Gå til innhold

Dere med lån fra lånekassen på høyskole/universitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er helt tomt, men fikk kjøpt en pakke brokkolitopper som jeg dampet og maulet til 11 kr😊

hvilket klokkeslett pleier dere å få lånet utbetalt? Håper jeg får det tidlig i mårra🤞

 

Og til dere som sier jeg må få meg jobb og planlegge bedre. Betaler leie (rimelig her jeg bor for jeg valgte mer landlig, ellers ville hele lånet gått til leie) og bilforsikring, har blitt litt pensumbøker hver mnd, da jeg trenger mange og blir dyrt selvom det er brukt. Jeg kjøper sjeldent noe til meg selv. Har ikke kjøpt klær på ca 1 år til meg selv. Velger heller å bruke ullgenser under en tynn jakke, enn å kjøpe vinterjakke. Er veldig glad i å sminke meg, men har ikke mye igjen. Tørket mascara og jeg har blitt veldig blek så foundation er ikke i riktig farge lengre, men kjøper ikke nytt fordet.. Går mye til drivstoff da den bruker mye.. Jeg har også søkt overalt etter deltidsjobb i nesten 2 år. De stillingene som blir lyst ut blir alltid opptatte fort. Der jeg har gått personlig å spurt, har ofte flere på venteliste eller vil ha de som har hatt jobb tidligere så de slipper opplæring. Kan ikke bare flytte herifra heller 😔 hadde jeg bare hatt kontakt med familie skulle jeg ønsket meg litt til jul, men er ikke alle som har det 🙄 

Anonymkode: d95af...547

Har du ikke mulighet til å benytte deg av kollektiv transport? 

Anonymkode: 37b55...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Hvissvass skrev:

Gå nå til NAV og søk om nødhjelp. Dette er penger til mat så du klarer deg. Du kan få nødhjelp selv om du er student.

Går fint om jeg får penger i morgen altså. Nødhjelp er vel på 1000 kr. Vil ikke utnytte nav.. Jeg trenger ikke så mye som 1000 kr, og jeg ville nok ikke fått pengene på konto samme dag heller.. Så lånet kommer nok først, men takk for tips! 

Anonymkode: d95af...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis ikke den som fremmer kredittkort, men det er jo nettopp i slike tilfeller kredittkort er greit å ha. Så kan man bruke 200 kr i matbutikken om man ikke får lønn/stipend før om et par dager. Det avhenger selvsagt av at man har litt selvkontroll og ikke går bananas med kortet... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke mulighet til å benytte deg av kollektiv transport? 

Anonymkode: 37b55...791

Ikke akkurat her jeg bor. Tar vel en time å gå til nærmeste busstopp, og bussen går 2 ganger om dagen.. Om jeg hadde bodd ca 15 min unna med bil hadde jeg hatt buss oftere, men der er leieprisene mye høyere da det er mer sentralt 😶 blir billigere å bo her med bil, enn om jeg skulle leid og tatt buss. Ville ikke hatt råd til mat etter månedskort. Har kikket mye på finn på leieenheter. Vil helst bo i kollektiv da men ligger ikke noe sånt ute i nærheten heller.. 

Anonymkode: d95af...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Myrmica skrev:

Jeg er vanligvis ikke den som fremmer kredittkort, men det er jo nettopp i slike tilfeller kredittkort er greit å ha. Så kan man bruke 200 kr i matbutikken om man ikke får lønn/stipend før om et par dager. Det avhenger selvsagt av at man har litt selvkontroll og ikke går bananas med kortet... 

Kredittkort har jeg søkt om men jeg har 0 i inntekt, da lån ikke går under som inntekt. Prøvde å lyve meg på at det var inntekt også, men kanskje like greit at det ikke gikk gjennom.. Da hadde jeg sikkert begynt å bruke litt mer i mnd, som mange gjør med kredittkort, dermed blir det mer å betale på for hver måned. 

Anonymkode: d95af...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kredittkort har jeg søkt om men jeg har 0 i inntekt, da lån ikke går under som inntekt. Prøvde å lyve meg på at det var inntekt også, men kanskje like greit at det ikke gikk gjennom.. Da hadde jeg sikkert begynt å bruke litt mer i mnd, som mange gjør med kredittkort, dermed blir det mer å betale på for hver måned. 

Anonymkode: d95af...547

DnB ga meg kredittkort som student, har du prøvd der? Fikk ikke hos min vanlige bank 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kredittkort har jeg søkt om men jeg har 0 i inntekt, da lån ikke går under som inntekt. Prøvde å lyve meg på at det var inntekt også, men kanskje like greit at det ikke gikk gjennom.. Da hadde jeg sikkert begynt å bruke litt mer i mnd, som mange gjør med kredittkort, dermed blir det mer å betale på for hver måned. 

