Gå til innhold

Hvorfor er alenemødre best i senga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 23.11.2019 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi dem er mest løse, ikke for uten grunn at de er alenemødre.

Fitta må ha kuk konstant. 

Anonymkode: 39bdd...e7a

Antagelsen om at alenemødre er "mest løse" må være noe av det minst intellektuelle jeg har lest her på en stund; klovn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vegne av alle enslige forsørgere, ber jeg dere heve dere over tråder som dette.

Så mye fordommer og stigmatisering at jeg reagerer. Lite reflektert, lite empatisk og lite refleksjonevner, enkelte er direkte ufine med null respekt for enkeltindivider.

 

Anonymkode: 49a9c...d61

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble alene med barnet da han var 3, vi har samarbeidet for barnets beste i alle år, også om det økonomiske.

Har aldri vært løs. gir ikke av meg selv til noen jeg ikke er glad i, så enkelt er det, skal mye respekt til for at jeg involverer med en mann,og det er ikke rart, er jo bare å lese tråden her.

Anonymkode: 49a9c...d61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 21.34, AnonymBruker skrev:

De har variert erfaring med mange ulike kukker ? Kjenner en del alenemødre og samtlige får sitt for å si det sånn. Dessverre så stikker mannfolka alltid etter et par måneder.

Anonymkode: 00308...c23

Sier vel mer om dine venner siden de jeg kjenner som er eller har vært alemor ikke er slik

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi dem er mest løse, ikke for uten grunn at de er alenemødre.

Fitta må ha kuk konstant. 

Anonymkode: 39bdd...e7a

Grow up

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Fordi de har knulla så mye rundt til de fikk knulla på seg 3-4 kids med 3-4 ulike fedre å leve på.

Anonymkode: 31d1a...b46

Bare lurer på hvem utenom deg som faktisk stemte denne opp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor kan du ikke det? Hvis det er flere barn så er ikke det skjelden med over 10 lapper i mnd. i bidrag for far. Hvis han ikke får se dem i det hele tatt eller mor oppgir feil samvær (noe hun ofte gjør) så premieres hun med mere bidrag. Dobbel barnetrygd er ofte en fin greie. Har du 3 barn blir det 6 lapper bare det i mnd. + morstrygd. Ut fra dette regnestykket klarer en enslig mor å hente mange titusen hver mnd. ut fra statskassa og fars pengebok. Hvorfor i all verden tror du enkelte kvinner driver på slik?

Har du 3 barn så har du også større utgifter, 6000 dekker ikke barnehageplass eller SFO for 3.

Økonomisk støtte til barn er også forebyggende, og alle vet at det er mer økonomiske fordeler med å være to. Så, jeg vet kke hvor du vil hen? at de selv velger en tilværelse på minstesats, eller at far betaler bidrag? Er jo også hans barn, er jo rett og rimelig deg, oppegående fedre vil at barna skal ha det bra.

Anonymkode: 49a9c...d61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor kan du ikke det? Hvis det er flere barn så er ikke det skjelden med over 10 lapper i mnd. i bidrag for far. Hvis han ikke får se dem i det hele tatt eller mor oppgir feil samvær (noe hun ofte gjør) så premieres hun med mere bidrag. Dobbel barnetrygd er ofte en fin greie. Har du 3 barn blir det 6 lapper bare det i mnd. + morstrygd. Ut fra dette regnestykket klarer en enslig mor å hente mange titusen hver mnd. ut fra statskassa og fars pengebok. Hvorfor i all verden tror du enkelte kvinner driver på slik?

3 barn = 4 barnetrygder

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dette med kildekritikk, eventuelt kritisk tilnærming til påstander uten kilder. 

Om dette skulle vise seg å være tilfelle vil jeg tro det handler om at de fleste alenemødre er over en viss alder og har en viss erfaring, og samtidig er alene og dermed i større grad tilgjengelige enn "ikke-alenemødre". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor kan du ikke det? Hvis det er flere barn så er ikke det skjelden med over 10 lapper i mnd. i bidrag for far. Hvis han ikke får se dem i det hele tatt eller mor oppgir feil samvær (noe hun ofte gjør) så premieres hun med mere bidrag. Dobbel barnetrygd er ofte en fin greie. Har du 3 barn blir det 6 lapper bare det i mnd. + morstrygd. Ut fra dette regnestykket klarer en enslig mor å hente mange titusen hver mnd. ut fra statskassa og fars pengebok. Hvorfor i all verden tror du enkelte kvinner driver på slik?

Det med dobbel barnetrygd er misforstått. Utvidet barnetrygd som enslig er for ett barn mer enn det man bor med. Altså rundt 4000 kr for 3 barn.

Når det gjelder barnebidrag så er dette veldig individuelt og basert på hvor mye far og mor tjener. 

Hvis man har hovedomsorg for 3 barn. Hvor mye sånn ca tror du dette koster i mnd med barnehageutgifter, SFO, mat, klær, utsyr ellers, friidretter, boutgifter(3 barn krever endel plass) osv, osv. Morstrygd, hva er det? Hvis du tenker på overgangsstønad, så er dette en midlertidig ytelse som er beregnet i en overgangsfase.

