Gå til innhold

Hvilken juletradisjon fortjener å dø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lutefisk er nydelig! Fjern heller den fete, kvalmende ribba. Irriterer meg at familien min alltid skal ha ribbe på julaften. Jeg gleder meg til jeg skal arrangere jul! Da blir det pinnekjøtt eller lutefisk.

Julesanger kan godt fjernes.

Og egentlig hele kristendommen med Jesus og kirkegang, og heller feire hedensk jul.

Juletre syns jeg er noe forbanna dritt. Dritkjedelig å pynte, enda kjedeligere å pynte av. Lager dårlig inneklima og kattene river det ned flere ganger i løpet av tiden det står oppe.

Anonymkode: 98006...0a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å begynne gnålet om jul allerede i august.  Blir tidligere og tidligere for hvert år. Møkklei jul flere måneder før den er der.

Forøvrig syns jeg hele jula kan dø. Særdeles lite glad i den.

 

Sånn. Nå kan dere kjefte.  Men det er likevel min mening.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rararara skrev (På 18.11.2019 den 7.56):

Julebukk! Kom heller tilbake på Halloween 😡

neida, de er velkomne ved begge anledninger. 
rundvask i alle skuffer og skap. Tar det heller når det blir lysere tider. 

🤣

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn-og-ut-kaker som alle smaker tilnærmet det samme, og grelle juleduker og juleserviser. Og stygge nissefigurer.

Anonymkode: 5cec4...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, jukkapalme skrev:

Tradisjonen med at det er jul i alle butikker fra oktober. Burde ventet med å pynte butikker/henge opp julebelysning i gata/butikkvinduer til 1.søndag i advent eller 1.desember. Julegodtesnop og alt annet av spiselige julegreier i oktober er også en jævla uting. Ja, man kan la være å kjøpe, men er dritirriterende bare å se det. 

Hadde ikke folk kjøpt hadde det ikke kommet så tidlig heller.. markedet styrer🎅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julebukk! Det er ut. Til og med jeg som er født på slutten av 80-tallet gikk ikke julebukk. Nå er det Halloween som gjelder. Da vet vi hvilken dag barna kommer og er forberedt 

Anonymkode: 505d1...ecd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Julebukk! Det er ut. Til og med jeg som er født på slutten av 80-tallet gikk ikke julebukk. Nå er det Halloween som gjelder. Da vet vi hvilken dag barna kommer og er forberedt 

Anonymkode: 505d1...ecd

SÅ enig! Og i samme slengen kan den årlige sutringen om "Halloween er noe dritt, stenger av lyset og skalker lukene, kun julebukker er velkomne" i oktober dø ut og. Jeg er født i samme tid og har aldri gått julebukk, i jula vil man jo være hjemme og kose seg og spise hjemmebakte kaker, ikke gå og tigge tørre kjeks og klementiner hos naboene...

Ellers: Rakfisk. Jeg ville virkelig like det, rakfisklag høres så koselig ut! Men nei, ikke sjans. 

Anonymkode: f8681...ddc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Jerry Lee said:

Å begynne gnålet om jul allerede i august.  Blir tidligere og tidligere for hvert år. Møkklei jul flere måneder før den er der.

Forøvrig syns jeg hele jula kan dø. Særdeles lite glad i den.

 

Sånn. Nå kan dere kjefte.  Men det er likevel min mening.

Du er ikke alene! Jeg skal stå rakrygget ved din side og skrike «Ned med julen!»

Dog anonymt:)

Anonymkode: 9660c...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Å begynne gnålet om jul allerede i august.  Blir tidligere og tidligere for hvert år. Møkklei jul flere måneder før den er der.

Forøvrig syns jeg hele jula kan dø. Særdeles lite glad i den.

 

Sånn. Nå kan dere kjefte.  Men det er likevel min mening.

Enig. Jeg liker ikke jul, har mye dårlige minner og traumer knyttet til den, og da er det utrolig irriterende at man skal begynne i midten av august med å spamme ned folk med alt julerælet overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De årstidskristne artistene som reiser fra kirke til kirke i førjulstiden og framfører julemusikk på en så spekulativt nusselig måte at man skulle tro den var kokt i sukkerlake. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Juletre syns jeg er noe forbanna dritt. Dritkjedelig å pynte, enda kjedeligere å pynte av. Lager dårlig inneklima. 

Anonymkode: 98006...0a1

Kunstig juletre da ^^,  Bare svupp ut av boksen, schmack sammen og så oppi en fot og så pynte. Ikke drysser det heller :nori:

 

Personlig 0086.gif for for tidlig jul. Jeg synes det er helt 0028.gif  å begynne med jul / pynte til jul måneder før det i det hele tatt er! Verst er å hive ut juletreet 1 juledag «fordi da er julen over». FEIL! 0062.gif  

Julen ringes inn kl 1700 juleaften. Julehøytiden starter 1. juledag og varer til 6. januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor?

Jeg kan godt begynne:

LUTEFISK- fordi det er helt urimelig å lage mat ut av noe som har blitt vaska i lut og ser ut som gele

 

Bli med å disse juletradisjoner da 🤗🎄

Anonymkode: 8d0e4...036

What, det er jo kjempegodt. 

Anonymkode: 3fad4...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke poenget med at noen juletradisjoner skal dø ut, man plukker bare med seg de man liker og lar de andre ligge. Verre er det ikke! 🙂 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går folk julebukk nå da? Bor på vestkysten og har ikke fått en eneste på dør på 10år, og jeg har bodd i mange forskjellige boliger!

Gløgg klarer jeg meg fint uten, men lukta er jo koselig😄

 

Anonymkode: 7cff4...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol med barn tilstede. Pynting før lillejulaften.

Anonymkode: 73147...b06

Jeg er så lei denne. Hvorfor tror du nordmenn har et ELENDIG forhold til alkohol? Jo, fordi vi skal gjemme all alkoholbruken vår. Vi får alkohol til å se ut som noe stort og skummelt, og noe vi må kaste i oss når andre ikke iaktar oss.

Alt i stedet for å nyte et glass til maten med måte, slik man gjør i siviliserte land.

Anonymkode: f883c...a04

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jerry Lee skrev:

Å begynne gnålet om jul allerede i august.  Blir tidligere og tidligere for hvert år. Møkklei jul flere måneder før den er der.

Forøvrig syns jeg hele jula kan dø. Særdeles lite glad i den.

 

Sånn. Nå kan dere kjefte.  Men det er likevel min mening.

Helt enig. Bort med hele dritten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...