Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Miklo Velka skrev:

Jo, når vi har forskjellige definisjoner av islamisering så.

Hvilken annen definisjon kan islamisering ha enn islamisering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Husholdning1 said:

Hvilken annen definisjon kan islamisering ha enn islamisering?

Ordet islamisering står ikke i den norske ordboken, så hvem definerer da betydningen av ordet i det norske språket?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miklo Velka skrev:

Da har vi forskjellige meninger. For når Amhed kommer til Norge så påvirkes vi ikke av det. Hva han eventuelt gjør i Norge, det kan derimot påvirke oss. Men så lenge ikke alle muslimer er terrorister, så mener jeg det er fremmedfiendtlig å kalle det "islamifisering". 

Lenge siden noe som helst av dette var fremmed. 

Det er ikke noe fiendtlig med å kalle en spade for en spade. Og "islamisering" betyr ikke at alle muslimer er terrorister. Det betyr at samfunnet blir mer og mer påvirket av islam. Og islam har ikke tilført noe godt noen steder i Europa, så det er ikke akkurat noe å strebe etter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Hvilken annen definisjon kan islamisering ha enn islamisering?

Nå googlet jeg islamisering og det kom ingen definisjon opp, så det ser ut som det er opp til hver enkelt hva som menes med ordet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miklo Velka skrev:

Ordet islamisering står ikke i den norske ordboken, så hvem definerer da betydningen av ordet i det norske språket?

Det tar islamiseringen seg av selv. Den påvirkningen på samfunnet islam har er nettopp islamisering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulveedderkopp said:

Og "islamisering" betyr ikke at alle muslimer er terrorister. Det betyr at samfunnet blir mer og mer påvirket av islam.

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Miklo Velka skrev:

Ordet islamisering står ikke i den norske ordboken, så hvem definerer da betydningen av ordet i det norske språket?

De gruppene som bruker det mest antar jeg. Om du er usikker på andres definisjon så får du spørre hva folk mener med det slik at det ikke oppstår unødvendige diskusjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ulveedderkopp said:

Trodde ikke at jeg behøvde å spesifisere at jeg ba om en link til en side hvor ordet defineres. Beklager.

Men poenget er uansett at vi ikke har noen definisjon av ordet i Norge, og dermed eksisterer det mere enn 1 definisjon blant befolkningen, og da blir man heller ikke enige.

Endret av Miklo Velka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
7 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Ordet islamisering står ikke i den norske ordboken, så hvem definerer da betydningen av ordet i det norske språket?

Mulig det ikke står i ordboken, men det står i Store Norske Leksikon.

6 minutter siden, JaVel skrev:

Nå googlet jeg islamisering og det kom ingen definisjon opp, så det ser ut som det er opp til hver enkelt hva som menes med ordet. 

Definisjonen fra SNL er egentlig helt grei, og kom opp ganske høyt på lista da jeg googlet islamisering. Må si det står dårlig til med kildehentingskunnskaper her.

https://snl.no/islamisering

Sitat

Islamisering, opprinnelig begrep brukt til å beskrive at islam eller politisk islamisme får økende betydning, for eksempel i et bestemt område, land eller befolkningsgruppe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rosetelys said:

Mulig det ikke står i ordboken, men det står i Store Norske Leksikon.

Endelig noen som klarte å svare konkret. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miklo Velka skrev:

Endelig noen som klarte å svare konkret. Takk.

Jeg skrev nå en like konkret definisjon her ... Henviste riktignok ikke til noen kilde, men enkelte ting er tross alt åpenbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Husholdning1 said:

Jeg skrev nå en like konkret definisjon her ... Henviste riktignok ikke til noen kilde, men enkelte ting er tross alt åpenbare.

"Ok"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 13.10, sint og etnisk nor skrev:

Dere er klar over at SIAN er kommunister,og antirasiter fornekter sksistensen til min stor GERMANSKE rase. Så harcdu de som såprøver å få nus,imer fra tyrmia, al mafhrub og iran ut som fiender de er våre venner.  Å antirasister og deg6åyhar sim zvkdmeljg er rasister å for at være rasist da må hmw wlvorlig true og aa höte dem til det blir trefninger. 

 

De ser på seg selv som noen viktige.å EG gjermfsej i antiraismenm eg gir gsen i rasismen oh viktigst wv slt 

Der Krieg ist aus. Skandinavere og Tyskere må hindre en katastroffe som vi er på full vei mot. Sunni islamismens kollaps. Det vil gi krig, katastroffe og kanskje verdens første virkelige Holocaust. Siden kirken ligger nede og det beste vi kan gjøre for oss selv og verden er å undersøke og utvikle en Protestantisk Islamsk religion for de germanske folkene i Skandinavia og Tyskland. Nå har de sunni-fascismen som er for arabiske kvinner som er de som egentlig styrer arabia. Shia er mer for kristne. Ingen har jo tatt det tredje steget enda så hvorfor ikke oss da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg

«Islamisering innebærer at islam eller politisk islamisme får større betydning, særlig i et bestemt område, et land eller en befolkningsgruppe.»   Det betyr at Norge ikke er i ferd med å snik islamiseres. Det er vel toppen 3 muslimer i anerkjente roller på stortinget, og Islam er  ikke nedfelt i den Norske grunnlov enda. I tillegg er kristendom fortsatt hovedreligionen i Norge? Så feilaktig info som blir servert fra ekstremistene fra høyresiden. Det er også ganske ironisk at denne «koran brenningen» var i Kristiansand, selveste hjerte av bibelbeltet som er har  moralske retningslinjer som medmenneskelighet og nestekjærlighet.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

«Islamisering innebærer at islam eller politisk islamisme får større betydning, særlig i et bestemt område, et land eller en befolkningsgruppe.»   Det betyr at Norge ikke er i ferd med å snik islamiseres. Det er vel toppen 3 muslimer i anerkjente roller på stortinget, og Islam er  ikke nedfelt i den Norske grunnlov enda. I tillegg er kristendom fortsatt hovedreligionen i Norge? Så feilaktig info som blir servert fra ekstremistene fra høyresiden. Det er også ganske ironisk at denne «koran brenningen» var i Kristiansand, selveste hjerte av bibelbeltet som er har  moralske retningslinjer som medmenneskelighet og nestekjærlighet.

Norge er ikke i ferd med å snikislamiseres, nei. Norge er i ferd med å islamiseres. Islamiseringsfornektelse er det ingen grunn til, islamiseringen er helt åpenbar.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 said:

Islamiseringsfornektelse er det ingen grunn til, islamiseringen er helt åpenbar.

Bare fordi at noen er uenig så betyr ikke det at de fornekter noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miklo Velka skrev:

Bare fordi at noen er uenig så betyr ikke det at de fornekter noe. 

Når noen fornekter noe, så fornekter de det. Å være uenige i fakta kommer man ikke noe sted med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...