tar oftere sunnere valg i matveien. Jeg lager ofte mat fra bunnen av, og har blitt inspirert av Camilla flere ganger. Det er mange andre som har lært dette av henne. 

Hadde du fulgt Camilla hadde du visst at hun har et sunt og variert kosthold. Noen ganger legger hun ut bilder med smågodt og McDonalds, men veldig ofte lager hun mat fra bunnen og deler oppskrifter. Det er veldig lett å se hvem det er som følger Camilla i denne tråden.

Camilla er slank og sunn. Har du sett beina hennes? Lange og slanke. Om du virkelig mener at hun er overvektig så tenker jeg at du hadde hatt godt av å følge henne, for det vitner om et forvridd syn på kropp og helse. Om du tror slank/tynn er synonymt med god helse for øvrig, så er det også bekymringsverdig. 

Nå kjente jeg at jeg ble glad for at jeg er det mennesket jeg er. Takk for at dere fikk meg til å sette pris på meg selv. 

😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet Camilla i virkeligheten og hun er ikke overvektig! Hun poserer seg 'større' enn hun er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
Lizard skrev (6 minutter siden):

Jeg har truffet Camilla i virkeligheten og hun er ikke overvektig! Hun poserer seg 'større' enn hun er. 

Hun viser vel heller frem at kvinner som har en helt normal, slank kropp også kan ha "valker" og at huden bretter seg når de for eksempel sitter. Dette er faktisk ikke innlysende for mange. En overvektig person kan ikke posere seg sylslank slik som hun gjør når hun viser slike før og etter poseringsbilder. Men man klarer dessverre ikke overbevise mobben om det, ser de en valk eller en brett i huden så roper de fedme og farlig overvekt. Trist samfunn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Supero skrev (1 time siden):

En overvektig person kan ikke posere seg sylslank

HD er jo en mester på det 🤷🏽‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supero skrev (2 timer siden):

Hun viser vel heller frem at kvinner som har en helt normal, slank kropp også kan ha "valker" og at huden bretter seg når de for eksempel sitter. Dette er faktisk ikke innlysende for mange. En overvektig person kan ikke posere seg sylslank slik som hun gjør når hun viser slike før og etter poseringsbilder. Men man klarer dessverre ikke overbevise mobben om det, ser de en valk eller en brett i huden så roper de fedme og farlig overvekt. Trist samfunn... 

Ja, det var dette jeg mente. Du formulerte det godt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
Elisiaflisa skrev (4 timer siden):

HD er jo en mester på det 🤷🏽‍♀️

Dette viser jo hvor ulikt syn folk har på kropp. Helene kan ikke bli "sylslank" av posering, nei.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero

Nå svarte hun veldig fint på dette med bekjemping av kroppspress med kropp, for dere som mener at det er det hun lever og ånder for (noe som ikke stemmer, les svaret hennes i story selv). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...