Gå til innhold

Fikk en baby so m ikke ligna meg eller søsken i det hele tatt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså for en mnd siden fikk vi ett nytt barn som da er nr 3. De andre 2 er like i både form og farge. Pluss at de har tydelige trekk fra begge foreldre. De to første ungene kunne jeg bare speile meg selv i, men ikke den her.

 

Den ungen vi fikk nå, har ingen trekk som ligner meg. Kan se hun har noen trekk fra mor men ellers intet. Signerte farskapet på stedet, men nå er det litt så jeg nesten må tenke meg om. Burde jeg ta en test? Går det evt an å ta en slik test uten at mor vet om det?

Mora vli komme til å tilte om jeg hadde spurt om en test. Vet at det finnes uhordige mange barn der ute med en far som egentlig ikke er deres far. Ønsker ikke være en av dem. Håper selvfølgelig at hun er min, det er ikke det.

Anonymkode: 55af4...11e

Nei, det er ikke uhordelige mange barn som har en far som ikke er deres. 

Med mindre du har særskilte grunner til å mistenke at hun er utro, eller barnet ligner veldig på noen andre, så synes jeg du er unødvendig mistenksom. Ikke alle barn ligner like mye på foreldrene. Og noen likheter kan komme senere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke alltid barn ligner begge foreldrene eller søsken, uten at noe er galt. Flere har kommentert at vårt tredje barn ikke ligner far, han sier på spøk at han nesten kunne mistenkt ham for å ikke være hans, om det ikke var for at de har helt like tær. Men dette barnet ligner på søsknene sine, da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke se på utseendet til et barn og fastslå om man er far! Se f.eks på Ylvis-brødrene! Har du sett to mer ulike brødre? Han ene har svart hår og brune øyne, og han andre er mellomblond og blåøyd!

Jeg kjenner til et par brødre som har spansk far og norsk mor også. De ser akkurat ut som Ylvis brødrene. Han ene er mørk, svart hår og brune øyne og en litt gyllen tone i huden. Du kan se han har utenlandske aner. Han andre er helt kritthvit, har kommunefarget hår og blå øyne. Finnes ikke spor av den spanske faren i han! Men joda, de har samme mor og samme far.

 Greia er at man kan bare ikke se på utseendet på et barn, og begynne og avgjøre hvem som er og ikke er forelderen, fordi veldig, veldig mange barn LIGNER IKKE på noen av sine foreldre eller på hverandre (søsken). Sånn er det bare. Noen er bare...seg selv.

Mange spøkte med faren vår da vi vokste opp. Jeg er en av fire unger. Moren vår har grønne øyne, faren vår har gråblå. Ingen av ungene fikk de øyenfargene deres. Alle fire ungene fikk brune øyne. Det var en del som spøkte med mamma og hintet om tett bekjentskap med melkemannen eller postbudet. Men vi er like faren vår på andre måter, så man senere, bl.a. har vi samme skjeve smilet og hudfargen (veldig blek, vanskelig å bli brun), mens moren vår er knallbrun hele sommeren.

 

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett i.

Anonymkode: 55af4...11e

Jeg har to barn, de er som natt og dag, den ene ligner meg veldig. Den andre ligner ikke på hverken meg eller far. Helt annerledes bygd, helt forskjellige farger . Tenråing idag og ligner fortsatt ikke på søsken eller oss foreldre. Men vi kan se likhet med barnet på familiemedlemmer lenger ut, som kusinen bl.a . Heldigvis har aldri barnefar tenkt over dette, og ikke jeg heller. Vet jo at han er faren, og vi ler litt av det og sider barnet ligner på postmannen 

Anonymkode: f2c3d...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn som ikke likner hverandre verken i form eller farge. Den eldste er helt ulik faren, man kan ikke se at det er hans barn, ikke da barnet ble født, og ikke nå ti år senere. Han er faren, uten tvil.

