Gå til innhold

Hvorfor er alenemødre best i senga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Alterego666

Er ikke begrepet alenemor temmelig utdatert?

Ved samlivsbrudd i dag er det normen at far og mor samarbeider om omsorgen for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at alenemødre er best i senga. Flere som har samme inntrykk? Hva kan årsaken være at alenemødre er så dyktige i senga. 

Anonymkode: 10f60...418

De sitter der med et barn eller fler og har ikke sjansen til å komme seg ut. Derfor puler de som faen slik at du biter på kroken. Flytt bare ikke inn for da blir det helt slutt på pulingen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Alterego666 skrev:

Er ikke begrepet alenemor temmelig utdatert?

Ved samlivsbrudd i dag er det normen at far og mor samarbeider om omsorgen for barna.

I visse tilfeller ja der mor er oppegående og setter barna foran seg selv. Men i det finnes mange tilfeller der mødre ikke gjør det og hindrer far å få samvær bare for å få barnebidrag men full velsignelse fra rettssystemet som synes dette er en flott ide. Barnet? det blir ikke nevnt en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

I visse tilfeller ja der mor er oppegående og setter barna foran seg selv. Men i det finnes mange tilfeller der mødre ikke gjør det og hindrer far å få samvær bare for å få barnebidrag men full velsignelse fra rettssystemet som synes dette er en flott ide. Barnet? det blir ikke nevnt en gang.

Som skrevet over virker det å være normen i de miljøene jeg kjenner at man deler på oppdrageroppgaven.

Barneloven er også kjønnsnøytral, slik at foreldrene stiller likt juridisk.

Det er nok en viss skjevdeling i forhold til mødre der barna er veldig unge.

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Som skrevet over virker det å være normen i de miljøene jeg kjenner at man deler på oppdrageroppgaven.

Da er du heldig. Barna er heldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
37 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Da er du heldig. Barna er heldig. 

Det har du rett i. Det er også bra at samfunnet utvikler seg i den retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du er alene mamma 24/7 må hun da være konstant «på jobb». Denne jobben går ut på:

Husets vaskekone. 
Husets Sykepleier. 
Husets underholder. 
Husets Kokk. 
Husets advokat. 
...også fortsetter det langt ut i det uendelige .

...så når hun endelig kan få litt kos og orgasmer (som også minker frustrasjon og stress) så slipper hun vel «Løvinnen» ut, og går ALL INN.💪🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelps! Ser vi på den norske befolkning over 30-35 år, kan man vel grovt sett dele inn den kvinnelige befolkningen i to kategorier (ca 90 av 100 kvinner har barn) single kvinner med barn, eller kvinner med barn som er i parforhold. Så da sier det seg vel selv at det er disse single kvinnene som er på utkikk og ikke de kvinnene som er i etablerte forhold som er klare for nye eventyr og derfor «villige»?

Anonymkode: ad19e...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke.

Nå er det vel neppe slik at du har pult et representativt utvalg av norske og andre nasjonaliteters kvinner. Det har heller ikke jeg. Det dreier seg vel om et slags kompromiss mellom hva vi helst ville ha og hva vi kan få - og forhåpnentlig har også du fått kompromisset vridd såpass mot det du vil ha på bekostning av noe av det du kan ha. Du kan med andre ord si at: det der, det hærer jeg ikke.

Men uansett, som utvalg for statistikk, demografisk utplukk som tversnitt av befolkninga, det har du neppe vært over, og det har heller ikke jeg. Rune Rudberg har vel noe, ryktes det, i nærheten av antallet som kreves, men representativt som tverrsnitt av befolkninga, det er det nok ikke.

Altså kan vi ikke si at det er slik. Og så er det en ting til jeg ikke vet: hvordan er det med kvinner som er mødre, men som ikke er alene? Sånne forbudne frukter har jeg ikke tømt meg i, så det vet jeg ingen ting om.

