Gå til innhold

- Politiet aksepterte at SIAN satte fyr på Koranen, derfor måtte vi gripe inn


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, midlertidigFase skrev:

Jeg vet ikke om det skal være straffbart. Kanskje det burde være det? Det er iallefall en usivilisert oppførsel. I det minste. Det er helt sikkert.

Poenget mitt er vel at SIAN vet at dette vil provosere og krenke. Derfor gjør de det. Og at det vil oppildne nasjonalister. Trenger vi virkelig denslags? Jeg mener: Trenger vi det sånn egentlig? Fører det noe godt ved seg?

Nei.

Jeg vil også nevne at radikale islamister synes det er helt greitt å drepe sivile i vesten fordi de tenker på oss som kristne, eller vantro da. Det er vi forsåvidt, siden vi ikke nødvendigvis tror på Allah.

Jeg spør igjen. Fører det noe godt ved seg?

Vi må bygge broer, ikke brenne andres hellige skrifter for å krenke. Ikke plage folk som kler seg sånn eller sånn på grunn av sin tro. Det er som å skyte seg selv i foten. Med dobbeltløpet hagle. Vi må argumentere! Med ord. Det er sivilisert.

Nå brenner de det norske flagget i Pakistan. Folk rister nok på hodet, men samtidig går norske pakistanere trygt i Norge, og akkurat slik skal det være. Folk har lov til å ytre seg uten at noen bruker vold tilbake. At noen flykter til Norge for å unnslippe vold/ krig og så bruker vold i Norge fordi han følte seg krenket er skammelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, JaVel said:

Nå brenner de det norske flagget i Pakistan. Folk rister nok på hodet, men samtidig går norske pakistanere trygt i Norge, og akkurat slik skal det være. Folk har lov til å ytre seg uten at noen bruker vold tilbake. At noen flykter til Norge for å unnslippe vold/ krig og så bruker vold i Norge fordi han følte seg krenket er skammelig. 

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, midlertidigFase skrev:

Jeg er en hvit mann. Jeg føler meg definitivt ikke som en minoritet i dette landet.

Hvorfor skal vi brenne bøkene deres om de kommer fra "dysfunksjonelle land"? Jeg forstår ikke den delen der. De fleste har vel kommet hit for å unngå det ville jeg trodd. Kanskje jeg bare er dum. Kanskje alle muslimer er terrorister. 1,6 milliarder terrorister. Ajaj. We are doomed.

Det spørres om nivå. Jeg vil at debatten skal være saklig. Og det saklig betyr at man ikke aktivt går inn for å krenke andre ved å besudle religiøse symbol.

Nei, du er ikke en minoritet i dette landet. I verdenssammenheng er du en minoritet. Hvite generelt er en minoritet. Hvit mann, mindre minoritet. Hvit, norsk mann enda mindre minoritet. 

De fleste har kommet hit for å unngå brenning av koranen? Mulig du formulerer deg klønete, men jeg tror nok ikke det er koranbrenning de flykter fra akkurat. I og med at de har valgt å komme hit så får de også innrette seg etter de normer og regler som gjelder her. Her veier fakta (her Norges lover) tyngre enn følelser. Og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JaVel said:

Ser du ikke nyheter? 

NRK, så det nå.

Men det understreker egentlig poenget mitt. NRK skriver, "...direkte reaksjon på brenning av koranen i Norge"

Så jeg spør igjen for n´te gang: Hva godt kom egentlig ut av den koranbrenningen?

Muslimer i Norge føler seg fremmedgjort. Muslimer i Pakistan brenner det norske flagget. Hurra! For en suksess.

Det er mange her som skjuler seg bak ytringsfrihet. Men dette her er langt større enn det. Et bilde er sterkere enn tusen ord.

Vil dere fremmedfiendtlige her virkelig at personer i Pakistan radikaliseres og senere reiser hit?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, midlertidigFase skrev:

Kilde?

https://www.nrk.no/norge/her-brennes-det-norske-flagget-i-protest-mot-koran-brenningen-1.14795287

Kilder på at pakistanere går trygt i Norges gater selv om det norske flagget brennes i Pakistan er litt vanskelig å komme med, i og med at det ikke lages nyhetssaker om at folk ikke blir angrepet. Så her får fraværet av nyheter være kilde nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Rosetelys said:

Nei, du er ikke en minoritet i dette landet. I verdenssammenheng er du en minoritet. Hvite generelt er en minoritet. Hvit mann, mindre minoritet. Hvit, norsk mann enda mindre minoritet. 

De fleste har kommet hit for å unngå brenning av koranen? Mulig du formulerer deg klønete, men jeg tror nok ikke det er koranbrenning de flykter fra akkurat. I og med at de har valgt å komme hit så får de også innrette seg etter de normer og regler som gjelder her. Her veier fakta (her Norges lover) tyngre enn følelser. Og godt er det.

I verdenssammenheng er jeg ekstremt priviligert. Jeg har fått alt jeg pekte på siden... vel hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror
1 time siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Her brennes det norske flagget i protest mot Koran-brenningen

Koranbrenningen under Sian-arrangementet i Kristiansand i forrige uke har ført til sterke reaksjoner i Tyrkia og Pakistan. I Karachi ble det norske flagget brent under en demonstrasjon.

https://www.nrk.no/norge/her-brennes-det-norske-flagget-i-protest-mot-koran-brenningen-1.14795287

Hadde foretrukket om pakistanerne og tyrkerne lovet å aldri sette sine ben i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, midlertidigFase skrev:

Jeg er en hvit mann. Jeg føler meg definitivt ikke som en minoritet i dette landet.

