Gå til innhold

Hvorfor er alenemødre best i senga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les ditt eget innlegg om igjen. Lavere terskel, vanskelig å finne noen, ensomhet. Ikke noe av dette stemmer, nei. Selektiv og høy terskel, tross mange tilbud

Anonymkode: 8793c...8ef

Ikke noe av dette stemmer for hva? Det eneste jeg kan se du har svart er at det ikke er slik for deg. Det er i det store og hele ikke så skrekkelig interessant for hvorvidt det er det på gruppenivå. Å påstå at en forklaring for en gruppe ikke stemmer fordi den ikke stemmer på et individ er rett og slett en logisk feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, herzeleid skrev:

Ikke noe av dette stemmer for hva? Det eneste jeg kan se du har svart er at det ikke er slik for deg. Det er i det store og hele ikke så skrekkelig interessant for hvorvidt det er det på gruppenivå. Å påstå at en forklaring for en gruppe ikke stemmer fordi den ikke stemmer på et individ er rett og slett en logisk feil. 

Da får du fremlegge resultatene du har fra undersøkelsen du har foretatt på et representativt utvalg alenemødre, da😂

Anonymkode: 8793c...8ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får du fremlegge resultatene du har fra undersøkelsen du har foretatt på et representativt utvalg alenemødre, da😂

Anonymkode: 8793c...8ef

Nå virker det ikke som du helt forstår det du svarer på. Jeg har aldri påstått å ha en representativ undersøkelse eller at dette  være tilfelle. For å sitere meg selv:

"Det er jo ikke helt utenkelig at mange har en lavere terskel for lettvint sex fordi de er fortvilede over hvor vanskelig det er å finne noen og derfor ‘gir alt’ for å få noen,  og at mange er ensomme og derfor tar til takke med den flyktige nærheten eller håper den skal føre til noe mer. "

 

Med andre ord; Jeg sier at noe kan tenkes å være en forklaring. Ditt svar er at det ikke er det, tilsynelatende basert på at du ikke kjenner deg igjen. Da har du ikke forstått det du svarer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var alenemor knulla jeg det meste av mennene som ville ha meg. Hadde et stort behov for nærhet og var desperat. I dag skjemmes jeg ekstremt. Var singel i flere år og hadde svært sjeldent barnefri, så når anledningen var der tok jeg den. 

Anonymkode: e6451...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, herzeleid skrev:

Nå virker det ikke som du helt forstår det du svarer på. Jeg har aldri påstått å ha en representativ undersøkelse eller at dette  være tilfelle. For å sitere meg selv:

"Det er jo ikke helt utenkelig at mange har en lavere terskel for lettvint sex fordi de er fortvilede over hvor vanskelig det er å finne noen og derfor ‘gir alt’ for å få noen,  og at mange er ensomme og derfor tar til takke med den flyktige nærheten eller håper den skal føre til noe mer. "

 

Med andre ord; Jeg sier at noe kan tenkes å være en forklaring. Ditt svar er at det ikke er det, tilsynelatende basert på at du ikke kjenner deg igjen. Da har du ikke forstått det du svarer på. 

Du vil dele dine ikke utenkelige scenarioer om en hel gruppe mennesker basert på fri fantasi og jeg påpeker at vi er like individuelt forskjellige som den øvrige befolkningen, eksemplifisert med meg selv som en motvekt til ditt utspill. Vi er ikke en egen folkegruppe med en egen kultur. Vi er ikke en eksotisk minoritet det er greit å marginalisere ytterligere med slike idiotiske merkelapper som i hi. Og enda mer patetisk er disse forsøkene på videre «analyser» på hva som kan være årsakene nedover i kommentarfeltet. Vi lever i 2019 og fremdeles er folk smekkfulle av fordommer. At det ikke er interessant for deg å høre mine egne erfaringer er jo interessant i seg selv, da en skulle tro man var interessert i å høre fra hovedpersonene selv i en tråd med påstander om dem

Anonymkode: 8793c...8ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil dele dine ikke utenkelige scenarioer om en hel gruppe mennesker basert på fri fantasi og jeg påpeker at vi er like individuelt forskjellige som den øvrige befolkningen, eksemplifisert med meg selv som en motvekt til ditt utspill.

Nei jeg forklarte hvorfor en forklaring noen andre avfeiet ikke var utenkelig.

At en gruppe er "like forskjellige som den øvrige befolkningen"er ingen god grunn til å ikke se på tendenser i gruppen. Vi ser tross alt på tendenser i grupper av den "øvrige befolkningen" hele tiden, nettopp fordi det ofte er visse tendenser som går igjen og bidrar til at folk tar de valgene som fører dem inn i nevnte grupper. 

