Gå til innhold

6 (seks) ganger dyrere å kjøre elbil enn dieselbil!


Jævla fyllekalas !

Anbefalte innlegg

Fortsatt så foretrekker folk svindyre lekebiler fremfor ordinære biler, altså diesel?? Det er langt over min fatteevne.... 

Koser meg med lave diesel utgifter pga jeg kjører en moderne og gjerrig dieselbil. Så dere som har latt dere lure av politikerne og disse miljøfolkene, skrot lekebiler og kjøp dere dieselbil 👍

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.abcnyheter.no/amp/motor/bil/2019/11/13/195626210/ladesjokk-seks-ganger-dyrere-a-kjore-elbil-enn-dieselbil&ved=2ahUKEwiR09ipzfTlAhXvs4sKHUtyBgAQFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw1HZG7edcyK112tRH0GSAfV&ampcf=1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du sammenfatte budskapet ditt klart og tydelig så vi slipper å klikke på den rotete lenken din? La meg gjette...det gjelder hurtiglading? 😄

Anonymkode: b43ea...336

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke i stand til å linke fra internett eller gi en forståelig oppsummering av saken. Ut fra dette har jeg ingen tro på at du er i stand til å gjøre et fornuftig bilvalg eller forstå innholdet i en artikkel du leser. 

Når det gjelder elbiler så skal du bare vende deg til tanken å eie en slik jo før jo heller. Fossile biler kommer til å forsvinne fra markedet. Både fordi de er et ufornuftig transportmiddel og fordi de kommer til å bli lovregulert vekk. 

Jeg forstår at dette er en fjern tanke for deg men sånn er det altså. 

Anonymkode: 01404...273

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenken ligger der, jeg gidder ikke å skrive en stor bibel når dere selv kan lese saken. Men ja, lenken ble ikke slik den pleier, men har det noe å si? 

Uansett, det viktigste med saken er at diesel er seks ganger billigere å kjøre enn disse lekebilene på strøm! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke i stand til å linke fra internett eller gi en forståelig oppsummering av saken. Ut fra dette har jeg ingen tro på at du er i stand til å gjøre et fornuftig bilvalg eller forstå innholdet i en artikkel du leser. 

Når det gjelder elbiler så skal du bare vende deg til tanken å eie en slik jo før jo heller. Fossile biler kommer til å forsvinne fra markedet. Både fordi de er et ufornuftig transportmiddel og fordi de kommer til å bli lovregulert vekk. 

Jeg forstår at dette er en fjern tanke for deg men sånn er det altså. 

Anonymkode: 01404...273

Tror vedlig mange elbil fanatikere kommer til å bli veldig overrasket i 2030 og det fremdeles er biler med eksosrør.

Norge er i særstilling til de grader mtp kjøpekraft, vannkraft, infrastruktur og ellers lovlydig befolkning som hopper når myndighetene sier hopp.

Mye elbil snakk i mediene (i Norge) og når journalister plukker sine nyheter er det el-biler som er fokuset.

Litt funfact er at 70% av Asia har ikke strøm, kun 2% av biler solgt i japan i 2019 er elektrisk. Det er flere biler i Paris enn i hele norden. Vårt bittelille sære marked er kult å forske på for fabrikker. men etterspørselen i resten verden er ikke der. Og de som har lyst kan ikke bruke den pga av infrastruktur. Selv Finmark har ike mer en 2  (To stk) hurtigladere. Og de skal kun ha elektriske biler om 4 år?? Det er ikke folk nok til å betale for ladestasjoner og biler med rekkevidde nok for Finmark er såpass dyre at få har råd til dem. Finmark er norges fattigste fylke og snittkjøprene av Tesla tjener 700.000.

El-Biler er bra! men noen ganger må vi stikke fingeren i jorda og sjekke realitetene.

Anonymkode: 3645e...708

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Lenken ligger der, jeg gidder ikke å skrive en stor bibel når dere selv kan lese saken. Men ja, lenken ble ikke slik den pleier, men har det noe å si? 

Uansett, det viktigste med saken er at diesel er seks ganger billigere å kjøre enn disse lekebilene på strøm! 

Javeeeeel, så kjør den dieselbilen du da, hva bryr det deg hvilken bil andre kjører? Er jo ikke du som må punge ut med mer penger. 

Anonymkode: d2a00...82d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men overskriften din er jo totalt misvisende. Artikkelen handler om at det KAN være opptil 6 ganger dyrere enn diesel hvis du lader på den dyreste stasjonen på den dyreste måten (med SMS). Lader du hjemme er det mye billigere enn å kjøre med diesel.

(For the record har jeg ikke elbil selv).

 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javeeeeel, så kjør den dieselbilen du da, hva bryr det deg hvilken bil andre kjører? Er jo ikke du som må punge ut med mer penger. 