Anonymkode: d95af...547

Hvor har du søkt kredittkort da? Jeg søkte i banken, har 0 i inntekt - og fikk innvilget det. Har prøvd andre steder, men da fikk jeg blankt avslag. 

Anonymkode: e6134...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kredittkort har jeg søkt om men jeg har 0 i inntekt, da lån ikke går under som inntekt. Prøvde å lyve meg på at det var inntekt også, men kanskje like greit at det ikke gikk gjennom.. Da hadde jeg sikkert begynt å bruke litt mer i mnd, som mange gjør med kredittkort, dermed blir det mer å betale på for hver måned. 

Anonymkode: d95af...547

For all del, IKKE dra på deg kredittkort fordi du har dårlig råd. Det ender aldri bra. Hvis du må bruke kredittkort fordi du er tom for penger så vil det si at du bruker mer penger enn du får inn, og det er oppskriften på hvordan havne på luksusfellen om fem år.

Anonymkode: 2dff3...edb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Girlygirl9 skrev:

DnB ga meg kredittkort som student, har du prøvd der? Fikk ikke hos min vanlige bank 

Ja, jeg har DnB så prøvde der først, Norwegian bank, sparebank 1 og litt div, men jeg tror ikke jeg vil prøve mer. Blir bare fort mye å betale på hver mnd om jeg kjøper "bedre mat" fordi jeg kan bruke kreditt.. 

Anonymkode: d95af...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For all del, IKKE dra på deg kredittkort fordi du har dårlig råd. Det ender aldri bra. Hvis du må bruke kredittkort fordi du er tom for penger så vil det si at du bruker mer penger enn du får inn, og det er oppskriften på hvordan havne på luksusfellen om fem år.

Anonymkode: 2dff3...edb

Jeg er helt enig, kommer ikke til å prøve å søke igjen med mindre det er veldig krise. Går heller med lite mat i hverdagen enn regninger som kan gjøre meg psykisk syk.. 

Anonymkode: d95af...547

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går fint om jeg får penger i morgen altså. Nødhjelp er vel på 1000 kr. Vil ikke utnytte nav.. Jeg trenger ikke så mye som 1000 kr, og jeg ville nok ikke fått pengene på konto samme dag heller.. Så lånet kommer nok først, men takk for tips! 

Anonymkode: d95af...547

Ja det går fint om du får penger i morgen/dag.

 

Men jeg vil argumentere med at nødhjelp ikke er å utnytte nav som du kaller det. Det er ingen grunn til at noen som oppholder seg i Norge skal gå sulten dersom de ikke har midler til mat. Derfor har vi nødhjelp som siste skanse i det sosiale sikkerhetsnettet.

 

Nødhjelp er individuelt vurdert, det er helt avhengig av hvor lenge du er i denne nødsituasjon. Det er typisk snakk om at du får matpenger for et par dager, satsen er vel på rundt 100 kroner, ikke vet jeg helt sikkert.

 

For all del, IKKE bruk kredittkort til dette, du har ikke penger til mat, hvordan skla du betjene et kredittkort?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt satt ut over hvor frekk nesten samtlige som svarer er!!! Lån/stipend kommer nok idag. Har fortsatt ikke fått det, men regner med det er like rundt hjørnet. 

Anonymkode: ada05...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går fint om jeg får penger i morgen altså. Nødhjelp er vel på 1000 kr. Vil ikke utnytte nav.. Jeg trenger ikke så mye som 1000 kr, og jeg ville nok ikke fått pengene på konto samme dag heller.. Så lånet kommer nok først, men takk for tips! 

Anonymkode: d95af...547

Nødhjelp er 70 kr dagen. 

Anonymkode: 679c6...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt satt ut over hvor frekk nesten samtlige som svarer er!!! Lån/stipend kommer nok idag. Har fortsatt ikke fått det, men regner med det er like rundt hjørnet. 

Anonymkode: ada05...eea

Samtlige? Det er jo tull. Flere som har gitt gode og høflige svar.

Anonymkode: aa90c...6c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått penger nå TS? Jeg har fått. 

Anonymkode: aa90c...6c2

Nei 😢😢😢

Anonymkode: d95af...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtlige? Det er jo tull. Flere som har gitt gode og høflige svar.

Anonymkode: aa90c...6c2

Du hoppet over et ord når du leste. «nesten samtlige»

Anonymkode: ada05...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei 😢😢😢

Anonymkode: d95af...547

Jeg hadde fått de ca 11.15, så forhåpentligvis får du de snart!

Anonymkode: aa90c...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du hoppet over et ord når du leste. «nesten samtlige»

Anonymkode: ada05...eea

Samtlige betyr alle, og ca halvparten av svarene er da hyggelige!

Anonymkode: aa90c...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pengene akkurat nå ts, kanskje du har fått også :) 

Anonymkode: 37b55...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...