Sitat

Vi er ikke en egen folkegruppe med en egen kultur. Vi er ikke en eksotisk minoritet det er greit å marginalisere ytterligere med slike idiotiske merkelapper som i hi. Og enda mer patetisk er disse forsøkene på videre «analyser» på hva som kan være årsakene nedover i kommentarfeltet. Vi lever i 2019 og fremdeles er folk smekkfulle av fordommer.

Jeg tror ikke noen har påstått at alenemødre har en egen kultur, men alenemødre er statistiske sett en gruppe mennesker en kan se på og prøve å se på tendenser for, i likhet med andre grupper. Jeg synes det virker lite hensiktsmessig å hisse seg opp over over dette, og at vi lever i 2019 gjør det ikke mer hensiktsmessig å unngå å se på tendenser på gruppenivå. 

Sitat

 

At det ikke er interessant for deg å høre mine egne erfaringer er jo interessant i seg selv, da en skulle tro man var interessert i å høre fra hovedpersonene selv i en tråd med påstander om dem

Anonymkode: 8793c...8ef

 

Det virker som du missforstår igjen. Dine erfaringer kan være interessante nok i seg selv, men som et bevis på at en tendens ikke er reell er den uinteressant, da en ikke kan avkrefte en generell tendens på gruppenivå ved å vise til at et enkelt individ ikke følger tendensen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.11.2019 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at alenemødre er best i senga. Flere som har samme inntrykk? Hva kan årsaken være at alenemødre er så dyktige i senga. 

Anonymkode: 10f60...418

Vet du ikke det en gang, dummen? De blir sendt på kurs så klart! I det øyeblikket ungen er ute og de har født, så er det avgårde på sexkurs der de lærer alle slags triks og teknikker, sånn at de blir gode i senga.

Etterpå får de et diplom, som de gjemmer i skuffen.

Alle alenemødre får dette. Selvfølgelig 😎

Anonymkode: d01e0...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, herzeleid skrev:

Nei jeg forklarte hvorfor en forklaring noen andre avfeiet ikke var utenkelig.

At en gruppe er "like forskjellige som den øvrige befolkningen"er ingen god grunn til å ikke se på tendenser i gruppen. Vi ser tross alt på tendenser i grupper av den "øvrige befolkningen" hele tiden, nettopp fordi det ofte er visse tendenser som går igjen og bidrar til at folk tar de valgene som fører dem inn i nevnte grupper. 

Jeg tror ikke noen har påstått at alenemødre har en egen kultur, men alenemødre er statistiske sett en gruppe mennesker en kan se på og prøve å se på tendenser for, i likhet med andre grupper. Jeg synes det virker lite hensiktsmessig å hisse seg opp over over dette, og at vi lever i 2019 gjør det ikke mer hensiktsmessig å unngå å se på tendenser på gruppenivå. 

Det virker som du missforstår igjen. Dine erfaringer kan være interessante nok i seg selv, men som et bevis på at en tendens ikke er reell er den uinteressant, da en ikke kan avkrefte en generell tendens på gruppenivå ved å vise til at et enkelt individ ikke følger tendensen. 

 

Ikke tendens, men påstand.

Det er ingenting å avkrefte her, da det er generalisert vissvass

Anonymkode: 8793c...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 8.35, Hr. Aktiv skrev:

Altså det beste for barnet er å bo til mamma og ikke få se pappa?

Økonomiske utgifter deles jo likt når begge har 50/50 gjør de ikke?

6000 er bare barnetrygden. Har far god jobb bidrar han med summer over 10 lapper i mnd. i bidrag. Dette er penger som blir tvangsinnkrevd fra NAV selv om det foreligger en dom på 50/50. Mor premieres for at hun driver med samværssabotasje. 

Har du lest hva som har blitt skrevet? Skjønner ikke hvor du har 6000 i barnetrygd fra? Ca 4000 er det i barnetrygd for 3 barn. Og de 10 lappene i barnebidrag du snakker om så har far en god jobb som du sier. Er ikke alle som har det og betaler langt mindre i barnebidrag.

Og slutt og legg alle kvinner under samme kam. Langt i fra alle driver med samværssabotasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tendens, men påstand.

Det er ingenting å avkrefte her, da det er generalisert vissvass

Anonymkode: 8793c...8ef

Jo, en tendens, men som jeg forklarer deg, en som en kan diskutere hvorvidt er reell.

Det å derimot fastslå at en eventuell generell tendens ikke er reell basert på et individs adferd er ikke særlig lurt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tutte skrev:

Har du lest hva som har blitt skrevet? Skjønner ikke hvor du har 6000 i barnetrygd fra? Ca 4000 er det i barnetrygd for 3 barn. Og de 10 lappene i barnebidrag du snakker om så har far en god jobb som du sier. Er ikke alle som har det og betaler langt mindre i barnebidrag.