Anonymkode: d2a00...82d

Det som bryr meg er at elbiler ikke er bra for miljøet, de skader miljøet mye mer enn det bensin og dieselbiler gjør! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jævla fyllekalas ! skrev:

Det som bryr meg er at elbiler ikke er bra for miljøet, de skader miljøet mye mer enn det bensin og dieselbiler gjør! 

Nei. Men fortsett å tro det du, du kommer ikke til å bli overbevist om det motsatte uansett, så bare kjør på. 

Anonymkode: d2a00...82d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lader hjemme, kjører 200 mil i mnd for ca 500 kr. Vi har og ny gjerrig dieselbil - den hadde ikke greid det elbilen klarer til hverdags.

Anonymkode: 3ed16...22c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke i stand til å linke fra internett eller gi en forståelig oppsummering av saken. Ut fra dette har jeg ingen tro på at du er i stand til å gjøre et fornuftig bilvalg eller forstå innholdet i en artikkel du leser. 

Når det gjelder elbiler så skal du bare vende deg til tanken å eie en slik jo før jo heller. Fossile biler kommer til å forsvinne fra markedet. Både fordi de er et ufornuftig transportmiddel og fordi de kommer til å bli lovregulert vekk. 

Jeg forstår at dette er en fjern tanke for deg men sånn er det altså. 

Anonymkode: 01404...273

TS er istand til å linke fra internett. At ikke du er i stand til å trykke på linken, er en annen sak.

Anonymkode: 28f85...527

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gullik skrev:

Men overskriften din er jo totalt misvisende. Artikkelen handler om at det KAN være opptil 6 ganger dyrere enn diesel hvis du lader på den dyreste stasjonen på den dyreste måten (med SMS). Lader du hjemme er det mye billigere enn å kjøre med diesel.

(For the record har jeg ikke elbil selv).

 

 

Og du tror det blir billig å lade hjemme om et par år når politikerne og disse miljøfolkene har lurt de fleste til å kjøpe elbil? 

Strømprisen kommer til å fyke i været ganske snart, og da går det også ut over meg... Ender som med dieselen, ikke mange årene siden alle skulle kjøpe diesel på grunn av miljøet, et par år etter er alle som kjører diesel miljøsvin.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

to ting er helt sikkert, en dag skal alle dø, og det vi må betale for strøm kommer til å øke kraftig fremover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste løsning er å flytte ut på landet, og ta med sykkelen. Bilen er det viktigste symbolet på menneskets frihet, senere kom flyet. Men bilen er fremdeles den som gir deg størst frihetsfølelse. Det er denne frihetsfølelsen politikerne jobber intenst for å ta fra deg. Politikere liker ikke individets frihet, det beste for dem, det ultimate målet, er å få full kontroll over alle innbyggerne. De sier det ikke, det tør de ikke, ikke skjønner alle heller at deres politikk er sterkt frihetsberøvende. Dersom de konfronteres med en slik påstand, rister de på hodet som om alle skjønner at det er bare tull. Dessverre er det ikke det. Se bare på virkeligheten, nye paragrafer og lover hver eneste dag. De snakker om sikkerhet og miljø, det handler om å kneble menneskets frihet. Ikke alltid, men alt for ofte.

Anonymkode: 832a5...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jævla fyllekalas ! said:

Og du tror det blir billig å lade hjemme om et par år når politikerne og disse miljøfolkene har lurt de fleste til å kjøpe elbil? 

Strømprisen kommer til å fyke i været ganske snart, og da går det også ut over meg... Ender som med dieselen, ikke mange årene siden alle skulle kjøpe diesel på grunn av miljøet, et par år etter er alle som kjører diesel miljøsvin.... 

Dette er jo ingen argument, det er bare noe du tror skal skje i fremtiden. Like sannsynlig kan skje at dieselbil blir fullstendig forbudt eller får bilavgift utenom normale folks betalingsvilje. Hva er egentlige intensjonen din, har du nylig kjøpt deg ny og dyr diesel bil og nå ser med tristhet over enorme verditapet? Om du klarer å akseptere det, og move on, så blir livet ditt bedre. Man kan uansett ikke tjene alle pengene, og alltid ta mest lønnsomme økonomiske valg. 

jeg har ikke elbil, jeg har en gammel bensinbil. Jeg aksepterer derimot helt greit at verden har gått videre.  

Anonymkode: 7bc9c...66e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er en familie som bor på landet og kjører mye. Vi kvittet oss med den siste bensinbilen i 2011 og har da i 8 år kjørt elbiler der vi sparer 30 000 kr hvert år på å kjøre el fremfor forbrenningsmotor. Vi lader nesten alltid hjemme. 

Vi bor i et gammelt hus, men fyrer med ved for å få gulvvarme, så selv med to elbiler som kjører mye bruker vi ikke mer strøm enn en gjennomsnittlig enebolig per år. 

