Gå til innhold

6 (seks) ganger dyrere å kjøre elbil enn dieselbil!


Jævla fyllekalas !

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Ah, du er egentlig opptatt av miljøet men egentlig aller mest utgifter og kostnader? 😂

Sånn apropos er elbilprodusentene på vei vekk fra de miljøskadelige stoffene i batteriene. Du vet, de stoffene som er i batteriet på telefonen din, i laptopen, brannvarsleren.. Og faktisk 12v batteriet i bilen din. 

Siden du er så lidenskapelig opptatt av lave kosta.. jeg mener miljøet, burde du kvitte deg med disse tingene umiddelbart.

Anonymkode: 8da17...d04

Er det noe jeg gir fullstendig faen i så er det miljøet, men slik Tunsberg og MDG holder på er så jævla Dobbeltmoralsk at det er direkte kvalmt. Jeg har også råd til å betale dyrere strøm, men jeg vil ikke betale mer enn jeg må kun pga lekevibratorer på veiene... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Det som bryr meg er at elbiler ikke er bra for miljøet, de skader miljøet mye mer enn det bensin og dieselbiler gjør! 

 

1 minutt siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Er det noe jeg gir fullstendig faen i så er det miljøet, men slik Tunsberg og MDG holder på er så jævla Dobbeltmoralsk at det er direkte kvalmt. Jeg har også råd til å betale dyrere strøm, men jeg vil ikke betale mer enn jeg må kun pga lekevibratorer på veiene... 

 

Godt du er enig med deg selv da 😂

Flott at du har råd til dyrere strøm. Da har du råd til dyrere diesel (avgiftene går jo opp) samt verditap på dieselbilen din etterhvert som folk flest helst vil kjøre på strøm. 

Anonymkode: 8da17...d04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Godt du er enig med deg selv da 😂

Flott at du har råd til dyrere strøm. Da har du råd til dyrere diesel (avgiftene går jo opp) samt verditap på dieselbilen din etterhvert som folk flest helst vil kjøre på strøm. 

Anonymkode: 8da17...d04

Har Mercedes GLC 18 mod, er ikke mye diesel den bruker i mila etter hva motorstørrelsen tilsier. Man blir ikke akkurat fattig av det... 

Hvem mann vil kjøre en ubrukelig lekevibrator? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Har Mercedes GLC 18 mod, er ikke mye diesel den bruker i mila etter hva motorstørrelsen tilsier. Man blir ikke akkurat fattig av det... 

Hvem mann vil kjøre en ubrukelig lekevibrator? 

En ekte mann kjører ikke mercedes glc. Er ikke det per def konebil på Oslo Vest?

Men uansett - kjør det som gir deg glede. Jeg er glad i teknologi og 0-100. Så da ble det tesla. Hva andre mener om den bilen bryr jeg meg ikke så mye om 🙂

Anonymkode: 8da17...d04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En ekte mann kjører ikke mercedes glc. Er ikke det per def konebil på Oslo Vest?

Men uansett - kjør det som gir deg glede. Jeg er glad i teknologi og 0-100. Så da ble det tesla. Hva andre mener om den bilen bryr jeg meg ikke så mye om 🙂

Anonymkode: 8da17...d04

Jeg byttet en BMW mot den og kan ikke si det var så veldig dumt. Tviler på om det er en konebil på Oslo vest men det aner jeg ingen ting om, selv bor jeg på landet. Det eneste jeg er skuffet over på denne er at den er treg i forhold til BMW'en, så hvor lenge jeg kommer til å beholde den er uvisst. Om det blir ny bil på meg blir det en BMW M5 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Jævla fyllekalas ! said:

Lenken ligger der, jeg gidder ikke å skrive en stor bibel når dere selv kan lese saken. Men ja, lenken ble ikke slik den pleier, men har det noe å si? 

Uansett, det viktigste med saken er at diesel er seks ganger billigere å kjøre enn disse lekebilene på strøm! 

Ingen heller gidder å lese fake news som du selv tar ikke ansvar for. Hva påstår du og av hvilke grunner? Detter er ikke barnehage....

Anonymkode: a7c46...92c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Jeg byttet en BMW mot den og kan ikke si det var så veldig dumt. Tviler på om det er en konebil på Oslo vest men det aner jeg ingen ting om, selv bor jeg på landet. Det eneste jeg er skuffet over på denne er at den er treg i forhold til BMW'en, så hvor lenge jeg kommer til å beholde den er uvisst. Om det blir ny bil på meg blir det en BMW M5 👍

Bare tullet med den konebilen. Selv om jeg har sett mange "maskuline" biler kjørt av unge koner bosatt på Oslo vest da jeg jobbet der. 