Men jeg har gjort erfaring som minner om det du påstår. Fitta kjennes annerledes med ei kvinne som har født enn ei som ikke far født. Og det vet jeg positivt, fordi jeg har pult minst to før og etter at de var i det forholdet der de ble mødre. Og forøvrig har synderegisteret mitt vist det samme: annen følelse i fitta på de som hadde født enn de som ikke hadde født. Litt mer liv, faktisk, i selve fitta. En annen bløtere følelse, og mer muskulær behandling av kuken min.

Fitta kunne nok kjennes strammere hos noen som ikke hadde født, men ingen generell regel. Og dessuten, for den stramme, trange følelsen: endetarmen er uslåelig. Og der kjennes de like deilige alle sammen.

(Hjelpe meg hvordan skulle jeg ha tid til å ha et liv hvis alle tøvtrådene skulle besvares like inngående?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

I visse tilfeller ja der mor er oppegående og setter barna foran seg selv. Men i det finnes mange tilfeller der mødre ikke gjør det og hindrer far å få samvær bare for å få barnebidrag men full velsignelse fra rettssystemet som synes dette er en flott ide. Barnet? det blir ikke nevnt en gang.

Barnebidraget dekker i de fleste tilfeller ikke utgiftene som følger med et barn, så hvis det var penger det handlet om, så hadde det nok vært billigere med delt omsorg. 

Hvis det viser seg at en mor hindrer far i å ha samvær helt uten grunn, så handler det nok mer om makt og hevn. Utrolig dårlig gjort i så fall. Men har liten tro på dette vinner fram i retten uten gode beviser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tutte skrev:

Barnebidraget dekker i de fleste tilfeller ikke utgiftene som følger med et barn, så hvis det var penger det handlet om, så hadde det nok vært billigere med delt omsorg. 

Hvis det viser seg at en mor hindrer far i å ha samvær helt uten grunn, så handler det nok mer om makt og hevn. Utrolig dårlig gjort i så fall. Men har liten tro på dette vinner fram i retten uten gode beviser.

Ja de som tror vet som oftes ingenting. Dessverre favoriserer rettssystemet mor og tar null hensyn til både far og barn. 

Og jo barnebidrag kan de leve godt på!

Anonymkode: 39bdd...e7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tutte skrev:

Barnebidraget dekker i de fleste tilfeller ikke utgiftene som følger med et barn, så hvis det var penger det handlet om, så hadde det nok vært billigere med delt omsorg. 

Hvis det viser seg at en mor hindrer far i å ha samvær helt uten grunn, så handler det nok mer om makt og hevn. Utrolig dårlig gjort i så fall. Men har liten tro på dette vinner fram i retten uten gode beviser.

Det finnes tusenvis av eksempler på det gitt. Bare mor sørger for at barnet får det dagliget behovet som jussen sier skal være så er det omtrent risikofritt å drive med samværsnekt. 

Det finnes saker der mor har vært oppe i retten for å bli påført dagbøter pga. samværnekt. I bare noen av sakene taes far til følge og mor får dagbøter. Problemet er at bøtrene er så lave at mor bare betaler dem og fortsetter sin praksis med samværnekt. Dommen om 50/50 f.eks. har ingen tvangskraft slik at dette vil ikke innebære noen form for konsekvens om hun holder igjen barna. Dvs. far må igjen inn i rettssystemet med ny sak. Etter som mor følger opp daglige omsorgen mister ikke hun noen form for samvær da hun i jussens øyne er en "god" mor. Far får mindre tid med barna og det sees negativt på i jussen. Å far blir belastet med ennda mindre samvær da allerede ikke har samvær med barna. 

NAV på sin side ser ikke på dommen, men premierer mors selvtekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja de som tror vet som oftes ingenting. Dessverre favoriserer rettssystemet mor og tar null hensyn til både far og barn. 

Og jo barnebidrag kan de leve godt på!

Anonymkode: 39bdd...e7a

Nei, man kan ikke leve godt på barnebidrag nei. Tror du det er gratis med barn? Ikke alltid det dekker barnehageutgifter engang, og da selv med barnehagemoderasjon. Er så lei av å høre om det der nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Det finnes tusenvis av eksempler på det gitt. Bare mor sørger for at barnet får det dagliget behovet som jussen sier skal være så er det omtrent risikofritt å drive med samværsnekt. 