Hvorfor tror du a) at kona/samboeren din/mor til dine to barn har vært utro; og b) vært utro og ikke brukt prevensjon; c) Blitt gravid, og da ikke fortalt om det, ikke tatt abort, men i ni måneder og kanskje resten av livet vil lure på dette; d) og ønsker at du skal være faren og lever godt med det? 

Har du gode grunner til å mistenke alt dette, så ta og sjekk. Men har du ikke, så sier ikke utseende til et barn noe som helst om farskap. 

Anonymkode: 6e38d...e39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, 29_j skrev:

Bare sjekk ut dette. Kjæresten min sin eks hadde lurt sin forrige mann, nå er det for sent - med hele 19år etter. Stol på magefølelsen din! 

Ja, det finnes faktisk damer som tenner på å lure/ikke vite hvem. En kompis av meg var ute for ei sånn ei. Hun tente på å ha ubeskytta sex (med yngre menn), for så å ha seg med gubben snarest mulig etterpå i tilfelle det gikk galt. 

Og det gjorde det en vakker dag.    :fnise:

Anonymkode: 4fde3...133

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo mange barn som ikke ligner på siden foreldre. Her er jeg og far lave, kraftig bygd, mørkt hår og oliven hud. Vi har 2 barn, det ene helt lik oss, og nummer 2, høy, slank og blond. I ansiktet og, så ligner han verken på meg eller far. Eneste er at han har fått øye fargen min. 

Anonymkode: 7da04...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått høre at jeg er «datteren til postmannen». Ligner ingen søsken (har flere enn gjennomsnittet..) eller foreldrene mine, men ligner nok litt på en tante.
 

Det komiske er at jeg ligner på svigerinnen min og alle tror det er jeg, og ikke mannen, som er i slekt med henne 😅😅😅

Anonymkode: 0bfb0...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid fått høre at jeg er «datteren til postmannen». Ligner ingen søsken (har flere enn gjennomsnittet..) eller foreldrene mine, men ligner nok litt på en tante.
 

Det komiske er at jeg ligner på svigerinnen min og alle tror det er jeg, og ikke mannen, som er i slekt med henne 😅😅😅

Anonymkode: 0bfb0...b2a

Og svigerinnen ligner overhodet ikke på sin søster... alt er ulikt! Både kroppsfasong, farger, ansikt.. ALT 😅  en er lav og tykk, blond og ja.. «søt» 😁 .. den andre er høy og tynn, mørk og smellvakker 

Anonymkode: 0bfb0...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jammen at om jeg noen gang får barn, skal jeg spørre far om han ønsker farskapstest sjøl, ned en gang. Slik at HVIS han skulle føle på noe, så kan vi bare ta det med roten med en gang..

Bare det ikke setter i gang tanker om at jeg kanskje har vært utro, siden jeg vil ha test..👀😂 men vil liksom bare ha det ferdig snakka.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 unger. Nr.1 er helt hvit i året med Isblå øyne. Nr.2 har mørkebrunt hår og grønne øyne. Nr.3 har knallrødt hår og grønne øyne. Nr.4 har jordbærblondt hår og blå øyne.

Vi foreldrene er mørke med grønne øyne. Jeg har aldri vært utro.

Ei venninne av meg er gyllen i huden, svart hår og brune øyne, hun er utenlandsk. Mannen hennes har blåe øyne og er mørk i håret. Barnet deres er blondt og med knallblå øyne.

Gener er så morsomme!😁

Anonymkode: 43229...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Tvillinger.  Så burde du tenke en liten stund hvor dumt egentlig spørsmålet ditt er og fokusere på å kose deg med babyen. 

75CC532F-47B7-4113-86F7-EC43910895F3.jpeg

Anonymkode: 0159e...87d

Bortsett fra hudfarge og hår er jo disse to kliss like da.., samme øyne, samme munn, samme nese, samme hake, samme panne

Anonymkode: 28433...52d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, TS, så tar du testen, da. Hva vil skje etterpå? Har du reflektert noe som helst over det? Hva gjør du hvis barnet er ditt? Og hva gjør du hvis barnet IKKE er ditt? 