Eneste jeg ikke liker med glc er den eldgamle designen på infoskjermen. Men det er personlig preferanse. 

Om du synes den er for treg vil jeg anbefale deg å prøve en Tesla S. Et monster 0-100 og sitter som støpt på veien, selv på snødekte landeveier. 

Siden det er EL gjør driveenhetene tusenvis av justeringer i sekundet om et av hjulene glipper. Fryktelig morsom og responsiv bil. 

Anonymkode: 8da17...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Det som bryr meg er at elbiler ikke er bra for miljøet, de skader miljøet mye mer enn det bensin og dieselbiler gjør! 

Tull og tøys. Dieselbilen er mer miljøvennlig opp til 30 000 km. Men de fleste biler varer lengre enn som så, og da vinner elbilen overlegent. 

Anonymkode: b5660...29c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentene til ts taler for at det er en elbil han egentlig ønsker seg. Det er bare å komme ut av skapet og slå til. Du kommer ikke til å angre. 

Anonymkode: 01404...273

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS er istand til å linke fra internett. At ikke du er i stand til å trykke på linken, er en annen sak.

Anonymkode: 28f85...527

Det er dumt å klikke på linker som ser rare ut. Det er basalkunnskaper. Hvis man ønsker at folk skal klikke på linken en legger ut så sørger en for at den ser trygg ut. 

Da lærte du noe i dag også. 

Anonymkode: 01404...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste med elbil har mulighet til å lade hjemme. Dermed blir hele utgangspunktet i artikkelen feil for de aller, aller fleste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Argumentene til ts taler for at det er en elbil han egentlig ønsker seg. Det er bare å komme ut av skapet og slå til. Du kommer ikke til å angre. 

Anonymkode: 01404...273

Argumenter til ts er at det er svindyrt å lade utenom sin egen stikkontakt. Ergo er det ikke alle som kan dra nytte av å lade billig, men det sliter svært mange med å forstå!

Anonymkode: fc9b1...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Argumenter til ts er at det er svindyrt å lade utenom sin egen stikkontakt. Ergo er det ikke alle som kan dra nytte av å lade billig, men det sliter svært mange med å forstå!

Anonymkode: fc9b1...412

Men det stemmer heller ikke. Det KAN være dyrt å lade utenom egen stikkontakt men det MÅ ikke være det. 

Dette er et typisk stråmannsargument fra mennesker som aldri har eid eller disponert en elbil. Vi som har kjørt elbil vet at dette ikke er et tema. 

Anonymkode: 01404...273

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at fossilt brensel er fremtiden, til og med mer enn hva det har vært. Dette kan stemme ut fra at konsensus kommer til å dreie mot at klimakrisen ikke er menneskeskapt.
 

Vi får se hva som skjer, tiden vil vise. Min mann ser for seg en fremtid med klimakrise, matmangel, og krig. Jeg er litt mer, på at vi må se hva som skjer, tror ikke det vil endres radikalt over kort tid. 
 

Jeg er i mot denne satsingen på el-biler. Ser på det som et spytt i havet, og ser på disse svært begrensede tilgangene til disse stoffene, som batteriene trenger som svært problematisk.

Anonymkode: 6ce2a...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at fossilt brensel er fremtiden, til og med mer enn hva det har vært. Dette kan stemme ut fra at konsensus kommer til å dreie mot at klimakrisen ikke er menneskeskapt.
 

 

Anonymkode: 6ce2a...5ac

Ok. Da blir det ikke fritt for olje etter hvert likevel? 

Når det gjelder konsensus om at klimakrisen ikke er menneskeskapt så er det en fjern tanke. All forskning tyder på at den er menneskeskapt. Unntatt forskningen som er betalt av oljeselskapene. 

Anonymkode: 01404...273

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at fossilt brensel er fremtiden, til og med mer enn hva det har vært. Dette kan stemme ut fra at konsensus kommer til å dreie mot at klimakrisen ikke er menneskeskapt.
 

Vi får se hva som skjer, tiden vil vise. Min mann ser for seg en fremtid med klimakrise, matmangel, og krig. Jeg er litt mer, på at vi må se hva som skjer, tror ikke det vil endres radikalt over kort tid. 
 