Det finnes saker der mor har vært oppe i retten for å bli påført dagbøter pga. samværnekt. I bare noen av sakene taes far til følge og mor får dagbøter. Problemet er at bøtrene er så lave at mor bare betaler dem og fortsetter sin praksis med samværnekt. Dommen om 50/50 f.eks. har ingen tvangskraft slik at dette vil ikke innebære noen form for konsekvens om hun holder igjen barna. Dvs. far må igjen inn i rettssystemet med ny sak. Etter som mor følger opp daglige omsorgen mister ikke hun noen form for samvær da hun i jussens øyne er en "god" mor. Far får mindre tid med barna og det sees negativt på i jussen. Å far blir belastet med ennda mindre samvær da allerede ikke har samvær med barna. 

NAV på sin side ser ikke på dommen, men premierer mors selvtekt. 

Må innrømme at jeg ikke vet så mye om det der, da jeg ser på det som en selvfølge at barna skal ha samvær med sine fedre med mindre faren ikke er skikket i det hele tatt. Det er en rettighet barnet har. Vil det da si at rettssystemet bryter lover og regler grovt i så mange tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tutte skrev:

Må innrømme at jeg ikke vet så mye om det der, da jeg ser på det som en selvfølge at barna skal ha samvær med sine fedre med mindre faren ikke er skikket i det hele tatt. Det er en rettighet barnet har. Vil det da si at rettssystemet bryter lover og regler grovt i så mange tilfeller?

Jepp loven tilsidesettes for å favorisere mor. 

Far står så dårlig i i barnefordeling at i tilfeller der mor ikke er skikket til å ha barn settes de heller i fosterhjem istedet for å tilfalle far selv om han har hatt regelmessig samvær med sine barn. 

Likestilling for fedre jobber mot dette systemet der mor blir favorisert. Det er skremmende at et rettssystem i 2019 er såpass tafatt og korrupt i rettsstaten Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jepp loven tilsidesettes for å favorisere mor. 

Far står så dårlig i i barnefordeling at i tilfeller der mor ikke er skikket til å ha barn settes de heller i fosterhjem istedet for å tilfalle far selv om han har hatt regelmessig samvær med sine barn. 

Likestilling for fedre jobber mot dette systemet der mor blir favorisert. Det er skremmende at et rettssystem i 2019 er såpass tafatt og korrupt i rettsstaten Norge. 

Det er jo bare helt tragisk i så fall. Trodde faktisk likestillingen hadde kommet lenger på det feltet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Tutte skrev:

Nei, man kan ikke leve godt på barnebidrag nei. Tror du det er gratis med barn? Ikke alltid det dekker barnehageutgifter engang, og da selv med barnehagemoderasjon. Er så lei av å høre om det der nå.

Hvorfor kan du ikke det? Hvis det er flere barn så er ikke det skjelden med over 10 lapper i mnd. i bidrag for far. Hvis han ikke får se dem i det hele tatt eller mor oppgir feil samvær (noe hun ofte gjør) så premieres hun med mere bidrag. Dobbel barnetrygd er ofte en fin greie. Har du 3 barn blir det 6 lapper bare det i mnd. + morstrygd. Ut fra dette regnestykket klarer en enslig mor å hente mange titusen hver mnd. ut fra statskassa og fars pengebok. Hvorfor i all verden tror du enkelte kvinner driver på slik?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Hvorfor kan du ikke det? Hvis det er flere barn så er ikke det skjelden med over 10 lapper i mnd. i bidrag for far. Hvis han ikke får se dem i det hele tatt eller mor oppgir feil samvær (noe hun ofte gjør) så premieres hun med mere bidrag. Dobbel barnetrygd er ofte en fin greie. Har du 3 barn blir det 6 lapper bare det i mnd. + morstrygd. Ut fra dette regnestykket klarer en enslig mor å hente mange titusen hver mnd. ut fra statskassa og fars pengebok. Hvorfor i all verden tror du enkelte kvinner driver på slik?

Her er det 0 kr og 0 samvær

Anonymkode: 8793c...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...