Gå til innhold

Murmelheimen

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Går med brum i bhg da? Her skal pondus starte 1.juni. Kjenner jeg gleder meg litt, han skal gå 60% i første omgang.

Ønsker dere ellers en strålende 17.mai!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenge siden sist gitt, igjen :sjenert:

Jeg har ikke akkurat tid til å sitte med KG i nyjobben. Og hjemme går det igrunn i ett med ungene og andre gjøremål. Men nå har jeg noen nattevakter på gammeljobben igjen ;)

Det har gått over all forventning med Brum i barnehagen. Litt skriking ved avlevering, som forventet. Men han er visst veldig blid og fornøyd der. Det har vært litt værre om ettermiddagene med trøtte, slitne og sure unger. Det ble nok litt tøft å stå opp 6.30 mange dager på rad.

17. mai måtte jeg på dagvakt. Så kom jeg hjem til en syk Brum. Jeg vet ikke helt om det er influensa med diare, eller magevirus med feber. Evt en kombinasjon av begge deler. I dag har han sovet eller sutret i armene mine absolutt hele dagen. Totalt kaputt. Tempen har bare vært rundt 39. Tidligere har han vært ganske så aktiv med 39,6. Og mens Paraceten virker, bruker han å være i rimelig fin form. Jeg har registrert at Paracet har virket på feberen i dag, men absolutt ikke på formen. Stakkars lille Brummen min. Men jeg må jo innrømme at det har vært litt koselig at han lå iro i armene mine. Det har han vel ikke gjort siden han var baby ;)

Men jeg sov nesten ingen ting forrige natt, og ingen ting i dag. Nå er jeg fryktelig trøtt gitt :Gjesp:

Det går bra i nyjobben. Jeg trives godt der. Ihvertfall sålangt. Nå har det ikke vært så veldig travelt, og det er jo en fordel som ny. Men alle frykter det kommer til å bli en veldig hektisk sommer...

Tusen takk for hilsner Capricorn, Epona og Pondusa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Så kjekt å høre at du trives i nyejoben! :)

Leit med Brum som er syk.. Håper han kvikner til fort! :klem:

Og så håper jeg du har fått sove eter nattevakten, det er vel snart stå-opp-tid for deg nå? ;) Ha en fortsatt fin dag! Kjekt å se deg innom her, koselig å høre hvordan det går med deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:Epona! :klem:

Brum var feberfri i går med litt matlyst. Trodde virkelig han var i bedring. I dag er matlysten dårligere, masse diare, og i kveld kastet han opp etter et forsøk på kveldsmat :tristbla:

Nei, vi har ikke spist av Gilde sine skrekk produkter ;)

Storepia hoster og hoster og hoster :roll: Både dag og natt. Jeg frykter virkelig at hun også blir dårlig.

Her på gammeljobben er det sykemelding og store problemer med å få kabalen til å gå opp. Med min kroniske dårlige samvittighet og ønske om å hjelpe, har jeg nå bedt mamma stille opp mandag hvis nødvendig. Sånn at jeg kan jobbe. I nyjobben er det heldigvis lettere med sånt. Jeg ville ikke nølt med å ta sykt-barn dag der.

Men vi har flott vårvær, selv om det ikke er så varmt som for noen helger siden :briller:

Jeg har Melodi Grand prix på i bakgrunnen, og er i skrivende stund i sjokk over hvem som leder :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Stakkar brumm'en....håper han har kviknet til igjen nå!

Skjønner godt hva du mener med dårlig samvittighet og ønske om å hjelpe...tror vi har et syndrom eller noe...Det går som regel greit, men nå har du jo familie som krever sitt av deg også..og da blir kabalen virkelig vanskelig!

Snart sommer også nå....planlagt noen ferie i år?!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var alle endelig friske. Litt snørr og hoste regnes ikke ;)

:klem: Madden: Ja jeg tror absolutt det er et syndrom el.l :Hehe: Sykemeldinger, mange ledige vakter; og jeg jobber det jeg kan for å få det til å gå rundt. Men vår ene mannlige kollega sier bare: Nei, jeg kan ikke :roll: Tror de fleste mannfolk mangler den dårlige smvittigheta (og av og til er jeg misunnelig på dem for det... :sjenert: )

Men så får jeg jo dårlig samvittighet hjemme også. Etter jeg begynte i full jobb igjen (og vel så det i perioder), har Brum kun vært pappadalt. Han kommer til meg også, men ingen tvil om hvem han foretrekker. Det er litt sårt. Men Storepia er absolutt mest mammadalt, så noen ganger er det igrunn greit å ta hver vår ;) Med turnus blir det jo både kveldsjobbing og helg. Da er det naturlig nok pappaen de ser mest til.