Sannsynligvis ødelegges forholdet til barnas mor, og familien går i oppløsning, helt uavhengig av hva resultatet er. For hvis barnet skulle vise seg å være ditt kan dere neppe bare gå videre og late som om alt har vært greit hele tiden. Den manglende tilliten er i alle fall noe jeg og mange med meg ikke ville kunnet leve med i lengden. 

 

Anonymkode: 91905...74f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke at barn er forskjellige og arver ulike gener? Finnes da flust av barn som ikke er lik den ene eller andre forelderen, imens søsken er det. At du aller helst vil ta en test sier mer om hvor lite du stoler på mor. Tror det er et større problem enn at 1 av 3 unger ikke er klin lik deg. Du kan ikke gjemme mistilliten din bak statistikk og anekdoter. Vær ærlig med henne om du ikke stoler på henne. 

Anonymkode: 2b9ea...c5a

Med tanke på hvor mange kvinner som er utro så skjønner jeg at han vil utelukke muligheten.

Anonymkode: 67b45...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Thyra skrev:

Du synes det er rart at det finnes menn som stoler på at dama er trofast??? 

Det er det!

Anonymkode: 67b45...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvillinger.  Så burde du tenke en liten stund hvor dumt egentlig spørsmålet ditt er og fokusere på å kose deg med babyen. 

75CC532F-47B7-4113-86F7-EC43910895F3.jpeg

Anonymkode: 0159e...87d

Det er jo ikke dumt i det hele tatt, hvis han er usikker. Da er det derimot lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, TS, så tar du testen, da. Hva vil skje etterpå? Har du reflektert noe som helst over det? Hva gjør du hvis barnet er ditt? Og hva gjør du hvis barnet IKKE er ditt? 

Sannsynligvis ødelegges forholdet til barnas mor, og familien går i oppløsning, helt uavhengig av hva resultatet er. For hvis barnet skulle vise seg å være ditt kan dere neppe bare gå videre og late som om alt har vært greit hele tiden. Den manglende tilliten er i alle fall noe jeg og mange med meg ikke ville kunnet leve med i lengden. 

 

Anonymkode: 91905...74f

Nå forutsetter du jo at moren til barnet får vite om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, TS, så tar du testen, da. Hva vil skje etterpå? Har du reflektert noe som helst over det? Hva gjør du hvis barnet er ditt? Og hva gjør du hvis barnet IKKE er ditt? 

Anonymkode: 91905...74f

Hva med barnet? Om barnet egentlig har en annen far så fortjener barnet å vite hvem som egentlig er far.

Og hvis hun er utro, så faller nok forholdet fra hverandre uansett.

Anonymkode: c34be...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvillinger.  Så burde du tenke en liten stund hvor dumt egentlig spørsmålet ditt er og fokusere på å kose deg med babyen. 

75CC532F-47B7-4113-86F7-EC43910895F3.jpeg

Anonymkode: 0159e...87d

Spørsmålet til TS er ikke dumt! 1/10 har en annen far enn hva som er oppgitt. En DNA test er på sin plass PM di er usikker.
 

Er det noen andre som har kommentert ulikheten? 

Anonymkode: 01d45...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det et lov å ta test uten mor vet om det, men en test bør du ta for sikkerhetsskyld. 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke at barn er forskjellige og arver ulike gener? Finnes da flust av barn som ikke er lik den ene eller andre forelderen, imens søsken er det. At du aller helst vil ta en test sier mer om hvor lite du stoler på mor. Tror det er et større problem enn at 1 av 3 unger ikke er klin lik deg. Du kan ikke gjemme mistilliten din bak statistikk og anekdoter. Vær ærlig med henne om du ikke stoler på henne. 

Anonymkode: 2b9ea...c5a

Han har all grunn til å bli mistenksom så mange som er utro for tiden. Det er jo snart vanligere å være utro enn ikke utro! Trist at det blir sånn. Selvfølgelig skal det måtte gå an å stole på folk, men når det er så mange som går bak ryggen på folk.. 

Det er da ikke verdens undergang å ta en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...