Jeg er i mot denne satsingen på el-biler. Ser på det som et spytt i havet, og ser på disse svært begrensede tilgangene til disse stoffene, som batteriene trenger som svært problematisk.

Anonymkode: 6ce2a...5ac

Det blir nå uansett slutt på fossilt brensel før eller siden. Om ikke på grunn av klimaspørsmål, så skjer det til syvende og sist når det er helt tomt for fossile ressurser. Ikke sikkert at det er elektrisitet som tar over, men det blir noe annet enn fossit hvertfall. 

Anonymkode: 96d56...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir nå uansett slutt på fossilt brensel før eller siden. Om ikke på grunn av klimaspørsmål, så skjer det til syvende og sist når det er helt tomt for fossile ressurser. Ikke sikkert at det er elektrisitet som tar over, men det blir noe annet enn fossit hvertfall. 

Anonymkode: 96d56...e66

Elektrisitet er nok bare en mellomfase. Slik fossil energi også er. 

Neste generasjon drivstoff er noe man ikke trenger å etterfylle. Noe som varer i bilens levetid. Thorium f.eks. Hvis biler er fremtiden da. Jeg tviler på det også. 

 

 

Anonymkode: 01404...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir nå uansett slutt på fossilt brensel før eller siden. 

Anonymkode: 96d56...e66

I 2050 hvis man ikke finner nye store oljefelt spår pessimistene. 

Jeg tror ikke det blir oljetørke så fort men prisen på olje kommer til å stige voldsomt så snart oljetørken truer. 

 

Anonymkode: 01404...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ah, du er egentlig opptatt av miljøet men egentlig aller mest utgifter og kostnader? 😂

Sånn apropos er elbilprodusentene på vei vekk fra de miljøskadelige stoffene i batteriene. Du vet, de stoffene som er i batteriet på telefonen din, i laptopen, brannvarsleren.. Og faktisk 12v batteriet i bilen din. 

Siden du er så lidenskapelig opptatt av lave kosta.. jeg mener miljøet, burde du kvitte deg med disse tingene umiddelbart.

Anonymkode: 8da17...d04

Batteriet i en mobil veier kanskje 20-30 gram.
Elbilbatteri veier flere hundre kilo.
Alle bør forstå forskjellen.

Jeg skal ikke si at verken olje eller batteristoff-utvinning bør forbys, men i Norge så finansieres/subsidieres dette stort av staten (som betyr dine og mine skattepenger). Det som også ligger bak er en gedigen klimasvindel og tvang om AMS-måler for å kunne blåse opp strømprisen med "mangegangern".
Det er helt naturlig at mange har hode til å forstå svindeloperasjonene og derfor blir motstander av det hele. Det ligger kun profitt bak. For miljømessig har det ingen hensikt.

Jeg er ikke generelt motstander av EL-bil, men det må skje naturlig - ikke som et råkjør med skattemidler som korrumperer hele systemet.

Skal de gjøre noe med miljøet må det forbys ting, og det skal gjelde rike pappagutter så vel som per-fattigmann, men man kan bruke trappe-nivåer sånn at folk flest som jobber og faktisk driver landet og samfunnet kan ha normale liv uten slavedrivere (staten, politiet, tvangsmyndighetene...) som skal suge ut penger som går til de rike.

Skal forbruket ned (og det bør det), så må det også ramme de rike. Eller først og fremst de rike, som bare sitter på toppen med nettverk og gutteklubb-kameradderi) og håver inn pga avtalene de gjør seg i mellom.

Forresten, jeg glemte å nevne vindmøllene. Det er en del av svindelen.

 

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, slask skrev:

Batteriet i en mobil veier kanskje 20-30 gram.
Elbilbatteri veier flere hundre kilo.
Alle bør forstå forskjellen.
 

 

Alle forstår også at det ikke er bare elbiler som bruker batterier. 

Faktum er at elbiler har tvunget frem ny og bedre batteriteknologi. Noe du nyter godt av blant annet når du bruker mobilen din. 

Og så er det ikke slik at innholdet av miljøskadelige stoffer øker proporsjonalt med størrelsen på batteriet. Akkurat som antall liter olje på en fossilmotor ikke nødvendigvis øker proporsjonalt med antall hestekrefter. 

 

Anonymkode: 01404...273

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...