Måten mennesker forflyttet seg på for 100 år siden så ganske annerledes ut enn det gjør nå, så hvordan det kommer til å se ut om 100 år er ikke så lett å si, men jeg er ganske sikker på at det ikke ligner så mye på slik det er nå. Forbrenningsmotorer er veldig lite effektivt, og jeg tror absolutt det snart er noe annet som kommer til å dominere. 

Kos deg med dieselbilen din så lenge du, så fortsetter jeg å kose meg med elbilen min. 

Anonymkode: 6b420...a81

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror vedlig mange elbil fanatikere kommer til å bli veldig overrasket i 2030 og det fremdeles er biler med eksosrør.

Jeg tror ingen blir overrasket over det. Men fossilgjengen kommer til å bli overrasket over hvor mange elbiler det er. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ellers lovlydig befolkning som hopper når myndighetene sier hopp.

Teorien din er altså at nordmenn kjøpet elbiler fordi myndighetene vil det? I ditt hode er det helt utenkelig at det er fordi man får den mest moderne teknologien for en svært billig penge? 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt funfact er at 70% av Asia har ikke strøm

Link takk. Dette høres veldig rart ut. Den økonomiske veksten er størst i Asia og Kina satser tungt på elektriske biler. Fordi østen kommer til å bli det viktigste markedet for biler. At kineserne bygger biler for markeder som ikke kan lade dem tror jeg ingen ting på. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og de skal kun ha elektriske biler om 4 år

Hva mener du med dette? Målet er å fase ut fossile biler. Ikke at alle fossile biler skal være borte om 4 år. 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vårt bittelille sære marked er kult å forske på for fabrikker. men etterspørselen i resten verden er ikke der.

Tror du virkelig at giganter som Toyota og Ford nå snur og begynner å produserer elbiler fordi elbiler er stort i Norge? :) :) :)

Hva med Ferrari og Porsche? Er det Norge de utvikler elbiler for? 

Virkelig?? 

Det innføres strenge utslippskrav over hele verden og krav om at bilfabrikker må ha elektriske modeller ellers vil de bli straffet hardt med bøter. 

Du er rett og slett ikke helt oppdatert på temaet du diskuterer. Og da blir det mye vrøvl. 

Som en fact kan jeg nevne at elbiler ikke har vært stort i Japan fordi storebror Toyota har satset på hybrider. Når Toyota nå kommer med elbiler så skal jeg garantere deg at elbilsalget kommer til å øke kraftig i Japan. 

Jeg forstår ikke hvorfor fossilgjengen er så redde for elbiler. Dere kan putre rundt i fossilbilene deres i mange år. Og bruke en formue på drivstoff, service og vedlikehold. På en foreldet teknologi. Det er helt opp til dere. Men jeg synes dere skal la innovatørene blant dere få skaffe seg nyeste teknologi til en gunstig pris uten å vri dere i krampeaktig misunnelse slik som TS her gjør. 

Hvorfor er dette noe som opptar fossilgjengen så intenst. Jeg skjønner det ikke. 

 

Anonymkode: 01404...273

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er diesel det beste valget for deg? Kjør diesel. 

Er bensin? Kjør bensin. 

Hoppestokk? Hopp i vei. 

Jeg kjører tesla og bruker en hundrelapp i måneden på "drivstoff" via hjemmelading. Litt gratis fra kommunal parkering med gratis lading når jeg parkerer utenfor treningssenteret og litt gratis superlading. Jeg er fornøyd med bilen men skjønner at elbil ikke er for alle. 

 

Det jeg IKKE skjønner er hvorfor enkelte tror jeg lever det samme livet som de med de samme prioriteringene og syn på fremkomstmiddel. Folk som engasjerer seg så voldsomt som TS at de ikke evner å se at andre ikke er som de. 

 

Når folk kommer med lignende utsagn jatter jeg med og sier som regel "jaja, sånn er livet, hoho, dyrt å leve" mens jeg tenker at jeg egentlig synes synd på vedkommende. Ikke pga syn på elbil, men fordi de går glipp av så mye når de sitter fast mens verden går videre. 

Anonymkode: 8da17...d04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Det som bryr meg er at elbiler ikke er bra for miljøet, de skader miljøet mye mer enn det bensin og dieselbiler gjør! 

 

På 18.11.2019 den 21.35, Jævla fyllekalas ! skrev:

"Lave diesel utgifter pga jeg kjører en moderne og gjerrig dieselbil"

 

Ah, du er egentlig opptatt av miljøet men egentlig aller mest utgifter og kostnader? 😂

Sånn apropos er elbilprodusentene på vei vekk fra de miljøskadelige stoffene i batteriene. Du vet, de stoffene som er i batteriet på telefonen din, i laptopen, brannvarsleren.. Og faktisk 12v batteriet i bilen din. 

Siden du er så lidenskapelig opptatt av lave kosta.. jeg mener miljøet, burde du kvitte deg med disse tingene umiddelbart.

Anonymkode: 8da17...d04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...