Og slutt og legg alle kvinner under samme kam. Langt i fra alle driver med samværssabotasje.

Etter jeg kom i kontakt med "Likestilling for fedre" ser jeg at jeg ikke er alene om dette. Det er mange veldig mange. Vi snakker om mange tusen barn som blir frarøvet omgang med sin egen pappa. Det er ene alene økonomi som driver disse damene. 

Endret av Hr. Aktiv
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herzeleid skrev:

Jo, en tendens, men som jeg forklarer deg, en som en kan diskutere hvorvidt er reell.

Det å derimot fastslå at en eventuell generell tendens ikke er reell basert på et individs adferd er ikke særlig lurt. 

 

Du skjønner vel at seksuelle ferdigheter ikke lar seg måle da det er høyst subjektivt hva man liker og ikke? Tendenser; vi snakker altså ikke om sosioøkonomiske, kulturelle forhold osv i befolkningen, men om folks høyst private sexliv....

Anonymkode: 8793c...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 1.12, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor kan du ikke det? Hvis det er flere barn så er ikke det skjelden med over 10 lapper i mnd. i bidrag for far. Hvis han ikke får se dem i det hele tatt eller mor oppgir feil samvær (noe hun ofte gjør) så premieres hun med mere bidrag. Dobbel barnetrygd er ofte en fin greie. Har du 3 barn blir det 6 lapper bare det i mnd. + morstrygd. Ut fra dette regnestykket klarer en enslig mor å hente mange titusen hver mnd. ut fra statskassa og fars pengebok. Hvorfor i all verden tror du enkelte kvinner driver på slik?

Det heter ikke «dobbel barnetrygd», det heter «utvidet barnetrygd». Dvs du ikke få dobbelt opp med barnetrygd, men barnetrygd for ett mer barn enn du har. Dvs at om du har 3 barn, får du barnetrygd for 4!

Mor kan gjerne oppgi «feil» samvær, men far får også sende inn til nav angående dette, så det er ikke slik at det er bare mor som gir informasjon til nav..

Anonymkode: 5ba7f...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter ikke «dobbel barnetrygd», det heter «utvidet barnetrygd». Dvs du ikke få dobbelt opp med barnetrygd, men barnetrygd for ett mer barn enn du har. Dvs at om du har 3 barn, får du barnetrygd for 4!

Mor kan gjerne oppgi «feil» samvær, men far får også sende inn til nav angående dette, så det er ikke slik at det er bare mor som gir informasjon til nav..

Anonymkode: 5ba7f...309

NAV forholder seg til det mor sier. Ingenting annet kan påvirke NAV. Jeg sloss så busta fyker med dem. Så dette vet jeg. Hun klarer i tillegg å få ut 6000 i barnetrygd. Det er derfor jeg refererte til det tallet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Etter jeg kom i kontakt med "Likestilling for fedre" ser jeg at jeg ikke er alene om dette. Det er mange veldig mange. Vi snakker om mange tusen barn som blir frarøvet omgang med sin egen pappa. Det er ene alene økonomi som driver disse damene. 

Hvis det er økonomi som driver disse damene så forstår jeg ikke hva som er vitsen med å frarøve barna samvær med faren. Det holder å ha hovedomsorgen, altså 60/40 deling. Får ikke noe mer i barnetrygd eller andre økonomiske ordninger av å nekte far samvær. Og det er dyrere å ha barna 100%.

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Tutte skrev:

Hvis det er økonomi som driver disse damene så forstår jeg ikke hva som er vitsen med å frarøve barna samvær med faren. Det holder å ha hovedomsorgen, altså 60/40 deling. Får ikke noe mer i barnetrygd eller andre økonomiske ordninger av å nekte far samvær.

Hvis du har 60/40 er sjansen for mindre penger og makt til stede. Full omsorg da håves det inn penger. Legg også merke til i mange av disse tilfellene har ikke mor arbeid og barna er ikke med på noen fritidsaktiviteter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvis du har 60/40 er sjansen for mindre penger og makt til stede. Full omsorg da håves det inn penger. Legg også merke til i mange av disse tilfellene har ikke mor arbeid og barna er ikke med på noen fritidsaktiviteter.

Sjansen for mindre penger ved 60/40? Hvor har du det fra at det blir mer penger ved full omsorg? Det er om man har hovedomsorgen som teller, og det har man ved 60%. Barnetrygd som du nevner er akkurat det samme om man har 60 eller fulltid. Far må riktignok betale litt mer i bidrag, men til gjengjeld så er det dyrere å ha full omsorg for barna.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene, men uheldigvis ikke mor. Elsker kos og munnsex; tenker på det dagen lang. Har noen gang hatt lyst å overfalle menn og tvinge dem, men skal ikke gjøre det.

Endret av dainty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...