Gå til innhold

Hvem syntes du er Norges peneste jente?


Gjest Bukkenbruse

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, BiancaWhite said:

Øverste er jo det man kaller pen. Men ingen er såpass at jeg må se to ganger. Men for en stil.......... plaggene ødelegger. 
Ser også alt for godt at det er gamle kjønnsroller. De står jo bare og gjør seg til. 
Isf nederste.

Dette med tid er interessant, men også hvordan man forandrer smak med alderen. 
 

Da jeg var tenåring/yngre var det Paris Hilton, Britney, Megan Fox og slik som var in. Husker jeg prøvde å ligne Paris. Britney har jeg aldri vært fenget av utseendet til. Megan Fox så jeg på bilder av hele tiden, og lurte på hvordan det var mulig å være så perfekt. Husker jeg også så en del på Christine Dolce (ikke superkjendis, men jeg elsket stilen hennes og bildene den gangen) Og mange fler jeg ikke kommer på. Så var det jo andre jenter på skolen jeg var kjempe missunnelig på. 
Jeg kan se på de samme bildene av mange av de samme nå, og ikke skjønne hva slags øyne jeg så med. Man er nok litt blind for hva som er Photoshop, sminke og falsk generelt når man er tenåring. 
Husker også jeg synes brynene mine var så store før! Fordi streker var «in» på den tiden. Nå synes jeg nesten jeg har små, for folk tegner jo på seg gigabryn. 
 

Synes forresten at dagens look er kjedelig. Fordi «alle» ser ut som Kardashian eller Sophie Elise kopier. 

Takk for svar, og er fullstendig enig i det siste du skrev: Dagens look er kjedelig. Særdeles kjedelig. Duck face-posituren, og de som vil ha fyldigere lepper som følge av dette, er ting som antagelig vil gi folk latterkrampe i fremtiden: Hvordan kunne det være mulig å finne på noe slikt ...? :tongue:

Vet ikke om du kjenner igjen de to kvinnene på bildene, men det er altså snakk om Lynda Carter som spilte i "Wonder Woman", og sangerinnen Samantha Fox, hvis omfangsrike bryster prydet mange gutterom i 1980-årene.

Men når man snakker om det å være pen, finnes det eksempler på at det som ble sett på som pent for over et halvt århundre siden, også kan bli sett på som pent idag; ser man på bilder av den unge Brigitte Bardot - her fra 1962, tror jeg mange fortsatt vil se på henne som pen:

Brigitte_Bardot_-_1962.jpg

 

Endret av Bix
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, BiancaWhite skrev:

Øverste er jo det man kaller pen. Men ingen er såpass at jeg må se to ganger. Men for en stil.......... plaggene ødelegger. 
er Ser også alt for godt at det er gamle kjønnsroller. De står jo bare og gjør seg til. 
Isf nederste.

Dette med tid er interessant, men også hvordan man forandrer smak med alderen. 
 

Da jeg var tenåring/yngre var det Paris Hilton, Britney, Megan Fox og slik som var in. Husker jeg prøvde å ligne Paris. Britney har jeg aldri vært fenget av utseendet til. Megan Fox så jeg på bilder av hele tiden, og lurte på hvordan det var mulig å være så perfekt. Husker jeg også så en del på Christine Dolce (ikke superkjendis, men jeg elsket stilen hennes og bildene den gangen) Og mange fler jeg ikke kommer på. Så var det jo andre jenter på skolen jeg var kjempe missunnelig på. 
Jeg kan se på de samme bildene av mange av de samme nå, og ikke skjønne hva slags øyne jeg så med. Man er nok litt blind for hva som er Photoshop, sminke og falsk generelt når man er tenåring. 
Husker også jeg synes brynene mine var så store før! Fordi streker var «in» på den tiden. Nå synes jeg nesten jeg har små, for folk tegner jo på seg gigabryn. 
 

Synes forresten at dagens look er kjedelig. Fordi «alle» ser ut som Kardashian eller Sophie Elise kopier. 

Haha, akkurat det gjør da veldig mange i dag også. Bare se på Sofie Elise - hun gjør jo ikke annet enn å deige seg foran speil og kamera. Kan neppe si det har noe med tidsalder å gjøre.

For øvrig er det umulig å si hvem som er Norges peneste. Trenger overhodet ikke være noen kjent person i det hele tatt. En mer interessant tråd ville vært: "Hvem er Norges beste kvinnelige forbilde". Da kunne vi kanskje fjerne oss fra dette utseendefikserte fokuset vi har i dag. Det er direkte sykelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Bra innspill i debatten @Bix og @BiancaWhite. Både perspektivet i forhold til samtid og egen alder er interessant. Morsomt gjensyn med Samantha Fox, som jo fikk fulgte med som poster i flere blader. Hun tapetserte jo de fleste tenåringsrom og man fikk inntrykk av at hun var idealkvinnen utseendemessig. Legg merke til at hun ikke er gjennomredigert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.11.2019 den 14.40, miaw skrev:

Anne Rimmen. Nydelig smil og utstråling.

Enig. Hun er den første jeg kom på, og jeg blir like overrasket hvor pen og naturlig hun er hver gang jeg ser hun. Så er hun en av de få som kler kort hår. Men alt kler jo den smukke 😊

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med et naturlig utseende. Synes personlig det ikke er fint med påsatt hår og vipper eller andenebb 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Har alltid likt kvinner med litt vanlig og amerikansk utseende, mørkt fyldig hår, og litt rundt ansikt, så Ingrid Halstensen er min favoritt. Virker så mystisk, hvordan kan det være mulig liksom, å være så pen uten å få mer oppmerksomhet?(Får sikkert mer enn nok oppmerksomhet, følger ikke så mye med på slikt egentlig) Likevel :hjerte:

image.png.7a56fb6dc1cc720938af7679019bb22c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2020 den 3.29, Bix skrev:

 

For også i gamle dager var det kvinner som ble sett opp til, og sett på som svært pene. Men spørsmålet er: er de virkelig pene, eller ble de bare sett på som pene sett med samtidens øyne? Her er to kjente kvinner som forårsaket mange våte drømmer blant gutter og menn i 1970- og 1980-årene; hvor pene ser de ut sett med dagens øyne?

lynda-carter-recording-artists-and-group

Fp1thVq.jpg?2

De er fortsatt pene og det vil de alltid være. Begge er vakre naturlige elegante kvinner.

Sunn feminin sterk kropp med smal midje, vide hofter og middels bryster.

Jeg liker vintage stil veldig godt. Mye penere enn kvinner i dag der vi skal se ut som opererte drag artister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.2.2020 den 3.29, Bix skrev:

Endelig noen som sier det som det er. :nordvesta:

Herlighet - hva legger man i begrepet "pen"; er det noen som er pen sett med 2020-øyne, eller er det noe som i tillegg er pen sett med 2070-øyne ...?

For også i gamle dager var det kvinner som ble sett opp til, og sett på som svært pene. Men spørsmålet er: er de virkelig pene, eller ble de bare sett på som pene sett med samtidens øyne? Her er to kjente kvinner som forårsaket mange våte drømmer blant gutter og menn i 1970- og 1980-årene; hvor pene ser de ut sett med dagens øyne?

lynda-carter-recording-artists-and-group

Fp1thVq.jpg?2

Begge hadde vært sett på som pene i dag også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...