Gå til innhold

Hvilken juletradisjon fortjener å dø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvorfor?

Jeg kan godt begynne:

LUTEFISK- fordi det er helt urimelig å lage mat ut av noe som har blitt vaska i lut og ser ut som gele

 

Bli med å disse juletradisjoner da 🤗🎄

Anonymkode: 8d0e4...036

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker ikke at noe bør dø ut bare fordi jeg personlig ikke er en fan av det 

Anonymkode: e1656...dd6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sju slag med knusktørre julekaker.

Julegardiner, juleduker (i mengder), juleservice osv. Totalt unødvendig, og tar opp unødig plass til lagring. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Juleheftene dessverre...pga prisen!!! 

Anonymkode: 3eff4...37a

Trenger jo ikke å kjøpe så mange. Holder med Bustenskiold! Eller man k an ønske seg julehefter i julegave. 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebukk! Kom heller tilbake på Halloween 😡

neida, de er velkomne ved begge anledninger. 
rundvask i alle skuffer og skap. Tar det heller når det blir lysere tider. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegavestyr! Bortsett fra til barn og folk som trenger det, eller noe genuint. Men sånn derre bytte gave bare for å bytte gave voksne imellom, som har alt de trenger er bortkasta tid og energi.

Anonymkode: b1e1d...94f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaver til hele slekta og en haug venner og venners barn. Mye bedre å finne på noe sammen!

Alt stresset før jul som folk har pga disse gavene. Vår familie har kuttet ut til alle bortsett fra barna i nærmeste familie, så vi koser oss før jul istedet for å stresse og shoppe. Beste avgjørelsen noensinne.

Endret av Pia Sofia
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pia Sofia said:

Julegaver til hele slekta og en haug venner og venners barn. Mye bedre å finne på noe sammen!

Alt stresset før jul som folk har pga disse gavene. Vår familie har kuttet ut til alle bortsett fra barna i nærmeste familie, så vi koser oss før jul istedet for å stresse og shoppe. Beste avgjørelsen noensinne.

Enig!

Anonymkode: b1e1d...94f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye tradisjonene: å sette opp treet, pynte det, en uke før julaften. Og henge opp julelys i oktober/november. Blå nisseluer til inntekt for Vegard Ulvang. 

Anonymkode: a122a...dcd

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Rararara skrev:

Julebukk! Kom heller tilbake på Halloween 😡

neida, de er velkomne ved begge anledninger. 
rundvask i alle skuffer og skap. Tar det heller når det blir lysere tider. 

Jeg synes det er mye koseligere med julebukk slik at nyttårssaften blir litt spesiell for barna 😊 Halloween klarer jeg meg fint uten 🤪

Ellers synes jeg den "nye" tradisjonen med at butikkene selger julebrus, julesnop, pynter til jul osv flere mnd før jul, ødelegger julen. Folk blir jo lei lenge før jul!! Greit nok at de selger lysestaker og ting man trenger til advent, men alt dette spiselige kunne ventet til det faktisk var jul.... 

Anonymkode: 2d556...1cf

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonen med at det er jul i alle butikker fra oktober. Burde ventet med å pynte butikker/henge opp julebelysning i gata/butikkvinduer til 1.søndag i advent eller 1.desember. Julegodtesnop og alt annet av spiselige julegreier i oktober er også en jævla uting. Ja, man kan la være å kjøpe, men er dritirriterende bare å se det. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen. 

Hvis lutefisken du får servert ser ut som gele, er den ikke behandlet på riktig måte.

Anonymkode: 4afb6...dd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De nye tradisjonene: å sette opp treet, pynte det, en uke før julaften. Og henge opp julelys i oktober/november. Blå nisseluer til inntekt for Vegard Ulvang. 

Anonymkode: a122a...dcd

Ikke bare en uke før. Mange pynter treet 1. Desember. Helt sykt. 

Og de tørre julekakene orker jeg ikke ass. Spiser smultringer og lefse i stedet om jeg i det hele tatt skal ha noe. 

Anonymkode: bab64...55b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...