Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Kaller du meg en løgner? Tom for argumenter når det gjelder denne «islamiseringen» din? Som ikke har rot i noe håndfast en dine observasjoner?

Jeg sier du publiserer løgner. Jeg har ikke kalt deg noen verdens ting. Det er observasjoner alle bør være kjente med. Er man ikke kjente med dem så har man ikke grunnlaget for å uttale seg om utviklingen på plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
20 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Jeg sier du publiserer løgner. Jeg har ikke kalt deg noen verdens ting. Det er observasjoner alle bør være kjente med. Er man ikke kjente med dem så har man ikke grunnlaget for å uttale seg om utviklingen på plass.

Ja jøss, alle systemer i verden er tuftet på alle milliardene av mennesker i verden sin egen  synsing og subjektive observasjoner. Det hadde vært litt av en verden å leve i. Din mening som er tuftet på synsing betyr lite i verden utenfor din navle. Det er derfor man tar utdanning, har forskere og man kommuniserer på tvers av landegrenser. Det er normen i verden vi lever i. Utrolig at man må diskutere noe så elementært.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 10.35, BrukerErHeltAnonym skrev:

SIAN-leder Lars Thorsen klarer å ta noen skritt frem med Koranen i hånda. Og med totalt 30-40 uniformerte og sivile politifolk som vitner, brenner Koranen i 7 sekunder før den første motdemonstranten rekker fram. Først 9 sekunder etter at han setter fyr på Koranen griper politiet inn. Det betyr at politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen. De aksepterte at den fikk brenne i flere sekunder. Men de aksepterte ikke at vi reagerte. Jeg står helt og holdent for det jeg har gjort, fordi hjertet mitt forteller meg at det var det riktige å gjøre.

Dette skriver Omar Dabaa i et leserinnlegg i den flerkulturelle avisen Utrop.

Lurer litt på hvorfor han mener Politiet skal akseptere at det brukes vold, uansett hvor krenket man måtte være.

https://www.utrop.no/plenum/ytringer/197752/

Politiet skal uansett ikke akseptere voldsbruk.

De som angrep koranbrennerne gjorde det koranbrennerne ønsket. Koranbrennernes aksjon handlet om å erte på seg litt juling og å oppnå pressedekning. Uten juling/pressedekning så hadde aksjonen ikke fått særlig effekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Du har fortsatt ikke hostet opp noe link, data eller annet interessant som er verdt å diskutere. Så takk for deg.

Trenger ingen linker for å forholde meg til realitetene. De har jeg skrevet om før i tråden. Islamiseringsfornektelse endrer altså ikke på det faktum at samfunnet islamiseres mer for hver muslim som tilkommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, jabx said:

"Derfor måtte vi gripe inn, skriver Omar Dabaa om hvorfor han angrep SIAN."

I helvete... Er Utrop en publikasjon for voldelige ekstremister?

Ja. Koranbrenning må stoppes slik at vi unngår at folk sprenges i fillebiter i julehandelen.

https://www.utrop.no/plenum/ytringer/198440/

Vi har sett og lært hva som kan skje i kjølvannet av episoder som koran-brenningen i Kristiansand – nemlig terrorangrep –  og det er 100% riktig, og det er politiets jobb, å sørge for at menneskene i Norge er trygge.

 

Endret av BrukerErHeltAnonym
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Trenger ingen linker for å forholde meg til realitetene. De har jeg skrevet om før i tråden. Islamiseringsfornektelse endrer altså ikke på det faktum at samfunnet islamiseres mer for hver muslim som tilkommer.

Jeg har sett meg i speilet og oppdaget at jeg er en reinkarnasjon av jomfru Maria, så da må jeg jo være det. Det er jo min egen observasjon og da må det være slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, lillesnøfnugg said:

Jeg har sett meg i speilet og oppdaget at jeg er en reinkarnasjon av jomfru Maria, så da må jeg jo være det. Det er jo min egen observasjon og da må det være slik. 

Forhold deg til virkeligheten du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, BrukerErHeltAnonym skrev:

Ja. Koranbrenning må stoppes slik at vi unngår at folk sprenges i fillebiter i julehandelen.

https://www.utrop.no/plenum/ytringer/198440/

Vi har sett og lært hva som kan skje i kjølvannet av episoder som koran-brenningen i Kristiansand – nemlig terrorangrep –  og det er 100% riktig, og det er politiets jobb, å sørge for at menneskene i Norge er trygge.

 

Når ikke SIAN klarer å oppføre seg så er det bra politet ryddet opp etter både de og de som beit på agnet dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Jeg har sett meg i speilet og oppdaget at jeg er en reinkarnasjon av jomfru Maria, så da må jeg jo være det. Det er jo min egen observasjon og da må det være slik. 

Hva du driver med når jeg ikke diskuterer med deg legger jeg meg ikke så mye borti. Det er løgnene du presenterer her som er problematiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Hva du driver med når jeg ikke diskuterer med deg legger jeg meg ikke så mye borti. Det er løgnene du presenterer her som er problematiske.