Men nå nærmer deg seg snart slutt på denne nattevakta :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Madden, Epona og Pondusa :klem:

Jeg er innom her innimellom og smugleser litt om enkelte, men av en eller annen grunn har jeg vært fryktelig lite motivert til å legge igjen spor etter meg :sjenert:

Vi har det da igrunn bra ;)

Må innrømme at jeg er sliten nå pga mye jobbing og endel ting som må avklares i forhold til jobb. Ting blir ikke helt som først trodd, og jeg har grublet mye i det siste. Men nå er det ikke mange ukene igjen til ferie! :-D

Ungene har det bra, og Brum sjarmerer alle i barnehagen. Det er godt å slippe alt for dårlig samvittighet fordi han måtte begynne i barnehagen så tidlig (ung).

I går fikk vi endelig grillet for første gang i år!

Herlig! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei.

Håper du koser deg med sommer. Lenge siden jeg har sett særlig til deg, men forstår at det er travelt. Er stort sett bare på rolige dager på jobb jeg også er på kg. :sjenert:

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg (dere) og at det har blitt litt ferie fra hverdagens slit med jobb og sånn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

• 6 måneder senere...

Hvor iallverden har Murmelen vår gjort av seg!?! Det er kjempelenge siden du var inne her jo!!! :tristbla:

Håper at alt står bra til med dere...og at du kommer innom her snart igjen!! Savner deg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en lang pause, igjen... :sjenert:

Ble så glad av å lese om Madden at jeg bare måtte skrive litt :legrine:

Koselig at du ikke har glemt meg! :klem:

Tiden går så fort. Brum er snart 2 år. Han er et skikkelig sjarmtroll med temerament. Jeg hadde ikke drømt om at det skulle være så stor forskjell på gutt og jente. Storepia gjorde sjeldent direkte ugang, hun var mer rolig og beskjeden. Men også hun hadde (har) viljen i behold. Brum gjør pøbelstreker så jeg blir helt svett :ler: For tiden er han syk. Det har vært mye sykdom etter oppstart i barnehagen, men slik var det for Storepia også. Jeg vet det blir bedre etterhvert.

Nå er jeg tilbake som nattens dronning igjen angående jobb. Så får vi se om jeg prioriterer litt mer skriblerier her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Nikke::enig: Jeg håper virkelig at du har tenkt å komme innom oftere nå Murmel..du har vært dypt savnet!!

Savner å høre om hverdagen med storepia og veslebrumm :)

Så du er tilbake i drift om natten du altså! Jeg misunner deg litt...Savner fælt kollegene mine og de fine nettene...Men jeg savner ikke problemene med å snu døgnet, og alle plagene som nattarbeid medførte!

Det går jo greit nå som det går mot lysere tider da....lettere å jobbe natt da ja!

Jobber du stor stilling nå eller? Syns å huske at du ikke hadde full stilling sist du var på natt..eller tar jeg feil?

Uansett...

Ha en kjempefin helg murmel, og så håper jeg du stikker innom igjen snart!!

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooor klem til Epona, Pondusa og Madden! :klem:

Da er endelig begge ungene friske, og kanskje blir det roligere tilstander hjemme igjen. Brum har vært ekstrem de siste dagene. Han er så sint, så sint og hyler for absolutt alt. Jeg håper det bare er et tegn på at han er blitt bedre, og at han kjeder seg hjemme. Han kaster både kopper og andre harde gjenstander i gulvet når han raser som værst. Det er en kamp uansett hva vi prøver på. Men jeg vet jo av erfaring at slikt går i perioder.

Han var til ØNH spesialist i dag og fikk påvist væske i begge ørene. Han er sen med å prate, og barnehagen mente han hører dårlig. Det har ikke vi merket noe til, for han har veldig god språkforståelse. At han ikke hører etter hver gang vi prater til han, har jeg ikke tolket til dårlig hørsel. Jeg vil ikke påstå at storesøstera hørte mer etter oss enn han gjør... Men nå er jeg selvsagt veldig glad vi fikk han nærmere undersøkt. Han blir henvist sykehuset for å suge ut væske, evt få innlagt dren.

Jeg er tilbake i nesten 100% stilling, og det er mest nattevakter. Jeg sliter desverre bare mer og mer med å gå natt, men akkurat nå er det ikke bedre å få det. Jeg innser at jeg har for store krav til hvordan jeg vil ha det, og de ønskene er ikke helt forenelig med sykepleieryrket ;)

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...