Hvorfor skal vi brenne bøkene deres om de kommer fra "dysfunksjonelle land"? Jeg forstår ikke den delen der. De fleste har vel kommet hit for å unngå det ville jeg trodd. Kanskje jeg bare er dum. Kanskje alle muslimer er terrorister. 1,6 milliarder terrorister. Ajaj. We are doomed.

Det spørres om nivå. Jeg vil at debatten skal være saklig. Og det saklig betyr at man ikke aktivt går inn for å krenke andre ved å besudle religiøse symbol.

Jeg personlig ville aldri ha satt fyr på noen bok, men samtidig vil jeg ikke at det skal være straffbart, for da tar vi flere skritt bort fra ytringsfriheten og DET er skummelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, midlertidigFase said:

NRK, så det nå.

Men det understreker egentlig poenget mitt. NRK skriver, "...direkte reaksjon på brenning av koranen i Norge"

Så jeg spør igjen for n´te gang: Hva godt kom egentlig ut av den koranbrenningen?

Muslimer i Norge føler seg fremmedgjort. Muslimer i Pakistan brenner det norske flagget. Hurra! For en suksess.

Det er mange her som skjuler seg bak ytringsfrihet. Men dette her er langt større enn det. Et bilde er sterkere enn tusen ord.

Vil dere fremmedfiendtlige her virkelig at personer i Pakistan radikaliseres og senere reiser hit?

 

Man er ikke "fremmedfiendtlig" om man påpeker kulturkrasjen mellom vestlige verdier og klankulturer basert på islam. Det er på tide å våkne opp nå, før vi ender opp med svenske tilstander. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hemmelighånd said:

Jaja hva annet hadde man forventet av sionist landet Norge? Tempelriddernes land, frimurernes land, korsfarernes land og sionist jødenes land

Ro deg ned nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Storebror skrev:

Hadde foretrukket om pakistanerne og tyrkerne lovet å aldri sette sine ben i Norge. 

Det er ingen som vil sette sine ben i dette kalde landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Vil dere fremmedfiendtlige her virkelig at personer i Pakistan radikaliseres og senere reiser hit?

Så man må være enig i at det skal være forbudt å brenne bøker, ellers er man fremmedfiendlige?? Det tror jeg må være det tåpeligste jeg har lest på år og dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Ro deg ned nå.

 

1 minutt siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Ro deg ned nå.

 

1 minutt siden, BrukerErHeltAnonym skrev:

Ro deg ned nå.

Nei sannheten kommer alltid fram, ingenting blir sjult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rosetelys skrev:

https://www.nrk.no/norge/her-brennes-det-norske-flagget-i-protest-mot-koran-brenningen-1.14795287

Kilder på at pakistanere går trygt i Norges gater selv om det norske flagget brennes i Pakistan er litt vanskelig å komme med, i og med at det ikke lages nyhetssaker om at folk ikke blir angrepet. Så her får fraværet av nyheter være kilde nok.

Jeg kan nærmest garantere at det vil komme på nyhetene om det skjer. Hvis noen er så korte i topplokket av de angriper mennesker med aner fra Pakistan pga at mennesker i Pakistan brenner det norske flagget,så håper jeg inderlig at andre vil bryte inn. Jeg liker rett og slett ikke vold, uansett hvor volden kommer fra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
44 minutter siden, JaVel skrev:

Ja du jubler vel når du ser kvinner med niqab, siden de er så vakre i sin trofremførelse. Er ikke så viktig om de viser null respekt for den kulturen de har valgt å bo i. Sannheten er jo at selv om det kledet provoserer meg sterkt, hadde jeg beskyttet kvinner med niqab hvis jeg hadde sett at noen gikk til angrep på dem. Jeg kan bli provosert, men fysisk vold mot andre mennesker godtar jeg rett og slett ikke.

 

43 minutter siden, JaVel skrev:

Har noen hindret deg i å ytre deg? Flytt til Pakistan, og du vil se hvordan det er å leve uten ytringsfrihet. 

Litt usikker på hva «greia» de er,  men rasjonelt er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JaVel said:

Så man må være enig i at det skal være forbudt å brenne bøker, ellers er man fremmedfiendlige?? Det tror jeg må være det tåpeligste jeg har lest på år og dag. 

Hvorfor quoter du meg, var ikke jeg som skrev det du quotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, BrukerErHeltAnonym said:

Man er ikke "fremmedfiendtlig" om man påpeker kulturkrasjen mellom vestlige verdier og klankulturer basert på islam. Det er på tide å våkne opp nå, før vi ender opp med svenske tilstander. 

Vi ender opp med såkalt "svenske tilstander" ved å brenne koranen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, JaVel said:

Så man må være enig i at det skal være forbudt å brenne bøker, ellers er man fremmedfiendlige?? Det tror jeg må være det tåpeligste jeg har lest på år og dag. 

Du er per dfinisjon fremmedfiendtlig ved å brenne koranen.

Hvordan kan det være tvil om det?

Dette er rimelig enkel matte mr JaVel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...