Gå til innhold

Hvilken juletradisjon fortjener å dø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Julefyll, særlig med barn til stede. 

Julevask av huset. Jeg foretrekker å ta storrengjøring på våren når det er lysere og lettere å lufte. 

Sangen "All I Want for Christmas is you" Det er tidenes verste julesang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke kjefte på deg, synes bare det er trist å ønske julen bort. Det er den beste tiden på året for meg :) Håper du vil finne noe glede i julen som snart kommer. 

Når det gjelder tradisjoner så er det ingen jeg ønsker at skal dø ut, men man kunne holdt salg av julevarer til slutten av november/begynnelsen i desember. Synes også det er merkelig når folk pynter juletreet i november. Vi har alltid hatt tradisjon for å pynte treet en uke før jul, vet at enkelte synes det er rart det også :P

Anonymkode: 15b61...83c

Har god forståelse for at andre er glad i jula og det er hyggelig at dere er det.  😀

Takk for forståelse og gode ønsker.  Hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletradisjoner dør sakte men sikkert ut av seg selv. Se for eksempel. på juletreet. Før var det ekte tre som skulle pyntes sent lille julaften og til ca 20 januar. Og fast takst så ble vi barna syke om julen. Ingen hadde hjerne til å forstå at det kunne være juletreet!!

I dag begynner den yngre generasjonen med juletre pynting første søndag i advent eller 1. desember. For så å kaste ut alt til 1 januar igjen. Å kunstige trær blir mer og mer moderne i de tusen hjem. Så tradisjonen er allerede på tur og snu.

Det er slutt på 7 sorter kaker til jul. Enten er det fedme, diabetes eller at man kjøper noe lite på butikken som erstaninger. Det er så mye godteri å velge i dag. Så kaker utgår.

Nissen blir vraket for engler som er så "in" i tiden.

Anonymkode: 271ea...cc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love Actually

Den var grei de første ti gangene, men ærlig talt, nå er det nok.

Anonymkode: 93a32...100

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så vanskelig å forstå at den enes juletradisjon ikke nødvendigvis er den andres tradisjon, og at begge deler kan leve like fredelig paralelt? 

Det er mange ting med julehøytiden jeg ikke har som mine tradisjoner, men jeg ønsker da virkelig ikke å nedlegge et forbud mot de juletradisjonene som ikke er mine tradisjoner.

Anonymkode: c11b0...90f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Love Actually

Den var grei de første ti gangene, men ærlig talt, nå er det nok.

Anonymkode: 93a32...100

Du må ikke se den.

Anonymkode: 091ac...9b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkekalendere. Det er nok overforbruk fra før og 24 gaver før julaften i tillegg til alle gavene på selve dagen er for meg et overforbruk som begynner å bli smakløst i den tiden vi lever i.

 

Anonymkode: 9da78...c39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må ikke se den.

Anonymkode: 091ac...9b5

Tullete ting å si. Ingen må spise lutefisk eller lage pakkekalender kjøpe plastjuletre heller. "Du må ikke X" kan besvare hele tråden.

Anonymkode: 93a32...100

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel i teorien ingenting jeg synes skal dø ut, hvilke tradisjoner som skal holdes på er jo opp til hver enkelt av oss. 
Men jeg velger bort tørre julekaker ( berlinerkranser, sirupssnipper osv), akevitt, multekrem, og Reisen til julestjernen. Julebord også forøvrigt.

Støtter også at jul i oktober er litt vel for tidlig, siste halvdelen av november er greit, noe må jo i hus før første advent uansett:) Julepynt er også forbeholdt 1 advent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkekalender.. Velger å ikke ha det hos oss. Syns det er bare tull. Kan til nøds gå med på en sjokoladekalender, men helst ikke 

Mvh småbarnsmor 

Anonymkode: 5f426...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Juletradisjoner dør sakte men sikkert ut av seg selv. Se for eksempel. på juletreet. Før var det ekte tre som skulle pyntes sent lille julaften og til ca 20 januar. Og fast takst så ble vi barna syke om julen. Ingen hadde hjerne til å forstå at det kunne være juletreet!!

I dag begynner den yngre generasjonen med juletre pynting første søndag i advent eller 1. desember. For så å kaste ut alt til 1 januar igjen. Å kunstige trær blir mer og mer moderne i de tusen hjem. Så tradisjonen er allerede på tur og snu.

Det er slutt på 7 sorter kaker til jul. Enten er det fedme, diabetes eller at man kjøper noe lite på butikken som erstaninger. Det er så mye godteri å velge i dag. Så kaker utgår.

Nissen blir vraket for engler som er så "in" i tiden.

Anonymkode: 271ea...cc2

Jeg har ikke samme inntrykket som deg der! Kunstige trær er lite milljøvenlig og bærekraftig og det er noe folk er opptatt av. Så kunstige trær kommer nok til å bli mer sjelden igjen. 

Slutt på 7 sorter ? Kanskje i byen og blandt de " trendy" men på bygda opprettholdes dette heldigvis. Tradisjoner er in!:) 

 

Anonymkode: a89ea...dd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke samme inntrykket som deg der! Kunstige trær er lite milljøvenlig og bærekraftig og det er noe folk er opptatt av. Så kunstige trær kommer nok til å bli mer sjelden igjen. 

Slutt på 7 sorter ? Kanskje i byen og blandt de " trendy" men på bygda opprettholdes dette heldigvis. Tradisjoner er in!:) 

 

Anonymkode: a89ea...dd0

Det som er "in" her i huset er i hvert fall å ikke kaste mat, og derfor lager vi ikke mer julekaker enn det som blir spist... 

Anonymkode: f8681...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er "in" her i huset er i hvert fall å ikke kaste mat, og derfor lager vi ikke mer julekaker enn det som blir spist... 

Anonymkode: f8681...ddc

Ikkeno' problem å trykke i seg 7 sorter her i huset, i hvert fall. Ikke en smule går til spille. :spise: 

Anonymkode: 84871...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...