Jeg illustrerer hva egne observasjoner er, ikke verdt noe. Bortsett fra hos den som eier disse observasjonene. Det betyr ikke at de er sannhet selv om de som eier observasjonene selv mener det. Ingen kilder eller data? Ingen verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Jeg illustrerer hva egne observasjoner er, ikke verdt noe. Bortsett fra hos den som eier disse observasjonene. Det betyr ikke at de er sannhet selv om de som eier observasjonene selv mener det. Ingen kilder eller data? Ingen verdi.

Neida, vann er ikke vått, for man har ikke lagt med en link til en nettside som bekrefter det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Når ikke SIAN klarer å oppføre seg så er det bra politet ryddet opp etter både de og de som beit på agnet dessverre.

Så vi har altså mistet noe av den ytringsfriheten vi hadde på grunn av alle muslimene som har kommet siden vi ikke lenger kan brenne ei bok uten å frykte terror. Hva er det, om ikke påvirking på samfunnet fra islam?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Ja, på lik linje som at alle kristne i Norge og resten av verden er homofober. 

Tviler på at det vil komme tilsvarende respons om noen velger å brenne bibelen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Egne refleksjoner om hva som er islamisering gjør ikke påstanden  din mer riktig. Jeg spør deg igjen, har du en valid kilde på dette? Ikke fra resett, eller SIAN eller andre hatorganisasjoner men fra noen med kredibilitet?

Reset er ikke en organisasjon, det er en nettavis

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Miklo Velka skrev:

Hva kaller man det når katolikker kommer til Norge? Katolikkisert?

Er ikke stor forskjell på min religion (katolisismen) og protestantismen.

Tviler på at du ville merket noen spess forskjell på meg og min mann som er opptatt protestantisk (han er nå ateist)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Guile skrev:

Tenk om vi bare kunne hive all religiøs drit på båten. 

Så deilig det hadde vært. 

Er vel litt inhabil siden jeg er religiøs.

Religion er greit, å presse det på andre er ikke greit.

Hadde en gruppering ville brent min hellige bok bibelen så hadde jeg blitt såret men hadde ikke rydd til vold/trusler.

Hadde de brent Norges hellige bok (De norske lover) hadde jeg faktisk rydd til grep (f.eks avisinnlegg) men fremdeles ikke rydd til vold/trusler.

Jeg er glad i den ytringsfriheten en har, og er imot innskrenker.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Tviler på at du ville merket noen spess forskjell på meg og min mann som er opptatt protestantisk (han er nå ateist)

Det tviler jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Yttringsfrihet før ikke gi tillatelse til misbruk, krenking og hån.

– Vi har tenkt å politianmelde den hatkriminaliteten som Sian har utført. De har kommet med verbale overgrep mot muslimer og ulovlig satt fyr på Koranen, sier Akmal Ali, leder for Muslimsk Union i Agder, til Fædrelandsvennen.

SIAN anmeldes for hat. Selv har de muslimske anmelderne invitert en mann som nektes innreise i en rekke land grunnet ekstremisme. 

https://www.rights.no/2019/11/ekstremister-anmelder-sian-for-hat/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlige verdier sett i lys av religionsfrihet kostet blod, det er det mange som glemmer dette faktumet. Det eksister ingen insentiv innad islam for betale blodprisen for å reformere religionen å hvordan den praktiseres, å tro noe annet er naivt. Eneste metoden som er historisk bevist for å kunne kontrollere religionen Islam, er samme metodikk som brukes i Land som Egypt, Syria ,kina og Spania(historisk forstand): Å tro noe annet er naivt.

Penger som pressmiddel og voldsmonopol som aktive redskap for å kontrollere religionen. Vestlige lover og regler er basert på vestlig, religion, sedvane og kultur. Der man holder ytringsfrihet og religionsfrihet som sentrale pillarer, sett i lys av Islam er dette en betraktelig svakhet.

Når den Norske stat har problemer med islamister, må man igjennom rettsapparatet. Når et land som Syria eller Uganda eller andre ikke vestlige land har problemer med en islamist, blir islamistene utsatt for banditt angrep som uheldigvis resulterer i død for islamisten.

Poenget er at vestlige stater ikke har noen kostnadseffektive metoder for å kunne kontrollere  de som praktiserer de mest skadelige formene for religionen Islam. Dermed må den Norske stat sette sin lit til assimilering på tvers av flere generasjoner, streng migrations politikk når det kommer til muslimske land, høye inntekts grenser for familiegjenforening og høy aldersgrense for å gift seg med noen fra disse landene for begge partene som inngår i ekteskap. Alle redskaper intensiverer til at muslimer innenfor Norges grenser gifter seg med muslimer innenfor Norges grense, slik at utenlandsk kulturelle normer og verdier ikke blir importert. På lang lang lang sikt kan man få en Norsk praktiserende Islam som har mer tilfelles med norske verdier.

Endret av Fiznik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
16 timer siden, Husholdning1 skrev:

Neida, vann er ikke vått, for man har ikke lagt med en link til en nettside som bekrefter det. 

De såkalte løgnene mine, er en definisjon hentet fra en nettside. Den definisjonen av islamisering stemmer ikke overens med din så jeg stoler mer på de «løgnene» enn dine snevre observasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...