Ser også at du setter kvinner i bås. Du må ikke glemme at mange faktisk sitter som alenemor fordi mannen har stukket av og faktisk ikke ønsker eller gidder å ta ansvar heller. De er det mange av.

Endret av Tutte
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Familytree skrev:

fortvilelse og ensomhet?

Hvor i all verden får du det fra? ukritisk sex pga fortvilelse og ensomhet? Har aldri følt meg mer ensom enn i et forhold……..

Gi dere, alle som er så ureflekerte at de kommer med dumme lite gjennomtenkte påstander.

Anonymkode: 49a9c...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i all verden får du det fra? ukritisk sex pga fortvilelse og ensomhet? Har aldri følt meg mer ensom enn i et forhold……..

Gi dere, alle som er så ureflekerte at de kommer med dumme lite gjennomtenkte påstander.

Anonymkode: 49a9c...d61

Jeg er enig med deg, det er derfor jeg stilte et spørsmål. Ikke et svar, og spørsmålet i denne tråden er veldig dumt. Hvorfor er en alenemødre bedre i sengen? 

La oss tenke på denne ligningen:
Mor + alene= veldig bra i sengen. La oss ikke være dumme, dumme spørsmål fortjener dumme svar. Ts hadde bare heldig å møte gode kvinner i sengen👍 

Og jeg har aldri følt meg mer ensom enn i et forhold også. Hilsen.

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, snoren skrev:

Alenemødre er best i sengen siden vi må utnytte sjansen når vi først får oss noe, er ikke hverdagskost.

Kanskje ikke så enkelt å få tid til dating og turer på byen når man har huset fullt av unger, så jeg har forståelse og ser sammenhengen i det du skriver.

I ren omsorg og sympati får jeg lyst til å sitte barnevakt, sånn at alenemora skal komme seg på date❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Kanskje ikke så enkelt å få tid til dating og turer på byen når man har huset fullt av unger, så jeg har forståelse og ser sammenhengen i det du skriver.

I ren omsorg og sympati får jeg lyst til å sitte barnevakt, sånn at alenemora skal komme seg på date❤️

Takker for tilbudet og omsorgen, men jeg er redd for å lage enda en til. Skal være godt gift neste gang jeg har meg med noen ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, snoren skrev:

Takker for tilbudet og omsorgen, men jeg er redd for å lage enda en til. Skal være godt gift neste gang jeg har meg med noen ❤️

Haha, det var ikke ment som en reserveløsning hvis du ikke fant noen på byen da, ekte kjærlighet er nok best ja❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da jeg ble alene med barnet mitt, etter 10 års samboersskap hadde jeg pult èn mann, far til barnet mitt. 

Har til nå pult totalt 2 stykk (jeg er 40 år), og den andre jeg altså pulte er jeg gift med, og har vært sammen med de siste 12 årene. 

Grunnen til at jeg ble alenemor? Jeg ble så lei av å bli slått gul og blå, samt bedratt hele tiden, så jeg fant ut at det beste kanskje var å gå. 

Jeg skal altså skamme meg? Føle meg annenrangs? 

Anonymkode: c2b36...236

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 1.46, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Jeg fikk et helt annet syn på kroppen min etter svangerskap og fødsel. Tør å gi mer av meg selv, innse at kropp og sex er til for å nytes uten å skulle begrense seg av utseendet eller skavanker. Kroppen min klarer det den er skapt til, ergo den er fantastisk! Den klarer også å koble ut hjernen og bare ha sex som det primitive instinktet det er. 

Anonymkode: 74279...79e

Og jeg har samme syn på min kropp og det uten å ha godt gjennom et svangerskap. Det er jo enda kulere, for de fleste kvinner må ha silikon, en fast kjæreste gjennom tiår og ha gått igjennom et svangerskap for å elske kroppen sin, akseptere skavanker og slå seg løs. Man er like mye kvinne og man kan elske sin egen kropp like mye om man har født barn eller ikke. For det har ikke så mye å si egentlig.

Anonymkode: 66633...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du 3 barn så har du også større utgifter, 6000 dekker ikke barnehageplass eller SFO for 3.

Økonomisk støtte til barn er også forebyggende, og alle vet at det er mer økonomiske fordeler med å være to. Så, jeg vet kke hvor du vil hen? at de selv velger en tilværelse på minstesats, eller at far betaler bidrag? Er jo også hans barn, er jo rett og rimelig deg, oppegående fedre vil at barna skal ha det bra.

Anonymkode: 49a9c...d61

Altså det beste for barnet er å bo til mamma og ikke få se pappa?

Økonomiske utgifter deles jo likt når begge har 50/50 gjør de ikke?

6000 er bare barnetrygden. Har far god jobb bidrar han med summer over 10 lapper i mnd. i bidrag. Dette er penger som blir tvangsinnkrevd fra NAV selv om det foreligger en dom på 50/50. Mor premieres for at hun driver med samværssabotasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...